KYSYMYS VÄESTÖLIITOLLE

Miksi näin

Onko siinä laissa mitään tolkkua että täysin terve mies joutuu näyttelemään hullua saadakseen sterilisaation 24 vuotiaana perusteena koska sairautenne vakavasti rajoittaa kykyänne hoitaa lapsia. Eli joiduin pilaamaan mainettani tuollaisella kauhealla lääkärin todistuksella että sain haluamani. Minusta se on todella järkyttävää. Vaikka itse yksityisellä vielä hoidin omalla kustannuksella itse sterin.

Miksi meitä ihmisiä pakotetaan lisääntymään estämällä lähes kaikilta alle 30 vuotiailta lapsettomilta mahdollisuus pysyvään ehkäisyyn. Minulta se vei mahdolisuuden nauttia seksistä alle 24 vuotiaana

Tätä asiaahan ei pysty mitenkään perustelemaan sillä että jos mieli vielä muuttuisi koska jokainen täysi ikäinen kantaa itse vastuun tekosistaan. Eli se on vain oma virhe jos mieli muuttuu ja siitä on itse otettava vastuu. Sama juttuhan se on siinä jos teet lapsen ja rupeat sitten katumaan sitä suuresti että teit sen sitäkään et pysty perumaan ja se on sallittua jopa alaikäiselle.

Kun sattuu että minunlaisia on muitakin jotka ovat kärsineet tästä yhteiskunnan painostuksesta esim netissä vapaaehtoiset lapsettomat. Mutta varmasti hyvin harvalle käy niin onnellisesti että pystyy hankkimaan sterilisaation näinkin nuorena kuin minä vaikkakin olen sen takia nyt täysin hullu vaikka kukaan ei elämässäni sitä mitenkään tiedäkään niin joku kuitenkin tietää ja se on hävettävää vaikka tapahtumasta on aikaa jo 11 vuotta se aina joskus tulee mieleen eräänlaisena traumana.

Mielestäni lakia pitäisi muutta välittömästi ja sallia se kaikille täysiikäisille vaikka voisivat tehdä sen omalla kustannuksella samoin kuin lapsettomuushoidot jos sattuisivat sterin jälkeen muuttamaan mielensä.

1

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

Kiitos mielipiteestäsi. Lain perusteella tosiaan alle 30 vuotias voi saada sterilisaation jos mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot. Yksi peruste ikärajalle on, että olemme niin usein nähneet ihmisen katuvan jos sterilisaatio on tehty nuorella iällä.

Kommentistasi päätellen olet itse kokenut 30 vuoden ikärajan epäoikeudenmukaisena. Tässä sinulla olisi vaikuttamisen paikka ja voisit lähestyä kansanedustajia asiassasi.

Ystävällisesti
      Anne-Maria / Väestöliiton klinikat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4446
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3303
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1113
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1036
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      12
      1033
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe