KYSYMYS VÄESTÖLIITOLLE

Miksi näin

Onko siinä laissa mitään tolkkua että täysin terve mies joutuu näyttelemään hullua saadakseen sterilisaation 24 vuotiaana perusteena koska sairautenne vakavasti rajoittaa kykyänne hoitaa lapsia. Eli joiduin pilaamaan mainettani tuollaisella kauhealla lääkärin todistuksella että sain haluamani. Minusta se on todella järkyttävää. Vaikka itse yksityisellä vielä hoidin omalla kustannuksella itse sterin.

Miksi meitä ihmisiä pakotetaan lisääntymään estämällä lähes kaikilta alle 30 vuotiailta lapsettomilta mahdollisuus pysyvään ehkäisyyn. Minulta se vei mahdolisuuden nauttia seksistä alle 24 vuotiaana

Tätä asiaahan ei pysty mitenkään perustelemaan sillä että jos mieli vielä muuttuisi koska jokainen täysi ikäinen kantaa itse vastuun tekosistaan. Eli se on vain oma virhe jos mieli muuttuu ja siitä on itse otettava vastuu. Sama juttuhan se on siinä jos teet lapsen ja rupeat sitten katumaan sitä suuresti että teit sen sitäkään et pysty perumaan ja se on sallittua jopa alaikäiselle.

Kun sattuu että minunlaisia on muitakin jotka ovat kärsineet tästä yhteiskunnan painostuksesta esim netissä vapaaehtoiset lapsettomat. Mutta varmasti hyvin harvalle käy niin onnellisesti että pystyy hankkimaan sterilisaation näinkin nuorena kuin minä vaikkakin olen sen takia nyt täysin hullu vaikka kukaan ei elämässäni sitä mitenkään tiedäkään niin joku kuitenkin tietää ja se on hävettävää vaikka tapahtumasta on aikaa jo 11 vuotta se aina joskus tulee mieleen eräänlaisena traumana.

Mielestäni lakia pitäisi muutta välittömästi ja sallia se kaikille täysiikäisille vaikka voisivat tehdä sen omalla kustannuksella samoin kuin lapsettomuushoidot jos sattuisivat sterin jälkeen muuttamaan mielensä.

1

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

Kiitos mielipiteestäsi. Lain perusteella tosiaan alle 30 vuotias voi saada sterilisaation jos mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot. Yksi peruste ikärajalle on, että olemme niin usein nähneet ihmisen katuvan jos sterilisaatio on tehty nuorella iällä.

Kommentistasi päätellen olet itse kokenut 30 vuoden ikärajan epäoikeudenmukaisena. Tässä sinulla olisi vaikuttamisen paikka ja voisit lähestyä kansanedustajia asiassasi.

Ystävällisesti
      Anne-Maria / Väestöliiton klinikat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe