KYSYMYS VÄESTÖLIITOLLE

Miksi näin

Onko siinä laissa mitään tolkkua että täysin terve mies joutuu näyttelemään hullua saadakseen sterilisaation 24 vuotiaana perusteena koska sairautenne vakavasti rajoittaa kykyänne hoitaa lapsia. Eli joiduin pilaamaan mainettani tuollaisella kauhealla lääkärin todistuksella että sain haluamani. Minusta se on todella järkyttävää. Vaikka itse yksityisellä vielä hoidin omalla kustannuksella itse sterin.

Miksi meitä ihmisiä pakotetaan lisääntymään estämällä lähes kaikilta alle 30 vuotiailta lapsettomilta mahdollisuus pysyvään ehkäisyyn. Minulta se vei mahdolisuuden nauttia seksistä alle 24 vuotiaana

Tätä asiaahan ei pysty mitenkään perustelemaan sillä että jos mieli vielä muuttuisi koska jokainen täysi ikäinen kantaa itse vastuun tekosistaan. Eli se on vain oma virhe jos mieli muuttuu ja siitä on itse otettava vastuu. Sama juttuhan se on siinä jos teet lapsen ja rupeat sitten katumaan sitä suuresti että teit sen sitäkään et pysty perumaan ja se on sallittua jopa alaikäiselle.

Kun sattuu että minunlaisia on muitakin jotka ovat kärsineet tästä yhteiskunnan painostuksesta esim netissä vapaaehtoiset lapsettomat. Mutta varmasti hyvin harvalle käy niin onnellisesti että pystyy hankkimaan sterilisaation näinkin nuorena kuin minä vaikkakin olen sen takia nyt täysin hullu vaikka kukaan ei elämässäni sitä mitenkään tiedäkään niin joku kuitenkin tietää ja se on hävettävää vaikka tapahtumasta on aikaa jo 11 vuotta se aina joskus tulee mieleen eräänlaisena traumana.

Mielestäni lakia pitäisi muutta välittömästi ja sallia se kaikille täysiikäisille vaikka voisivat tehdä sen omalla kustannuksella samoin kuin lapsettomuushoidot jos sattuisivat sterin jälkeen muuttamaan mielensä.

1

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Kiitos mielipiteestäsi. Lain perusteella tosiaan alle 30 vuotias voi saada sterilisaation jos mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot. Yksi peruste ikärajalle on, että olemme niin usein nähneet ihmisen katuvan jos sterilisaatio on tehty nuorella iällä.

      Kommentistasi päätellen olet itse kokenut 30 vuoden ikärajan epäoikeudenmukaisena. Tässä sinulla olisi vaikuttamisen paikka ja voisit lähestyä kansanedustajia asiassasi.

      Ystävällisesti
      Anne-Maria / Väestöliiton klinikat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe