Vähän aikaa sitten lähti taas kerran vasemmasta korvasta kuulo. Tätä tapahtuu aina välillä. Onkohan vain outo yhteensattuma, että minulla on vasemman otsalohkon paikallisalkuinen epilepsia? Kovaa paineen omaista tunnetta tuntui pari vuotta sitten vasemman silmän takana. Silmän takaosa kuvattiin, eikä mitään löytynyt. Puutumista jaloissa on tapahtunut, mutta sekin varmasti johtuu vain lääkkeistä. Neurologillekaan ei saa enää tämän vuoden puolelle soittoaikaa. Mistähän mahtaa olla kysymys? Onko muilla ollut vastaavaa?
diipa daapa
8
232
Vastaukset
Hei,
Mulla oli samanlainen tapaus useampi vuosi sitten, tuolloin mulla hävis kuulo toisesta korvasta noin puoleksi vuodeksi. Korvalääkäri kirjoitti reseptin Betaserc-lääkkeeseen, joka mun tapauksessa auttoi; neurologin visiitit eivät auttaneet asiaan. Ongelma oli minulla ilmeisesti korvan ilmastoinnin toimimattomuuus, eikä
Menierin syndrooma johon Betaserc;iä usein käytetään. Minulla on paikallisalkuinen ohimo-epilepsia. Asiaan voipi liittyä myös Vertigo (kannnattanee googlailla)
Toivottavasti löydät apua ongelmaasi- t***a
Aivot tomii ristiin kehon kanssa. Siis jos pesäke on vasemmalla, se voisi aiheutta esim. tinnitusta tai näköhäiriöitä sekä puutumista oikealla puolella.
- !hmettelijä
Tinnitusta minulla ei ole, näköhäiriöitä kylläkin. En tiedä miten tähän pitäisi suhtautua.
- Lisäystä
!hmettelijä kirjoitti:
Tinnitusta minulla ei ole, näköhäiriöitä kylläkin. En tiedä miten tähän pitäisi suhtautua.
En mene sittenkään ihan takuuseen tosta vasemmasta puolesta. Voi olla että muistin väärinkin.
- t***a
Oletko muuten käynyt jo korvalääkärillä? Odotellessasi aikaa neurolle tarkkaile noita oireita ja laita muistiin, kumpi puoli vaiko molemmin puolin oireilee ja millä lailla. Äläkä kuittaa puutumistakaan lääkkestä johtuvaksi, kaikki vaan muistiin.
- !hmettelijä
Saatan olla vielä hieman tokkurassa iltapäiväisen kouristelun jäljiltä..
Korvalääkärissä en ole käynyt, sillä olen ikään kuin tarkkaillut tilannetta. Päätin kuitenkin varata ajan yksityiselle neurologille, koska kohtaustilanne on todella huono.
- ....................
Niin, ei kannata suoraan laittaa kaikkia mahdollisia oireita epilepsian tai epilepsialääkkeiden syyksi. Syyhän saattaa olla joku aivan muu, josta neurologi ei mitään osaa sanoa.
Mulla on esimerkiksi aika kroonisesti niska-hartia-alue jumissa, joka aiheuttaa välillä käsien puutumista, päänsärkyä, huimausta, pahoinvointia tai väsymystä. Helposti voisin erehtyä pitämään näitä lääkkeiden sivuvaikutuksena, vaikkei se syy olekaan. Niin ja välillä jumiset niskat saavat korvankin soimaan (yleensä vain toinen).- !hmettelijä
Hyvä tietää että voi olla näinkin monia syitä samoihin oireisiin. Niska-hartia-alueen ongelmia minulla ei kuitenkaan vielä ole ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen1136587Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,3696009Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam414428Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään123735Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk723617Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1112816Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni202310Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,252262Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t221836Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.181644