Miten biletetään? Yksinäisyydestä johtuen en ole ollut montaa kertaa baarissa tai yökerhossa kun ei ole yksin viittinyt lähteä. Enkä ole oikeastaan koskaan kunnolla "bilettänyt". No nyt kaveri pyysi mukaansa bilettämään, mutta tuntuu niin tyhmältä ja säälittävältä kun ei minulla ole siitä paljon kokemuksia.. Mitä ylipäänsä tilaan? Saako pelkällä siiderillä "riittävän humalan" aikaiseksi? En siis ole myöskään koskaan vetänyt kunnon kännejä. Nolottaa jo tän jutun kirjottaminenkin..
Bilettäminen?
26
3407
Vastaukset
- nou panic
Ei bilettäminen mitään erikoista ainakaan minun mielestäni ole. Siellä vain nautitaan alkoholia ja seurustellaan ihmisten kanssa. Jos huvittaa ja uskaltaa, voi tanssia. Jos et ole koskaan paljon juonut, siiderikin riittää mielestäni humalluttamaan, mutta itse en ainakaan välitä hiilihapoista, joten tilaan drinkkejä. :) Älä turhaan jännitä, ei siellä baarissa sua kukaan kummissaan katsele vaikka tuntisitkin olosi vähän eksyneeksi. Rennosti vaan.
- kohtavarmaanhanu
Alkoholista.... riippuu eniten ihan massastasi millaisesta määrästä menet sekaisin. Tietysti siihen vaikuttaa myös tottumus, eli nyt kun sitä ei ole, niin saatat tulla hyvin helposti vankkaan humalaan. Myös juomisen nopeus vaikuttaa merkittävästi. Jos juot nopeasti yhdenkin siiderituopin tulet jo vähäksi aikaa sellaiseen humalaan että huomaat sen itse.
Ei sillä sinänsä ole väliä mitä alkoholijuomia sitä ottaa, sillä kyllä kaikesta saa riittävän humalan aikaiseksi. Ei varmaan kuitenkaan kannata ottaa väkeviä juomia ensimmäisillä juontikerroilla, koska niitä ottaa helposti aivan liikaa. Makeat drinkit ovat myös vähän "riskaabeleja" koska niissä ei edes alkoholi juurikaan maistu.
Varmaan kannattaa pysyä siideri/lonkero/olut -linjalla näin alkuun. Toki voit googlata drinkkejä jos ne kiinnostavat, en nyt tässä ala erikseen luettelemaan.
Niin ja kannattaa syödä hyvin ennen juomista ja vaikka sen aikanakin!!! Tyhjään vatsaan jos juo niin viina menee todella helposti päähän ainakin itselläni. Lisäksi kannattaa jo krapulankin lievittämiseksi juoda pari vesi/limsalasia ryyppäämisen välissä.
Voit vaikka ottaa ekalla kerralla sen juomisen kanssa varovaisemmin ja keskittyä tanssimiseen. Bilettämisessä parasta on yhdessäolo ja hauskanpito, ei se että kuka juo eniten. - yksin kotona
Mä en ole baarissa ollut ainakaan 5 kuukauteen. Jos menen baariin niin juon kaks tai kolme siiderii ja sit kyllästyn ja menen kotiin. Baarissa on todella tylsää, varmaan johtuu siitä kun ei ole ketään kaveria
- liian myöhäistäkö
itellä vähän vastaava ongelma.muutama vuos sitten kun täytti 18 nii ois vähän tehny mieli mennä baareihin mutta ei ollu ketään kenen kans mennä,nyt olis kavereita jotka pyytäny mukaansa mutta ei oikein taho uskaltaa/kehdata/viittiä kun ei oo juuri missään käyny niin ei tiedä miten pitäs toimia eikä haluais näiden kaverien näkevän että olet kuin ekaa kertaa baarissa...
lähtisköhän tytsyli-* seuraksi niin voitas yhdessä opetella tavoille ennenkö mennään kavereiden kanssa? :D- tytyli-*
No se vois olla erittäinkin hyvä idea...toivottavasti vaikutat pk-seudulla päin..?
- liian myöhäistäkö
tytyli-* kirjoitti:
No se vois olla erittäinkin hyvä idea...toivottavasti vaikutat pk-seudulla päin..?
vaikutan täällä keski-suomessa :(
- tytsyli-*
liian myöhäistäkö kirjoitti:
vaikutan täällä keski-suomessa :(
Harmin paikka :(
- bilehile----
Biletysilta menee seuraavasti, ainakin itsellä:
Alotellaan tyttöjen kanssa porukalla (poikaystäviä ei oteta aina mukaan, kiva viettää iltaa tyttöjen kesken :) ). Ensin kokoonnutaan jonkun luokse, käydään suihkussa, meikkaillaan yhdessä ja valkkaillaan vaatteita. Laitetaan hiukset. Sitten otetaan pari siideriä ja juoruillaan, kuunnellaan musaa. Sitten kun siirrytään baariin, niin tanssimaan! Käydään tilailemassa drinksuja. Jos on sinkkutyttöjä mukana, niin bongaillaan söpöjä miehiä. Tai voihan niitä varattunakin katsella, silmänruokaa ;D Jutellaan ihmisille ja tutustutaan uusiin ihmisiin. Tanssitaan vähän lisää! Viimeset hitaat tanssitaan sinkkuna jonkun söpön miehen kanssa. Jos on varattu ja oma muru ei oo mukana, niin oon tanssinu jonkun tyttöpuolisen kaverinikin kanssa välillä :)
Lähde ihmeessä bilettämään! Se on hauskaa :) Eikä ole tarkoituksena vetää mitään överikännejä. Hyvä hiprakka päälle ja tanssimaan!- Noihan se menee
Mutta ei yksinäiseltä. Miten yksinäinen aloittee kavereiden kanssa, ilman kumppania ? Ja nimen omaan omasta halusta, ettei kumppani ole mukana. Tutustutaan uusiin ihmisiin. No tätä palstaa ei olisi mikäli menisi yhtä kivuttomasti, kuin sen kirjoittaminen.
Vaan muistanpa minäkin omalta opiskelu ajalta yli 10 v taaksepäin mitä oli bilettäminen. Se oli hauskaa. Mentiin baariin ja seuraava kunnon muisti kuva oli se kun aamusella heräsi, jostain ihan ihme asunnosta tai sitten jotain random porukkaa oli tullut omaan asuntoon jatkoille tai muuten vaan yöksi. Muistan kuinka tuolloin ajattelin aina, että nyt täytyy ryhdistäytyä. No nytpä sitten kun olen liian vanha niin ajattelen, että nyt täytyy "rentoutua". Tosin se on myöhästä nyt ikää hivenen yli 30 vuotta. - mies
Miesten kesken se menee taas seuraavasti. Saunotaan porukalla ja juodaan viinaa ja kaljaa. Jutellaan (huudetaan) tyhjänpäiväisistä asioista ja tullaan aivan tolkuttomaan humalaan. Sitten siirrytään baariin iskemään naisia. Tähän osallistuu myös porukan varatut miehet. Kaikki miehet pettävät heti tilaisuuden tullen. Ihan jokainen.
- tuuu
mies kirjoitti:
Miesten kesken se menee taas seuraavasti. Saunotaan porukalla ja juodaan viinaa ja kaljaa. Jutellaan (huudetaan) tyhjänpäiväisistä asioista ja tullaan aivan tolkuttomaan humalaan. Sitten siirrytään baariin iskemään naisia. Tähän osallistuu myös porukan varatut miehet. Kaikki miehet pettävät heti tilaisuuden tullen. Ihan jokainen.
Oli selvästi petetyn naisen tekstiä, hähähä.
Ainakin itse olen käynyt teknobileissä/klubeilla pitkän aikaa yksin, eikä se ole häirinnyt. Olen sinne mennyt tanssimaan ja kuuntelemaan musiikkia. Nytkin olen lähdössä ensi vuonna ulkomaille bileisiin yksin, eikä se haittaa yhtään minua. Siihen on tottunut. En kuitenkaan mene baariin juomaan (en käytä alkoholia, en polta, en käytä muutakaan) vaan tanssimaan sekä kuuntelemaan musiikkia. Jos musiikki on hyvää ja tunnelma kohdallaan, on edessä hauska ilta.
Ainakin oma ilta alkaa iltaan sopivan musiikin kuuntelulla, sitten valitaan vaatteet, keitetään mahd. kahvit, käytetään koirat ulkona ja eikun mars matkaan:) Mutta kukin tyylillään. Joskus on todella yksinäisiä iltoja, etenkin jos eksyy perusdiscoon tms.- lilac pompom
tilaa siideriä/kaljaa/lonkeroa tai jos vahvempaa voit juoda, jotain "makeaa ja kirpeää"-> sillä ainakin täällä saa sitruuna-omena-viina-spritea. mombasaksi sitä joskus sanottu on, ja ihan juotavaa. älä ihmeessä sen, ettet osaa tilata, jätä menemättä. itse oon ollut tyhmä ja pyytänyt baarimikoilta millon mitäkin, ja ovat tehneet. yks varma on kelkka tai mikä lie, appelsiinimehua ja vodkaa. tilaaminen ok jännittää, mutta kun saat juomas, ärsyttävä odottaminen ja hermoilu on ohi.
ja kännien vetämistä, siis jotain "en tod tajuu miten v*tus lähin baarist ja miks mun laukku on täynnä lasei ja oksennust ja ei hel*etti, kuka toi on ja miks mä oon tääl ilman housui" jne, ei tarvitse murehtia, koska se tulee siinä sivussa. noin on käyny itselleni, jotenki häiriintyny oon ku naurattaa koko juttu, ei mitenkä tavottelemisen arvoista. vaikka senhetkinen elämä joo oli elämää tähän verrattuna....
älä mitään juomia stressaa, äläkä sitä, ettet ole ennen ollut, kerta se on jokaisella eka. ite muuten tapasin pitkäaikasimman mieheni kun ekaa kertaa viitsiydyin baariin:) ei ihan onnellista loppua, mut kaikki ok, pikkuseikkoja sun kannata pelätä ja nolostua.
mun mummo sano olevansa ylpeä, että nuorena matkusteli paljon (kävi kaks kertaa ulkomailla), yllätyin kun nykyään mummo välttää matkustamista kaikin mahdollisin älyttömin tekosyin. älä sä vielä nyt nuorena niitä keksi, vaan näe elämää:)- tytsyli-*
Kiitos paljon kaikesta tsemppauksesta, onneks lähin, oli kiva ilta :)
- sukkahousu
En minäkään osaa bilettää kun en osaa relata ollenkaan,mietin vaan mitä muut minusta ajattelevat..
Voishan sinne baariin mennä kun ikääkin on jo 23:) mutta yksinkö menen?- liian myöhäistäkö
mistäs päin sinä olet?
voisin tulla seuraksi,olen saman ikäinenkin :) - tytsyli-*
mistäs päin sinä olet?
voisin tulla seuraksi,olen saman ikäinenkin :)pk-seudulta olen. Mistäs sie? Olis kyllä tosiaan kiva saada biletysseuraa:D
- liian myöhäistäkö
mistäs päin sinä olet?
voisin tulla seuraksi,olen saman ikäinenkin :)tarkoitin että mistä päin "sukkahousu" on.
tytsyli-* :n sijainti selvisi jo aikasemmin.
- tytsyli-*
aijoo sori mitä mä nyt sekoilen....:s
- didididiidididididid
Minun kanssa voi ainakin lähteä baariin koska vain :D
Olen juuri helsinkiin muuttanut, enkä tunne täältä oikeastaan juuri ketäään, paitsi kämppikseni. Voisitko kertoa vähän lisää itsestäsi?
Minä olen 27 vuotias mies- didididiidididididid
Ja mainitaan nyt vielä erikseen, että en etsi "sillä mielellä" mitään seuraa.
- ssukkahousu
Täällä järvenpäässä vaikutan,mutta oon niin hiton ujo että en tiedä uskaltaako baariin edes mennä:(
- asdghnui
Mitenkäs 31-vuotias yksinäinen mies aloittaa bilettämisen, vai menikö juna jo? En ole koskaan käynyt baarissa. Onko mitään järkeä käydä yksin? Käykö baareissa tämän ikäisiä yleensä ollenkaan?
- en_oo_käynyt
Baareja ja klubeja on eri ikäisille. Käy kattelemas minkä ikästä porukkaa on jonottamas
- junajuss
No eiköhän se juna tossa iässä ole mennyt jo hyvän matkaa. Tai itsestäsi se on tietty kiinni. Käy kokeilemassa. Veikkaan, ettet tule toista kertaa menemään, mutta meitä on moneksi.
- tytsyli-*
Olipas hauska huomata, että tänne on tullut vuoden jälkeen viestejä. Ihme kyllä nyt tilanne on muuttunut aika paljon ton oman "biletyksen" kannalta, sitä on tullut tässä oltua monenlaisen seuran mukana baareissa. Oma itsevarmuuskin on lisääntynyt sitä mukaa kun on tullut käytyä. Ja 31v miehelle, ei juna mennyt ohi, aina voi aloittaa uusia asioita. Ota vaikka vähän selvää missä käy ikäistäsi porukkaa. Itteä ärsyttää sellaset Onnela-tyyliset paikat, joissa porukka on sellasta just 18v täyttäneen näköstä. Sitten on kivoja paikkoja, joissa on paljon just jotain kolmekymppistä porukkaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1091705- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472