Olen hieman huolestuneena seurannut joidenkin vl-kristittyinä itseään pitävien henkilöiden viime aikaista kirjoittelua mediassa: kirjoituksista on saanut sellaisen kuvan, että ns. Kristuksen kirkkolain nimellä tunnettu Raamatun kohta ei enää koskisi heitä lainkaan. Päinvastoin näyttää siltä, että he yksilölllisyyden korkostuksessaan jopa halveksuvat ko. Raamatun kohtaa ja näin katsovat ylön yhteisen seurakunnan. Tässä on ilmiselvä opillinen ero heidän ja perinteisen vl-käsityksen vällillä?
Laitan tähän vielä ko. Raamatun kohdan, joka on siis Jeesuksen suoraa puhetta kristityille:
"Matt. 18:15-20
15 Mutta jos sinun veljes rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahden kesken yksinänsä. Jos hän sinua kuulee, niin sinä olet veljes voittanut.
16 Mutta jos ei hän sinua kuule, niin ota vielä yksi eli kaksi kanssas, että kaikki asia kahden eli kolmen todistajan suussa olis.
17 Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
18 Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
19 Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa.
20 Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä. "
Kristuksen kirkkolaki
78
778
Vastaukset
- Heikompi veli
Kerrotko rakas hoitomies-veli, että millä tavalla hempeään henkeen joutunut vanhus rikkoi sinua vastaan niin pahasti, että häntä piti nöyryyttää seurakunnan edessä ja lopuksi luovuttaa saa.tanan haltuun?
Rakkauden tayttämää vastaustasi odotellessa.
Heikompi veljesi vaivassa ja valtakunnassa- Hoitomies sivusta
Mummon askeltahti välillä koti-rauhanyhdistys oli viimeisen 60 vuoden aikana liian laiskaa käyntiä.
Ei ollut muuta mahdollisuutta kuin nakata mummo lempeästi saata-nan haltuun.
- 23
En oikein ymmärrä missä kohdassa nämä totuuden puhujat ovat halveksineet kristuksen kirkkolakia. Eivätkö he ole ensin yrittäneet keskustella näistä vaikeista asioista (pedofilia, hoitokokousjulmuudet) ensin SRK:n kanssa ja sitten vasta ovat tuoneet nämä asiat julkisuuteen, kun heitä ei ole kuunneltu? Eivätkö he juuri yritä puhdistaa seurakuntaa vääristä toimintatavoista (pedofilian salaaminen, hoitokokouksien hyväksyminen tms.), jotka eivät tule Raamatusta? Minusta se mitä he tekevät on ajallisen seurakunnan huolenpitoa, ei ylönkatsomista. Olisiko mahdollista että VL-seurakunnassa olisi joitakin ihmisen keksimiä oppeja, ylimääräistä, puhdistettavaa? Olemme tulleet seurakuntana niin ylpeiksi, ettemme huomaa vikaa itsessämme. Ilmestyskirjasta voi jokainen lukea, kuinka ajallinen seurakunta on erehtyväinen. Jeesus itse kehotti meitä pitämään huolta uskon puhtaudesta seurakunnissa ja ymmärtämään seurakuntien erehtyväisyyden, eli kuulemaan mitä henki seurakunnille sanoo.
- On hoitoperkeleitä
Olipa hyvä kirjoitus. Tähän minulla olisi ihan esimerkki, mutta juuri nyt ei ole aikaa.
- toinen sisar
VL-oppi kristuksen kirkkolaista ja VL-käytännöt tosielämässä poikkeavat toisistaan. Yleisesti on hyväksyttävää puhua toisista pahaa ja "olla huolissaan", mutta harvoin käydään näitä langenneita kohden rakkauden hengessä ja jätetään juoruaminen väliin. Yleisempää on, että kristuksen kirkkolakia ei noudateta, vaan mennään suoraan kohtaan kolme ja juorutaan lankeamisista heti koko seurakunnalle höysteiden kanssa. En kuitenkaan näkisi tällaista toimintatapaa näissä mediakirjoituksissa. Ehkä kirjoittajilla ei ole muuta vaihtoehtoa, kun kertoa asioista julkisesti. Ehkä heitä ei ole kuunneltu kahdenkeskissä keskusteluissa. He varmaan tuntevat toimivansa uskonsa ja omatuntonsa vastaisesti, jos eivät puutu näkemiinsä vääryyksiin. Ymmärrän ja arvostan heidän toimintaansa.
Oletko Sinä tämän viestiketjun avaaja muistanut toteuttaa Kristuksen kirkkolakia? Oletko ensin käynyt näitä mediakirjoittajia kohden rakkaudella ja nöyryydellä, jos he ovat mielestäsi pois poikenneet totuudesta? Olisiko heidän toiminnasa jopa oikeaa? Sen me tiedämme heidän työnsä hedelmistä.- SRK teflonipinnalla!
Antti Pentikäinen ja Johannes Alaranta peräänkuuluttivat teologiaopiskelija-aikoinaan hoitokokousten selvittämistä kymmenen vuotta sitten. Kostoksi tästä totuuden puhumisesta SRK lähetti KUUSI hoitomiestä välittömästi lentokoneella Oulusta laittamaan pojat ruotuun ja vaientamaan heidät. Seurasikin pieni vaikenemisen aika.
Samat miehet kävivät SRK:n johdon puheilla vuonna 2006 esittämänsä huolensa vl-yhteisössä valtoimenaan rehottavasta lasten raiskaamisesta, sen salaamisesta rippisalailu-opilla ja uhrien vaientamisesta. SRK suurinpiirtein nauroi heidät pihalle. Kuten asianosainen itse asian kertoi: "Kuin pikkukaupungin pappi olisi käynyt Paavia neuvomassa."
Johanna Hurtig kävi jo vuonna 2008 myöskin vl-pedofiilirikollisuuden vuoksi SRK:n puheilla. Hänetkin tyrmättiin täysin ja "neuvottiin" olemaan hiljaa tiedoistaan. Koska Hurtig tyrmättiin SRK:ssa, oli hänen pakko ottaa asia julkisesti esille.
Uhreistaan SRK ei piittaa pas.kaakaan!
- Opillinen ero selvä!
Näiden mediassa SRK:ta ja koko vl-herätysliikettä vastaan nousseiden vl-uskovaisina itseään pitävien ns. uudistajien uskonkäsitys poikkeaa juuri seurakuntaopin osalta perinteisestä vl-opista. Siitä näyttäisi olevan lyhyt matka kaiken muunkin, joka poikkeaa perinteisestä vl-opista, hyväksymiseen: esimerkkeinä naispappeus, lapsirajoitus, homoliitot jne.
- Mikä mättää?
VL-papithan hyväksyvät naispapit jo nykyään töissä ollessaan.
Itsehän äänestitte edellisessä kirkolliskokouksessa homojen puolihäiden puolesta!
Onhan SRK itse julistanut, ettei ehkäisykieltoa ole.
Mikä on ongelmasi?
- Opinmuuttajat
Nämä mediassa kampanjoivat ns opinmuuttajat taistelevat tuulimyllyjä vastaan vl-herätysliikkeessä... Nyt he ovat keksineet uudeksi lyömäaseekseen "hengellisen väkivallan", kun pedofilian suojelusyytöksiltä meni pohja pois. Heidän mielestään ketään ei saisi neuvoa uskonasioissa, ketään ei saisi nuhdella synnistä, vaikka Raamattu päinvastoin kehoittaa "pitämään vaarin itsestä ja kaikesta laumasta".
- Rikostensalaajalle:
Onnistuitte laajennetulla vl-maallikko-rippisalailu-opillanne salaamaan vl-pedofiliarikokset ainakin 30 vuotta!
Oletko siitä noin ylpeä? - Yhteistyö pelaa!
Joo, Johanna Hurtig ym. vetivät ns. vesiperän, kun eivät saaneetkaan SRK:sta ketään oikeuteen. Päinvastoin oli ja on SRK:n edun mukaista selvittää asiat juurta jaksain viranomaisten avustamana. Väittäisin jopa, että tämä helpottaa kummasti SRK:n luottamusmiesten työtaakkaa, kun kaikki vähänkin epäilyttävät jutut voi jatkossa viedä saman tien viranomaisten ym. ammattilaisten selvitettäväksi...
- 11+11
Kristuksen kirkkolaki tarkoittaa nimenmukaisesti, että toteutetaan seurakunnassa Kristuksen tahtoa, eikä niinkuin vl:ien keskuudessa seurakunnan (SRK:n) tahtoa. Nyt sanotaan minulle: "Seurakunta ja Kristus. Eivät ne ole toistensa vastakohtia!" Aivan oikein, mutta ne ovat yhdensuuntaiset vain uudestisyntyneessä Kristuksen seurakunnassa, eikä siellä, missä on raamatunmukaisen yhden välimiehen, Kristuksen paikalla myös välimiehen välimies tai että vain yksin usko Kristukseen vanhurskauttaa ihmisen, eikä tarvitse välttämättä tätä välimiehen välimiestä pelastuakseen ja saadakseen syntinsä anteeksi.
- seurakunnan pää
Väitteesi, että vl-herätysliike tulkitsisi väärin Raamattua, on tuulesta temmattu: Kristus on seurakunnan pää, näinhän Sanassa nimenomaan sanotaan.
- 11+11
"Väitteesi, että vl-herätysliike tulkitsisi väärin Raamattua, on tuulesta temmattu"
Ei ole, koska edelleen vanhoillislestadiolaisuudessa ei uskota raamatunmukaisesti, että on vain yksi välimies Jumalan ja ihmisten välillä: Jeesus Kristus. - Lue enemmän
Tutkippa Raamattua, jossa on kerrottu esim. Paavalin parannuksen teosta: ei hänkään saanut syntejään anteeksi suoraan Jeesukselta, joka ilmestyi hänelle tiellä. Ei, vaan Jeesus kehoitti häntä menemään kristityn Simon parkkarin luokse, jossa hän sai näkönsä jälleen.
"Ei, vaan Jeesus kehoitti häntä menemään kristityn Simon parkkarin luokse, jossa hän sai näkönsä jälleen."
Ai Jeesus kehotti Paavalia menemään Simon parkkarin luokse?
Mahtavan korkeatasoista teidän vanhoillislestadiolaisten Raamatun tuntemus.
Ihan oikein käytät nimimerkkiä "Lue enemmän".
Jatka samaan malliin Raamatun opettamista rauhanyhdistyksellä.- Lue enemmän
Melperi1 kirjoitti:
"Ei, vaan Jeesus kehoitti häntä menemään kristityn Simon parkkarin luokse, jossa hän sai näkönsä jälleen."
Ai Jeesus kehotti Paavalia menemään Simon parkkarin luokse?
Mahtavan korkeatasoista teidän vanhoillislestadiolaisten Raamatun tuntemus.
Ihan oikein käytät nimimerkkiä "Lue enemmän".
Jatka samaan malliin Raamatun opettamista rauhanyhdistyksellä.Joo sori, se Simon parkkari liittyikin sotapäällikkö Korneliuksen parannuksen tekoon, Paavali sai parannuksen armon toisen uskovaisen, nimittäin Ananiaan kautta. Mutta samasta ydinasiasta siinäkin on kysymys eli siitä, että ihminen ei voi saada syntejä Jumalalta suoraan anteeksi, vaan siihen tarvitaa toinen uskovainen, joka julistaa synninpäästön "Jeesuksen nimessä ja veressä".
Lue enemmän kirjoitti:
Joo sori, se Simon parkkari liittyikin sotapäällikkö Korneliuksen parannuksen tekoon, Paavali sai parannuksen armon toisen uskovaisen, nimittäin Ananiaan kautta. Mutta samasta ydinasiasta siinäkin on kysymys eli siitä, että ihminen ei voi saada syntejä Jumalalta suoraan anteeksi, vaan siihen tarvitaa toinen uskovainen, joka julistaa synninpäästön "Jeesuksen nimessä ja veressä".
"Mutta samasta ydinasiasta siinäkin on kysymys eli siitä, että ihminen ei voi saada syntejä Jumalalta suoraan anteeksi, vaan siihen tarvitaa toinen uskovainen, joka julistaa synninpäästön "Jeesuksen nimessä ja veressä"."
Kerrotko, missä kohtaa Raamatussa opetetaan näin.- Kysyy hän
Lue enemmän kirjoitti:
Joo sori, se Simon parkkari liittyikin sotapäällikkö Korneliuksen parannuksen tekoon, Paavali sai parannuksen armon toisen uskovaisen, nimittäin Ananiaan kautta. Mutta samasta ydinasiasta siinäkin on kysymys eli siitä, että ihminen ei voi saada syntejä Jumalalta suoraan anteeksi, vaan siihen tarvitaa toinen uskovainen, joka julistaa synninpäästön "Jeesuksen nimessä ja veressä".
Eikö tässä hommassa laiteta ihminen tuomariksi? Onko se toinen uskovainen?
Oletteko te hylänneet pyhän ehtoollisen sakramentin? Missä kohti APt kerrotaan syntien anteeksi saamisesta kohdassa, jossa Ananiaan tehtävä OLI POISTAA SUOMUKSET kätten päällepano rukousella ja kastaa.
Hän oli tullut uskoon Jeesuskeen Kristusena jo kolme päivää aikaisemmin, joten LUE enemmän.
MIten voit noin RAISKATA Jumalan Sanaa?
Häpeä, joku voi vielä uskoa.
Todellisuudessa Ihminen uudeststisyntyessä Kristukseen Hän saa koko Jeesuksen työn omakseen ristillä, Lain täyttymyksen, josta onsa on syntien sovitus, muu osa on yhtä merkittävä.
Kes.
- 11+11
"Gal. 1:12
enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut. "
Ei Paavali keneltäkään ihmiseltä ole syntejä anteeksi saanut, koska hän itse näin kirjoittaa ja todistaa ja uskon, että hän ei valehtele. Ja jos olet aito vanhoillinen, niin uskot myös sen, että vain yksin usko Kristukseen vanhurskauttaa ihmisen eli tekee ihmisen Jumalan edessä kelpoiseksi. Näin oli Maaningan Suviseurojen julkilausumassa tällainen teksti ja uskon sen myös. Vaikka ihminen kuinka julistaisi toiselle syntejä anteeksi, niin se ei auta, jos ihminen ei itse ole nöyrtynyt ja USKO Kristuksen sovintotyön mukanaan tuomaan armoon. Vain se Jumalan armolahja meille Jeesuksessa Kristuksessa pelastaa eli usko Kristukseen, ei puhujaveljiemme julistus. Jeesus itse, joka on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti sanoo tänä päivänäkin: "Sinun USKOSI on sinut pelastanut, ei julistus" - Jopa on kummaa
>mene ja nuhtele häntä kahden kesken yksinänsä.
Siis kumman tulee vl-opin mukaan puhua itsekseen?- 39+44
Vl-opin mukaan syntien anteeksiantamusta julistaessaan puhujaveli puhuu yksikseen ja pyytäjä on hiljaa ja kuuntelee.
Elävässä uskossa oleva ihminen taas tunnustaa katuvaisena Kristuksen edessä syntinsä ja kuuntelee, mitä Henki hänelle puhuu.
- Väkivallan apuväline
Hoitokokouksissa/-tilaisuuksissa toteutettiin Kristuksen kirkkolakia niin, että ensin valittiin joku kiusattava. Hänelle ei kerrottu, mistä häntä puhutellaan - ehei, ei, ei aivan muusta on kysymys..., ei, ei, ei olet ymmärtänyt asia väärin..., ei, ei, en minä sitä tarkoittanut…, eikö se olekaan…, ehei, ei, ei… - nämä olivat vastauksia, kun puhuteltava epätoivoisesti yritti saada selville, mistä häntä puhutellaan. Kun sitten puhuteltava ei arvannut "asiaa/syytä" järjestettiin kahden/kolmen kokoonpanoinen tilaisuus, jossa sama irstas peli jatkui. Taaskaan ei mitään selvinnyt. Nyt oli sitten Kristuksen kirkkolain mukainen ”mahdollisuus” näillä itseään Jumalina pitävillä hoitajilla kertoa asia seurakunnalle. Asiasta yritettiin ottaa selvää ennen kuin itse seurakuntana esiintyvän johtokunnan kokous olisi. Kukaan ei suostunut ketomaan syytä. No, sitten tuli kokous, johon puhuteltavan ympärille oli kerätty valtaapitäviä puhuteltavaa ja hänen omaatunoansa pilkkaavia - kukaan ei sielläkään kertonut syytä. Nyt asiasta on käyty noin kaksi vuotta kirjeenvaihtoa näiden "hoitajien" kanssa ”kahden kesken” ja he eivät suostu avautumaan, vaikka asiasta on varma tieto tapahtumapaikkakunnalta, ettei se ole loppuun hoidettu. Nyt asia on mediassa eikä varmaan syyttä.
- Sauluksen parannus
Lue erityisesti jae 17, joka todistaa vastaansanomattomasti, että anteeksiantoa ei voi saada muutoin kuin toisen uskovaisen "kätten päälle panemisen kautta".
Apostolien Teot, 9 LUKU
9:1 Mutta Saulus puskui vielä uhkauksia ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin tykö,
9:2 Ja anoi häneltä kirjaa Damaskuun synagogain tykö, että kutka ikänä hän sen tien miehistä eli vaimoista löytäis, ne hän olis vienyt sidottuna Jerusalemiin.
9:3 Mutta kuin hän matkusti, tapahtui, että hän Damaskua lähestyi, ja äkisti leimahti valkeus taivaasta ympäri häntä.
9:4 Ja hän lankesi maahan ja kuuli äänen hänelle sanovan: Saul, Saul, miksi vainoot minua?
9:5 Mutta hän sanoi: kuka sinä olet, Herra? Ja Herra sanoi: minä olen Jesus, jota sinä vainoot: työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.
9:6 Niin hän vapisi, hämmästyi ja sanoi: Herra, mitäs minua tahdot tekemään? Ja Herra sanoi hänelle: nouse ja mene kaupunkiin; siellä sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän.
9:7 Mutta ne miehet, jotka hänen seurassansa olivat, seisoivat hämmästyksissä; he kuulivat tosin äänen, mutta ei he ketään nähneet.
9:8 Niin Saulus nousi maasta ja ei nähnyt ketään avoimilla silmillä; mutta he taluttivat häntä kädestä ja veivät Damaskuun.
9:9 Ja hän oli kolme päivää näkemättä ja ei syönyt eikä juonut.
9:10 Niin yksi opetuslapsi oli Damaskussa, Ananias nimeltä, jolle Herra sanoi näyssä: Ananias! Hän sanoi: Herra, tässä minä olen.
9:11 Herra sanoi hänelle: nouse ja mene sille kadulle, joka Oikiaksi kutsutaan, ja kysy Juudan huoneessa sitä, joka Saulus Tarsilaiseksi kutsutaan; sillä katso, hän rukoilee.
9:12 Ja hän näki näyssä yhden miehen, nimeltä Ananias, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän sais näkönsä jälleen.
9:13 Niin Ananias vastasi: Herra, minä olen kuullut monelta tästä miehestä, kuinka paljon pahaa hän sinun pyhilles on tehnyt Jerusalemissa.
9:14 Ja hänellä on nytkin valta ylimmäisiltä papeilta täällä kiinni sitoa kaikki ne, jotka sinun nimeäs rukoilevat.
9:15 Niin sanoi Herra hänelle: mene! sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain, ja kuningasten, ja Israelin lasten eteen.
9:16 Sillä minä tahdon hänelle näyttää, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden.
9:17 Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
9:18 Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.
9:19 Ja kuin hän otti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja Saulus oli muutamat päivät opetuslasten kanssa, jotka olivat Damaskussa,
9:20 Ja saarnasi kohta synagogassa Kristuksesta, että hän on Jumalan Poika.
9:21 Niin kaikki, jotka sen kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: eikö tämä ole se, joka kaikkia niitä hävitti Jerusalemissa, jotka sitä nimeä rukoilivat, ja tuli myös tänne sitä varten, että hän ne sidottuna veis ylimmäisille papeille?" - Lutherin parannus
Lutherkin sai parannuksen armon "kätten päälle panemisen kautta", nimittäin perimätiedon mukaan vanha uskovainen munkki julisti hänelle synninpäästön.
- Lestadiuksen parannu
Samoin Lestadius, jolle Ruotsin vanhalukijaisiin lukeutunut "lapin Maria" julisti synninpäästön.
- 11+11
"Lue erityisesti jae 17, joka todistaa vastaansanomattomasti, että anteeksiantoa ei voi saada muutoin kuin toisen uskovaisen "kätten päälle panemisen kautta".
En kiellä, etteikö voi saada noinkin syntejä anteeksi, mutta kaikkihan on kiinni uskosta, uskooko syntinsä anteeksi Kristuksen tähden. Tässä eniten hiertää se, että se olisi AINOA MAHDOLLINEN TAPA saada synnit anteeksi. Ei edes Jeesus pitänyt syntien anteeksijulistamista ainoana mahdollisuutena, siis itse julistusta, vaan vaikka aina ei julistanutkaan syntejä anteeksi, niin Jeesus totesi: "Sinun uskosi on sinut pelastanut." Siis se tarkoittaa sitä, että me nöyrästi uskomme Jumalan meille suomaan Armolahjaan Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen täydelliseen sovitukseen synteimme ja sairauksiemme edestä, siis vielä korostan TÄYDELLISEEN SOVITUKSEEN, johon ihmisinä emme voi enään kajota ja parantaa ja että annamme TÄYDEN KIITOKSEN ja YLISTYKSEN HÄNELLE, jolle se vain KUULUU. Emmekö voi olla Jumalan meille antamaan armolahjaan täysin tyytyväisiä vai onko meillä otsaa väittää sitä riittämättömäksi, jota voimme sitten vaikka omalla tulkinnallisella sovintoviralla parannella tai kokonansa hoitaa. EI NÄIN!!! Raamattu antaa meille luvan vain tästä Jumalan antamasta sovinnosta Jeesuksessa Kristuksessa saarnata. Jumala hoiti sovinnon täydellisesti puolestamme Jeesuksessa Kristuksessa! Kaikki kunnia, ylistys ja kiitos Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle!!- Lue enemmän
Ainoa mahdollinen tapa siksi, että synninpäästöön tarvitaan Pyhä Henki, joka on vain elävän uskon omistavalla ihmisellä:
Joh. 20:
"21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt." - 11+11
Lue enemmän kirjoitti:
Ainoa mahdollinen tapa siksi, että synninpäästöön tarvitaan Pyhä Henki, joka on vain elävän uskon omistavalla ihmisellä:
Joh. 20:
"21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt."Kirjoitan vielä siksi, että meillä vl:illä on usein näkemys juuri tuosta ylläantamastasi raamatunkohdasta, että vain meillä on se oikea elävä usko ja sen vuoksi käsityksemme mukaan syntien anteeksisaaminen on täten rajoitettua, mutta emme huomaa samalla, että tulemme myös rajoittaneeksi Pyhän Hengen toimintaa oman käsityskykymme mukaan ja emme usein tajua, että se on annettu lahja, ei ominaisuus, ei omaamamme kyky.
Pyhä Henki on liikkuva, niinkuin tuuli. Se tuuli puhaltaa aina Kristukseen päin. Me vl:ät emme voi mitään myöskään sille, että myös muuallakin tämä tuuli ohjaa ihmisiä Kristukseen päin, ihmisiä Kristukselle ja moittimisen tai tuomitsemisen sijasta, meidän pitäisi olla onnellisia ja kiitollisia, että näin tapahtuu, kun kuitenkin taivaassa iloitaan yhdsestäkin syntisestä, joka tekee parannuksen.
Edelleenkin toistan sinulle hyvä ystäväni, että vain yksin usko Kristukseen vanhurskauttaa ihmisen, vain Hänen nimensä kautta saadaan synnit anteeksi, ei julistuksen, vaan uskon. Uskomme niinkuin lapsi tuohon lahjaan, armolahjaan: Jeesukseen Kristukseen. Emme pelastu tekojen, vaan uskon kautta. Lue nyt tuo seuraava Raamatun kohta, niin siinä sanotaan: "saisivat USKOMALLA MINUUN SYNNIT ANTEEKSI....."
Ap. t. 26:18
avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
Ap. t. 10:43
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
- 39+25
Taidat olla 11 11 oikea ja aito vl, kun puhut noin syvällisiä.
- Ei ole aito vl
nimittäin tuo 11 11. Kun näkee Pyhää Henkeä muuallakin kuin Jumalan seurakunnassa.
- kaikkien kukkien
Niin sanotun "kristuksen kirkkolain" Biblia kieltää selvästi Matteuksen evankeliumim 13 -luvussa kahteen otteeseen:
Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28. Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29. Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
. Vielä taivasten valtakunta on nuotan kaltainen, joka heitettiin mereen ja kokosi kaikkinaisia kaloja.
48. Ja kun se tuli täyteen, vetivät he sen rannalle, istuutuivat ja kokosivat hyvät astioihin, mutta kelvottomat he viskasivat pois.
49. Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista
50. ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
On siis annettava "kaikkien kukkien kukkia vaan". - lakkimies
Ymmärrätkö lukemaasi? "rikkoo sinua vastaan".
- käsitän
"Ymmärrätkö lukemaasi?"
En ainostaan ymmärrä, vaan myös käsitän: "En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin." - tuntemuksen puute
käsitän kirjoitti:
"Ymmärrätkö lukemaasi?"
En ainostaan ymmärrä, vaan myös käsitän: "En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin."Kristusen kirkkolaki on herätysliikkeessämme valitettavasti ymmärretty lyömäaseeksi, mikä johtuu Raamatun tuntemuksen puutteesta.
Uskovana olen monta kertaa miettinyt, että minun pitäisi päästä pitämään Kristuksen kirkkolaki- asiasta alustus.
- lakkimies
Erehtymätön Jumalan valtakunta ei sinua usko.
- 39+23
"Ap. t. 26:18
avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'""
Siinähän se on sanottu yksinkertaisesti ja selvästi, kuinka saadaan synnit anteeksi: USKOMALLA KRISTUKSEEN. - Lue enemmän
Niin kyllä, mutta äänellisen evankeliumin so. "kättän päälle panemisen" kautta:
Apt. 8 luku:
"17. Niin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
18. Mutta kuin Simon näki, että apostolien kätten päälle-panemisen kautta Pyhä Henki annettiin, taritsi hän heille rahaa,
19. Sanoen: antakaat minullekin se voima, että kenenkä päälle minä käteni panen, se sais Pyhän Hengen.
20. Vaan Pietari sanoi hänelle: sinun rahas olkoon sinun kanssas kadotuksessa, että Jumalan lahjan luulet rahoilla ostettavan.
21. Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tässä sanassa; sillä ei sinun sydämes ole oikia Jumalan edessä.
22. Sentähden tee parannus sinun pahuudestas, ja rukoile Jumalaa, että sydämes ajatukset sinulle anteeksi annettaisiin." - 39+23
Ei siinä niin lue: Lue vaikka:
"Ap. t. 26:18
avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'"" - hannestapani
Jeesuksen opetuksen mukaan (Kristuksen kirkkolaki):
(Matt. 18:15) "Mutta jos sinun veljes rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahden kesken yksinänsä. Jos hän sinua kuulee niin sinä olet veljes voittanut."
Uuden käännöksen mukaan: (Matt. 18:15-17) 15. "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
Näissä on hyvin olennainen ero. Veljeä ei nuhdella mistä tahansa synnistä, vaan vain silloin, milloin hän rikko sinua vastaan. Kuitenkin rauhanyhdistyksissä hyökätään oikis, jos jonkun kuullaan syyllistyneen johonkin syntiin. Juostaan juoruämmien juttujen perässä...
16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä ´jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla´. 17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin."
Ts. Kristuksen kirkkolaki on kolmivaiheinen:
1) vaihe: jae 15,
2) vaihe: jae 16 ja
3) vaihe: jae 17.
Olennaista on, että vaiheita on kolme. Ei enempää eikä vähempää.
Olennaista on, että syntiin joutunut on kussakin vaiheessa kuultavana paikalla.
Olennaista on, että syntiin joutuneen tehtyä synnistään parannuksen on asia loppuun käsitelty.
Häneltä ei vaadita moninkertaista parannusta.
Seurakunta on elävien Jumalan lasten muodostama yhteisö, ei pj:n tai kenenkään muun johtama salaseura. Ennakkoon ei voi sitomispäätöstä tehdä. Se tehdään vasta 3) vaiheessa, jos kuultava ei seurakuntaa kuule, ts. tee parannusta hänen kiistattomasti tekemästään synnistä.
Häneltä ei saa vaatia parannusta juorujen perusteella. Uskovaa nuhdellaan vain siinä tapauksessa jos hän rikkoo veljeä vastaan, (tai uuden käännöksen mukaan tekee syntiä). Ts. jos siitä on pätevät todisteet. Jos puhuttelija näkee tämän tekevän syntiä.
Jos hänestä kerrotaan pahaa, tulee pahanpuhumiselta sulkea korvat. Pahanpuhujalta tulee edellyttää parannusta panettelustaan. Kristuksen kirkkolakia ei ole olemassakaan. Jos sellainen olisi, Jeesus olisi sen ilmoittanut Raamatussa. Ja sitäpaitsi sanaa "kirkko" hän ei maininnut sanallakaan.
Se on näiden uskonnollisten kulttien keksimä oppi.- On toki olemassa
ja sen voimassaolon nämä viime aikoina mediassa kampanjoineet ns. liberaali-vl:t yrittävät kumota käyttäen keppihevosenaan väitettä ns. hengellisestä väkivallasta. Heidän mielestään ketään ei saisi neuvoa synneistä parannukseen, vaikka Raamatussa nimenomaan kehoitetaan tähän, esim. Hepr. 3:
"12. Katsokaat, rakkaat veljet, ettei teissä joskus olisi kelläkään paha, uskotoin sydän, joka elävästä Jumalasta luopuis,
13. Vaan neuvokaat teitänne keskenänne joka päivä, niinkauvan kuin tänäpänä sanotaan, ettei joku teistä synnin petoksen kautta paatuisi.
14. Sillä me olemme Kristuksesta osallisiksi tulleet, jos me muutoin aljetun uskon loppuun asti vahvana pidämme,"- suuria virheitä
Tuolla edellä joku kirjoittaakin Raamatun selvästi kieltävän ihmisvoimin tapahtuvan mätien kalojen perkaamisen valtakunnan nuotasta ja ohdakkeitten leikkaamisen valtakunnan vehnäpellosta "Kristuksen kirkkolakiin" verhoten.
Mätiä kaloja on ollut ja on oleva valtakunnan nuotassa ja ohdakkeet kasvaa vehnäpellossa Herran suureen päivään saakka, joten on vain odotettava sitä päivää, josta Matteuskin kirjoittaa, että "enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista ja heittävät heidät tuliseen pätsiin", eikä pidä ryhtyä elonleikkaajaksi ennen sitä elonaikaa kun leikkuumiehille sanotaan: "Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani."
On siis vain kaikessa rauhassa odotettava sitä tulevaa päivää, kun mädät kalat erotetaan hyvistä ja ne mädät heitetään tuliseen pätsiin ja samalla myös vehnäpellon ohdakkeet poltetaan.
Ryhtymällä perkaamaan ihmisvoimin valtakunnan apajaa ja leikkaamaan ihmisymmärryksellä vehnäpellon ohdakkeita, on vaara tehdä niitä suuria virheitä, joita 70-luvun hoitokokousvuosina tehtiin. - Kultainen keskitie
suuria virheitä kirjoitti:
Tuolla edellä joku kirjoittaakin Raamatun selvästi kieltävän ihmisvoimin tapahtuvan mätien kalojen perkaamisen valtakunnan nuotasta ja ohdakkeitten leikkaamisen valtakunnan vehnäpellosta "Kristuksen kirkkolakiin" verhoten.
Mätiä kaloja on ollut ja on oleva valtakunnan nuotassa ja ohdakkeet kasvaa vehnäpellossa Herran suureen päivään saakka, joten on vain odotettava sitä päivää, josta Matteuskin kirjoittaa, että "enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista ja heittävät heidät tuliseen pätsiin", eikä pidä ryhtyä elonleikkaajaksi ennen sitä elonaikaa kun leikkuumiehille sanotaan: "Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani."
On siis vain kaikessa rauhassa odotettava sitä tulevaa päivää, kun mädät kalat erotetaan hyvistä ja ne mädät heitetään tuliseen pätsiin ja samalla myös vehnäpellon ohdakkeet poltetaan.
Ryhtymällä perkaamaan ihmisvoimin valtakunnan apajaa ja leikkaamaan ihmisymmärryksellä vehnäpellon ohdakkeita, on vaara tehdä niitä suuria virheitä, joita 70-luvun hoitokokousvuosina tehtiin.lienee paras, mutta jos mitään ei koskaan tehdä, jokin pahennus voi laajeta seurakunnan keskellä:
Hepr. 12:
"12. Sentähden ojentakaat vaipuneet kätenne ja väsyneet polvenne,
13. Ja astukaat vilpittömät askeleet jaloillanne, ettei joku kompastuisi niinkuin ontuva, vaan paljoa enemmin terveeksi tulis.
14. Noudattakaat rauhaa kaikkein kanssa ja pyhyyttä, paitsi jota ei yksikään saa Herraa nähdä,
15. Ja ottakaat vaari, ettei joku Jumalan armosta tulisi pois, ettei joskus kasvaisi joku karvas juuri jotakuta vastahakoisuutta tekemään ja monta sen kautta tulisi saastutetuksi;
16. Ettei joku olisi huorintekiä eli jumalatoin niinkuin Esau, joka yhden atrian tähden myi pois esikoisuutensa oikeuden."
Osoitatko Raamatusta luvun, jonka otsikkona on " Kristuksen kirkkolaki ". Raamatussa luvun alussa aina mainitaan, mikä luku on kyseessä,
esimerkiksi Matteus 24 luku.
Minun Raamatussa ei ole lukua "Kristuksen kirkkolaki, joten se on ihmisten keksimä täysin epäraamatullinen ilmaisu.- Kirjain kuolettaa,
mutta Henki tekee eläväksi: et taida ymmärtää lukemaasi?
Kyllä minä Raamatun tunnen ja ymmärrän lukemani. Jeesus ei ikinä maininnut sanaa kirkko, vielä vähemmän sanaa kirkkolaki.
Se on näiden hihhuleiden keksimä kirkkolaki.- VL-mies.
Kyllä Raamattu tuntee Kristuksen kirkkolain ja se on siellä sanottu.
- Kurinpitoa
Evankeliumin hengen mukainen Kristuksen kirkkolaki lähtee rakkaudesta.
Neuvotaan rakkaudella, nuhdellaan rakkaudella ja lempeydellä.
Sielunhoito rauhanyhdistyksillä tapahtuu rakkaudella vain harvoin, jos koskaan.
Rauhanyhdistysten johtokuntien suorittama sielunhoito ei perustu Kristuksen kirkkolakiin, sitä käytetään vain väkivallan välikappaleena. Uhkailujen ja painostuksen raamatullisena verukkeena.
Siionissamme nykyään käytetyt "sielunhoidolliset keskustelut" eivät siis ole Kristuksen kirkkolain noudattamista, vaan ihmismielen luoma tapa valvoa yhteisön itsensä luomien tapojen ja sääntöjen noudattamista.
Tälläistä Kristuksen kirkkolain mukaista tapaa näkee oikeastaan vain vanhempien ja lasten välisessä sielunhoidossa tai puolisoiden välisissä sielunhoidoissa.
Vl-yhteisön seurakunnan nimissä käymä sielunhoito ei täytä Kristuksen kirkkolain edellytyksiä. Se on vain tapa pitää kuria ja saada ihmiset taipumaan sääntöjen alle.- taakkojen alle
"...saada ihmiset taipumaan sääntöjen alle."
On parempi sanoa; "saada ihmiset taipumaan 'TAAKKOJEN' alle.
Ihmisten keksimillä taakoillahan kaikki vl-liikkeen jäsenet on kuormitettu.
No sitten sinä esität minulle Raamatun, jossa luvun otsikkona on " Kristuksen kirkkolaki", samoin kuin esimerkiksi Matteus 23. Luukas 17 ym. ym.
Minä tiedän, että sellaista Raamattua ei ole olemassakaan, eikä Jeesus yhdellä sanallakaan maininnut sanaa "Kirkkolaki"
Olet uskonnollisen kultin eksyttämä epäuskoinen.- VL-mies.
Kristus opettaa toimimaan tilanteessa... siitä syntyy Kristuksen kirkkolaki, vaikka kirkkoa ei ole nimeltä manittukaan.
Tätä on vaikea ymmärtää sellaisen ihmisen, jota ei Pyhä Henki opasta ymmärtämään Raamatun sanaa.VL-mies Lopeta nyt epäuskoinen väittämästä sellaista, jota ei Jeesus opettanut. Se on lahkon sokeaa keksintöä, suorastaan valehtelua ihmisille, että Kristus julisti nimenomaisen "Kirkkolain".
Kyllä se on porttokirkon ja ihmisten keksintö - ja epäuskoisten VL-liikkeen kannattajien hokema. Mitään muuta se ei ole.
- Oseidon
"Tätä on vaikea ymmärtää sellaisen ihmisen, jota ei Pyhä Henki opasta ymmärtämään Raamatun sanaa."
Samoin on sellaisen vl:än laita, joka uskoo vain, että erehtymättömän seurakunnan kautta vain voidaan saada synnit anteeksi, kun hän lukee tuhlaajapoika-vertausta, niin hän ei salli Pyhän Hengen opastaa ja näyttää, että niinkuin läpi koko Raamatun syntien anteeksiantamus on yksin Jumalan käsissä, ainoassa Välimiehessä, Jeesuksessa Kristuksessa, niin hän vain jättää huomioimatta Pyhän Hengen opastuksen ja piintyneenä ja itsepäisenä pitää kiinni seurakuntansa opetuksesta, että vain seurakunnan (/tässä tapauksessa vain palvelijoiden) kautta voi saada synnit anteeks,i ohitse Isän armahduksen.
Oikein sanoi tytti 87:
"Oppimme täytyy nousta Raamatusta, eikä Raamattu opistamme!" - 49+37
Älä opeta väärää!
- Kertauksena vielä
Näin me uskomme:
http://www.srk.fi/index.php?p=nain_me_uskomme - 40+40
"Samoin on sellaisen vl:än laita, joka uskoo vain, että erehtymättömän seurakunnan kautta vain voidaan saada synnit anteeksi, kun hän lukee tuhlaajapoika-vertausta, niin hän ei salli Pyhän Hengen opastaa ja näyttää, että niinkuin läpi koko Raamatun syntien anteeksiantamus on yksin Jumalan käsissä, ainoassa Välimiehessä, Jeesuksessa Kristuksessa, niin hän vain jättää huomioimatta Pyhän Hengen opastuksen ja piintyneenä ja itsepäisenä pitää kiinni seurakuntansa opetuksesta, että vain seurakunnan (/tässä tapauksessa vain palvelijoiden) kautta voi saada synnit anteeks,i ohitse Isän armahduksen."
Näinkö on?- PLAÖSMNDIST
ONKO OULUN SEUDULLA NÄITÄ HARHAOPPISIA? JA KETÄ NE OVAT NIMIÄ KEHIIN JA HETI PELKURIT!!!! TEOLOGEJA VAI ????
- Mutta etkö tiennyt
että yksinäistä kristittyä ei Jumala tunne: pitää olla Jumala isänä taivaassa ja seurakunta äitinä maan päällä:
Gal. 4:
"26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme.
" - 4+18
Mutta etkö tiennyt kirjoitti:
että yksinäistä kristittyä ei Jumala tunne: pitää olla Jumala isänä taivaassa ja seurakunta äitinä maan päällä:
Gal. 4:
"26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme.
"%%että yksinäistä kristittyä ei Jumala tunne: pitää olla Jumala isänä taivaassa ja seurakunta äitinä maan päällä:%%
Näytätkö Raamatunkohdan, missä tuo sanotaan juuri noin.
Johannes Kastaja ei siis voinut vl-opin mukaan olla uskomassa.
Jeesus todisti,e ttä oli Pyhän Hengen mies (vaikka teki synitä niinkuin kaikki) ja eli yksin erämaassa. - SRK:n keksintöä!
4+18 kirjoitti:
%%että yksinäistä kristittyä ei Jumala tunne: pitää olla Jumala isänä taivaassa ja seurakunta äitinä maan päällä:%%
Näytätkö Raamatunkohdan, missä tuo sanotaan juuri noin.
Johannes Kastaja ei siis voinut vl-opin mukaan olla uskomassa.
Jeesus todisti,e ttä oli Pyhän Hengen mies (vaikka teki synitä niinkuin kaikki) ja eli yksin erämaassa.Ei tuota Raamatusta löydy, vaan SRK on tällä itse keksimällään lauseella ottanut itselleen Jmalan vallan ja sijaisuuden maan päällä!
Koko lause on pelkkää aivopesua ja niin tuhansia kertoja toisteltu, että vl:t luulevat sen olevan totta...
- PLAÖSMNDISTille
Jos tarkoitat näitä SRK:ta ja sitä kautta koko vl-herätysliikettä vastaan nousseita harhaoppisia, niin seuraamalla mediaa (Kotimaa, Kaleva, Hesari...) nimet kyllä löytyvät helposti... Osa heistä on ehkä säikähtänyt aiheuttamaansa "kalinaa" seurakunnissa ja ikäänkuin painuneet takaisin maan alle, mutta kyllä ne taas ennenpitkää ilmi tulevat?
- 40+40
"""Mutta etkö tiennyt että yksinäistä kristittyä ei Jumala tunne: pitää olla Jumala isänä taivaassa ja seurakunta äitinä maan päällä:"""
Gal. 4:
"26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme."
Ensinnäkin en ole yksinäinen kristitty, vaan minulla on seurakunta maan päällä, jonka pää on Kristus, ei SRK. Se on juuri sinun antamasi Raamatun paikan mukainen "ylhäältä" ja "vapaa", koska sitä ei kahlitse "seurakunnalliset armonneuvot", eikä ekslusiivisyys, vaan siellä ohjaa Hyvä Paimen lampaitaan ja siellä vallitsee ilo ja kiitos syntien anteeksiantamuksesta ja pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa. Täällä meillä ei ole tosiaan muita välimiehiä ihmisten ja Jumalan välillä kuin Ainoa Välimies: Jeesus Kristus. Mutta sen sijaan meillä on paljon Kristuksen työntekijöitä, jotka tekevät lähetystyötä ja välittävät sanomaa syntien anteeksiantamuksesta ja pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa. - sekalainenseurakunta
"että yksinäistä kristittyä ei Jumala tunne: pitää olla Jumala isänä taivaassa ja seurakunta äitinä maan päällä:
Gal. 4:
"26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme."
Usko "seurakuntaan" on vienyt ja vie monia harhaan.
Laskeppa paljonko seurakuntia on maan päällä ;-)- Älä usko SRK:hon!
Tuolla keksimällään lauseella SRK on vain varmistanut, ettei kukaan sen alamisista uskalla nousta sitä vastaan, vaikka kuinka kohtelisi ihmisiä.
Jeesuksella ei ole mitään ”kirkkolakia” ole olemassa Raamatussa.
Koko ”laki” on tehty tukemaan SRK;n saata. na työtä seurakuntalaistaan kohtaan, että lahko pysyy koossa.
Tässä Matteuksen luvussa on muutakin, vain kaksi jaetta antaa mahdollisuuden kaikelle saastalle ja vallalle.
Heitä jää ilman Pyhää Henkeä lukematta koko luku, jossa painotetaan anteeksi antamista, jopa > 22 "Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa", vastasi Jeesus.
Anteeksi antaumuksella ei ole rajoja, mutta vääryyteen se ei oikeuta, kuten valehtelu ja pedofilia.
SRK;ssa se on pajatso. Se mahdollistaa kauheimmat synnit, kaiken pahan, vielä enemmän lahkon ulkopuolaiselle tehtynä, sehän hoidetaan pelkällä VILKUUELULLA.
Tämä kieroutuneisuus saa aikaan sen, että seurakunnan varsinainen tehtävä jää hoitamatta. Muut jäävät sen varjoon.
Raamatussa on 1189 lukua ja n. 31 166 jaetta, ja nämä kaksi kumoaa kaiken. Muuten ei SRK pysy pystyssä ja kasassa.
Kes.Aivan, se kirkkolaki on näiden uskonnollisten vääristelijöidn keksimä. Mutta mitä muuta heiltä voi odottakaan, valehtelua ja Jumalan sanan vääristelyä. Se on rikollista toimintaa Jumalaa vastaan.
- Kesitakselle
Pilkkaat täällä törkeästi sydämestään uskovaisia vl-kristittyjä lähimmäisiäsi. Pilkkaajista Jeesus sanoi mm. näin:
Matt. 12:
"31. Sentähden sanon minä teille: kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille.
32. Ja kuka ikänä sanoo jonkun sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se hänelle anteeksi annetaan; mutta joka sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, ei sitä hänelle anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevaisessa maailmassa.
33. Taikka tehkäät hyvä puu, niin hänen hedelmänsä tulee hyväksi, taikka tehkäät mädännyt puu, niin hänen hedelmänsä tulee mädänneeksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
34. Te kyykärmetten sikiät, kuinka te taidatte hyvää puhua, koska te itse pahat olette? sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
35. Hyvä ihminen tuo edes hyvästä sydämen tavarasta hyviä, ja paha ihminen tuo edes pahasta tavarasta pahoja.
36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset puhuvat, pitää heidän luvun tekemän tuomiopäivänä;
37. Sillä sanoistas sinä hurskaaksi tehdään, ja sanoistas sinä tuomitaan. "- nauravainen/ itkevä
Älä pilkaa Kesiä, Hän tuntee Jumalan Sanan.
Voistko kommentoida asiaa, eikä kirjoittajaa,, sekä lopeta kommentoimaton kopiointi.
- Kesitas pilkkaa
Kesitas lukee Raamattua niinkuin sielunvihollinen: hänkin tuntee kyllä Raamatun, mutta ei ymmärrä lukemaansa...
- 12.34
Mitä ei ymmärrä,, kommentoi edes yhtä Hänen väitettä, vai onko hankala kommentoida??
- 75+32
Anteeksi, mutta joskus tuntuu siltä, että puhujaveljien Hengen ohjaus on ennemminkin SRK:n antamien "valaistuksien" noudattamista kuin aitoa Pyhän Hengen ohjausta. ANteeksi kamalasti, mutta näin vain tuntuu minusta.
- Kuuntele lisää
Suotta pyytelet anteeksi, jos kerran niin sydämessäsi tunnet... Rukoile Jumalalta ymmärrystä Sanan selitykseen: yksittäinen puhujakin on omalta puoleltaan syntinen, tosin armahdettu sellainen, niinkuin ehkä Sinäkin, kuka sitten lienetkin.
- 40+40
"Anteeksi, mutta joskus tuntuu siltä, että puhujaveljien Hengen ohjaus on ennemminkin SRK:n antamien "valaistuksien" noudattamista kuin aitoa Pyhän Hengen ohjausta. ANteeksi kamalasti, mutta näin vain tuntuu minusta. "
Joskus omista opeista luopuminen ottaa koville, vaikka Pyhä Henki on näyttänyt asian oikean laidan. Omasta (SRK:n) vallasta luopumisen sijasta antaa valta Kristukselle. - 78+79
""Anteeksi, mutta joskus tuntuu siltä, että puhujaveljien Hengen ohjaus on ennemminkin SRK:n antamien "valaistuksien" noudattamista kuin aitoa Pyhän Hengen ohjausta. ANteeksi kamalasti, mutta näin vain tuntuu minusta. "
Vähän samaa tunnen minäkin, mutta olen hiljaa, sillä minulla on iso perhe ja suku.Teidän puhujaveljiänne ohjaa pääasiassa uskonnollinen järjestö, joka käskee millä tavalla heidän pitää puhua VL-jäsenille.
Älä pyytele anteeksi, olet ehkä pikkuhiljaa tullut huomaamaan, ettei Jumalan sana ja totuus asu SRK:ssa. Silloin siellä ei asu myöskään Pyhä Henki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872