Asuminen Vietnamissa

grgrgrtsakafa

Minkähän hintaista Vietnamissa on asustella? Parin kuukauden reissua tässä suunnitelen ja halpoja hostelleja/bungaloweja olen yrittänyt bongailla netistä mutta lähinnä tulee noita neljän tähden hotelleja vastaan :P

1

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vietnamissa ei ole paljon retkeilymajatyyppistä majoitusta, mutta pikkuhotelleja löytyy. HCMC:ssä kannattaa suunnata District 1 Pham Ngu Laon ja Bui Vienin väliseen kortteliin. Niiden välillä on kujia joissa on paljon pikkuhotelleja, kannattaa rohkeasti mennä vaan pienemmistäkin kujista sisään sokkeloiseen kortteliin ja etsiä. Sieltä saattaa löytää hinta/laatusuhteeltaan parhaimmat. Mitään ennakkovarausta ei tarvi tehdä, ainakaan jos tulet päiväsaikaan. Jos joku tarjoaa majoitusta kadulla, voi mennä katsomaan, itse olen joskus majoittunut näin tavallisten ihmisten kodeissa. Kuusi taalaa ovat pyytäneet, mutta olosuhteet ovat vaatimattomat.
      Hoi Anissa on yksi retkeilymajatyyppinen, jossa on myös dormi. Hop Yen Hai Ba Trungin ja Ba Trieun välisessä korttelissa (löytyy googlettamalla). Se on varmaan halvin siellä päin. Jos haluaa oman huoneen, viereiset hotellit ovat myös kilpailukykyisiä. Hop Yen on hyvin suosittu ja sinne kannattaa varata.
      Hanoissa Hang Ga kadulla löytyy Little Hanoi hostelli, joka on aika edullinen. Hanoissa on myö Backbagger alue, mutta en kuolemaksenikaan muista nyt osoitetta.
      Turha tässä on kuitenkaan alkaa luettelemaan kaikkea. Jos kerrot mihin olet menossa voi mulla löytyä suosituksia. Täytyy vain katsoa käyntikortit läpi.

Yleisesti ottaen hinnat ovat kuudesta dollarista ylöspäin, mutta kyllä 12 taalalla pitäisi löytyä makuusija paikasta kuin paikasta. Itse en varaa etukäteen, koska "parhaat" paikat löytyvät aina pakan päällä tuurilla ;-), eikä niiden löytämisessä usein ole mitään ongelmaa. Ainahan voi antaa taksikyydin viedä johonkin hotelliin.
      Hostelworld.comista löytyy myös halpoja hostelleja, samoin YHA:sta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4918
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3349
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2622
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1675
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1302
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      218
      1072
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      985
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe