Kannattaako taekwondo aloittaa, kun pääsisin osallistumaan treeneihin vain kerran viikossa? Jotkut sanoo että 2x/vko on ehdoton minimi, ja kun mulla ei edes ole aiempaa liikunta taustaa joka auttaisi oppimaan liikkeitä. Ehkä joskus myöhemmin olisi mahdollista käydä useammin, mutta tuskin ainakaan pariin vuoteen onnistuu, eli miten on?
Taekwondoa 1x/vko, kannattaako?
5
598
Vastaukset
Kyllä kannattaa. Tietysti oppiminen on hitaampaa kuin niillä 2xviikossa. Mutta voit katella liikesarjoja netistä ja opetella kotona myös.
ITF vai WTF?- McPuni
Monesti siinä käy niinpäin, että ennen kuin on lupa käydä useammin, alkaa mieli jo haluta.
Mutta ei, ei ainakaan ensimmäiseen puoleen vuoteen ole mielestäni _välttämätöntä_ käydä useammin. Eikös tässä nyt ole ennemmin kyse siitä, mitkä omat tavoitteet ovat? - Uutta lajia etsivä
Katsotaanko sitä muuten pahalla, jos joku harrastelee taekwondoa kerran viikossa (miinus sairastumiset, lomat ym.) vuodesta toiseen vaikka mikään ei estä treenimäärän lisäämistä? Taekwondo vaikuttaa kiinnostavalta, mutta olen kotona viihtyvä luonne enkä tahdo aikatauluttaa iltojani minkään harrastuksen ehdoilla. Kehitys ei varmasti päätä huimaa, mutta en edes haaveile korkeista vyöarvoista ja hienoista hyppypotkuista vaan tahtoisin mukavan liikuntaharrastuksen, jottei kunto pääse rapistumaan kovin pahasti.
- Omaa_tahtia
Riippuu varmaan seurasta, mutta pääsääntöisesti sanoisin, että ei katsota pahalla. Itse olen tällainen harrastaja, muutamassakin eri seurassa harrastanut. Nykyisessä seurassani www.taekwondourheilijat.fi voi harrastaa vaikkapa kymppikortilla, jolloin voi lähteä treeneihin silloin kun siltä tuntuu, eikä tule sellaista fiilistä, että pitäisi mennä, kun on kerran maksettukin. Eikä kukaan ole muuta kuin täydellä huumorilla kuittaillut harvoja käymisiäni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708