Minulla on todettu bakteerivaginoosi (ennen e-pillereitä) olen syönyt sisäisen kuurin ja monta puikkokuuria ja eivät ole auttaneet. Onko muilla samanlaisata ongelmaa ollut ja mikä on auttanut? Tarttuuko bakteerivaginoosi myös mieheen?
Onko mahdollista olla hiivatulehdus myös samaan aikaan? ja onko mahdollista, että hiivatulehdus vaikuttaa myös ihon kuntoon, jos on ollut kehossa kauan?
bakteerivaginoosi / hiivatulehdus
7
3747
Vastaukset
- jööpä
Minulla aivan sama vaiva! aloitin eilen 4 kuurin vaivan hoitoon ja se on kolmas eri lääke mitä käytän tuohon. toivottavasti tuo lääke nyt auttaisi! kopioin tähän yhden jutun minkä löysin netistä. tuon seuraavan tekstin joku nainen oli saanut gyneltä:
BAKTERIELLI VAGINOOSI
"Bakterielli vaginoosi on emättimen omien bakteerien kasvutasapainohäiriön aiheuttama tulehdus, jolloin potilalla esiintyy pahanhajuista valkovuotoa, joka voimistuu yhdynnän jälkeen. Lisäksi joillakin potilailla voi esiintyä lievää kutinaa tai polttavaa tunnetta emättimessä.
Bakterielli vaginoosi on yleisin emätintulehdusten aiheuttaja. Kierukkapotilailla on useammin bakterielli vaginoosia kuin muita ehkäisymenetelmiä käyttävillä potilailla.
Bakterielli vaginoosi voi aiheuttaa raskaana olevilla ennenaikaisen synnytyksen tai kohtutulehduksen synnytyksen jälkeen. Kierukkapotilailla on muita herkemmin bakterielli vaginoosin yhteydessä kohtu- ja munasarjatulehduksia ja joskus kierukka joudutaan poistamaan toistuvien tulehdusten takia.
Bakterielli vaginoosi todetaan emätineritteestä otettavasta näytteestä tehtävällä hajutestillä ja mikroskooppitutkimuksella.
Baktrielli vaginoosi hoidetaan antibioottihoidolla (metronidatsoli), raskaana olevat penisilliinijohdoksilla (amoksisilliini). Jälkitarkastusta ei tarvita.
Bakterielli vaginoosi ei ole sukupuolitauti, eikä ole voitu osoittaa miehen voivan siirtää infektiota toiseen naiseen. Joskus miehillä on oireita, epämääräistä virtsaputkiärsytystä, jos partnerilla on bakterielli vaginoosi." - SanCan
Mitä eri lääkkeitä oot kokeillut? Entä saako siihen reseptittömiä lääkkeitä, vai pitäiskö koko ajan rampata lääkärillä hakemassa uutta reseptiä?
Mulla kans sellanen ongelma, että tuntuu että tuo bakteerivaginoosi vaivaisi koko ajan (tai jokin muu?), lääkekuurikaan ei auttanut...- Oma kokemus
Bakteereihin tehoaa vain reseptilääkkeet, joten lääkärikäynti on edessä.
- linnea l.
Mulla auttoi terveydenhoitajan suosittelemat maitohappopuikot. Sain niiden ja lääkkeiden avulla jatkuvsn tulehduskuerteen poikki. Käytän maitohappopuikkoja nyt ennaltaehkäisevästi ja homma kunnossa. Maitohappovslmisteita loytyy apteekin itsehoitohyllyiltä mm. Lactal ja Vagisan -nimisinä.
- linnea l.
Mulla auttoi terveydenhoitajan suosittelemat maitohappopuikot. Sain niiden ja lääkkeiden avulla jatkuvsn tulehduskuerteen poikki. Käytän maitohappopuikkoja nyt ennaltaehkäisevästi ja homma kunnossa. Maitohappovslmisteita loytyy apteekin itsehoitohyllyiltä mm. Lactal ja Vagisan -nimisinä.
- kkdkdkd
Olen käyttänyt flagyl comppia... kahteen otteeseen emättimeen puikkoina...samaa ainetta sisältäviä tabletteja syönyt kuurin.. ja lisäksi jonkun toisen emätinpuikko jutun sain.. mikään noista ei ole auttanut. kärsinyt yli vuoden tästä.. nyt menossa ensi viikolla gynelle taas...
voiko gynelle sanoa et haluis et katotaan hiiva, bakteerivaginoosi? vai kattooko ite ne vai miten ? ku viimeks kerroin oireet sano et mul on toi bakteerivaginoosi mut veikkaan et mul on kans hiiva. - meals
Onkohan mulla hiivasieni, kun leikkauksen jälkeen alkoi kutisemaan ja hilseilemään alapää aika lailla (taipumusta hiivasieneen on). Osastolla pyysin lääkkeitä ja sain, mutteivät auttaneet. Rasvasin koko eilisen päivän, mutta tänäänkin hilseilee ja kutiaa vielä. Kotona nyt kokeilin käyttää omia rasvoja, ja kyllähän tuo lievittää. Onko kellään muulla ollut näin "ärhäkkä" hiiva, mulla kun tuntuu ettei lopu niin helposti kun yleensä :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779