Minulla on aivan ihana 2v. kummilapsi, mutta hän käyttäytyy omituisesti juuri minua kohtaan. Näen häntä monta kertaa viikossa eikä missään nimessä ujostelusta ole kyse. Ongelma on siis tämä: kun kummilapseni tulee kylään ja menen sanomaan hei ja kyselemään mitä kuuluu, lapsi saattaa välillä sanoa minulle pahastikkin. "mene pois!". "älä tule lähemmäksi!" sitten vähän ajan kuluttua on mukava ja normaali. Tiedän että kaksivuotiaan sanonnoista ei saisi loukkaantua, mutta kyllä siitä tulee paha mieli kun käytös kohdistuu vain minuun. Mummoille, papoille ja muille poika on todella ystävällinen ja alkaa heti leikkimään heidän kanssaan. Haluaisinkin tietää onko lapsilla normaalia ottaa joku tietty henkilö kenestä ei pidä? Käyttäydyn lasta kohtaan samanlailla kun muutkin läheiset. Joten miksi hän on valinnut juuri minut näille purkauksilleen. Lapsen äiti myös aina komentaa että pitää pyytää anteeksi. Sitten lapsi pyytää anteeksi tarkoittamatta koko asiaa..
Kummilapseni ei tykkää?
4
427
Vastaukset
- rty65
Eihän noin pieni ymmärrä mitä sanoo ja tarkoittaa. Ehkä olet niin tuttu, et sulle on helppo sanoa "mene pois" ja muuta, kuten lapsi sanoo varmasti vanhemmilleenkin. Käyt kuitenkin niin usein kylässä. Omapäisyyttä tai jotain, ei kannata pahastua. Kyllä se siitä kasvaa ja oppii käyttäytymään.
Jotkut lapset ei tykkää jos ne "pakotetaan" leikkiin, ehkä olet liian hyökkäävä? - 2-v.
Älä ala heti kyselemään häneltä kuulumisia, vaan osallistu leikkiin vähitellen tai silloin kun hän haluaa. Kummille kylään meno on lapsesta varmaan toivottua.
Jos hän sanoo aina "mene pois!", "älä tule lähemmäksi!", johon hänen äitinsä aina komentaa pyytämään anteeksi, niin sehän voi olla lapsen mielestä jokin sinun, hänen ja äidin välinen tapa ja kuuluu aina tehdä aluksi kun tulee kylään. Älä pahoita mieltäsi, sinussa ei ole vikaa. Voisit toimia tosin toisinkin. - LEILAdd
Olen samaa mieltä rty65:n kanssa. Lapsi ehkä kokee sinut niin tutuksi, että uskaltaa kiukutella sinulle. Itse lastenhoitohommia tekevänä olen huomannut, että lapset ovat todella "vieraskoreita", harvoin minulle uskalletaan kiukutella ja nukkumaankin mennään kuin pikku enkelit, vaikka vanhempien kanssa meno olisi aivan toinen. Varmasti lapsi pitää sinusta.
- florianintyttö
Minä menin omaa kummisetääni karkuun koska hän oli kalju ja parrakas. Lapset voivat olla hyvinkin outoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059