Kummilapseni ei tykkää?

Helloiiiii

Minulla on aivan ihana 2v. kummilapsi, mutta hän käyttäytyy omituisesti juuri minua kohtaan. Näen häntä monta kertaa viikossa eikä missään nimessä ujostelusta ole kyse. Ongelma on siis tämä: kun kummilapseni tulee kylään ja menen sanomaan hei ja kyselemään mitä kuuluu, lapsi saattaa välillä sanoa minulle pahastikkin. "mene pois!". "älä tule lähemmäksi!" sitten vähän ajan kuluttua on mukava ja normaali. Tiedän että kaksivuotiaan sanonnoista ei saisi loukkaantua, mutta kyllä siitä tulee paha mieli kun käytös kohdistuu vain minuun. Mummoille, papoille ja muille poika on todella ystävällinen ja alkaa heti leikkimään heidän kanssaan. Haluaisinkin tietää onko lapsilla normaalia ottaa joku tietty henkilö kenestä ei pidä? Käyttäydyn lasta kohtaan samanlailla kun muutkin läheiset. Joten miksi hän on valinnut juuri minut näille purkauksilleen. Lapsen äiti myös aina komentaa että pitää pyytää anteeksi. Sitten lapsi pyytää anteeksi tarkoittamatta koko asiaa..

4

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rty65

      Eihän noin pieni ymmärrä mitä sanoo ja tarkoittaa. Ehkä olet niin tuttu, et sulle on helppo sanoa "mene pois" ja muuta, kuten lapsi sanoo varmasti vanhemmilleenkin. Käyt kuitenkin niin usein kylässä. Omapäisyyttä tai jotain, ei kannata pahastua. Kyllä se siitä kasvaa ja oppii käyttäytymään.

      Jotkut lapset ei tykkää jos ne "pakotetaan" leikkiin, ehkä olet liian hyökkäävä?

    • 2-v.

      Älä ala heti kyselemään häneltä kuulumisia, vaan osallistu leikkiin vähitellen tai silloin kun hän haluaa. Kummille kylään meno on lapsesta varmaan toivottua.
      Jos hän sanoo aina "mene pois!", "älä tule lähemmäksi!", johon hänen äitinsä aina komentaa pyytämään anteeksi, niin sehän voi olla lapsen mielestä jokin sinun, hänen ja äidin välinen tapa ja kuuluu aina tehdä aluksi kun tulee kylään. Älä pahoita mieltäsi, sinussa ei ole vikaa. Voisit toimia tosin toisinkin.

    • LEILAdd

      Olen samaa mieltä rty65:n kanssa. Lapsi ehkä kokee sinut niin tutuksi, että uskaltaa kiukutella sinulle. Itse lastenhoitohommia tekevänä olen huomannut, että lapset ovat todella "vieraskoreita", harvoin minulle uskalletaan kiukutella ja nukkumaankin mennään kuin pikku enkelit, vaikka vanhempien kanssa meno olisi aivan toinen. Varmasti lapsi pitää sinusta.

    • florianintyttö

      Minä menin omaa kummisetääni karkuun koska hän oli kalju ja parrakas. Lapset voivat olla hyvinkin outoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe