Kummilapseni ei tykkää?

Helloiiiii

Minulla on aivan ihana 2v. kummilapsi, mutta hän käyttäytyy omituisesti juuri minua kohtaan. Näen häntä monta kertaa viikossa eikä missään nimessä ujostelusta ole kyse. Ongelma on siis tämä: kun kummilapseni tulee kylään ja menen sanomaan hei ja kyselemään mitä kuuluu, lapsi saattaa välillä sanoa minulle pahastikkin. "mene pois!". "älä tule lähemmäksi!" sitten vähän ajan kuluttua on mukava ja normaali. Tiedän että kaksivuotiaan sanonnoista ei saisi loukkaantua, mutta kyllä siitä tulee paha mieli kun käytös kohdistuu vain minuun. Mummoille, papoille ja muille poika on todella ystävällinen ja alkaa heti leikkimään heidän kanssaan. Haluaisinkin tietää onko lapsilla normaalia ottaa joku tietty henkilö kenestä ei pidä? Käyttäydyn lasta kohtaan samanlailla kun muutkin läheiset. Joten miksi hän on valinnut juuri minut näille purkauksilleen. Lapsen äiti myös aina komentaa että pitää pyytää anteeksi. Sitten lapsi pyytää anteeksi tarkoittamatta koko asiaa..

4

473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rty65

Eihän noin pieni ymmärrä mitä sanoo ja tarkoittaa. Ehkä olet niin tuttu, et sulle on helppo sanoa "mene pois" ja muuta, kuten lapsi sanoo varmasti vanhemmilleenkin. Käyt kuitenkin niin usein kylässä. Omapäisyyttä tai jotain, ei kannata pahastua. Kyllä se siitä kasvaa ja oppii käyttäytymään.

Jotkut lapset ei tykkää jos ne "pakotetaan" leikkiin, ehkä olet liian hyökkäävä?

• 2-v.

Älä ala heti kyselemään häneltä kuulumisia, vaan osallistu leikkiin vähitellen tai silloin kun hän haluaa. Kummille kylään meno on lapsesta varmaan toivottua.
      Jos hän sanoo aina "mene pois!", "älä tule lähemmäksi!", johon hänen äitinsä aina komentaa pyytämään anteeksi, niin sehän voi olla lapsen mielestä jokin sinun, hänen ja äidin välinen tapa ja kuuluu aina tehdä aluksi kun tulee kylään. Älä pahoita mieltäsi, sinussa ei ole vikaa. Voisit toimia tosin toisinkin.

• LEILAdd

Olen samaa mieltä rty65:n kanssa. Lapsi ehkä kokee sinut niin tutuksi, että uskaltaa kiukutella sinulle. Itse lastenhoitohommia tekevänä olen huomannut, että lapset ovat todella "vieraskoreita", harvoin minulle uskalletaan kiukutella ja nukkumaankin mennään kuin pikku enkelit, vaikka vanhempien kanssa meno olisi aivan toinen. Varmasti lapsi pitää sinusta.

• florianintyttö

Minä menin omaa kummisetääni karkuun koska hän oli kalju ja parrakas. Lapset voivat olla hyvinkin outoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      89
      4694
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3872
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      191
      3723
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      73
      2123
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1192
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      155
      1147
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1055
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      924
    Aihe