Kummilapseni ei tykkää?

Helloiiiii

Minulla on aivan ihana 2v. kummilapsi, mutta hän käyttäytyy omituisesti juuri minua kohtaan. Näen häntä monta kertaa viikossa eikä missään nimessä ujostelusta ole kyse. Ongelma on siis tämä: kun kummilapseni tulee kylään ja menen sanomaan hei ja kyselemään mitä kuuluu, lapsi saattaa välillä sanoa minulle pahastikkin. "mene pois!". "älä tule lähemmäksi!" sitten vähän ajan kuluttua on mukava ja normaali. Tiedän että kaksivuotiaan sanonnoista ei saisi loukkaantua, mutta kyllä siitä tulee paha mieli kun käytös kohdistuu vain minuun. Mummoille, papoille ja muille poika on todella ystävällinen ja alkaa heti leikkimään heidän kanssaan. Haluaisinkin tietää onko lapsilla normaalia ottaa joku tietty henkilö kenestä ei pidä? Käyttäydyn lasta kohtaan samanlailla kun muutkin läheiset. Joten miksi hän on valinnut juuri minut näille purkauksilleen. Lapsen äiti myös aina komentaa että pitää pyytää anteeksi. Sitten lapsi pyytää anteeksi tarkoittamatta koko asiaa..

4

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rty65

Eihän noin pieni ymmärrä mitä sanoo ja tarkoittaa. Ehkä olet niin tuttu, et sulle on helppo sanoa "mene pois" ja muuta, kuten lapsi sanoo varmasti vanhemmilleenkin. Käyt kuitenkin niin usein kylässä. Omapäisyyttä tai jotain, ei kannata pahastua. Kyllä se siitä kasvaa ja oppii käyttäytymään.

Jotkut lapset ei tykkää jos ne "pakotetaan" leikkiin, ehkä olet liian hyökkäävä?

• 2-v.

Älä ala heti kyselemään häneltä kuulumisia, vaan osallistu leikkiin vähitellen tai silloin kun hän haluaa. Kummille kylään meno on lapsesta varmaan toivottua.
      Jos hän sanoo aina "mene pois!", "älä tule lähemmäksi!", johon hänen äitinsä aina komentaa pyytämään anteeksi, niin sehän voi olla lapsen mielestä jokin sinun, hänen ja äidin välinen tapa ja kuuluu aina tehdä aluksi kun tulee kylään. Älä pahoita mieltäsi, sinussa ei ole vikaa. Voisit toimia tosin toisinkin.

• LEILAdd

Olen samaa mieltä rty65:n kanssa. Lapsi ehkä kokee sinut niin tutuksi, että uskaltaa kiukutella sinulle. Itse lastenhoitohommia tekevänä olen huomannut, että lapset ovat todella "vieraskoreita", harvoin minulle uskalletaan kiukutella ja nukkumaankin mennään kuin pikku enkelit, vaikka vanhempien kanssa meno olisi aivan toinen. Varmasti lapsi pitää sinusta.

• florianintyttö

Minä menin omaa kummisetääni karkuun koska hän oli kalju ja parrakas. Lapset voivat olla hyvinkin outoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      131
      7182
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      14
      2559
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      264
      1230
    4. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1019
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      161
      947
    6. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      900
    7. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      71
      897
    8. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      79
      774
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      13
      733
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      18
      711
    Aihe