Tunteeko kukaan aivohalvausta?

sak12

Ei näytä löytyvän sellaista palstaa, jolla käsitellään pään sairauksia. Kuitenkin pään verenkiertohäiriö lienee aika tavallista. Jos kaulavaltimoissa syntyy tukos, se voi jättää osan aivoista vähemmälle verelle. Riippuen siitä, mikä aivojen osa saa vähemmän verta, tulee erilaisia toiminnan häiriöitä.

Olen nähnyt lehdissä tietoja, että tällaisiin sairauksiin on tullut uusi lääke, mutta minun lääkärini sanoi, ettei se auta minua, kun minulla on jo ollut stroke. En tiedä, miten tuo pitäisi sanoa suomeksi. Veritulppa se voisi olla.
On hassua vaan, jos lääkäri ei ymmärtänyt, että stroke voi tulla useita kertoja. Jos se on tullut jo 2-3 kertaa, voi olla hyvä, ettei se tule neljättä kertaa.
Kysymyksessä oleva lääke ei ole Waran tms. Tunteeko joku tällaista uutta lääkettä? Olisi hyvä saada jotain apua aivoverenkierron häiriöitä vastaan.

3

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei varmaa tietoa

      No lähinnä kait nuo aivoinfarktit kuuluiosivat tuonne neurologisiin sairauksiin, siellä on ainakin yleinen neurologia-osio.

      Itselläni on ollut kymmenisen vuotta sitten pieni aivoinfarkti ja nyt pari vuotta sitten TIA-kohtaukseksi todettu juttu.

      Mistään ihan uudesta lääkkeestä en ole kuullut, alussa mulla oli käytössä vain Primaspan 100mg/vrk ja nyt tuon TIA-kohtauksen jälkeen vaihdettiin tehokkaampaan eli Asasantid Retardiin.

      Lisäksi kolesterolilääkitys vaihdettiin Lipitoriin, koska huono kolesteroli oli vähän korkeahko (toki vain jotain 2,9).

      Millainen lääkitys sinulla sitten nykyisin on?

      Ja onhan sulla verenpaineet kunnossa, et tupakoi ja tosiaan kolesterolitkin hyvät. Noitahan siinä usein hoidetaan ja toki verenohennuslääkkeinä on muitakin kuin aspiriinia, Voishan verenohennuslääkkeenä olla vaikka varfariini eli Marevan, muttei sekään mikään uusi ole. Olen myös jostain lukenut, että olisi joku uusikin tuote tuon Marevanin tilalle, Dabigatraanieteksilaatti.. Tarkoitettu lähinnä eteisvärinäpotilaille hyytymien estoon ja tätä kautta ehkäisemään aivoinfarkteja..

      Onko sulla eteisvärinää? Jospa lääkäri tiesi, että sinun tapauksessasi ei ole apua jostain uudesta lääkkeestä. Vai käytätkö jo Marevania, sillopin luulisi tusota uudesta voivan olla hyötyäkin.

    • sak12

      Saattaa olla, että etsimäni lääke on Dabigatraanieteksilaatti. Siitä on lehdissä ollut vain lyhyt maininta, että se on tulossa. Se voi tulla ensi vuoden puolella, mutta nyt ei ehkä lääkärini sanonut oikein. Miksi se ei auttaisi minua, jos minulla on jo ollut verisuonen tukoksia? Niitä tulee vain lisää, eikä ne ole helppoja. Nyt tuntuu oikea jalkaterä olevan kuin jäätynyt. Myös oikeaa kättä palelee ja nukun kintaat kädessä.
      Muuten lääkkeitä on noin 7 sorttia, kun on ollut sydämen eteisvärinää ja on diabetes2.
      Ei tämä silti aivan toivotonta ole, ja yritän uimalla parantaa tilannetta. Se on hyvä konsti ja todella tuntuu sairaudet väistyvän. Hullua on vain, että ne iskee monta kertaa peräkkäin. Nyt tämä lienee neljäs stroke.
      Lääkkeenä strokea vastaan on vain Waran (Suomessa Marevan).
      Elättelen toivoa, että se uusi lääke sopii minulle ja saan lopettaa Waranin syönnin.
      Sydän ei aiheuta mitään oireita, mutta voimat ovat kuin kadonneet äkkiä. Kummallista on, että vika voi olla aivoissa, vaikka lihasvoimat katoaa. Jossain määrin ne kyllä palautuvat, vaikka hitaasti. Vanhuus tulee äkkiä ja yllättäen.

    • Hyvä "veli"...

      Liikunta,liikunta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe