Tunteeko kukaan aivohalvausta?

sak12

Ei näytä löytyvän sellaista palstaa, jolla käsitellään pään sairauksia. Kuitenkin pään verenkiertohäiriö lienee aika tavallista. Jos kaulavaltimoissa syntyy tukos, se voi jättää osan aivoista vähemmälle verelle. Riippuen siitä, mikä aivojen osa saa vähemmän verta, tulee erilaisia toiminnan häiriöitä.

Olen nähnyt lehdissä tietoja, että tällaisiin sairauksiin on tullut uusi lääke, mutta minun lääkärini sanoi, ettei se auta minua, kun minulla on jo ollut stroke. En tiedä, miten tuo pitäisi sanoa suomeksi. Veritulppa se voisi olla.
On hassua vaan, jos lääkäri ei ymmärtänyt, että stroke voi tulla useita kertoja. Jos se on tullut jo 2-3 kertaa, voi olla hyvä, ettei se tule neljättä kertaa.
Kysymyksessä oleva lääke ei ole Waran tms. Tunteeko joku tällaista uutta lääkettä? Olisi hyvä saada jotain apua aivoverenkierron häiriöitä vastaan.

3

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei varmaa tietoa

No lähinnä kait nuo aivoinfarktit kuuluiosivat tuonne neurologisiin sairauksiin, siellä on ainakin yleinen neurologia-osio.

Itselläni on ollut kymmenisen vuotta sitten pieni aivoinfarkti ja nyt pari vuotta sitten TIA-kohtaukseksi todettu juttu.

Mistään ihan uudesta lääkkeestä en ole kuullut, alussa mulla oli käytössä vain Primaspan 100mg/vrk ja nyt tuon TIA-kohtauksen jälkeen vaihdettiin tehokkaampaan eli Asasantid Retardiin.

Lisäksi kolesterolilääkitys vaihdettiin Lipitoriin, koska huono kolesteroli oli vähän korkeahko (toki vain jotain 2,9).

Millainen lääkitys sinulla sitten nykyisin on?

Ja onhan sulla verenpaineet kunnossa, et tupakoi ja tosiaan kolesterolitkin hyvät. Noitahan siinä usein hoidetaan ja toki verenohennuslääkkeinä on muitakin kuin aspiriinia, Voishan verenohennuslääkkeenä olla vaikka varfariini eli Marevan, muttei sekään mikään uusi ole. Olen myös jostain lukenut, että olisi joku uusikin tuote tuon Marevanin tilalle, Dabigatraanieteksilaatti.. Tarkoitettu lähinnä eteisvärinäpotilaille hyytymien estoon ja tätä kautta ehkäisemään aivoinfarkteja..

Onko sulla eteisvärinää? Jospa lääkäri tiesi, että sinun tapauksessasi ei ole apua jostain uudesta lääkkeestä. Vai käytätkö jo Marevania, sillopin luulisi tusota uudesta voivan olla hyötyäkin.

• sak12

Saattaa olla, että etsimäni lääke on Dabigatraanieteksilaatti. Siitä on lehdissä ollut vain lyhyt maininta, että se on tulossa. Se voi tulla ensi vuoden puolella, mutta nyt ei ehkä lääkärini sanonut oikein. Miksi se ei auttaisi minua, jos minulla on jo ollut verisuonen tukoksia? Niitä tulee vain lisää, eikä ne ole helppoja. Nyt tuntuu oikea jalkaterä olevan kuin jäätynyt. Myös oikeaa kättä palelee ja nukun kintaat kädessä.
      Muuten lääkkeitä on noin 7 sorttia, kun on ollut sydämen eteisvärinää ja on diabetes2.
      Ei tämä silti aivan toivotonta ole, ja yritän uimalla parantaa tilannetta. Se on hyvä konsti ja todella tuntuu sairaudet väistyvän. Hullua on vain, että ne iskee monta kertaa peräkkäin. Nyt tämä lienee neljäs stroke.
      Lääkkeenä strokea vastaan on vain Waran (Suomessa Marevan).
      Elättelen toivoa, että se uusi lääke sopii minulle ja saan lopettaa Waranin syönnin.
      Sydän ei aiheuta mitään oireita, mutta voimat ovat kuin kadonneet äkkiä. Kummallista on, että vika voi olla aivoissa, vaikka lihasvoimat katoaa. Jossain määrin ne kyllä palautuvat, vaikka hitaasti. Vanhuus tulee äkkiä ja yllättäen.

• Hyvä "veli"...

Liikunta,liikunta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      104
      3558
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3207
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2704
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      82
      2507
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2134
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe