Minkälaisia tuomioita nuoret (alle 18) vuotiaat ryöstäjät saa? kun aika usein lehdessä, että nuori ryöstänyt jonkun ihmisen puukolla uhaten.
Kysymys.
0071919193345
1
111
Vastaukset
- 1
Joo
Jos ryöstössä käytetään hengenvaarallista välinettä kuten puukkoa, niin kyse on törkeästä ryöstöstä. Sen rangaistusasteikko on 2 - 10 vuotta vankeutta.
Kun tekijä on alle 18 -vuotias, niin rangaistukseksi tulee 3/4 siitä, mitä tulisi 18 vuotta täyttäneelle.
Laista löytyy kuitenkin määräys, että alle 18 -vuotiasta ei käytännössä koskaan saa tuomita ehdottomaan vankeuteen. Vain jos alle 18 -vuotias tekisi murhan, niin siitä häkki heilahtaisi. Silloinkaan alle 18 -vuoitiasta ei saa tuomita elinkautiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786535- 1481794
- 1131578
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46992Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢38953Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96933Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5859Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan241835- 41809