Vain yksi vastaus (1. osa)

ultramariinitaivas

Petra oli just katoamassa nurkan taakse, mutta mä ehdin huutaa sen perään. ''Petra, odota!'' ''Ai, moi Tuomas. Mitä asiaa?'' ''No mun piti kysyä yhtä juttua... Nähtäiskö tänään koulun jälkeen?'' ''Mihin aikaan?'' Petran suorasukainen vastaus yllätti mut ihan täysin. Mä olin ihan nolona, vaikka ei mua usein jännittänyt pyytää tyttöjä ulos. ''Käviskö vaikka viideltä teillä?'' ''Ihan miten sä haluut. Nähdään.'' Ilmeisesti Petralla oli kiire, koska ei se muuten olis häippässyt niin hätäseen.

Elämä tuntui hymyilevän leveintä hymyään. Mun edellinen suhde - Mari oli kyllä loppujen lopuks aikamoinen lutka, jos nyt totta puhutaan - oli päättyny jo kuukausi sitten, mutta sen jälkeen naisrintamalla on ollut vähän enemmänkin tarjokkaita. Ehkä se on tää alkusyksy, kun kaikki on ehtineet kyllästyä toisiinsa kesällä. Mulla ei toisaalta oo ikinä ollukaan vaikeuksia, jos tytöistä puhutaan. Hengailenhan mä paljon ihan jätkäporukallakin, mutta mä vaan tunnen, et mä oon aika paljon muita edellä. Kehityksellisesti.

Paitsi että poikkeushan vahvistaa säännön. Mun ryhmään tuli sellanen naistenmies, että ei paremmasta väliä... Sen nimi on Jussi, ja sillä näyttäis olevan hitonmoinen suosio tyttöjen keskuudessa. Se kävelee ohuella jäällä, sillä mä oon tähän mennessä hallinnut tätä areenaa. Kyllä se nyt vaikuttais olevan ihan OK tyyppi, mutta siinä on kyllä jotain tosi epäilyttävää... En mä nyt sano, että se mielipuoli on, mutta mä oon pitäny sitä silmällä. Mulla on omat epäilykseni.

---

Kello oli jo 17.16, eikä Petraa näkynyt missään. Mä olin yrittänyt soittaa sille jo viis kertaa, mutta ilmeisesti se oli unohtanu kännykkänsä jonnekin. Sellasia ne tytöt joskus on, mä aattelin. Sitten nurkan takaa ilmestyi tuttu hahmo. Ja selityskonsertti oli taattu... ''Anteeks ihan kauheesti, mut mä myöhästyin bussista, kun mä en löytäny mun hiuslakkaa. Ja ai nii, se kännykin jäi. Mutta sullahan on kännykkä?'' ''Joo, onhan mulla...'' ''No, mihinkäs mennään?'' ''Mä aattelin, että ihan vaan kävellään ja jutellaan.''

Alkuhankaluuksien jälkeen Petra tuntui kyllä tosi mielenkiintoiselta mimmiltä. Meillä oli aika paljonkin yhteistä, ja sen persoonallisuus oli jotenkin niin... Särmikäs. Se olis ehkä paras sana kuvaamaan sitä. Tokihan toi hiuslakkaepisodi vähän pisti miettimään, mutta hitto vie: sehän ties vaikka mitä nykymaailman menosta! Se on tosi kiinnostunut politiikasta, ja se onkin miettinyt kansanedustajan uraa. Täytyy kyllä myöntää, että siinä olis homma, joka sille sopis kuin nenä päähän. Ja söpö nenä Petralla olikin.

Me hengailtiin kaiken maailman paikoissa iltayhdeksään saakka, mutta sitten Petran piti mennä kotiin. Me ei sovittu uudesta tapaamisajasta, mutta mä olin varma, että meidän tapaamiset ei tohon loppunut. Kyllä Petra tuntu musta pitävän, mitä mä nyt tarkkailin sen kehonkieltä. Mä oon ylipäänsä aika hyvä päättelemään, mitä ihmiset ajattelee jo pelkästään katsomalla niitä. Hyvistä geeneistä ei tässä kohtaa oo tietoakaan...

---

Muutamaa päivää myöhemmin tapahtu jotain tosi omituista. Mä ja Petra oltiin kävelemässä puistossa, kun yhtäkkiä Jussi ilmestyi vastakkaisesta suunnasta. Petra oli kuitenkin huomannut sen mua aiemmin: ''Hei, kato! Se on Jussi.'' ''Niinhän toi näyttää olevan...'' ''Mut eihän se asu täällä.'' ''Ei mua ainakaan kiinnosta... Ehkä ei.'' ''Mikä sulla on Jussia vastaan?'' ''E-ei mikään...'' ''No onhan sulla! Sä et koskaan puhu sille koulussa etkä koskaan tee sen kanssa yhtään mitään!'' ''Miten se nyt sua liikuttaa?''

Meidän tappelu keskeytyi, kun Jussi oli kävellyt jo muutaman metrin päähän. ''Mitenkäs kyyhkyläisillä oikein menee?'' Sen ivallinen äänensävy oli myrkkyä mulle. Mä meinasin käydä siihen lipevään lieroon käsiks, mutta Petran läsnäolo esti mun aikeet.

2

915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ultramariinitaivas

      Mulla on just nyt niin paljon hommia, että taitaa tää tarina saada jatkoa aikaisintaan huomenna. Toisaalta, ketäpä se nyt kiinnostaa...

    • tunteet kunniaan

      Hei kiva juttu että muutkin intoutuu vielä kirjoittelemaan tälle palstalle, lähiviikkoina on tuntunut että kaksinkamppailu kahden välillä on suosittu juttu ;) Tarina ymmärrettävästi kirjoitettu ja varmaankin kehittyy matkan varrella ennen päätöstä, alku ei kuitenkaan minua sytyttänyt jostain syystä :( Itselläsi negatiivinen ote jatkon kannalta, kannustan siitä huolimatta eteenpäin!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tilaisuuden perunut yrittäjä Eira Maijala vahvistaa Ylelle, että hän ei halunnut, että hänen yrityks

      – Hän kertoi, että meille on varattu paikka jostain ihan muualta. Sitten hän kertoi, että se paikka on helvetti. Yrittä
      Maailman menoa
      78
      3846
    2. Mikä ampuminen illalla Kiuruvedellä?

      Huhu kertoo että oma äiti ammuttu autoon??? 😢
      Kiuruvesi
      51
      3300
    3. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      108
      3110
    4. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      108
      2434
    5. Pitopalvelu yrittäjä teki ainoan oikean ratkaisun .

      Emme saa suomea ja Haapajärven PIIRUAKAAN paremmaksi nostamalla moraalittomuuden edessä kädet pystyyn antautumisen ja
      Haapajärvi
      53
      1562
    6. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      80
      1486
    7. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      27
      1460
    8. Lapsuus 50-60 luvulla

      Oli ihanaa aikaa. Lapsi sai olla pieni pitkään. Ei joka tuutista työnnetty silmille ja korville Setaa ja muita sukupuoli
      Maailman menoa
      149
      1195
    9. Kari Kanala paljastaa - Papin työhön paluu Myyrästä vaati "nollauksen" ensin: "Pitää siinä..."

      Kari Kanala: ihminen, mies ja pappi. Kanala nähdään tänä syksynä tv:ssä Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa sekä Myyrä-ki
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1089
    10. Sinne eivät homot tule

      Että tälläistä käytöstä tällä kertaa. Saattoväki odotteli sateessa kun yrittäjä saarnaa herran nimessä homoja ja lesboja
      Luterilaisuus
      243
      1033
    Aihe