Simputusta tulee olla osalle työttömiä

LandOfWorkshy

Sillä työttömien joukossa on tuhansia työhaluttomia jotka mieluummin elävät korvauksilla kuin tekevät töitä. Moni näistä saisi jonkin työpaikan mutta kun ei "kelpaa"

Olen sitä mieltä että simputusta ja puolipakottamista pitää lisätä, sillä työhaluttomien elinkustannukset maksaa aina työtä tekevä veronmaksaja.

Joidenkin arvioiden mukaan työhaluttomia olisi jopa 20% työnhakijoista. Kansantaloudelle tämä maksaa Miljardeja vuodessa menetettyinä verotuloina.

Eikö se ole kaikkien etu että työhaluttomat saadaan pois kortistosta ja töihin joita on.

Suomessa asuu yli 30.000 virolaista työntekijää - tulivat tekemään tänne töitä ja maksamaan veroja. Samaan aikaan suomi luuseri makoili sohvalla ja ihmetteli: eipä ole kukaan pimputtanut ovikelloa ja pyytänyt töihin...

Perään TE-keskuksilta nyt vähän tiukempaa otetta tähän asiaan.

10

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähän perspektiiviä

      Ei ne virolaiset kaikki maksa tänne veroja. Ja osa näistä keikkamiehistä asuu kimppakämpissä sun muissa tilapäismajoituksissa, tuoden mukanaan ruoat, viinat , tupakat ja bensat aina käydessään kotimaassaan, jolloin heidän elinkustannuksensakin ovat pienemmät kuin kantasuomallaisen. Näin ollen ei mikään ihme, että he pystyvät tekemään töitä halvemmalla ja vievät työt suomalaisilta.

    • Ei tästä kaikille ri

      Halonen aikoinaan totesi, että ei siinä mitään ongelmaa ole, jos virolaisille avataan Suomen työmarkkinat.

      No miten on käynyt. Virolaiset tulevat matalamman kustannustason maasta tekemään töitä korkeamman kustannustason maahan, että on selvä asia, että syrjäyttävät suomalaisia halvemmilla taksoillaan.

      Oli tosiaan virhe äänestää Haloskaa presidentiksi, sillä hänen ajoillaan työttömyysongalmat ovat lisääntyneet. Tosin ongelmien lakaisukin maton alle on kehittynyt, että Haloska kaiketi pääsee ansaitulle eläkkeelleen.

      Nimimerkki :
      Ei tästä Suomesta kuitenkaan kaikille riitä

      • hallituksen vastuu

        KYLLÄ SE OLI PORVARIHALLITUS ELI KESKUSTA-KOKOOMUSHALLITUS, JOKA LAITTOI SUOMEN TYÖTTÖMYYDEN NOUSUUN, MONILLA YRITYKSILLÄ TULI KIIRE MUUTTAA HALVAN KUSTANNUSTASON MAIHIN. Yksi tutkija sanoi, että kapitalismi aiheuttaa taantuman. Presidentti ei vastaa Suomen työttömistä vaan edellinen Porvarihallitus on kaiken takana.


      • joopajookys
        hallituksen vastuu kirjoitti:

        KYLLÄ SE OLI PORVARIHALLITUS ELI KESKUSTA-KOKOOMUSHALLITUS, JOKA LAITTOI SUOMEN TYÖTTÖMYYDEN NOUSUUN, MONILLA YRITYKSILLÄ TULI KIIRE MUUTTAA HALVAN KUSTANNUSTASON MAIHIN. Yksi tutkija sanoi, että kapitalismi aiheuttaa taantuman. Presidentti ei vastaa Suomen työttömistä vaan edellinen Porvarihallitus on kaiken takana.

        Ei se kyllä ihan noin mene...kyllä kaikilla puolueilla on tarkoitus työllistää Suomessa. Virolaiset tuli tänne tekemään töitä jotka eivät "kelvanneet" osalle työttömistä. Nyt puhun töistä joissa maahan muuttaneet Virolaiset tekevät työtä aivan samalla palkalla kuin Suomalaiset.

        Suomen ylisuuret avustukset ovat tehneet yhtälön jossa laiskurit voi makaa sohvalla vuodesta toiseen. Kyllähän tähän pitää tulla loppu. Virolaisten tänne tuloon ei ole kuin yksi syy: Raha. Siellä kun ei tinaa sohvalla makoilusta.

        En ymmärrä näitä urpoja jotka sotkee politiikan kaikkeen.. keskittykää enemmän työntekoon!


      • hyi helkutti
        joopajookys kirjoitti:

        Ei se kyllä ihan noin mene...kyllä kaikilla puolueilla on tarkoitus työllistää Suomessa. Virolaiset tuli tänne tekemään töitä jotka eivät "kelvanneet" osalle työttömistä. Nyt puhun töistä joissa maahan muuttaneet Virolaiset tekevät työtä aivan samalla palkalla kuin Suomalaiset.

        Suomen ylisuuret avustukset ovat tehneet yhtälön jossa laiskurit voi makaa sohvalla vuodesta toiseen. Kyllähän tähän pitää tulla loppu. Virolaisten tänne tuloon ei ole kuin yksi syy: Raha. Siellä kun ei tinaa sohvalla makoilusta.

        En ymmärrä näitä urpoja jotka sotkee politiikan kaikkeen.. keskittykää enemmän työntekoon!

        Vittu mitä höpötystä. Menisin mieluusti raksalle töihin (alan kokemusta ja parikymmentä vuotta) mutta koska en ala alle työehto sopimusten tekemään duunia, en saa työtäkään. Siksi toisekseen virolaiset eivät tee "työtä" Suomalaisten palkalla. He saavat 40-70 % alan palkasta eivätkä juurikaan maksa veroja Suomeen.


      • Poliitikko123
        joopajookys kirjoitti:

        Ei se kyllä ihan noin mene...kyllä kaikilla puolueilla on tarkoitus työllistää Suomessa. Virolaiset tuli tänne tekemään töitä jotka eivät "kelvanneet" osalle työttömistä. Nyt puhun töistä joissa maahan muuttaneet Virolaiset tekevät työtä aivan samalla palkalla kuin Suomalaiset.

        Suomen ylisuuret avustukset ovat tehneet yhtälön jossa laiskurit voi makaa sohvalla vuodesta toiseen. Kyllähän tähän pitää tulla loppu. Virolaisten tänne tuloon ei ole kuin yksi syy: Raha. Siellä kun ei tinaa sohvalla makoilusta.

        En ymmärrä näitä urpoja jotka sotkee politiikan kaikkeen.. keskittykää enemmän työntekoon!

        "En ymmärrä näitä urpoja jotka sotkee politiikan kaikkeen.. keskittykää enemmän työntekoon!"

        Siinä meillä oikein valistunut näkemys :D


    • hyvä omatunto

      Saa kai sitä jo eläkeputkessa ollessa sohvalla maata, työhistoriaa takana jo 40 vuotta.

    • Kaapo III

      Virolaiset ovat vieneet työpaikkojamme ja polkevat palkkojamme. Tämä on ihan selvä asia.

      • 29

        Aloittja oli huolissaan siitä 20% jotka ovat työhaluttomia ja roikkuvat työkkärissä.
        Mutta kun se 80% ei löydä töitä...


    • No hätä

      Voi veikkonen, meikäläinen käy hakemassa sairaslomaa niin siihen loppuu työkkärin kyykyttämiset. Ei tarvitse mennä huuhaa-koulutuksiin, paska tai orjatöihin.

      Selkä on erinomainen, vaikka olisi kuinka huippuammattilainen ei hän aina pysty syytä särkyihin löytämään. Eikä arvauskeskuksissa sellaisia ole, valelääkäritkin pärjäävät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe