Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pitäisikö minun vielä laihduttaa?

Tyttö joka on läski.

Eli olen 12-vuotias tyttö itä-suomesta ja olen jo laihtunut 11kg
enkä oikein tiedä pitäisikö minun vielä laihtua, kyllä koulussa mua jotkut sanoo vielä läskiksi vaikka en todellakaan ole lihavin.
Olen siis 166cm pitkä ja painan 69kg!
Minun mielestä minun pitäisi laihtua ainakin 10kg vielä, entä teidän mielestä?
Olenko läski ja pitäisikö minun vielä laihtua ja jos piää niin paljonko?

18

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitäisi

      Siinä parikyt kiloo vielä tekemistä.... Jos olisit aikuinen nainen, niin kymmenen riittäisi.

    • <3

      Älä usko yllä olevaa vatipäätä, täällä liikkuu kaikenlaisia hulluja!

      Et ole missään nimessä läski, korkeintaan pikkuisen pyöreä. 166 cm pitkälle ei 69 kilon paino ole sellainen, että siitä olisi mitään terveydellistä haittaa. Tietysti voisit vielä muutaman kilon pudottaa, kunhan teet sen terveellisesti ja mielellään hitaasti, liikut säännöllisesti ja huolehdit että saat tarpeeksi vitamiineja, proteiinia ja hyviä rasvoja. Mutta et missään nimessä saa laihduttaa "parikyt kiloo", silloin olisit jo alipainoinen!

      Onnittelut hienosta painonpudotuksesta!

      • ytoidkujo

        12v kasvaa vielä pituutta. Jos katsoo että paino ei enä'ä nouse, katoaa kaikki ylimääräinen pituuskasvun myötä.


    • Sunvarjos

      Sinun ei noin nuorena tule yrittää laihtua. Se on vaarallista kehityksesi kannalta. Vai haluatko, että jäät henkisesti 12-vuotiaan tasolle? Maailma on jo pullollaan sellaisia ihmisiä, älä tee itsestäsi sellaista. Kiusaajista ja nimittelijöistä kerrot vanhemmillesi, jotka ottavat yhteyttä opettajiin/rehtoriin. Olet täydellinen juuri noin.

    • Omatohtori

      Tyttö, 12 vuotta, 166 cm ja 69 kg

      Aikuista vastaava painoindeksi on noin 26.9 kg/m2.
      Lapsi on ylipainoinen. Painoindeksiä on syytä seurata kerran kuussa, ettei se enää nouse. Painoindeksin saaminen normaalialueelle on suotavaa.

      Tämän lapsen normaalipainon alue on 42.0 - 63.3 kg

    • Outobfkfkfkfk

      Oon 12v 156cm ja painan 30kg

      • Terttu.Tampereelta

        Et kertonut sukupuoltasi. Olet vielä kasvuiässä.
        Olet sairaalloisen laiha, alipainoinen. Sinun pitäisi painaa noin n. 50kg.

        Katsohan Kasvuseulasta omalta kohdaltasi miten kasvusi ja painonkehitys on sujunut.
        https://kasvuseula.fi/

        Sinulla on syömishäiriö tai sairaus minkä takia olet kamalan alipainoinen. Keskustele koulussa terveydenhoitajan kanssa ja kotona isän ja äisin kanssa tilanteesta.


    • Outobfkfkfkfk

      Oon tyttö. Ja syömishäiriöö epäillää mutta Miks oon sit läski... Kylkiluut kyl näkyy mutta toi MAHA

      • Terttu.Tampereelta

    • Outobfkfkfkfk

      Reidetkin osuu ylhäältä ihan vähän yhteen koska läskiä

      • Terttu.Tampereelta

        Sinussa ei ole läskiä, kuihdut olemattomaksi jos et pian ala syödä kuten kasvuikäisen lapsen tulee syödä. Luithan se artikkelin nälästä? Näithän kuvan? Kroppasi on aivan sekaisi tällä hetkellä eikä toimi kuten terveen ihmisen keho toimii. Juttele äitisi ja isäsi kanssa, tilanne voidaan korjata.


      • Outobfkfkfkfk
        Terttu.Tampereelta kirjoitti:

        Sinussa ei ole läskiä, kuihdut olemattomaksi jos et pian ala syödä kuten kasvuikäisen lapsen tulee syödä. Luithan se artikkelin nälästä? Näithän kuvan? Kroppasi on aivan sekaisi tällä hetkellä eikä toimi kuten terveen ihmisen keho toimii. Juttele äitisi ja isäsi kanssa, tilanne voidaan korjata.

        Olen ihan kunnossa... Enkä tarvitse apua


      • 89iiuiuiu8978uiuy7yiuy
        Outobfkfkfkfk kirjoitti:

        Olen ihan kunnossa... Enkä tarvitse apua

        Oletkohan oikea henkilö tekemään asiasta arviota?
        Olet 20 kiloa alipainoinen. Sinua on tässä keskustelussa yritetty auttaa, et vain ymmärrä tarvitsevasi apua. Sinun täytyy keskustella asiasta. Sinulla on ongelma ja sinun täytyy jakaa se lähimmäistesi kanssa.


    • ystävällinentintti

      12-vuotias voi kasvaa hujahtaa vielä jonkun sentin ja sitten olet normaalipainoinen, jos myös syöt terveellisesti = ravinto-opillisesti oikein ja oikean määrän.
      Alle 18 -vuotiaana ei pitäis laihduttaa. Kehon on saatava rauhassa kehittyä.
      Terveelliseen ruokavalioon voi aina siirtyä ja lisätä liikuntaa vaikka vähänkin,
      jo se auttaa painoa normalisoitumaan.

    • Outobfkfkfkfk

      No käyn terkal EHKÄ... Oon kyl laihtunut 4viikos 5kg ku syön 500kcal 😶

    • Outobfkfkfkfk

      Mutta älkää te musta huolehtiko ;)

      • Terttu.Tampereelta

        Minä ainakin olen sinusta hyvin huolissani.
        Pidä itsestäsi huolta..


      • Outobfkfkfkfk
        Terttu.Tampereelta kirjoitti:

        Minä ainakin olen sinusta hyvin huolissani.
        Pidä itsestäsi huolta..

        Kiitos ja pidän ;)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      92
      2412
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2164
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1993
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1702
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1476
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      74
      1419
    10. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    Aihe