Eli olen 12-vuotias tyttö itä-suomesta ja olen jo laihtunut 11kg
enkä oikein tiedä pitäisikö minun vielä laihtua, kyllä koulussa mua jotkut sanoo vielä läskiksi vaikka en todellakaan ole lihavin.
Olen siis 166cm pitkä ja painan 69kg!
Minun mielestä minun pitäisi laihtua ainakin 10kg vielä, entä teidän mielestä?
Olenko läski ja pitäisikö minun vielä laihtua ja jos piää niin paljonko?
Pitäisikö minun vielä laihduttaa?
18
367
Vastaukset
- Pitäisi
Siinä parikyt kiloo vielä tekemistä.... Jos olisit aikuinen nainen, niin kymmenen riittäisi.
- <3
Älä usko yllä olevaa vatipäätä, täällä liikkuu kaikenlaisia hulluja!
Et ole missään nimessä läski, korkeintaan pikkuisen pyöreä. 166 cm pitkälle ei 69 kilon paino ole sellainen, että siitä olisi mitään terveydellistä haittaa. Tietysti voisit vielä muutaman kilon pudottaa, kunhan teet sen terveellisesti ja mielellään hitaasti, liikut säännöllisesti ja huolehdit että saat tarpeeksi vitamiineja, proteiinia ja hyviä rasvoja. Mutta et missään nimessä saa laihduttaa "parikyt kiloo", silloin olisit jo alipainoinen!
Onnittelut hienosta painonpudotuksesta!- ytoidkujo
12v kasvaa vielä pituutta. Jos katsoo että paino ei enä'ä nouse, katoaa kaikki ylimääräinen pituuskasvun myötä.
- Sunvarjos
Sinun ei noin nuorena tule yrittää laihtua. Se on vaarallista kehityksesi kannalta. Vai haluatko, että jäät henkisesti 12-vuotiaan tasolle? Maailma on jo pullollaan sellaisia ihmisiä, älä tee itsestäsi sellaista. Kiusaajista ja nimittelijöistä kerrot vanhemmillesi, jotka ottavat yhteyttä opettajiin/rehtoriin. Olet täydellinen juuri noin.
- Omatohtori
Tyttö, 12 vuotta, 166 cm ja 69 kg
Aikuista vastaava painoindeksi on noin 26.9 kg/m2.
Lapsi on ylipainoinen. Painoindeksiä on syytä seurata kerran kuussa, ettei se enää nouse. Painoindeksin saaminen normaalialueelle on suotavaa.
Tämän lapsen normaalipainon alue on 42.0 - 63.3 kg - Outobfkfkfkfk
Oon 12v 156cm ja painan 30kg
- Terttu.Tampereelta
Et kertonut sukupuoltasi. Olet vielä kasvuiässä.
Olet sairaalloisen laiha, alipainoinen. Sinun pitäisi painaa noin n. 50kg.
Katsohan Kasvuseulasta omalta kohdaltasi miten kasvusi ja painonkehitys on sujunut.
https://kasvuseula.fi/
Sinulla on syömishäiriö tai sairaus minkä takia olet kamalan alipainoinen. Keskustele koulussa terveydenhoitajan kanssa ja kotona isän ja äisin kanssa tilanteesta.
- Outobfkfkfkfk
Oon tyttö. Ja syömishäiriöö epäillää mutta Miks oon sit läski... Kylkiluut kyl näkyy mutta toi MAHA
- Terttu.Tampereelta
Se maha, pömpöttävä vasta johtuu proteiinin (liha, kala, viljat jne.) puutteesta. On hyvin tyypillinen nälkiintyneen, nälkäisen ihmisen maha:
http://www.city.fi/ilmiot/nae milta nalka nayttaa/817
Keskustelethan vanhempiesi kanssa, tarvitset apua.
- Outobfkfkfkfk
Reidetkin osuu ylhäältä ihan vähän yhteen koska läskiä
- Terttu.Tampereelta
Sinussa ei ole läskiä, kuihdut olemattomaksi jos et pian ala syödä kuten kasvuikäisen lapsen tulee syödä. Luithan se artikkelin nälästä? Näithän kuvan? Kroppasi on aivan sekaisi tällä hetkellä eikä toimi kuten terveen ihmisen keho toimii. Juttele äitisi ja isäsi kanssa, tilanne voidaan korjata.
- Outobfkfkfkfk
Terttu.Tampereelta kirjoitti:
Sinussa ei ole läskiä, kuihdut olemattomaksi jos et pian ala syödä kuten kasvuikäisen lapsen tulee syödä. Luithan se artikkelin nälästä? Näithän kuvan? Kroppasi on aivan sekaisi tällä hetkellä eikä toimi kuten terveen ihmisen keho toimii. Juttele äitisi ja isäsi kanssa, tilanne voidaan korjata.
Olen ihan kunnossa... Enkä tarvitse apua
- 89iiuiuiu8978uiuy7yiuy
Outobfkfkfkfk kirjoitti:
Olen ihan kunnossa... Enkä tarvitse apua
Oletkohan oikea henkilö tekemään asiasta arviota?
Olet 20 kiloa alipainoinen. Sinua on tässä keskustelussa yritetty auttaa, et vain ymmärrä tarvitsevasi apua. Sinun täytyy keskustella asiasta. Sinulla on ongelma ja sinun täytyy jakaa se lähimmäistesi kanssa.
- ystävällinentintti
12-vuotias voi kasvaa hujahtaa vielä jonkun sentin ja sitten olet normaalipainoinen, jos myös syöt terveellisesti = ravinto-opillisesti oikein ja oikean määrän.
Alle 18 -vuotiaana ei pitäis laihduttaa. Kehon on saatava rauhassa kehittyä.
Terveelliseen ruokavalioon voi aina siirtyä ja lisätä liikuntaa vaikka vähänkin,
jo se auttaa painoa normalisoitumaan. - Outobfkfkfkfk
No käyn terkal EHKÄ... Oon kyl laihtunut 4viikos 5kg ku syön 500kcal 😶
- Outobfkfkfkfk
Mutta älkää te musta huolehtiko ;)
- Terttu.Tampereelta
Minä ainakin olen sinusta hyvin huolissani.
Pidä itsestäsi huolta.. - Outobfkfkfkfk
Terttu.Tampereelta kirjoitti:
Minä ainakin olen sinusta hyvin huolissani.
Pidä itsestäsi huolta..Kiitos ja pidän ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310081Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523365Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493123- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032169- 1152126
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221356Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346