Moi!
Mitä olette antaneet kaneillenne talvella ruuaks? Kun mä sain kanin tänä kesänä niin ei ole oikein kokemuksia talvi ruokinnasta.:)
Kanin talviherkut
5
66
Vastaukset
- F
Kuivaa heinää tietysti aina tarjolla.
Sen lisäksi esim. porkkanaa, omenaa, persiljaa, kesäkurpitsaa, salaattia, kurkkua, tomaattia, päärynää, banaania, yrttejä, kuivattua leipää yms. Salaatteja, yrttejä, vihanneksia ja hedelmiä. Ei mitään vahvaa ruokaa. Herneet, pavut ja kaalit ovat esim. kiellettyjä. Kukka ja parsakaalia voi antaa hieman, mutta ei paljoa.
Meillä molemmat rakastaa persiljaa. Toinen on hulluna kesäkurpitsaan ja toinen kuivattuun leipään.
Itselläni on periaatteena että joka päivä annan jotain vihreää. Hedelmiä annan vain pari kertaa viikossa. Pellettejä tai jyväseosta ei sisäkani tarvitse joka päivä. Sitä voi antaa esim. kerran viikossa vähän herkkuna. Ulkokani tarvitsee enemmän, vaikka sillä täytyykin olla lämmin koppi. - tania78
Ja tietysti talvellakin oksia ja varpuja kunhan ne muistaa sulattaa kunnolla !
Älä anna kuitenkaan kaalia tai sitrushedelmiä, ja muista totuttaa kani jokaiseen ruokaan vähitellen.
Minun kanini on hullaantunut basilikaan - ihme kyllä... :) - Cindy97
Kiitos vastauksista :)
- Ellu11
Kanisi tykkää jos annat sille talvella oksan jossa on vielä lehdet tallella.
Minä olen antanut kanilleni pajunoksan häkkiin aikaa kuluttamaan. :) - F
Jos varautuu kesällä tulevaan talveen kannattaa kuivattaa kanille kaikenlaista vihreää. Mieluiten jo alkukesästä, kun se on makeimmillaan. Oksia lehtineen, voikukanlehtiä yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1041698- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472