Ryanair onkin kusetusta

20

Nyt kun alkaa nuo lennot Turusta, niin ajattelin minäkin kokeilla.

Ajatuksen asteelle jäi. Kun hintaan lisää kaikki pakolliset tai puolipakolliset lisämaksut niin eihän tuo enää niin edullista olekkaan. Lisämaksut vähintään tuplaavat lennon hinnan välittömästi. Lisäksi aikataulut ovat syvältä.

Taidanpa jatkossakin lentää täyden palvelun lentoyhtiöillä...

47

1314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---..---

      Odota vähän, viisastut. Vanhat konkarit lentävät ihan oikeasti kokonaishintaan 20 euroa/ suunta. Ei siis Espanjaan, mutta muualle kylläkin. Tällainen hinta tulee luitenkin vasta noin 3 kk ennen lentoa, odota vähän.
      Käsimatkatavaroilla pärjää yleensä mainiosti, muuta ei kannata ottaa. Niin ikään älä osta matkavakuutusta eikä priority boarding, mitä varten? Jne., jne.

      • 14

        No mutta matka kun ainakin minulle on muutakin kuin pelkät lennot. Käytännössä matkustan aina ryhmässä, ja meillä on aina matkatavaroita. Lisäksi arvostan aikatauluja suuresti. En koskaan osta lentoja joissa on paluulento aikaisin aamulla. Yksinkertaisesti en halua nousta keskellä yötä hotellissa ollakseni aamulla puoli seitsemältä Stansteadissä. Siinä menee käytännössä hotelliyö hukkaan, mikä Lontoossa tarkoittaa noin 140 punnan kulua, sama olisi lentää edellisenä iltana iltalennolla.

        Lisäksi lentoja ei edes ole jokapäivä, muilla käyttämilläni yhtiöillä lentoja Lontooseen on useita päivittäin.

        Eli tuote on heikompi, ja hintaerokaan ei loppupeleissä ole kummoinen kun kaikki kulut huomioidaan.


      • 9 km T:run kentälle
        14 kirjoitti:

        No mutta matka kun ainakin minulle on muutakin kuin pelkät lennot. Käytännössä matkustan aina ryhmässä, ja meillä on aina matkatavaroita. Lisäksi arvostan aikatauluja suuresti. En koskaan osta lentoja joissa on paluulento aikaisin aamulla. Yksinkertaisesti en halua nousta keskellä yötä hotellissa ollakseni aamulla puoli seitsemältä Stansteadissä. Siinä menee käytännössä hotelliyö hukkaan, mikä Lontoossa tarkoittaa noin 140 punnan kulua, sama olisi lentää edellisenä iltana iltalennolla.

        Lisäksi lentoja ei edes ole jokapäivä, muilla käyttämilläni yhtiöillä lentoja Lontooseen on useita päivittäin.

        Eli tuote on heikompi, ja hintaerokaan ei loppupeleissä ole kummoinen kun kaikki kulut huomioidaan.

        Meitä on moneen koneeseen, toiset tykkää isästä ja toiset pojasta. Minulle lentäminen on vain pakollista siirtymistä, matkustan aina yksilönä kera käsimatkatavaroin. Käsimatkatavarat riittää loistavasti viikon matkalle. Matkavakuutus minulla on erikseen ja koneeseen pääsee ilman priority lippuakin. Lopullinen hinta kymmenillä Ryanin lennoillani ei ole KOSKAAN noussut yli 50€, nyt ostamilleni lipuille Turusta Lontooseen kokonaishinnaksi tuli 42€ kaikkine kuluineen. Vielä kun viitsisi hommata toisen maksukortin, niin tuostakin summasta lähtisi Visan kulut pois (oliko se 5€?)
        Aikataulut ei voi millään aina olla hyvät, sillä koneethan lentää aamusta iltaan. Johonkin se aamulähtökin on siis tehtävä, mutta esim. Brysselin kone tuleekin Turkuun vastaavasti sitten taas illalla. Välillä tosiaakin tulee valittua matkan kohde aikataulujen mukaan :)


    • vapaa valinta

      Älä moiti yhtiötä vaikka eivät sinulle sopivaa aikataulua ole kehittäneet.

      Jos Ryanair vie 30 e eurooppaan ja laatuyhtiö 300 e (keskimääräinen esimerkki)
      niin kerroppa nuo oheis- sivukulut jotka nostaa lipun hintaa 270 e

      Myöskin laatuyhtiö veloittaa lisämaksuja. Huomioithan tämän..

      Kun firma maksaa,niin ei väliä hinnasta. Vaikkakin pitää täällä todistella syytä käytökseen.

    • jsjdasjskak

      Itse en kyllä pärjää viikkoa käsimatkatavaroilla, mutta tapansa kullakin.

      Toi on hyvä pointti katsella oikeasti lentojen aikatauluja, koska majoituksella monessa Euroopan kohteessa menetät heti saavutetun säästön. Esim. Finskillä on moneen kohteeseen aamu- sekä iltalento, jolloin pystyt maksimoimaan perilläoloajan ilman majoitusta.

      • pravdan lukija

        Muuten kiva, mutta kun on maksanut 4-5 kertaa enemmän finnairin lipusta niin se hyötyhän katoaa siinä taivaan tuuliin...Samaten ylikalliilla lipulla joudut vielä sietämään finnairin maatuskoja lennolla jotka tiuskivat ja kiukuttelevat asikkailleen.Sen lisäksi joudut jännittämään kenellä on taas joku työtaistelu kuumimmillaan ja lennot jäävät lentämättä tai ainakin myöhästyvät reilusti.
        Halpalentoyhtiön palveluilla,ylihintaisia lentolippuja.Siinä finnairin konsepti ilmailun saralla :)
        Silti näitä tolvanoita jotka eivät kykene kielimuurin vuoksi lentämään kuin finnairilla aina jostain löytyy.Heidän mielestä on vieläpä jotenkin kunnioitettavaa ja isänmaallista ostaa törkyhintaisia lentolippuja ylihintaan :)


      • 9 km T:run kentälle

        Kuinkahan paljon oikein matkalla tavaraa tarvitset, jos ei käsimatkatavarat viikoksi riitä....??? Kokemus on jo osoittanut, että mitä kannattaa matkalle ottaa. Vaikka on föönit ja muut vermeet, niin ei mitään ongelmia jäädä alle 10,9 kg jonka Ryanair vielä kässärin painoksi sallii. Toki laukku on keveintä mallia ja muutkin kamat ostettu aikoinaan vähän painon mukaan.
        Bussilipun hinnalla T:ku-H:ki-T:ku saa jo joka kohteesta yösijan, joten ei se matkustus siinä kohtaa yhtään sen kalliimmaksi tule. Ja vaikka menisit omalla autolla H:kiin, niin sitten täytyy maksaa pólttoaike kulut ja parkkimaksut.


      • Taas Lontooseen

        Olisipa hauska vilkaista laukkuusi, jos et viikkoa pärjää käsimatkatavaroilla. Taitaa olla paljon ylimääräistä tavaraa mukana, sellaista turhaa krääsää. Näin kun joutuu 10-12 kertaa vuodessa matkustamaan viikoksi muille maille, tietää jo tasan tarkkaan mitä tarvitsee ja mitä ei.


    • LOISTOTUUTINEN!

      Hienoa, että Ryanair tulee tänne. Itselläni on pelkkiä hyviä kokemuksia Ryanairista.
      LOISTOUUTINEN

      • 13

        No otetaan nyt vaikka tuo Lontoon esimerkki.

        ryanair:
        Lento 80 €
        ADminmaksu 6 €
        Boardinmaksu 12 €
        pakaasit 40 €
        Ylimääräinen hotelliyö Lontoossa 200 €

        Yhteensä 338 €

        Tuhon hintaan pääsee aina muillakin vaihtoehdoilla, eli Norwegian (lisämaksuineen), Finnair ja BA. Lisäksi on siis syytä todeta että muut vaihtoehdot lentävät paljon helpommille kentille (LHR ja LGW) ja aikatauluissa on useita vaihtoehtoja. ryanairilla et voi edes lentää joka päiva.


      • Taas Lontooseen
        13 kirjoitti:

        No otetaan nyt vaikka tuo Lontoon esimerkki.

        ryanair:
        Lento 80 €
        ADminmaksu 6 €
        Boardinmaksu 12 €
        pakaasit 40 €
        Ylimääräinen hotelliyö Lontoossa 200 €

        Yhteensä 338 €

        Tuhon hintaan pääsee aina muillakin vaihtoehdoilla, eli Norwegian (lisämaksuineen), Finnair ja BA. Lisäksi on siis syytä todeta että muut vaihtoehdot lentävät paljon helpommille kentille (LHR ja LGW) ja aikatauluissa on useita vaihtoehtoja. ryanairilla et voi edes lentää joka päiva.

        Otetaan tuo esimerkki uudelleen minun lipuistani

        Ryanair
        Lento 75 €
        Boardin 12 €
        Eu 4 €
        Ei visakuluja, maksan "ilmaisella" kortilla
        Käsimatkatavarat, koska vain viikko Lontoossa
        Ei ylimääräisiä hotelliöitä, vaan juuri oikea määrä

        Yhteensä 91 €

        Tuohon hintaan en päässyt nytkään muilla vaihtoehdoilla.


      • Taas Lontooseen
        13 kirjoitti:

        No otetaan nyt vaikka tuo Lontoon esimerkki.

        ryanair:
        Lento 80 €
        ADminmaksu 6 €
        Boardinmaksu 12 €
        pakaasit 40 €
        Ylimääräinen hotelliyö Lontoossa 200 €

        Yhteensä 338 €

        Tuhon hintaan pääsee aina muillakin vaihtoehdoilla, eli Norwegian (lisämaksuineen), Finnair ja BA. Lisäksi on siis syytä todeta että muut vaihtoehdot lentävät paljon helpommille kentille (LHR ja LGW) ja aikatauluissa on useita vaihtoehtoja. ryanairilla et voi edes lentää joka päiva.

        Vielä lisäys
        Sinun kannattaa hieman katsoa missä yösi nukut, jos maksat tuollaista ryöstöhintaa hotellista. Kyllä Lontoossa yöpyy kolmen tähden hotellissa alle satasen yö, eikä selaiset hotellit todellakaan sisaitse missään syrjässä.


      • 31
        Taas Lontooseen kirjoitti:

        Otetaan tuo esimerkki uudelleen minun lipuistani

        Ryanair
        Lento 75 €
        Boardin 12 €
        Eu 4 €
        Ei visakuluja, maksan "ilmaisella" kortilla
        Käsimatkatavarat, koska vain viikko Lontoossa
        Ei ylimääräisiä hotelliöitä, vaan juuri oikea määrä

        Yhteensä 91 €

        Tuohon hintaan en päässyt nytkään muilla vaihtoehdoilla.

        Ryanairin paluulento lähtee aamulla klo 0725, mites ajattelit välttää sen ylimääräisen hotelliyön ? Nukut lentokentällä ?


      • 32
        Taas Lontooseen kirjoitti:

        Vielä lisäys
        Sinun kannattaa hieman katsoa missä yösi nukut, jos maksat tuollaista ryöstöhintaa hotellista. Kyllä Lontoossa yöpyy kolmen tähden hotellissa alle satasen yö, eikä selaiset hotellit todellakaan sisaitse missään syrjässä.

        Lontoossa kolmen tähden hotelli on meikäläisten normien mukaan noin puolen tähden hotelli. Onhna niitä satasen hotelleitakin tullut kokeiltua useampaakin otteeseen, ei kiitos enää...

        Katsos kun minun mielestä hotellissa ei mm. tarvitsisi vetää ikkunan raoista.

        Kukin tietysti taplaa tyylillään, mutta minulla ainakin käytännössä matkatavarat ovat välttämättömiä viimeistään kahden yön matkalla. Viikosta nyt puhumattakaan.


      • käsiveska
        32 kirjoitti:

        Lontoossa kolmen tähden hotelli on meikäläisten normien mukaan noin puolen tähden hotelli. Onhna niitä satasen hotelleitakin tullut kokeiltua useampaakin otteeseen, ei kiitos enää...

        Katsos kun minun mielestä hotellissa ei mm. tarvitsisi vetää ikkunan raoista.

        Kukin tietysti taplaa tyylillään, mutta minulla ainakin käytännössä matkatavarat ovat välttämättömiä viimeistään kahden yön matkalla. Viikosta nyt puhumattakaan.

        Matkatavarat ovat välttämättömiä aina, eihän siitä tuossa olekkaan kyse. Eiköhän pointtina ole se, että kuinka paljon niitä tarvitaan. Viikon tarpeet minulla ovat noin 7 pikkarit, 3 puseroa, 3 housut/hame, kengät ja tietysti hlö kohtaiset hygieniavälineet/meikit läppäri. Nämä kaikki menee loistavasti käsimatkatavaroissa. Lisäksi tietysti on vielä matkustuksessa käytetyt vaatteet.


      • Lufthansa...
        Taas Lontooseen kirjoitti:

        Otetaan tuo esimerkki uudelleen minun lipuistani

        Ryanair
        Lento 75 €
        Boardin 12 €
        Eu 4 €
        Ei visakuluja, maksan "ilmaisella" kortilla
        Käsimatkatavarat, koska vain viikko Lontoossa
        Ei ylimääräisiä hotelliöitä, vaan juuri oikea määrä

        Yhteensä 91 €

        Tuohon hintaan en päässyt nytkään muilla vaihtoehdoilla.

        Huhtikuussa Lufthansalla HEL-LHR menopaluu 159 euroa sisältäen laukun ruumaan.
        meno 5 h 40 min, jossa 70 min vaihto MUC
        paluu 5 h 5 min ja vaihto 50 min MUC

        Viikon kalenteri on täynnä 159 euron lentoja, joten minä päivä tahansa pääsee lentämään Lontooseen tuohon hintaan ja hyvillä, inhimillisillä lentoajoilla.


    • ajatusta elämään

      338,00 e vastaan 91,00 e Aikamoinen hintaero. Eli toiset osaa toiset ei.

      Tuolla alussa kiukuteltiin että lisämaksut tuplaa hinnan. 30 x 2 = 60 e
      Kauheata. Kannattaa ottaa Finnair 300 e

      Eräät tarvii matkatavaroita työn puolesta joskus,mutta tuota keksinyt,miksi
      yöpyminen vaatisi. Paksu flanellinen täyspitkä yöasu mahtuu lentolaukkuun.?

      • 11

        Viimeksi kun lensin Finnairilla HEL-LHR, niin se maksoi rapiat 150 euroa edes takaisin. Nyt kun tein randomilla haun maaliskuulle, tuli hinnaksi 230 euroa.

        Eli itse asiassa Finnair on Ryanairia halvempi kun kaikki kulut huomioidaan. Lisäksi saat vielä lennolla aterian samaan hintaan.


    • 31

      Niin, laskelmasta jätettiin (tietoisesti) pois se ylimääräisen hotelliyön vaikutus. Jos paluulento on aamulla puoli kahdeksan aikaan, niin viimeinen hotelliyö on täysin turha. Parempi olisi lähteä pois edellisenä iltana iltalennolla.

      Lisäksi siirtyminen Helsingistä Turkuun ei ole laskelmissa mitenkään mukana.

    • Sopeutuvainen

      Sinulle nimimerkki 31 On ehkä parempi että pysyttelet jo totutuissa yhtiöissä, Ryanair ei ole teille hienohelmoille, valittajille yms yms Ryanair on tarkoitettu lentämään paikasta A paikkaan B. Itse en koskaan käytä näissä Euroopan lennoissa mitään muuta kuin Ryanairia. Ja olen tottunut reissaamaan ja yöpymään vetoisissa läävöissä ja olen tottunut viettämään öitäni monilla lentokentillä valittamatta.

      • 7

        No niinhän se tietysti menee, jokainen valitsee ne palvelut joita itse eniten arvostaa. Mielelläni kokeilisin joskus Ryanairia, mutta esim. kohteessa tietyistä mukavuuksista (kuten esim. keskellä yötä alkavasta paluumatkasta) en ole valmis luopumaan. Ryanairin aikataulut eivät esim mahdollista sitä, että kävisi viikonloppuna katsomassa jonkin Premier League ottelun, vaan perillä pitäisi olla peräti kaksi ylimääräistä yötä (lennot ovat vain ti,to ja la, mikä ei mahdollista pelkkää viikonloppua perillä). Norwegianilla tuokin onnistuu kohtuuhintaan.


      • Hieno juttu 7,
        7 kirjoitti:

        No niinhän se tietysti menee, jokainen valitsee ne palvelut joita itse eniten arvostaa. Mielelläni kokeilisin joskus Ryanairia, mutta esim. kohteessa tietyistä mukavuuksista (kuten esim. keskellä yötä alkavasta paluumatkasta) en ole valmis luopumaan. Ryanairin aikataulut eivät esim mahdollista sitä, että kävisi viikonloppuna katsomassa jonkin Premier League ottelun, vaan perillä pitäisi olla peräti kaksi ylimääräistä yötä (lennot ovat vain ti,to ja la, mikä ei mahdollista pelkkää viikonloppua perillä). Norwegianilla tuokin onnistuu kohtuuhintaan.

        että löydät itsellesi paremmat yhtiöt.
        Nyt me Ryanairilla pärjäävät tiedämme sen.


    • jeevesjeeves

      Itse löysin Ryanairilta helposti menopaluun 107€:lla, lennän pelkästään käsimatkatavaroilla. Nopeasti vilkaisin vastaavaa ajankohtaa Finnairilla, ja menopaluun Helsingistä oli 271 €. Täysin samat lentopäivät, ja Finskillä olisi mennyt yli hieman yli 500€. Ja miten niin Finnairin aikataulut on mennen tullen paremmat? Jos haluan aamulennolle Helsingistä, tulee minun kotoani lähteä aamuyöllä. Ja jos haluan liityntälennon Turusta Helsinkiin, on silloinkin lentokentällä oltava ennen aamukuutta. Tällöin minun tulee mennä taksilla kentälle, koska kaikki julkiset eivät kulje sellaiseen aikaan, että ehtisin aamulennolle. Lisäksi jos menisinkin ExpressBussilla seutulaan, tulisi siitäkin yli 50 € menopaluusta lisäkuluja. Ja toiseen suuntaan on joka tapauksessa aikataulu huono. Joko siis olen Lontoossa myöhään illalla tai herään kotoani kolmelta yöllä, jolloin olen päivällä ja varmasti hyvin "levänneenä" perillä.

      Vertailluissa paluulennoissa päivän ero, mikäli olisivat täysin samat, olisi ero huomattavasti suurempi.

      Finnair Turusta Lontooseen:
      -TKU - LHR 6.15 - 9.10 LHR 10.20 - TKU 16.50 326,99€
      -Tuossa vaihtoehdossa edullisin tapa matkustaa lentokentälle on omalla kohdallani taksi kauppatorille, noin 20 € paikallisbussi lentokentälle (kausikortilla kuuluu hintaan, muuten 2,50€). Omalla kohdallani siis tuo Finski tarkoittaisi 346,99 € kustannusta ja lähtöpäivänä aamulla neljältä heräämistä.
      Hinta kahdelta yhteensä 673,98€.

      Ryanair Turusta Lontooseen:
      -Turku 12.30 - Lontoo Stansted 13.20 ja paluu Stansted 7.25 - Turku 12.05 95,98€
      -Tässä tapauksessa voin matkustaa kentälle paikallisbussilla, jolloin näin kausikorttilaisena lisäkulut 0€.
      - Tässä tapauksessa todennäköisesti valvoisin yön / nukkuisin kentällä, jolloin kulut tietysti 0€. Mikäli en näin tekisi, niin ottaisin kenttähotellin viimeiseksi yöksi, jollainen irtoaa hintaan 79,62€ (hinta kahdelta).
      Hinta kahdelta yhteensä 271,58€.

      Ketjun aloittaja on ilmeisesti lähdössä Turusta, joten siksi laitoin myös oman esimerkkini Turusta. Ja se on itselle myös näin Turkulaisena toki myös todellinen. Toki matkat Helsingistä tulee lisätä kuluihin, jos sieltä tulee ja silloin voidaan laskettaessa hintaa kahdelta laittaa tuohon noin 100 € (ExpressBus ja linja-autoasemalla vaihto paikallisbussiin). Erotus tässäkin tapauksessa 300 €, Turkulaisille erotus 400 € Ryanairille tässä tapauksessa. Erotus ei tietenkään ole näin suuri, itse katsoin satunnaisesti enkä etsinyt tarkoituksella tuota hintaeroa. Tuolla rahalla saa kyllä laukkua laittaa ruumaan ja syödä lentokoneessa aikalailla, että hinta tulee edes lähelle tasoihin.

      Lisäksi hintaeroa eri kenttien kuljetusten välillä en ottanut lukuun, vaikka oletan niiden olevan Stanstedilta korkeammat kuin mitä Heathrowlta. Tämä nyt osittain siksi, että kaikki eivät jatka matkaansa kentältä Lontooseen, ja joissain tapauksissa toki siis Stansted on läheisempi vaihtoehto.

    • Sivustaseuraaja

      Jos matkaa tekee nimenomaan Turusta Lontooseen, niin eikö olisi fiksumpaa vertailla SAS:n kuin Finnairin hintoja (eka lento oikeaan suuntaan) ?

      Mutta jos matka tosiaan on nimenomaan Turusta Lontooseen, niin tottakai suora lento on aina parempi kuin mikä tahansa vaihdollinen yhteys, oli se sitten bussilla tai toinen lento.

      Mutta jos matka onkin nimenomaan pääkaupunkiseudulta Lontooseen, niin realistiset vaihtoehdot ovat Norwegian, Finnair ja BA.

      Ryanair:han voisi investoida BAe 146 kalustoon ja lentää Helsingissä Malmilta ;-)

    • vuntsinut kuviota

      Ryanair tuottaa voittoa. Finnair tappiota.

      Eräs oleellinen syy on koneiden käyttöaste. Ryanair lentää joillekin sopimattomiin aikoihin, mutta niinhän nuo kaikki tekee. Mutta tällä on saatu
      hinnat kohtuullisiksi.
      Finnair valtiollisena on panostanut illaksi kotiin aikatauluun. Sattuu politiikoille ja yritysjohtajille, varmaan monelle muullekin. Tällöin yhtiö myös säästää
      palkkamenoissa,korotettuja tunteja ei tule solkenaan.Mutta kalusto seisoo. Iso pääoma makaa jouten. Tuottoisaa lentämistä pitäisi painaa vuorokaudet läpeensä. Etenkin yhtiön jolla on erittäin suuri hallinto takanaan. Toki syitä on muitakin ,kulurakenne on kuitenkin liian suuri.

    • manytimes

      On edullista lentää ryanilla! Koulujen loma-aikaan pääsee opekin edullisesti. Silloinhan hinnat ovat yleensä tapissa. Ja muutaman päivän reissulla kyllä selviää käsimatkatavaroilla.

    • kjfsjffkljf

      Eiköhän jokainen laske itselleen parhaan vaihtoehdon. PK-seudulla asuvalle Ryanair ei ole niin edullinen ja taas Tamperelaisille ja tulevaisuudessa Turkulaisille ehkä ylivoimaisesti paras. Mitä tuosta syyttä kinastelemaan.

      Samajuttu matkatavaroiden kanssa. Vaikea on viikon reissua heittää, jos ohjelmassa on jotain tilaisuuksia, joissa vaaditaan jo hienompaa pukeutumista ja itse en edes halua kuljeskella samoissa vaatteissa tai kengissä useita päiviä. Kengät ja housut sekä paidat laukkuun niin alkaa paino olemaan aika tapissa. Mutta kukin tavallaan.

      Toiset tyytyy vähempään.

      • 36v. ja 32 v.

        Käsimatkikset riittävät viikoksi oikein hyvin. Mukaan sopii silloin 3-4 vaatekertaa, joka toinen päivä siis uusi päälle. Mitä hittoa sitä turhaa roinaa mukanaan kantamaan, en minä ainakaan viitsi. Eikä tämä ole pelkkä miehinen näkökulma, vaimo pärjää myös, vaikka vaatteet pitää aina olla viimisen päälle. Niiden helkutin tuliaisten kantamisen olemme lopettaneet jo vuosia sitten, nykyään kaikilla on varaa käydä ostamassa itse omat "tuliaisensa".


    • Matkailija

      Eräretkiä lukuunottamatta en milloinkaan ole kahta päivää samoissa vaatteissa (no housuja ja päällysvaatteita lukuunottamatta). Matkoilla saattaa vaatekertoja kulua usea päivässä. Illalla on mukava laittaa päälle puhtaat vaatteet kun on päivän hikoillut samoissa vetimissä. En myöskään suostu yöpymään lentoterminaalissa mistään hinnasta. Lentokenttähotelli voi olla joissakin tilanteissa OK, mutta mieluummin otan lennon iltapäivällä tai illalla.

      Ilmeisesti tästä keskustelusta voi vetää sellaisen johtopäätöksen, että Ryanairin käyttäjäkunta koostuu pääasiallisesti reppumatkalaisista ja muista vähempään tyytyvistä. Ne jotka ovat tottuneet muutenkin kuluttamaan matkalla enemmän ja vaativat tuotteelta enemmän, käyttävät sitten muita lentoyhtiöitä. Itse ajan yleensä taksilla lentokentälle (~60 euroa sivu), tai lyhyillä matkoilla pysäköin auton kentälle (20 €/vrk). En kertakaikkiin käsitä, miten joku voi pitää 6 euron vs 2.50 euron bussimatkaa edes millään tavalla merkityksellisenä tekijänä matkan kokonaiskustannuksissa.

      Itselläni Ryanair ei ole vaihtoehto koska:
      - Aikataulut syvältä
      - Ei lennä Helsingistä
      - Ei lennä kohteeseen vaan johonkin sen viereen
      - Kokonaiskustannuksissa ei tule säästöä, tai se ei ainakaan ole tarpeeksi suuri kompensoimaan valinnasta aiheutuvia epämukavuustekijöitä.

      • kerran/kk/lennossa

        Matkailijalle:

        -Onneksi Raikku ei lennä Helsingistä
        -Onneksi lentää suurkaupunkien viereen, niistä pääsee nopeammin kohteeseen joka yleensäkään ei ole itse kaupunki
        -Ryanair lentää myös päivisin, katso esim. Tku-Lontoo aikataulu
        -Käsimatkatavaroihin mahtuu mainiosti joka päivälle uudet alusvaatteet runsaasti vaihtovaatteita, paitsi jos olet joku XXXXXXXXL
        -Ei ole pelkille reppumatkaajille, meillä jokusilla on myös oma asunto euroopassa
        -Jos sulla on varaa lentää kalliimilla yhtiöillä, niin rahoita ihmeessä niillä lennoilla meidänkin halpalentojen kenttämaksut, olen siitä erittäin tyytyväinen. Omat rahani säästyy kaikkeen muuhun mukavaan, vaikka juhlimiseen.
        -Ja jos sulla on niin paljon rahaa, miksi otat yleensäkään vaatteita mukaasi? Hoteilleissa on pesulat ja kaupasta saa kohteessa uusia
        -Ja lopuksi, todennäköisesti maailmanmatkailusi on aika pientä, käythöhän edes viittä kertaa vuodessa missään ulkomailla?


    • Palstan otsikko on

      Keskustele lentämisestä Ryanairilla.
      Siksi äsken kirjoittaneelle "Matkailijalle" sanon: Mielipiteesi lentämättömyydestä Ryanairilla on rekisteröity. Voit sulkea selaimen!

    • TMP-CIA
    • dragonfly

      Vain tyhmä maksaa siitäkin, mitä ei käytä! Ökylentoyhtiössä pienitavarainen matkustaja tavallaan maksaa hieman muidenkin kamojen kuljetuksesta. Olen joskus lentänyt Finskillä Eurooppaan ja koska matka-aikani oli vain noin viikko, ei minulla ollut muita kuin käsimatkatavaroita menomatkalla. Silti maksoin myös ruumakuljetuksesta.

      En ole pihi. Saataisin kyllä nauttia ylikalliin syömisen ja juomisen halppislennon aikana. Pointti on siinä, että voin valita.

      Minua huvittaa, että joidenkin ihmisten mielestä on jotenkin hienoa maksaa enemmän. Kaikella sitä voikin omaa egoaan pönkittää. Itseäni ei kuitenkaan oikein huvita maksaa pelkästä siirtymisesta useita satoja euroja.

      On selvää, että ökylentoyhtiötkin ovat siirtymässä riisuttuihin palveluihin, kuten AirBaltic.

    • noin 3 lentoa kuussa

      Air Baltic nyt tuskin on minkään normin mukaan koskaan ollut "ökylentoyhtiö"

      Kaikki valitsevat ne yhtiöt jotka kuljetustarpeeseen parhaiten sopivat. Jos matkalle lähdetään jostakin muualta kuin Helsingistä, niin kyllähän Ryanair saattaa olla ihan varteenotettava vaihtoehto.

      Mutta ihan samalla lailla on järkeenkäypää, että Helsingistä lähdettäessä tulee olla valmis suvaitsemaan aika monta epämukavuustekijää jos valitsee Ryanairin.

      Työmatkailijoille Ryanair tuskin on useinkaan hyvä vaihtoehto, koska tällöin aikataulut ovat tärkeitä. Sillä ei ole mitään merkitystä jos lennon hinnassa säästää satasen tai kaksi jos se kostautuu hukattuna työaikana.

    • Ryanair = MINÄ

      Laulun sanoin: Jos Finnair jättää, voit luottaa minuun.....jos Finnair on kallis, voit luottaa minuun......jos Finnair menee lakkoon, voit luottaa minuun.....jos junat eivät kulje, voit luottaa minuun....jos Finnair myöhästelee, voit luottaa minuun....

    • kivaa lörinää

      Ryanair lennättää hitosti ihmisiä jo pelkästään päivittäin.

      Sikäli on outoa että miten tänne sivulle tulee hirvesti mollaamista kun kyse on makuasioita ja tottumuksista.
      Jos on kakrusta asti mennyt Finairilla,niin siitä vain. Eikait se Ryanairille mikään vika ole.

    • Kässärin varassa vko
      • Kaikki mukana?

        Tuosta taisi vain pari juttua unohtua:

        - paljonko kassi painoi lopuksi ja olivatko ulkomitat käsimatkatavarapykälien mukaiset?

        - kosmetiikka: Nykyään käytännössä jokaisella miehelläkin (naisista puhumattakaan) on reissussa mukana jonkinlainen valikoima "kemikaaleja" (vähintään edes hammastahna ja -harja ja deodoranttia sekä jonkinlaista kosteusvoidetta hiustenhoitotuotteet). Tuskin näitä viitsii joka reissulla erikseen ostaa matkakohteessa, käyttää vain reissun ajan ja heittää roskiin ennen kotimatkaa. Laatukosmetiikka kuitenkin maksaa ja ihan "rexona&mennen" -linjalla ei nyt reissussakaan viitsi olla. Toinen ongelma on että joku normaali hiusgeeli & hiuslakka harvoin on alle 1dl:n pakkauksissa jolloin niitä ei saakaan käsimatkatavaroihin. Tai sitten pitää aina olla ostettuna erikseen matkapakkausversiot kemikaaleista ja sitten "oikeat" kotikäyttöversiot.

        - esim. kamera&videokamera, partakone, mahdollinen lukeminen, aurinkolasit ym. puuttui, samoin mahdollinen läppäri/tabletti.

        Eli helppohan nyt pelkästään litteitä t-paitoja, parit farkut ja kalsarit sukat on pakata mutta jos edes peruskemikaalit&leathermannin tai jotain yhtään hankalammanmuotoista tavaraa (vaikka snorkkeli&räpylät) haluaa mukaan niin kamat pitääkin heittää sitten ruumaan joko tilanpuutteen tai turvapykälien vuoksi.

        Entä sitten paluumatka? Jos haluat mitään tuliaisia ostaa niin taas on tila loppu tai esim. hyvät viinit/viskit jne. pitää kuitenkin laittaa ruumaan.


      • Tottakai jos
        Kaikki mukana? kirjoitti:

        Tuosta taisi vain pari juttua unohtua:

        - paljonko kassi painoi lopuksi ja olivatko ulkomitat käsimatkatavarapykälien mukaiset?

        - kosmetiikka: Nykyään käytännössä jokaisella miehelläkin (naisista puhumattakaan) on reissussa mukana jonkinlainen valikoima "kemikaaleja" (vähintään edes hammastahna ja -harja ja deodoranttia sekä jonkinlaista kosteusvoidetta hiustenhoitotuotteet). Tuskin näitä viitsii joka reissulla erikseen ostaa matkakohteessa, käyttää vain reissun ajan ja heittää roskiin ennen kotimatkaa. Laatukosmetiikka kuitenkin maksaa ja ihan "rexona&mennen" -linjalla ei nyt reissussakaan viitsi olla. Toinen ongelma on että joku normaali hiusgeeli & hiuslakka harvoin on alle 1dl:n pakkauksissa jolloin niitä ei saakaan käsimatkatavaroihin. Tai sitten pitää aina olla ostettuna erikseen matkapakkausversiot kemikaaleista ja sitten "oikeat" kotikäyttöversiot.

        - esim. kamera&videokamera, partakone, mahdollinen lukeminen, aurinkolasit ym. puuttui, samoin mahdollinen läppäri/tabletti.

        Eli helppohan nyt pelkästään litteitä t-paitoja, parit farkut ja kalsarit sukat on pakata mutta jos edes peruskemikaalit&leathermannin tai jotain yhtään hankalammanmuotoista tavaraa (vaikka snorkkeli&räpylät) haluaa mukaan niin kamat pitääkin heittää sitten ruumaan joko tilanpuutteen tai turvapykälien vuoksi.

        Entä sitten paluumatka? Jos haluat mitään tuliaisia ostaa niin taas on tila loppu tai esim. hyvät viinit/viskit jne. pitää kuitenkin laittaa ruumaan.

        matkalla tarvitsee Leathermania, kirvestä tai sahaa, ne pitää laittaa ruumaan. Muutaman päivän reissulla en yleensä ole kaivannut edes lapiota.

        Jos sen sijaan paluumatkalle uskoo tarvitsevansa enempi tilaa, voi siihen tarkoitukseen bookata laukun ruumaan vaikkei tullessa ollutkaan. Ja maksaa vain yhdestä sivusta.


      • Mukavasti matkalla

        Tuosta puuttuu ainakin seuraavat tarvikkeet, jotka minulla on aina mukana viikon matkalla:

        - Kemikaalit (parranoajovehkeet, dödöt tms)
        - Pikkutakki. Koneessa sen voisi tietenkin pitää päällä, mutta tätä pyrin aina välttämään koska varsinkin talvisaikaan on lisäksi päällysvaatteet.
        - Farkkujen lisäksi tarvitaan ainakin yhdet tai kahdet suorat housut
        - Kamerat tms joita tuossa joku muukin jo huomautti. Minulla pelkät kamerat läppäri yleensä jo syövät koko tuon 8 kg. Tuo siis ilman jalustaa joka menee aina ruumaan.
        - 7 kpl kauluspaitoja.
        - Pikkukengät.
        - Jos matka on etelään, tarvitaan lisäksi erilaisia rantavarusteita kuten pyyhkeet, bampumatot, rantakassit tms

        Eli ihmisillä on erilaiset tarpeet, joillekin tuo pakkaus voi toimia, mutta ei kaikille.

        Minun filosofiani käsimatkatavaroista on se, että sinne pakataan vain se mitä joko tarvitaan lentomatkan aikana (lukemiset, päällysvaatteet, tax-free ostokset), tai joka on niin herkkää särkymään (kamerat läppärit tms) että se on pakko kuljettaa käsimatkatavaroissa.

        Esim nesteet laitan aina ruumaan jos siitäkin syystä, että turvatarkastuksissa en yksinkertaisesti viitsi vyö tms rumbien lisäksi purkaa matkatavarakassia.


      • loppusumma, siinä se
        Mukavasti matkalla kirjoitti:

        Tuosta puuttuu ainakin seuraavat tarvikkeet, jotka minulla on aina mukana viikon matkalla:

        - Kemikaalit (parranoajovehkeet, dödöt tms)
        - Pikkutakki. Koneessa sen voisi tietenkin pitää päällä, mutta tätä pyrin aina välttämään koska varsinkin talvisaikaan on lisäksi päällysvaatteet.
        - Farkkujen lisäksi tarvitaan ainakin yhdet tai kahdet suorat housut
        - Kamerat tms joita tuossa joku muukin jo huomautti. Minulla pelkät kamerat läppäri yleensä jo syövät koko tuon 8 kg. Tuo siis ilman jalustaa joka menee aina ruumaan.
        - 7 kpl kauluspaitoja.
        - Pikkukengät.
        - Jos matka on etelään, tarvitaan lisäksi erilaisia rantavarusteita kuten pyyhkeet, bampumatot, rantakassit tms

        Eli ihmisillä on erilaiset tarpeet, joillekin tuo pakkaus voi toimia, mutta ei kaikille.

        Minun filosofiani käsimatkatavaroista on se, että sinne pakataan vain se mitä joko tarvitaan lentomatkan aikana (lukemiset, päällysvaatteet, tax-free ostokset), tai joka on niin herkkää särkymään (kamerat läppärit tms) että se on pakko kuljettaa käsimatkatavaroissa.

        Esim nesteet laitan aina ruumaan jos siitäkin syystä, että turvatarkastuksissa en yksinkertaisesti viitsi vyö tms rumbien lisäksi purkaa matkatavarakassia.

        Kamera hihnassa kaulaan,ei siitä kukaan ole narissut. Tosin tuo videomöykky ei paina kuin 0.6 kiloa että mitä siitä.
        Asiaa on tietysti toinen jos niitä on tusina mukana ja 8 kiloo .
        Ei tuo Sonyn liuskakaan paina kuin vähän yli kilon

        On itsekunkin asia jos tarvii laukullisen leluja mukaan sitten vai Finnairin luukulle
        eihän tuo kymmenkertainen lippu mitään merkkaa kun fiksu ei maksa laukusta 10e


    • Kässärin varassa vko

      Tähän oli aikoinaan Ryanairin linkki, jossa opettivat pakkaamaan sääntöjen salliman määrän. Eiköhän silloin paino ja laukun koko ole oikea?
      Itse kuljetan tuota "nestepussia" takin taskussa ja ei se partahöyläkään paljon paina tuolla kassissa, Tarvitsemani nesteet ostan tosiaankin matkamallia, riittävät moneksi reissuksi. Tuliaisia en viitsi raahata, kun suomestakin saa jo kaikkea, muutenkin turhaa krääsää on aivan liikaa. Itse en lomalla tietotekniikkaa kaipaa, kaupunkilomalle en viitsi snorkkeleita ja räpylöitä mukaan ottaa. Ne matkat on sitten ihan erikseen.

    • dragonfly

      Mistä lähtee oletus, että Ryanairilla lentäessä pitäisi jotenkin aina selvitä laittamatta laukkua ruumaan?

      Kyse on siitä, että maksaa vain palveluista joita käyttää! Jos on iso laukku täynä tavaraa ja siihen 90 euron päälle tulee lisäkulut niin, onko matka jotenkin pilalla?

      Kyse on siitä miten budjetoi reissunsa. Ryanairin tärkein piirre on siinä, että se lentää suoraan oman maakunnan lentokentältä!

      Minulla on lähes aina tavaraa enemmän paluumatkalla kuin lähdettäessä. Miksi haluaisin maksaa ylimääräistä ruumasta, jota en käytä?

    • Grreets

      Niin jos tarvitte matkallanne ison arsenaalin vaatteita ja kamaa, vasaroita,sahaa ja vesuria niin lentäkää sitten Finskillä tai millä vaan lentoyhtiöllä jolla bakaasit saa ruumaan ilmatteeks ja arvostatte hyvä aikatauluja..

      Tämmöt reppureissaajalle joka pärjää repullisella tavaraa matkan aikana ja ei edes omista kovin isoa vaatearsenaalia saatikka kantaa niitä mukanaan niin Ryanair tuo mukavan mausteen soppaan ja vaihtoehdon. Eli hyvä niille joille sopii..

      Joten valitkaa itellenne sopiva firma ja kulkuneuvo tarpeittenne mukaan..saa ihan itse valita..ei ol miissään Neuvostoliitossa..vaikka siltä tuntuu,..

    • vlog5ålo

      eikä se ruuma laukku nyt vaik neljän hengen porukalle kallis ole,kun jokaisen neljän lippuhinnas säästää vrt vinnair aika paljon.

    • jas5

      Tämmöistä keskustelua ei voi käydä kuin turkulaiset

      • Ei Tampereelta

        Näin myöhään, noin puolitoista vuotta sitten käytyä keskustelua, ei voi kommentoida muu kuin hämäläinen tai sitten tamperelainen.
        Ovatko ne sama asia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe