Millainen beagle on?

beeeeeeagle

Beaglen omistajilta haluaisin vastauksia kysymyksiini : ))

Onko voimakas metsästysvietti?

Voiko sopia ensimmäiseks koiraks?

Kuinka paljon liikuntaa tarvitsee?

Kuinka paljon itse "liikutat" koiraasi?

Sopiiko agilityyn?

Tykkääkö uida?

Muuta huomioitavaa?

5

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biiglen emäntä

      Minulla on beaglenarttu. Se on seuraavan lainen.

      -On metsästysviettinen, mutta koska tarjoilen sille paljon liikuntaa ja aktivointia sekä olen peruskouluttanut sen hyvin, se kulkee metsissäkin minun kannoillani. Jäniksen tai muun villieläimen perään ryntää melko helposti, mutta palaa nopeasti takaisin.

      -Sopii ensimmäiseksi koiraksi.

      -Liikunnallinen ja aktiivinen. Ei ikänä väsähdä, mutta sopeutuu myös välipäiviin, jolloin tyytyy lähinnä normaaleihin lenkkeihin ja pienimuotoisee tokoiluun.

      -Paljon tarjoan koiralleni liikuntaa. Monena päivänä viikossa käyn joko metsässä koiran kanssa lenkkeilemässä tai koirapuistossa. Harrastan muutenkin innokkaasti ulkoilua ja lenkkeilyä, joten koirani saa sitä mukanani.

      -Sopii agilityyn

      -Tykkää uimisesta.

      -Mukava rotu kaiken kaikkiaa. Jopa urokset ovat yleensä todella lempeitä.

    • gcweherhc

      Toivottavasti vastauksistani on apua.

      "Onko voimakas metsästysvietti?"

      On, lähtee vikkelien pikkueläinten perään tuosta vain.

      "Voiko sopia ensimmäiseks koiraks?"

      Kyllä. Pienikokoinen ja ja tulee toimeen ihmisten kanssa.

      "Kuinka paljon liikuntaa tarvitsee?"

      Mitä enemmän, sen parempi. Ei väsy kovin herkästi, paitsi kesähelteillä.

      "Kuinka paljon itse "liikutat" koiraasi?"

      Aikaisemmin kolme varttia oli iltaisin vakio. Nyt 14 vuotta vanhana otetaan päivä kerrallaan, menohalujen mukaan.

      "Sopiiko agilityyn?"

      Ei ole omaa kokemusta. Ei kuitenkaan helpoin rotu siihen hommaan, koska beagle on melko omapäinen, ja puuhastelee mielellään jotain muuta.

      "Tykkääkö uida?"

      Jotkut tykkää jotkut ei.

      "Muuta huomioitavaa?"

      Korvakäytävään kannattaa säännöllisesti kurkata ja puhdistaa jos on töhnää. Allergiat tms. aiheuttavat helposti punoitusta.

    • Beagletyttö

      Meillä on noin 1.5 vuotias beagle narttu.
      Meidän koiralla on ainakin voimakas metsästysvietti. Mökillämme pietämme beagleämme vapaana. Kotona ei ikinä pihalla vapaana koska karkaa todella kauas ja lähtee ihmisten mukaan. Mökillä pysyy pihassa nätisti.

      Sopii hyvin ensimmäiseksi koiraksi.

      Tarvitsee liikuntaa tosi paljon. Ei väsy helposti pitkilläkään lenkeillä.


      käytämme beagleämme 2krt päivässä (jos joku on kotona koko päivän) lenkillä. yksi lenkki kestää ainakin tunnin. Jos kaikki on päivällä töissä ja koulussa ja koiramme yksin kotona tällöin käymme lenkillä illalla lenkki kestää ainaki 1.5h ja illalla leikkimistä.

      Itsellä ei ole kokemusta. Mutta jotkut kyllä käyttävät beagleä agilityssä.

      Pentuna ei tykänny ollenkaan uida tai veteen menemisestä. Mutta nyt kesällä alko uimaan ja tykkää uimisesta tosi paljon. Tykkää hakea vedestä keppejä.

      Oikein mukava rotu.. Joka tykkää liikkua tosi paljon. Mutta itsepäinen.

    • Anonyymi

      Kysyn koska mietitään koiran hankkimista että riittääkö beaglelle noin reilu 30min lenkki 7 kertaa viikossa välillä ehkä tunnin lenkkejä ja voisiko olla narun päässä koska meillä on aika iso piha että voisi leikkiä pihalla ja puuhastella mut eninmäkseen olisi sisällä rapsutettavana

    • Anonyymi

      eikö agilityyn ja seurakoiraksi löydy parempiakin rotuja kun metsästykseen jalostettu ajokoira. on sääli jos ajoviettinen beagle ei pääse toteuttamaan lajia mitä se rakastaa yli kaiken!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe