Kanit eivät tule toimeen keskenään

huolissaan11

Voisiko joku auttaa, että miten minun tulisi toimia?
Pari päivää sitten hankimme uros kanin, joka on vasta 8 vkoa. No meidän toinen kani joka on naaras ja 11kk hyökkii ja yrittää purra. Minä olen ollut siinä välissä ettei käy pienelle huonosti. Ja olen ottanut puremat vastaan. Ja meidän naaras myös jahtaa poikasta ja uros kani on tullut minun luokse turvaan.

Pojan voi leikkauttaa vasta parin kuukauden päästä.

2

79

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cuni

pidä kanit eri häkeissä, mutta näköyhteydessä. päästä niitä vuorotellen lattialle niin että voivat tutustua häkin kaltereiden lävitse. älä päästä samaan aikaan lattialle, ettei vain toiselle käy huonosti, ja lisäksi uros voi jo astua naaraan näinkin nuorena. häkit voi myös laittaa vierekkäin niin että kanit näkevät toisensa koko ajan ja pääsevät häkin väleistä haistelemaan toisiaan. anna olla näin ja anna niiden rauhassa totutella toisiinsa. ei pidä edetä liian nopeasti. voi myös välillä tehdä niin että laittaa kanit hetkeksi toistensa häkkiin (siis yksinään) niin että voivat haistella toisen hajua, ja toisen haju tarttuisi vähän niihin.
      Anna niiden rauhassa tutustua, ennenkuin laitat samaan häkkiin (ja tosin leikkauta uros sitä ennen), eiköhän se siitä vielä onnistu hyvin.

• 4-kanin-omistaja

sinun tulisi totuttaa kanit toisiinsa, muutoin ne puolustavat reviiriään henkeen ja vereen - vaikka kuolemaan! Edellä olevan ohjeet ovat ok, kokeile niitä =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      384
      929
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      875
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      203
      729
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      80
      680
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      70
      649
    6. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      635
    7. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      66
      634
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      36
      620
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      43
      581
    Aihe