Näin meillä Isänpäivänä.

Romuiskä

Herään aamulla ennen seitsemää ollakseni hereillä kun lapset heräävät. Herään siksi, että äiti saisi nukkua kun on niin väsynyt.
Olisi kyllä väsyttänyt minuakin.
Laitan pojille valmiiksi aamiaisen, syötän nuorimmaisen, siivoan keittiön ja laitan tiskit koneeseen. Siivoan myös olohuoneesta sinne illalla jääneet tavarat.
Tyhjennän pesukoneen sinne unohdetuista vaatteista ja täytän sen uudelleen töpötäydestä pyykkikorista ja laitan koneen käyntiin.

Leikin hetken poikien kanssa. Sitten istahdan sohvalle lukemaan aamun lehteä.
Nuorempi nousee jalkaani vasten ja alkaa kitistä. Kello käy jo kymmentä isänpäivän aamuna.
Oli välipalan aika.
Vaimo herää nuorimmaisen kitinään, tulee puoliunisena olohuoneen ovelle ja avaa aamun tiukalla kysymyksellä; ”Miks sä huudatat sitä poikaa? Anna sille ruokaa!”
En minä poikaa huudattanut, ehti kitistä ehkä puoli minuuttia.

Minä otan pojan syliini ja menen keittiöön. Vaimo tulee perässä, ottaa kaapista juomalasin,
Aamun toinen lause vaimolta; ”Miks sä et voi laittaa näitä astioita niiden oikeille paikoille? Mulla on aina hirveä työ järjestellä niitä sun jäljiltäs.”

Seuraavan kommentin jo arvaankin ja annan sen mennä kuin unessa; ”Mikset sä ole laittanut aamiaista?” En jaksanut vastata, otin nuorimmaisen syliini ja menen olohuoneeseen. Minuakin väsyttää. Kuulen vaimon laittavan kahvikeittimeen vettä.
Nuorimmainen nukahtaa sohvalle, vanhemman pojan leikkiessä huoneessaan. Vaimo lähtee keittiöstä kylppäriin ja minä menen keittiöön. Kahvinkeitin on päällä mutta kahvia siinä ei ole.
Menen takaisin olohuoneeseen ja nukahdan hetkesi nuorimmaiseni viereen. Nuorimmainen herää vaimon tullessa suihkusta kuivaamaan märkää tukkaansal Minä herään nuorimmaisen kitinään.
On kiva isänpäivä vuonna 2011, 2010, 2009, 2008 jne.
Herättyäni ehdin vielä tyhjentää pyykkikoneen, siivoamaan, ruokkimaan pojat ja illalla vielä kestitsen vaimon sukulaisia.
Lahjankin sain – kunhan käyn viikolla itse ostamassa.
Näin meillä isänpäivänä.
Tuli vaan mieleeni, että mitähän, jos me miehet hoidettais äitienpäivä yhtä tyylikkäästi…

14

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ts

      ahaa

    • Vkl-isä

      Samaa kuviota katselin muutaman vuoden. ...ja lopulta väsyin itsekin, enemmän kuin silloin tajusin. Väsymys, stressi ja masennus tekivät lopulta tehtävänsä, tosin minä olen elossa muutama saman läpikäynyt ystäväni ei.
      Nyt vietän viikkoni yksin ja näen lapsia joskus. masennuslääkkeet kuuluvat jokaiseen päivään. Arki ei ole juurikaan muuttunut vain ruokittavia suita ja seuraa on vähemmän.
      ...odotan mielenkiinnolla lapsia kyläilemään viikonlopuksi.

      Peukut ja jaksamisia, ja muista itseäsi.

      • TROLOLOLKUOLEEEE

        "Saman läpi käynyt"
        Siis arkisen isänpäivän? Siis kuka DORKA tappaa itsestä tollasen asian takia, olipa tyhmä kaveri. :D:D:D:D


    • ....................

      Kuulostaa oikein tutulta. Olenkin alkanut inhoamaan koko isänpäivää.

    • MAILMAN PARAS ISÄ

      ITSE MUISTAN KUN OLIN EKALLA LUOKALLA NIIN OLI MAHTAVAA TEHDÄ ISÄLLE KORTTI JA OJENTAA SE ISÄN PÄIVÄNÄ ITSE ISÄNÄ MINULLA ON TÄMÄ PÄIVÄ LEPO PÄIVÄ MINUN EI TARVI TEHDÄ YHTÄÄN MITÄÄN KUN MINUA PALVELLAAN JA PIDETÄÄN HYVÄNÄ LAPSET OVAT JOKA ISÄN PÄIVÄ MUISTANUT MINUA VAIKKA KOLME ON AIKUISTA TYTTÖ 7V SE TUO MINULLE KORTIN JA PAKETIN SÄNKYYN JA LAULAA JA HALII SANOO ET ISÄ RAKASTAN SINUA JA OLET MAILMAN IHANIN ISÄ SIT KUN TULEE ILTA PÄIVÄ NIIN TULEE VAARIN KULLAN NUPUT ONNITEKLEMAAN SE ON MAHTAVAA IHANA KUN PIDETÄÄN HUOLTA JA MUISTETAAN KYLLÄ ISÄT OVAT ANSAINNEET OMAN PÄIVÄNSÄ ON MAHTAVAA OLLA HUOMION KESKIPISTEENÄ ET NÄIN MEILLÄ JOKA VUOSI TOIMITAAN

    • just saying'

      Se että sulla on paska parisuhde ei tarkota sitä että sun pitäis mennä pilaamaan muiden perisuhteet. :)

    • Parempiaaikojaodotel

      No ohhoh mikä muija...miten tuollaista jaksaa????
      Toivottavasti lapset tuovat aikanaan sinulle sen omatekemän maailman ihanimman isänpäiväkortin halauksen kera.

    • 16veenuori

      Jonakin päivänä lapsesi varmasti arvostavat sitä, että olit läsnä ja jaksoit huolehtia heitä väsymyksestä huolimatta. Tai riippuu varmasti siitä, kauanko oma terveytesi jaksaa vielä toimia yksin parisuhteessa, jossa toinen osapuoli ei epäkypsästi näköjään kykene ottamaan vastuuta suhteestanne ja perheestänne.

      Mutta tuosta parisuhteestasi, jätä tuollainen itsekeskeinen vaimo. Esitätkö koskaan vastakysymyksiä, oletko poistunut nurkasta syyttelyltä/nälvimiseltä? "Laitoin aamiaista, mutta en sinulle, koska olit vielä nukkumassa."

    • 3xdadiou

      Samaa on tullut koettua. Oli kyllä helpotus tavallaan päästä eukosta irti .meni siinä muutama vuosi mutta eipähän oo tarvinnut enään passata vitun sukulaisen sukulaista ja siskon kaimaa tai muutakaan .muksuista oon koko ajan pitänyt huolen ja pidän edelleenkin jopa päivittäin kun toinen ei kerkii tai on muuta menoa.
      Hyvää tulevaa isänpäivää isät !!!

    • yhdyn!

      Tuo viimenen lause kuullostaa hyvältä... !

    • kotkotkoo

      toivottavasti olet eronnut jo vaimostasi... meillä isienpäivä on päivä jolloin isä kertoo toiveet. tapanamme on vain mennä ulos syömään isän mieliravintolaan ja muija maksaa ja päinvastoin. jos hän haluaa mieluiten minun ruokaa sekin onnistuu, näin käy tulevana isänpäivänä. pieni lahja kuuluu kanssa asiaan.

      joskus on vaikeaa ymmärttää niin isiä kuin äitejäkin.
      hauskaa isänpäivää sinulle paremman toivossa.

    • Ihan vaan ohimennen

      No toihan on suurimmalle osalle äideistä ihan arkea, hyvällä tuurilla pois lukien se äitienpäivä.. Mut kun kyse on miehestä niin se onkin yhtäkkiä jotenkin kamalaa?

    • Jaksamista

      'Se, että tuo on suurimmalle osalle äideistä arkea, ei tarkoita sitä, että isienkin tulisi siitä kärsiä! En toivo kenellekään tuollaista kohtelua.

      Toisen huolia ei pidä mennä vähättelemään sen valossa, että "kyllä muutkin kärsivät ja kahta kauheammin".

      Ja sinulle "Romuiskä", kenenkään ei tarvitse sietää tuollaista välinpitämättömyyttä. Ymmärrän kuitenkin, että rakkaastaan on vaikea päästää irti ja hyväksyä se, ettei hän toimi perheenne hyväksi.
      Yritä jaksaa lastesi vuoksi ja pysy juuri tuollaisena rakastavana isänä heitä kohtaan! Kuten joku tässä jo aikaisemmin mainitsikin, he tulevat olemaan ikuisesti kiitollisia sinulle.

    • symbatiaa

      Surullista, saman olen kokenut, kaikkina äitienpäivinä, ja isienpäivinä, jouluna ja juhannuksena. Siksipä tänäisänpäivänä kaikki oli tosin, eri osoitteissa herättiin ja käytiin herättämässä isi kymmen tienoilla. Ensimmäistä kertaa hän ihasteli lasten kortteja ja lahjoja, ensimmäistä kertaa halasi lapsensa isänpäivän kunniaksi. Sääli että vaati näin paljon ennenkuin huomasi isyyden arvon.

      Aloittajalle suosittelen tiukkaa keskustelua rouvan kanssa, ja jos ei auta niin eri osoitteet voisivat olla ihan paikallaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      424
      4714
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2349
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1750
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      326
      1467
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      81
      1141
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1105
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1025
    Aihe