n. 2,5 vuotta sitten itselläni diagnosoitiin psoriasis. Päänahkaan muodostui kauttaaltaan paksuja hilsekakkuja, joiden alla punainen märkivä läiskä. Hiuksia lähti runsaasti eikä oikein mikään auttanut.
Levisi vasempaan korvalehteen, joka myös alkoi märkimään.
Lisäksi kainaloihin muodostui kämmenen kokoiset märkivät verestävän punaiset läiskät ja nivusiin.
Tänä kesänä päätin koittaa hiilihydraattien vähentämistä, ts. lopetin periaatteessa kokonaan perunoiden, pastojen, vaalean leivän, sokerin (ennen kaikkea) jne. syönnin ja nyt ruokavalio koostuu oikeastaan vain maitotuotteista (sinistä tai punaista), kaikenlaisesta lihasta ja kalasta, kasviksista ja ruisleivästä (siitä en raaski luopua).
Karkkia tuli vedettyä juurikin parin viime vuoden aikana tyyliin pussi päivässä ja pari Marssia päälle. Sokerin käytön lopetin kokonaan.
Punaiset läiskät hävisivät ensin kainaloista. Nivusissa säilyivät pitkään, mutta nyt ovat nekin pois. Päänahassa sitkeästi muodostunut ja hiustenlähtöäkin aiheuttanut psorityyppinen ihottuma on poissa ja korvalehti parantunut.
Silloin tällöin tulee vedettyä paljon kokista ja olen huomannut, että 1,5L päivässä niin alkaa kainalot haisemaan aivan järkyttävästi hielle, vaikkei edes rasita itseänsä mitenkään.
Lopetin senkin. Ei haise enää...
En ole mikään karppausintoilija enkä tiedä onko ruokavalioni aiheuttanut iho-oireiden häviämisen, mutta aika helppo tuollainen johtopäätös on minun mielestäni tehtävissä.
Painokin on pysynyt hyvin kurissa eikä tarvitse todellakaan nälkää nähdä.
Kokeilkoon ken haluaa...
Psoriaatikot kokeilkaapa huviksenne
Ihmeparantunutko?
1
605
Vastaukset
- ppp+psori
Totta, joka sana. Itsekin pidän kurissa (oireettomana) psorini vhh-ruokailun avulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403077- 812904
- 1902479
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362195- 201493
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411406Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403- 101284
- 131269
- 221251