en uskalla nukkua...

pehmoleludelfiini

niin siis..jostain syystä mua pelottaa kamalasti mennä nukkumaan. Pyrin aina valvomaan niin pitkään kunnes äidiltä palaa pinna ja huutaa mut nukkuun. En kuitenkaan aio nukkua vaan kuuntelen musiikkia / katselen videoita kännykällä. Mua vaan karmii ajatus sulkee silmät ja maata hiljases huonees. Kääriydyn peittoon niin että tulee tulikuuma mutta en silti uskalla tulla pois peiton alta. Jos yritän saada pakosti unta, siirrän pöytälamppua syrjään jotta se ei valaise liikaa (nukun valot päällä koska pelkään pimeää rutosti) , kääriydyn peittoon ja vaan odotan. Silti, on pakko koko ajan tarkistaa onko joku sängyn alla, kaapissa, oven takana, tai selän. Nukun kyljelläni, silleen et nään ovelle. En nuku missään muussa asennossa. Pelottaa et nukkuessani, joku tulee kuiskii mun korvaan jtn..tai joku ilmestyy mun eteen tai ravistaa. Valvon yleensä kolmeen kunnes nukahan kuulokkeet korviin. Viikonloppuina valvon seittemään kunnes joku herää, ja nukun vasta sitten. Nyt kirjotan tätä yöllä, kännykällä ja silmiin sattu kun oon valvonu 3 tuntia suunnilleen, korviin sattuu kun kuulokkeet on hiertäny. En oo uskaltanu kertoo kenellekkää koska en vaa osaa pysty. Äitiä ei kiinnosta paskan vertaa.

29

5605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bailaajatar

      Tuohan on ihan kamalaa!!!
      Itsellänikin oli tuonlaista vuosi sitten, mäkään en uskaltanut nukkua ja katsoin koko aja ovelle ja olin peiton alla vaikka oli kuinka kuuma!!!
      Mutta minulle auttoi se että aloin juoda teetä aina illalla ja sitten nukuin muutaman yön valot päällä, sitten uskalsin jo sammuttaa valot, mutta silti mua pelotti vieläkin, silloin kun minua pelotti niin ajattelin hyviä ja ihania asiota ensin silmät auki ja sitten silmät kiinni.
      Siihen minä aina sitten nukahdin.
      Ja tottakai sinä voit kertoa siitä, vaikka sisaruksillesi tai isällesi, mummollesi tai vaikka kouluterveyden hoitajalle, ei siinä ole mitään hävettävää.....

    • Eat n' Sleep

      siis onko tää trolli? eihän kukaan selviä noin pienellä unenmäärällä. ihminen tarvitsee unta. jos oikeasti pelottaa niin käytä sitä yö lamppua. tai sitten koeta urheilla päivällä niin illalla väsyttää niin paljon ettei ehkä jaksa edes ajatella niitä mörköjä.

    • poiuytr

      Lähes siitä ettet pelaile yötämyöten, se meinaan oikeesti vähän vaikuttaa siihen kuinka helposti rentoudut(ja noi sun kuulokkeeskin sekottaa pääs luihi ja ytimii nii ei ihme et meno viel keskellä yötä). Sit sellanen ajatus millä ite se lähti toi pelko pois on että" hällä väliä jos on mörkö tullakseen niin tulkoo, mut tällainkaa en voi elää" nii ei siinä montaa päivää mee että pystyt nukahtaa ku huomaat ettei mörköjä ole ja vaikka olis nii et sää sen enempää niille pärjäis vaikka valveilla olisit. Avain aina on se että sun pitää kohdata pelkos ei yrittää kierrellä niitä.

      • poiuytr

        ennen kans pelkäsin pimeetä mut nykyää en missää muussa nukukaan kun ihan sysipimeessä enkä yölläkää jos herään paskalle jaksa laittaa muualle ku vessaa valot, polvet ja pää kyl välil kärsii :D


      • poiuytr
        poiuytr kirjoitti:

        ennen kans pelkäsin pimeetä mut nykyää en missää muussa nukukaan kun ihan sysipimeessä enkä yölläkää jos herään paskalle jaksa laittaa muualle ku vessaa valot, polvet ja pää kyl välil kärsii :D

        Ja jos sul tulee sellane pakonomaine olo et "en pysty nukkuu mut on pakko nukahtaa" niin älä huoli, sellane lepäily sänhyllä kaikessa rauhassa on puolet unesta, elikka palaudut yhtälailla vaikka et nukkuis ja vaa lepäilisit aina sängyllä, voit vaikka suunnitella kokoyön seuraavaapäivää tai mietiskellä kaikkea. et no panic. Ja sit kun opit sen rentoutumisen nii pystyt nukkumaan kun tukki aina jatkossa mut ei oo mikää kiire.


      • poiuytr
        poiuytr kirjoitti:

        Ja jos sul tulee sellane pakonomaine olo et "en pysty nukkuu mut on pakko nukahtaa" niin älä huoli, sellane lepäily sänhyllä kaikessa rauhassa on puolet unesta, elikka palaudut yhtälailla vaikka et nukkuis ja vaa lepäilisit aina sängyllä, voit vaikka suunnitella kokoyön seuraavaapäivää tai mietiskellä kaikkea. et no panic. Ja sit kun opit sen rentoutumisen nii pystyt nukkumaan kun tukki aina jatkossa mut ei oo mikää kiire.

        Ja sit viel loppuu et jos jäät oottelee sitä unta nii ei sun oo pakko olla patsaana paikallas vaan voit ihan rauhassa möyriä ja köyriä ja pyöriä ja vyöriä, koska siitä tulee hyvänolon tunnetta ja sithän siinä sängyllä on mukava kölliä kun voit pyöriä tai makoilla ja muista et ei sun oo pakko nukahtaa voit vaa rentoutuu koko yö ja pyörit vaikka kokoyön ja mietit mualimaa.


      • ^^
        poiuytr kirjoitti:

        ennen kans pelkäsin pimeetä mut nykyää en missää muussa nukukaan kun ihan sysipimeessä enkä yölläkää jos herään paskalle jaksa laittaa muualle ku vessaa valot, polvet ja pää kyl välil kärsii :D

        Vandaaliksi kutsutaan henkilöä, joka käyttäytyy vandaalin tavoin. Vandaalin käytös sisältää yleensä oikein kiroitus -virheitä, dynaamisen IP-osoitteen, tuhottomasti luppoaikaa ja tyttö-/poikaystävän puutteen.


      • Eräs trotskilainen
        ^^ kirjoitti:

        Vandaaliksi kutsutaan henkilöä, joka käyttäytyy vandaalin tavoin. Vandaalin käytös sisältää yleensä oikein kiroitus -virheitä, dynaamisen IP-osoitteen, tuhottomasti luppoaikaa ja tyttö-/poikaystävän puutteen.

        Hienoa, että tunnistit itsesi! Haluatko mitalin?


      • Anonyymi

        Siis auttakaa pelkään tosi paljon sitä että joku tulee ja tappaa mut oon 10 mut en vaa voi muutaku itkee ikävää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis auttakaa pelkään tosi paljon sitä että joku tulee ja tappaa mut oon 10 mut en vaa voi muutaku itkee ikävää

        Oon sun kaa 10 ja mua pelottaa nukkua pimeässä ja en vaa voi nukkuu kun pelottaa oon nyt kaverilla yökylässä ja me ollaan sit aamulla kaksin täällä ja kello on jotai 24 yli keskiyö ja mua pelottaa kaveri nukkuu jo ja mul jopa mun unipehmo mut en silti voi nukkuu enkä voi kertoo äidille tai isille ainoostaan kaverille voin kertoo mut en oo kertonut vielä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon sun kaa 10 ja mua pelottaa nukkua pimeässä ja en vaa voi nukkuu kun pelottaa oon nyt kaverilla yökylässä ja me ollaan sit aamulla kaksin täällä ja kello on jotai 24 yli keskiyö ja mua pelottaa kaveri nukkuu jo ja mul jopa mun unipehmo mut en silti voi nukkuu enkä voi kertoo äidille tai isille ainoostaan kaverille voin kertoo mut en oo kertonut vielä

        Voi meitä uni ongelmisia 😪 itse mei huoneessa on ulko ovi ja se on rikki ja auki et joo 😳😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi meitä uni ongelmisia 😪 itse mei huoneessa on ulko ovi ja se on rikki ja auki et joo 😳😂

        Mut se ei siis näytä et se ois auki


    • tyttö 18

      Wwwwah. Mä olen ajatellut, että olenko mä oikeasti ainoa ihminen jolla on tommoinen pelko. Nukkumisesta on tulossa mulle ihan oikeasti kamala ongelma. Vaikka asunkin mun poikaystäväni kanssa niin pelkään kamalasti, että joku on meidän kämpässä. Joka ikinen ilta kun meen nukkumaan mä tarkistan AINAKIN kahdesti, että kukaan ei ole kaapeissa, sängyn alla(jonne ei edes mahdu kun maailman laihin ihminen), vessassa tai vaatehuoneessa. Niinä iltoina kun oon yksin kotona, nukun valot päällä ja vahdin kokoajan huoneen ovea. Nyt oon jopa aamuisin alkanut pelkäämään ja tarkistelen kaappeja herätessäni. Mulla on ollut tää kaappien ja sängynalusen tarkastelu-rutiini jo monta vuotta. Jopa sillon kun asuin kotona. En tiedä mistä se johtuu? Mutta se haittaa mun elämää melkosen paljon. Saatan jopa keskellä yötä lähtee varmistaan ettei kukaan oo tullut meille. Ja sydän hakkaa niin lujaa ja jalat menee ihan veteliksi jos kuulen nurkan takaa pienenkin äänen. Oon sanonut tästä muutamille, mutta ei ne muuta sano kun "sä pelkäät liikaa".

    • yhdeksää vailla 6.00

      Itsekkin nukun valot ja usein myös telkkari päällä mutta päivisin pidän kämpän mahdollisimman pimeänä ja verhot kiinni koska uskon että minua vakoillaan ulkopuolelta /_\
      Yritä siinä sitten kokkailla kännykän valossa ja tunne itsesi sankariksi kun pääset takaisin koneen ääreen läikyttämättä pikanuudeleitasi pitkin lattiaa. F uck yeah

    • AAAAAAAAAAAAAAnnika

      Kannattaa ostaa vaikka hamsteri tai kissa, se helpottaa, sillä heti kun kuulet ääniä tai jotain, tiedät että majuri se siellä vaan juoksupyörässä juoksee :D Kokemusta on!

      • pelkääään

        Toi on ihan totta! Itellä viimeset6 vuotta ollu kaikenmaailman jyrsijöitä ja edellisten kuoltua en uusia ottanu, joten jumalauta jos nyt kuuluu joku ääni!


    • Haluton suuseksiboy

      Voi vitun runkkupeterson, pistä pää tyynyyn ja nuole omaa paskasta reikääs, luulin unen tulevan aika pikaseen silmäulmaan!! Miten ihminen voi olla tuommonen jänöjussi homomainen suuseksiä pelkäävä lasse. REVI REIKÄÄ. Jos nyt välttämättä haluaa janöjussin kutittelemaan penistä omaan huoneeseen, mene kadulla ja jätä isä myynti-ilmoitus jossa lukee isoilla alkukirjaimilla: PILLUA.

      • Eräs trotskilainen

        Joku on vähän puutteessa :D


    • Mr.nobody098

      Hankkikaa koira jos siel joku on se haukkuu = varotus ja se puollustaa

    • 03.18

      Muaki pelottaa ja heti ku oon sulkemisda silmät ni joku kammo kuva tulee siihen... meillä on koira ja nukun mun veljen kaa vierekkäisissä huoneissa mutta silti pelottaa

    • .",.,',

      Mulla sama........ :(

    • r.t

      mul on sama en uskalla nukkuu kosk pelkään ihan vitusti et joku vaa tulee ja tyylii tappaa mut itelläni on poikaystävä jonka kaa sit ilalla juttelen nii saan unest paremmin kii välil sekää ei auta nukun noin 3-4tuntii yössä eli aivan liian vähän jos joku osais auttaa ois ihan jees

    • Jeff_The_Killer

      Go to sleep!

    • Pipo-löysällä

      Jos tulee katsottuu telkkarista kauhu psykopaatti ohjelmii ni ihan varmaan voi vakuttaa mitä miettii ku tulee pimeetä . :) sielläjän ne vaanii ..

    • Kuuntele nykyajan rap musiikkia se on niin yksitoikkoista että nukahdat varmasti

    • Anonyymi

      Anteeksi myöhäinen vastaus, mutta perussääntö on, ettei saa milloinkaan ajatella, että "mun on nyt pakko nukahtaa" ja kellon kokoaikainen tuijottelu myös pahentaa tilannetta. Kumpaankin olen joskus syyllistynyt, ja olin aikoinaan samassa tilanteessa, kuin sinäkin, nyt uskallan nukkua vapaammin. Laita komerosi eteen joku pahvilaatikko, jolloin voit varmistua, että jos joku "mörkö" sieltä tulisi, heräisit ainakin siihen. Eikä sieltä tule. Nukkukaa kaikki palstan lukijat aivan rauhassa, nukkuminen on tärkeää.
      Tärkeää on unen laatu, ei sen määrä. Katseet siis pois kellosta, ja pää tyynyyn!

    • Anonyymi

      Voi hertinen en oo sitenkäää ainut joka ei sa unta ku pelotaa mut raikas ilta hypely ja tee voi rauhoitaa ja pehmo lelu vähentää stressiä joten kanataa testa!

    • Anonyymi

      Muakin pelottaa/pelotti. Mä ajattelen vaan positiivisesti. Ja yritän nukahtaa. Päivällä näin talvella on pimeää niin päivällä yritän kokeilla miltä tuntuu nukkua pimeämmässä

    • Anonyymi

      Mua pelottaa nukkua yökylissä ku tulee koti ikävä niin helposti

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe