Kissa puree leipoessaan

Jaabes

Mistähän johtuu, kun reilun vuoden ikäinen leikattu tyttökissani AINA sylissä "leipoessaan" myös puree, aivan kuin kollikissa paritellessaan? Leipoo tassuillaan ja samalla ottaa ihosta välillä kipeästikin kiinni. Kissa tuli mulle viiden kk:n ikäisenä perheestä, jossa oli pari muutakin kissaa ja koira. Itselläni on myös 10-vuotias leikattu kolli.

7

2028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H

Kyse on todennäköisesti ns. hellyysagressiosta. Meilläkin poika tekee noin välillä myös silloin kun rapsuttelen mahasta. Ensin kehrää suureen ääneen ja sitten haukkaa! Toisaalta leipominen juontaa pentuaikaan, kun kissa leipoo emon nisiä että maitoa tulisi paremmin, pureminen saattaa johtua tuosta refleksistäkin. Kannattaa jokatapauksessa kirkaista silloin kun kissa puree niin lujaa että sattuu. Siitä kissa oppii käyttämään puruvoimaa tarpeeksi hellästi! Itse annan tuon pojan vähän näykkäistä kun kerran näyttää siitä tykkäävän, kunhan ei tee kipeää;)

• nekolandia

Hei! :) Pureeko se tyhjästä vai onko pureminen usein tapahtunut silloin kun olet esim. silittänyt kissaasi?

Vaikka tämä ei ole täysin sama tilanne, kuten sinulla, niin minullakin kissa näykkäisee kädestä, mutta vain seuraavanlaisessa tilanteessa:

Huomasin meidän leikatulla uroskissalla, että se aina näykkäisee/ottaa tassuilla kiinni, jos rapsutan sen mahaa. Mun kissa kieriskelee välillä kyljellään, vatsa kattoa kohden. Olen tulkinnut pitkään, että kun kissa kierähtää selälleen, niin se kaipaisi mahanrapsutusta... kissakirja taas väittää toista. :D

Kissan tavat tutuksi -kirjasta:
      "Sosiaalisella kieriskelyllä" tarkoitetaan sitä, kun kissa kierii kyljillään. Kieriessään kissa kutsuu toista osapuolta vuorovaikutukseen. Kissat kierivät usein silloin, kun ne ovat olleet erossa ystävästään tai omistajastaan. Kieriskely on kuitenkin kutsu passiiviseen vuorovaikutukseen, eikä sitä pidä tulkita mahanrapsutuspyynnöksi! (Eli: Katsoa saa, muttei koskea)
      - - Kissa voi tulkita ihmisen käytöksen uhkaavaksi, jolloin se voi tarttua käteen kaikilla neljällä tassullaan. Kissan ote lakkaa heti kun ihminen rentouttaa kätensä.

• Jaabes

Kissani aloittaa puremisen samalla kun aloittaa leipomisen. Kun silittelen sitä, se ei pure, ainoastaan leipoessaan. Eikä se pureminen ole näykkimistä, vaan se ottaa hampailla otteen ihosta eikä päästä irti, ellen itse irrota sitä.

• nekolandia

Hei! :) Pureeko se tyhjästä vai onko pureminen usein tapahtunut silloin kun olet esim. silittänyt kissaasi?

Vaikka tämä ei ole täysin sama tilanne, kuten sinulla, niin minullakin kissa näykkäisee kädestä, mutta vain seuraavanlaisessa tilanteessa:

Huomasin meidän leikatulla uroskissalla, että se aina näykkäisee/ottaa tassuilla kiinni, jos rapsutan sen mahaa. Mun kissa kieriskelee välillä kyljellään, vatsa kattoa kohden. Olen tulkinnut pitkään, että kun kissa kierähtää selälleen, niin se kaipaisi mahanrapsutusta... kissakirja taas väittää toista. :D

Kissan tavat tutuksi -kirjasta:
      "Sosiaalisella kieriskelyllä" tarkoitetaan sitä, kun kissa kierii kyljillään. Kieriessään kissa kutsuu toista osapuolta vuorovaikutukseen. Kissat kierivät usein silloin, kun ne ovat olleet erossa ystävästään tai omistajastaan. Kieriskely on kuitenkin kutsu passiiviseen vuorovaikutukseen, eikä sitä pidä tulkita mahanrapsutuspyynnöksi! (Eli: Katsoa saa, muttei koskea)
      - - Kissa voi tulkita ihmisen käytöksen uhkaavaksi, jolloin se voi tarttua käteen kaikilla neljällä tassullaan. Kissan ote lakkaa heti kun ihminen rentouttaa kätensä.

• niin meilläkin

Useasti liian nuorena luovutetut kissat tekevät noin-leipovat ja purevat. Saitko kissasi alle 12-viikon ikäisenä. Oma löytökissani, joka oli n 6 viikkoa vanha kun löydettiin tienposkesta,tekee noin edelleen ja on nyt 9 vuotias.

• Jaabes

Kissa tuli mulle viiden kuukauden vanhana, mutta saattaa olla, että edellinen omistaja oli sen saanut liian nuorena eli alle 12-viikkoisena:/

• :( ottakaaselvää

KISSAN LUOVUTUSIKÄ ON 14-VIIKKOA.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      243
      4629
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3065
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1753
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      80
      1456
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe