Tyttöni on kohta 3 v eikä millään halua mennä potalle? Kesän koitettiin olla ilman vaippaa muttei auttanu. Potalla olen koittanut käyttää vähän väli muttei millään halua tehdä asioita pottaan. Mikä neuvoksi?
Miten saa tytön kuivaks?
3
264
Vastaukset
- Vieras
Opetin kesällä kolmen päivän aikana sukulaistytön kuivaksi. Tyttö oli tuolloin 2 v 4 kk. Sitä ennen käytti aina vaippoja. Opetusmenetelmä oli seuraava: vaipat pois lapselta, matot pois lattialta ja potta keskelle lattiaa. Aina kun tuli vahinko, näytin lapselle lammikon ja pyyhittiin se yhdessä ja kysyin silloin, mihin olisi pitänyt tehdä. Aina ruoan jälkeen, ulos mennessä ja sieltä tullessa sekä heti herätessä ja nukkumaan mennessä istutin potalle. Parin päivän ajan tuli paljon vahinkoja, mutta kolmantena päivänä oppi.
- ädsöfakäsdöfl
Toi edellinen on hyvä vinkki.
Tosin jotkut lapset vaan ei tykkää potasta vaan ovat päässeet kuiviksi kun on tajuttu päästää pöntölle, jotkut kansien kanssa jotkut ilman.
3-vuotias ei tarvitse enää vaippaa, korkeintaan yöllä.
voisit joku aamu kertoa lapselle että nyt ei enää laiteta vaippaa koska olet jo niin isoksi kasvanut ja vaipat on heitettävä roskiin. Ja sitten lapsen kanssa yhdessä ne sinne viedään (muutama riittää mutta kaikki näkyviltä pois).
Tai sitten rikot vaipan/vaippoja ja näytät niitä ja samalla kerrot että vaippa on mennyt rikki koska se ei enää tarvitse mennä sinulle käyttöön ja nyt se heitetään roskiin.- ....
Ei kannata opettaa lasta heittämään täysin käyttökelpoista tavaraa roskiin vain, koska se on käynyt itselle tarpeettomaksi. Kyllä kaatopaikoilla vaippoja riittää ilmankin, että niitä tahallaan revitään ja heitetään käyttämättöminä menemään. Vajaan kertispaketin voi esim. lahjoittaa eteenpäin, laittaa kirppispöydälle myyntiin pikkurahalla samalla kun myy muutakin jne. Kestovaipoista puhumattakaan. Jos vaipoista haluaa tuohon tapaan luopua, voi asian esittää lapselle toisinkin: pakataan yhdessä vaipat pussiin tai laatikkoon, ja annetaan jollekin pienemmälle lapselle, kun hän itse ei enää niitä tarvitse. Tilalle lapsi saa sitten tietysti "hienoja" alkkareita tai harkkahousuja lisäämään pottailumotivaatiota. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72518- 1211781
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391487Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231466Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1691308Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1571268- 1461260
- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531039