Tämä on kirjoitettu ja omistettu kaikille niille miehille, jotka jaksavat valittaa vaimonsa/tyttöystävänsä/kihlattunsa tai yleensäkin naisen ulkoisessa olemuksessa tapahtuvista muutoksista tai muutoksista joita iän karttuessa tulee... Erityisesti ellottaa tyypille joka viitsii valittaa vaimonsa LÄSKIperseestä :)
Heikkohermoiset älkää lukeko... Itseironia voi olla todella naurettavaa. Aloitetaanpas:
Sinä olet mies. Makaat sohvalla. Hyvällä tuurilla kuulen kuinka pieraiset, jotta tiedän sinun olevan hengissä. Mikäs kumma siinä on, että käyn usein suihkussa. Ne vesipisarat kuitenkin hyväilevät vartaloani, jonka sinä olet unohtanut. Eivätkä ne valita jos siihen pari kupruu siitä suklaasta tuli, jonka aiemmin nautiskelin.
Enkä minä niitä tuoksu kynttilöitä ja sitä viinipulloa pöytään nostanut vinkiksi juoda se ja lähteä kaljalle. Halusin vain hetken romantiikkaa. Ensi kerralla taidankin juoda viinin pullonsuusta, mihin niitä laseja tarvitsee... Romanttisuus on kaukana kun siinä yksikseen istuu.
Ja vielä pitäisi olla valmiina kun vain saat päähäsi haluta. Jos kieltäydyn käännät selkäsi ja murjotat. Nekin hommat voisin hoitaa kurkulla, samalla kun korvissa raikuu kuorsauksesi. Se ei ainakaan veltostu kesken kaiken, eikä raskas mies puhku ja puhise päälläni, hikeäkään ei tule. Mutta käsi väsyy ja lämpö puuttuu. Joten taidan tyytyä odottamaan, että tuosta tokenet. Tai toisaalta... eipähän tarvi nuolla ja runkata kunnes leuat on kipeät ja suu täynnä ällöä nestettä joka muka pitäisi niellä. Tai tarjota kuivaa kun märkää ei nyt juuri ole saatavilla. Kun esileikki on miehille vain käsite, teoria, jota on uskomattoman vaikea toteuttaa...
Mutta enhän minä olekkaan kuin nainen. Nainen jolla hiukset hapsottaa, jonka kynnet on pureskeltu ja silmät ovat mustat pyörylät valvotun yön jäljiltä, jotta saisit nukkua yösi rauhassa. Ja punaisuuttakin löytyy, sillä nyppäsinhän pois pari finnin paukamaa. Joten anteeksi, etten ehtinyt meikata ennen heräämistäsi. Anteeksi etten ole ajellut karvojani. Kyllä ne ärsyttävät minuakin, mutta en vain ole vielä saanut lapsilta siunatun rauhaa. Ehkäpä voisin kasvattaa ne pitkiksi ja letittää pienille leteille, olisin minäkin mukavasti muodissa mukana. Kuten ne nuoremmat joita kaduilla ihailet.
Kerran niin upea takamukseni on levennyt entisestään. Ja rintani... kiinteät rintani, joista joskus olin ylpeä (niisk)... Nyt ne ovat roikkuvat pussit, ruokinhan niillä koliikkista vauvaamme ja sinäkin niitä imeskelit. Pehmeä seksikäs mahani, sekin on pehmennyt liikaa ja saanut ihme arpia. Mihin katosi se ihana upea nainen?
Anteeksi rakkaani, että sain vauvan. Anteeksi, kun olen välillä väsynyt illalla kakaroiden jäljiltä. Anteeksi, kun menin rupsahtamaan... Mutta tiedätkö? Tein sen ihan sinun vuoksesi. Ihan vaan siksi ettei kukaan luulisi sinua ukikseni :D
Oletko huomannut itsekkin vanhenevasi ja saavasi myös uusia muotoja?
Teille jotka jaksoitte lukea loppuun, toivottavasti osasitte nauraa. Ja te jotka ette osanneet... Saanen sanoa seurustelevani onnellisesti ja mieheni ymmärtää tämän sanoman, nauraen.
EI heikkohermoisille
165
23285
Vastaukset
- jep
joten miksi ottaa hermoa siitä?
- elina
jotku naiset on niin herkkähermoisia, että voivat vetää herneet nokkiin. Anoppi luki samalla ku kijroitin ja rääky ku sireeni kun uskalsin vieläpä laittaa sen nähtäväksi. Noh se onkin anoppi.
Ja jotkut miehet voivat ottaa loukkauksena, koska onhan se hieman yliampuvaa tekstiä. JOs on...
Haluan vain nähdä mitä tapahtuu, mutta en halua mäkättäviä itseensäottajia selittämään kuinka liioittelen asioita, ettei se noin mene.
Ja ajattelin tuoda hieman hymyä ihmisten suupieliin. Joskus kun nämä keskustelut on ihan mitä sattuu...
Joten hyvää kesää. Aurinkoki näyttäis uskaltavan vihdoin ja viimein tulla esiin pitkän sadekauden jälkeen... Pääsee rannalle, bikineissä :) - tj lepa
ei tuossa mitään páhaa ollu Kysyn vaan jos on tullanen ukko miks akkojen pitää olla sellaisten kans koska ne on hömöjä ja ne ei tulis toimeen yksinään!!!!!
- mies33
"anteeksi rakkaani kun sain vauvan"...
Sinä HALUSIT sen ja nyt kitiset kun äijälle ei enää kelpaa ja ilmeisesti on mennyt sullakin jakeluun, että mukuloitten jälkeen ei enää tulla neitsyeksi, ei edes entiselleen!
Tietenkin tään voi laittaa miehen syyksi. Eikö? Kun ei näe itse omien tekemistensä seurauksia.- elina
Taidat itse juuri miettiä mitä vaimostasi ajatella :) Ikävä tuottaa pettymys, mutta ihme ja kumma kelpaan edelleen miehelleni. Mistäköhän se johtuu?
Hmmm... joskus olen pihalla ku lumiukko ja seuraavassa hetkessä taas hyvin mukana.
Tuo nyt olikin vain vähän liioiteltu veto meidän naisten puolesta, jotka halutessamme ne lapset synnytämme Teille miehille kun Te, ette sitä pysty tekemään... Mutta kiitoksena tästä kaikesta niin monet teistä jurnuttaa kun vaimo ei enää jaksa tai on tullu vähän ihraa ja perse on kaksinkertaistunu. Ihan sen vuoksi tämä teksti... Että tekin tajuaisitte, että kaipaamme myös kiitosta siitä, että olemme olemassa ja valinneet juuri sen jonka olemme valinneet omaksi kullaksi.
Hyvä että sai nauramaan... Se onkin tarkoitus - mies33
elina kirjoitti:
Taidat itse juuri miettiä mitä vaimostasi ajatella :) Ikävä tuottaa pettymys, mutta ihme ja kumma kelpaan edelleen miehelleni. Mistäköhän se johtuu?
Hmmm... joskus olen pihalla ku lumiukko ja seuraavassa hetkessä taas hyvin mukana.
Tuo nyt olikin vain vähän liioiteltu veto meidän naisten puolesta, jotka halutessamme ne lapset synnytämme Teille miehille kun Te, ette sitä pysty tekemään... Mutta kiitoksena tästä kaikesta niin monet teistä jurnuttaa kun vaimo ei enää jaksa tai on tullu vähän ihraa ja perse on kaksinkertaistunu. Ihan sen vuoksi tämä teksti... Että tekin tajuaisitte, että kaipaamme myös kiitosta siitä, että olemme olemassa ja valinneet juuri sen jonka olemme valinneet omaksi kullaksi.
Hyvä että sai nauramaan... Se onkin tarkoitusennenaikaiseen iloosi...minulla ei ole vaimoa, eikä aikomustakaan hankkia ajanoloon rupsahtavaa läskitykkiä nurkkiini.
Käytän mieluummin aina tuoretta ja haluamaani. - elina
mies33 kirjoitti:
ennenaikaiseen iloosi...minulla ei ole vaimoa, eikä aikomustakaan hankkia ajanoloon rupsahtavaa läskitykkiä nurkkiini.
Käytän mieluummin aina tuoretta ja haluamaani.otan osaa. Yksineläjän arki on raskasta.
Etkö mahdollisesti ole koskaan kaivannut ihmistä joka rakastaa sinua aidosti sellaisena kuin olet?
Mä en ainakaa haluais elää elämääni yksin...
On ihana välillä saada vain huutaa ja raivota toiselle ja jälkeenpäin kun sovinto on saatu aikaan ihan vain rakastella. Ja on ihana vain illalla väsyneenä töistä tullessa kömpiä toisen kainaloon ja sanoa ihanaa kulta kun sä olet siinä. Ja ihanaa puhua ihmiselle joka kuuntelee, vaikka välillä vain toisella korvalla. En vaihtaisi tätä parisuhdekiemuraa mihinkään yksinoloon, jossa haetaan tunteetonta seksiä niin tuttujen kuin tuntemattomien kanssa, yhdeksi yöksi tai hieman pidemmäksi aikaa. Olen valmis jopa rupsahtamaan sen vuoksi. Tosin olen epäonnistunut siinäkin monien muiden naisten harmiksi.
Toivotan onnea sille naiselle joka sinut päättää kesyttää. Hyvää kesää ja terassi-ilmoja :) - mies33
elina kirjoitti:
otan osaa. Yksineläjän arki on raskasta.
Etkö mahdollisesti ole koskaan kaivannut ihmistä joka rakastaa sinua aidosti sellaisena kuin olet?
On ihana välillä saada vain huutaa ja raivota toiselle ja jälkeenpäin kun sovinto on saatu aikaan ihan vain rakastella. Ja on ihana vain illalla väsyneenä töistä tullessa kömpiä toisen kainaloon ja sanoa ihanaa kulta kun sä olet siinä. Ja ihanaa puhua ihmiselle joka kuuntelee, vaikka välillä vain toisella korvalla. En vaihtaisi tätä parisuhdekiemuraa mihinkään yksinoloon, jossa haetaan tunteetonta seksiä niin tuttujen kuin tuntemattomien kanssa, yhdeksi yöksi tai hieman pidemmäksi aikaa. Olen valmis jopa rupsahtamaan sen vuoksi. Tosin olen epäonnistunut siinäkin monien muiden naisten harmiksi.
Toivotan onnea sille naiselle joka sinut päättää kesyttää. Hyvää kesää ja terassi-ilmoja :)ole ollenkaan raskasta, kun ei kärsi loputtomasta läheisriippuvuudesta jota pitäisi täyttää tyyliin> kenet sattuu saamaan.
- elina
mies33 kirjoitti:
ole ollenkaan raskasta, kun ei kärsi loputtomasta läheisriippuvuudesta jota pitäisi täyttää tyyliin> kenet sattuu saamaan.
voitit... en tinkaa. Mutta kyllä seurustelu ja siitä pitemmän päälle muodostuva parielämä ja suhde voittaa kaikki sinkkuvuoteni.
Ja läheisriippuvuus on kurjaa, mutta aika opettaa siitäkin irti sitten aikanaan. kuka edes on puhut läheisriippuvuudesta... Mä puhuin nautinnosta.
Mutta luovutan... saat viimeisen sanan :)
Kurjaa myöntää mutta näin kävi. Oikein hyvää kesää sulle ja kaikille kaltaisillesi, jotka todellakin nauttivat sinkkuudestaan. Itsekkin olisin siinä tilanteessa, ellei tämä yksi köriläs olis tullu nenäni eteen ja saanut hullaantumaan... - mies33
elina kirjoitti:
voitit... en tinkaa. Mutta kyllä seurustelu ja siitä pitemmän päälle muodostuva parielämä ja suhde voittaa kaikki sinkkuvuoteni.
Ja läheisriippuvuus on kurjaa, mutta aika opettaa siitäkin irti sitten aikanaan. kuka edes on puhut läheisriippuvuudesta... Mä puhuin nautinnosta.
Mutta luovutan... saat viimeisen sanan :)
Kurjaa myöntää mutta näin kävi. Oikein hyvää kesää sulle ja kaikille kaltaisillesi, jotka todellakin nauttivat sinkkuudestaan. Itsekkin olisin siinä tilanteessa, ellei tämä yksi köriläs olis tullu nenäni eteen ja saanut hullaantumaan...kun se "köriläs" hullaantuu johonkin sukupuoles paremmin säilyneeseen yksilöön...
- elina
mies33 kirjoitti:
kun se "köriläs" hullaantuu johonkin sukupuoles paremmin säilyneeseen yksilöön...
enkö ole tarpeeksi kaunis koska omaan punaiset hiukset, vihreet silmät ja kauniit kasvot? Vaiko siksi että olen pitkä ja sopivasti oikeista kohdin pyöreä? Vai eikö huumorini olekkaan kohdallaan ja ajatukseni vetää outoja ratoja?
En ole sinisilmäinen, se on karissut jo kauan sitten. Mutta luulenpa, että tässä on mies joka arvostaa hyviä asioita ja pysyvyyttä, eikä hevillä heitä niitä pois jonkun hetkellisen vuoksi.
Hmmm... Kaikkia en voi miellyttää, mutta miestäni kyllä. Ja tiedän tarkalleen miten se tapahtuu. Mutta se tarina ei sovellu näille sivuille :) - mies33
elina kirjoitti:
enkö ole tarpeeksi kaunis koska omaan punaiset hiukset, vihreet silmät ja kauniit kasvot? Vaiko siksi että olen pitkä ja sopivasti oikeista kohdin pyöreä? Vai eikö huumorini olekkaan kohdallaan ja ajatukseni vetää outoja ratoja?
En ole sinisilmäinen, se on karissut jo kauan sitten. Mutta luulenpa, että tässä on mies joka arvostaa hyviä asioita ja pysyvyyttä, eikä hevillä heitä niitä pois jonkun hetkellisen vuoksi.
Hmmm... Kaikkia en voi miellyttää, mutta miestäni kyllä. Ja tiedän tarkalleen miten se tapahtuu. Mutta se tarina ei sovellu näille sivuille :)jos sinä omaat kyvyn nähdä läpi ruudun kuinka surkeassa asemassa minä yksineläjänä elän, ja sen jälkeen tohdit minua siitä vielä arvostella annat minulle samat oikeudet!
En näe sinua kauniina enkä tavoiteltavana. (Kirjoitat väärin kahdella koolla sanan olekaan.)
Se miten se tapahtuu lakkaa kuule eräänä päivänä toimimasta. Se on V A R M A.
Ja vielä: toisen puolesta et voi K O S K A A N olla varma, etkä päättää ketä hän rakastaa! Siinä mielessä rakastaminen on maailman yksinäisintä puuhaa...
Ehkäpä jo piankin etsit syytä sammuneeseen rakkauteesi täällä... - Oppinut
mies33 kirjoitti:
jos sinä omaat kyvyn nähdä läpi ruudun kuinka surkeassa asemassa minä yksineläjänä elän, ja sen jälkeen tohdit minua siitä vielä arvostella annat minulle samat oikeudet!
En näe sinua kauniina enkä tavoiteltavana. (Kirjoitat väärin kahdella koolla sanan olekaan.)
Ja vielä: toisen puolesta et voi K O S K A A N olla varma, etkä päättää ketä hän rakastaa! Siinä mielessä rakastaminen on maailman yksinäisintä puuhaa...
Ehkäpä jo piankin etsit syytä sammuneeseen rakkauteesi täällä...Sinulla on mies33 vakava ongelma kiintymyssuhteissasi, koska et pysty hyväksyvää, pitkäaikaiseen suhteeseen. Sinulle on varmaan käynyt niin, että äitisi ei ole osannut vastata sinun tunteisiisi kun olet ollut vauva ja lapsi ja tästä johtuen sinäkään et osaa kiintyä keneenkään. Osallesi on varmaan myös tullut hylkäämisen kokemuksia lapsena, jolloin olet joutunut kokemaan että et kelpaa ja tästä johtuen sinullekaan ei kukaan kelpaa tai sitten pelkäät, että kiinnyt liikaa ja tulet taas hylätyksi.
Tämä on hyvin vakava ongelma ja todennäköisesti leimaa toimintaasi kaikilla elämänalueilla. - only one
Oppinut kirjoitti:
Sinulla on mies33 vakava ongelma kiintymyssuhteissasi, koska et pysty hyväksyvää, pitkäaikaiseen suhteeseen. Sinulle on varmaan käynyt niin, että äitisi ei ole osannut vastata sinun tunteisiisi kun olet ollut vauva ja lapsi ja tästä johtuen sinäkään et osaa kiintyä keneenkään. Osallesi on varmaan myös tullut hylkäämisen kokemuksia lapsena, jolloin olet joutunut kokemaan että et kelpaa ja tästä johtuen sinullekaan ei kukaan kelpaa tai sitten pelkäät, että kiinnyt liikaa ja tulet taas hylätyksi.
Tämä on hyvin vakava ongelma ja todennäköisesti leimaa toimintaasi kaikilla elämänalueilla.siinä jälleen yksi suuria itsestään kuvitteleva paskiainen, jolla ei muuta tekemistä ole kuin solvata ihmistä netissä.
Koeta jos saisit vielä sen äijäs kiinni. Vai onko välirikko pysyvä? - iskä79
mies33 kirjoitti:
jos sinä omaat kyvyn nähdä läpi ruudun kuinka surkeassa asemassa minä yksineläjänä elän, ja sen jälkeen tohdit minua siitä vielä arvostella annat minulle samat oikeudet!
Ehkäpä jo piankin etsit syytä sammuneeseen rakkauteesi täällä...tuosta kahdesta koosta. Ja mua inhottaa ämmät, jotka ei osaa kirjoittaa...
- Oppinut
only one kirjoitti:
siinä jälleen yksi suuria itsestään kuvitteleva paskiainen, jolla ei muuta tekemistä ole kuin solvata ihmistä netissä.
Koeta jos saisit vielä sen äijäs kiinni. Vai onko välirikko pysyvä?En mitenkään varmaan enempää solvaa kuin mies 33 tai kukaan muukaan.
Tässä mietin sitä, mikä sai sinussa aikaan tuollaisen primitiivireaktion? Primitiivireaktiohan kumpuaa hyvin syvältä ihmisestä ja yleensä aiheutuu siitä, että kokee jonkin asian niin pelottavana, että ainoa reaktio on juuri tällainen primitiivireaktio.
Tällainen reaktio voi myös syntyä omasta syylisyydestä tai oman tilanteen havaitsemisesta.
Jaksamista sinulle. - Oppinut
iskä79 kirjoitti:
tuosta kahdesta koosta. Ja mua inhottaa ämmät, jotka ei osaa kirjoittaa...
Kirjoittaessaan tänne, ihminen saattaa vahingossa tehdä kirjoitus- tai näppäilyvirheitä. Sinun kirjoituksessasi huomioni kiinnittyi siihen, että ensimmäinen lauseesi ei ole kirjakieltä vaan kirjoitettua puhekieltä ja lisäksi ensimmäisen kirjaimen kuuluisi olla iso kirjain. Toinenkin kirjoittamasi ajatus on ilmaistu epätäydellisesti ja sivulauseen kieltosana pitäisi olla eivät. Korjaan kirjoituksesi oikeaan muotoon:
Olen tehnyt saman huomion tarkoittamasi sanan kahdesta k-kirjaimesta. Minua inhottavat ämmät, jotka eivät osaa kirjoittaa.
Kas näin kirjoitetaan oikein. Olen kuitenkin sitä mieltä, että täällä keskustelupalstalla ei ole paljonkaan väliä sillä, menevätkö kaikki sanat ja lauseet oikein. Pääasia on se, että tulee ymmärretyksi. - only one
Oppinut kirjoitti:
En mitenkään varmaan enempää solvaa kuin mies 33 tai kukaan muukaan.
Tässä mietin sitä, mikä sai sinussa aikaan tuollaisen primitiivireaktion? Primitiivireaktiohan kumpuaa hyvin syvältä ihmisestä ja yleensä aiheutuu siitä, että kokee jonkin asian niin pelottavana, että ainoa reaktio on juuri tällainen primitiivireaktio.
Tällainen reaktio voi myös syntyä omasta syylisyydestä tai oman tilanteen havaitsemisesta.
Jaksamista sinulle.lukiessa nousee aina niskavillat ylös. Kauheeta ettei ihminen osaa muuta.
Jos sä olet syyllinen ja kärsit siitä, ei ole mun vika eikä muittenkaan. Miksi siitä muille jauhat? - Oppinut
only one kirjoitti:
lukiessa nousee aina niskavillat ylös. Kauheeta ettei ihminen osaa muuta.
Jos sä olet syyllinen ja kärsit siitä, ei ole mun vika eikä muittenkaan. Miksi siitä muille jauhat?En ollenkaan halua sinua syyllistää. Ei todellakaan ole sinun vikasi, että noin reagoit vaan se juontaa juurensa paljon syvemmältä.
Ole ihan rauhassa. Minä ymmärrän sinua. - only one
Oppinut kirjoitti:
Kirjoittaessaan tänne, ihminen saattaa vahingossa tehdä kirjoitus- tai näppäilyvirheitä. Sinun kirjoituksessasi huomioni kiinnittyi siihen, että ensimmäinen lauseesi ei ole kirjakieltä vaan kirjoitettua puhekieltä ja lisäksi ensimmäisen kirjaimen kuuluisi olla iso kirjain. Toinenkin kirjoittamasi ajatus on ilmaistu epätäydellisesti ja sivulauseen kieltosana pitäisi olla eivät. Korjaan kirjoituksesi oikeaan muotoon:
Olen tehnyt saman huomion tarkoittamasi sanan kahdesta k-kirjaimesta. Minua inhottavat ämmät, jotka eivät osaa kirjoittaa.
Kas näin kirjoitetaan oikein. Olen kuitenkin sitä mieltä, että täällä keskustelupalstalla ei ole paljonkaan väliä sillä, menevätkö kaikki sanat ja lauseet oikein. Pääasia on se, että tulee ymmärretyksi.ei saa inhottaa ämmät, jotka eivät osaa kirjoittaa?
- only one
Oppinut kirjoitti:
En ollenkaan halua sinua syyllistää. Ei todellakaan ole sinun vikasi, että noin reagoit vaan se juontaa juurensa paljon syvemmältä.
Ole ihan rauhassa. Minä ymmärrän sinua.miksi reagoit mies33 TOISELLE henkilölle kirjoittamaan näin:
"Ongelma
Kirjoittanut: Oppinut, 19.6.2004 klo 19.11
Sinulla on mies33 vakava ongelma kiintymyssuhteissasi, koska et pysty hyväksyvää, pitkäaikaiseen suhteeseen. Sinulle on varmaan käynyt niin, että äitisi ei ole osannut vastata sinun tunteisiisi kun olet ollut vauva ja lapsi ja tästä johtuen sinäkään et osaa kiintyä keneenkään. Osallesi on varmaan myös tullut hylkäämisen kokemuksia lapsena, jolloin olet joutunut kokemaan että et kelpaa ja tästä johtuen sinullekaan ei kukaan kelpaa tai sitten pelkäät, että kiinnyt liikaa ja tulet taas hylätyksi.
Tämä on hyvin vakava ongelma ja todennäköisesti leimaa toimintaasi kaikilla elämänalueilla."
Syyllistyitkö todella näin vaikeasti tekstistä, joka ei ollut sinulle edes tarkoitettu, vaan vastaus aivan toiselle henkilölle?
Tässä mietin sitäkin, mikä sai sinussa aikaan tuollaisen primitiivireaktion? Primitiivireaktio kumpuaa hyvin syvältä ihmisestä ja yleensä aiheutuu siitä, että kokee jonkin asian niin pelottavana, että ainoa reaktio on juuri tämä.
Tällainen reaktio voi myöskin syntyä omasta syylisyydestä tai oman tilanteen sen hetkisestä havaitsemisesta.
Jaksamista sinullekin. Huomasithan juuri äsken mikä idiootti olet.
Ai niin, en ollenkaan halua syyllistää sinua, ei ole sinun vikasi, että reagoit noin kirjoitukseen, se juontaa juurensa paljon syvemmältä.
Mutta minä ymmärrän sinua... - elina
mies33 kirjoitti:
Ehkäpä jo piankin etsit syytä sammuneeseen rakkauteesi täällä...vaiko onko murteetkin kielletty? Enkä minä ole sinua syyllistänyt sinkkuudestasi... Älä sinäkään syyllistä minua siitä, että olen onnellisesti avoliitossa.
Jos haluat uskoa, että mieheni jättää minut. Usko pois. Mutta usko myös se, että aika näyttää kuinka siinä tulee käymään. En aio luovuttaa helpolla, kun kerrankin olen saanut luvan rakastaa.
Alkuperäisen tekstin tarkoitus olikin juuri tämä...
Ole mitä olet. Minulle riittää, että mieheni rakastaa minua ja minä kelpaan hänelle. Piste. - Manta
elina kirjoitti:
vaiko onko murteetkin kielletty? Enkä minä ole sinua syyllistänyt sinkkuudestasi... Älä sinäkään syyllistä minua siitä, että olen onnellisesti avoliitossa.
Jos haluat uskoa, että mieheni jättää minut. Usko pois. Mutta usko myös se, että aika näyttää kuinka siinä tulee käymään. En aio luovuttaa helpolla, kun kerrankin olen saanut luvan rakastaa.
Alkuperäisen tekstin tarkoitus olikin juuri tämä...
Ole mitä olet. Minulle riittää, että mieheni rakastaa minua ja minä kelpaan hänelle. Piste.ollenkaan sitten tänne kirjoitit, murre?
- piipa
iskä79 kirjoitti:
tuosta kahdesta koosta. Ja mua inhottaa ämmät, jotka ei osaa kirjoittaa...
Mitäs muita virheitä siitä löysit?
Vai kävikö vain niin, ettet sietänyt aihetta alunalkaenkaan? Taisi osua ilkeään paikkaan. No sinähän oletkin iskä - elina
only one kirjoitti:
ei saa inhottaa ämmät, jotka eivät osaa kirjoittaa?
Kun siitä nyt tässä jauhetaan, niin muutetaan se oikeaan muotoon... Kirjakielellä se on MEINAATKO.
Onko nyt hyvä?!
Anteeksi kun käytän välillä sitä puhekieltä ja vielä murteella, enkä kaikkien tykkäämää kirjakieltä.
Ja mies33, en ole kertaakaan sanonut surkuttelevani sinun yksityiselämääsi... Olen vain vastannut niinkuin itse omalla kohdalla tunnen. Onneksi en ole tilanteessasi, sillä näin olen onnellisempi, vaikka joskus olenkin väittänyt yksinelämän olevan voittamatonta.
Tässä nyt nähdään, etteivät miehet ole valmiita ottamaan kritiikkiä naisilta, mutta itse ovat sitä valmiita jakamaan naisilleen.
Erittäin kiinnostavaa. Mutta jatkakaa ihmeessä :)
Tämä on mielenkiintoista. Ja aion edelleen kirjoittaa nillä sanoilla mitkä mieleeni tulevat, oli ne kumpaa kieltä tahansa... - nainen 36
Mitä ihmettä sinä mies33 olet täällä vinkumassa, jos sinulla ei kerran ole lapsia eikä vaimoa, etkä näin ollen osaa suhteuttaa naisen ulkomuotoa siihen mitä raskauden, synnytyksen ja lastenhoidon aikana naiset käyvät läpi?
Jokaisella on oikeus valita elämäntapansa, ja sinä saat ihan vapaasti elellä yksinäsi, mutta älä puhu lapsensaaneen naisen kanssa elämisestä, kun et aiheesta mitään tiedä. Ihmetyttää vaan mitä sinkkuelämässä onnellisesti kukasta kukkaan porräävä miekkonen tekee äidit ja isät-keskustelupalstalla?
Ja niin, ylipainoisista miehistä vain 25% tunnustaa itsensä ylipainoisiksi, loput pitävät itseään adoniksina joilla on varaa arvostella tuntemattomienkin naisten ulkomuotoa..... - Iskä2004
nainen 36 kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä mies33 olet täällä vinkumassa, jos sinulla ei kerran ole lapsia eikä vaimoa, etkä näin ollen osaa suhteuttaa naisen ulkomuotoa siihen mitä raskauden, synnytyksen ja lastenhoidon aikana naiset käyvät läpi?
Jokaisella on oikeus valita elämäntapansa, ja sinä saat ihan vapaasti elellä yksinäsi, mutta älä puhu lapsensaaneen naisen kanssa elämisestä, kun et aiheesta mitään tiedä. Ihmetyttää vaan mitä sinkkuelämässä onnellisesti kukasta kukkaan porräävä miekkonen tekee äidit ja isät-keskustelupalstalla?
Ja niin, ylipainoisista miehistä vain 25% tunnustaa itsensä ylipainoisiksi, loput pitävät itseään adoniksina joilla on varaa arvostella tuntemattomienkin naisten ulkomuotoa.....samaa minäkin pohdiskelin, että mitähän nämä "sinkkuus foor evö" -hahmot tältä palstalta oikein hakevat :) Taitaa olla jotain haaveita vielä toteuttamatta.
Alkuperäisestä tekstistä sen verran, etten myöskään sen kirjoittajan motiiveja ihan ymmärtänyt, vaikka humoristista tekstiä tietysti olikin ihan mukava lukea. Hänellähän oli parisuhde kunnossa, niin ainakin ymmärsin. Toki on myönnettävä, että tekstissä piikiteltyjä ominaisuuksia aina silloin tällöin löytyy meistä kaikista ja ne pitäisi kyllä jokaisen pystyä itsestään kitkemään.
Eikä se lapsen saaminen kyllä läheskään aina ole naiselle (eikä miehelle) pahasta: ainakin meillä on käynyt niin, että hauis on kasvanut ja paino pudonnut niin iskällä kuin äidilläkin lapsen syntymän jälkeen. On tuollainen elävä punnus aina mukana - ei tarvitse punttisaleilla pyöriä :) - keskustelua
Manta kirjoitti:
ollenkaan sitten tänne kirjoitit, murre?
Nyt ei enää ihnisen tarvitse kämpästään minnekään siirtyä, vaan voi riidellä tietokoneen avulla.
Eikö meillä todellakaan ole muuta tekemistä, kuin riidellä täällä, eikö kunnon asioita joista keskustella. Tällaiset juttelut kuten sen ellottaa ym, en viitsi edes lukea tuollaista,
leikin mieluummin lapseni kanssa ja otan taas osaa keskusteluun kunhan järkevästi jutellaan.
Eihän tämän paikan tarkoitus ole että haukumme toinen toisiamme. - elina
Iskä2004 kirjoitti:
samaa minäkin pohdiskelin, että mitähän nämä "sinkkuus foor evö" -hahmot tältä palstalta oikein hakevat :) Taitaa olla jotain haaveita vielä toteuttamatta.
Alkuperäisestä tekstistä sen verran, etten myöskään sen kirjoittajan motiiveja ihan ymmärtänyt, vaikka humoristista tekstiä tietysti olikin ihan mukava lukea. Hänellähän oli parisuhde kunnossa, niin ainakin ymmärsin. Toki on myönnettävä, että tekstissä piikiteltyjä ominaisuuksia aina silloin tällöin löytyy meistä kaikista ja ne pitäisi kyllä jokaisen pystyä itsestään kitkemään.
Eikä se lapsen saaminen kyllä läheskään aina ole naiselle (eikä miehelle) pahasta: ainakin meillä on käynyt niin, että hauis on kasvanut ja paino pudonnut niin iskällä kuin äidilläkin lapsen syntymän jälkeen. On tuollainen elävä punnus aina mukana - ei tarvitse punttisaleilla pyöriä :)Alkuperäisessä tekstissä ei ollut mitään motiivia sen kummemmin, kuin ihan vain saada ihmisiä hymyilemään ja miettimään millaisia ns. lahopäitä meistä itsekukin joskus voi olla, kun moitimme toisiamme. Niin naiset miehiään ja miehet naisiaan. Ajatuksena, että ehkä edes muutama joka sitä tekee, huomaisi kuinka naurettavaa se on. Toki parisuhteen ongelmat itsessään eivät ole naurettavia ja ne pitää ottaa vakavasti, mutta pitäisi kai siihen löytyä muitakin syitä kuin ulkoiset olemukset. Teksti itsessään nyt ei kertonut yhtään sen kummemmin kenenkään parisuhteesta... Sen kun nyt vaan pulppusi päästä kun luin vaimoni läskiperse -jutun.
- Tuleva isä
mies33 kirjoitti:
ennenaikaiseen iloosi...minulla ei ole vaimoa, eikä aikomustakaan hankkia ajanoloon rupsahtavaa läskitykkiä nurkkiini.
Käytän mieluummin aina tuoretta ja haluamaani.Mikä idiootti olet, tollaset äijät pitäs viedä saunan taa ja................ Tollanen äijä ei tarttekkaan ketään naista vierelleen, koska kukaan nainen ei kestäisi tollasta idioottia.
- merja
Tuleva isä kirjoitti:
Mikä idiootti olet, tollaset äijät pitäs viedä saunan taa ja................ Tollanen äijä ei tarttekkaan ketään naista vierelleen, koska kukaan nainen ei kestäisi tollasta idioottia.
ne ehtii sinunkin silmäsi vielä aueta ennen kuin vanhuuttasi kuolet.
- Iskä2004
elina kirjoitti:
Alkuperäisessä tekstissä ei ollut mitään motiivia sen kummemmin, kuin ihan vain saada ihmisiä hymyilemään ja miettimään millaisia ns. lahopäitä meistä itsekukin joskus voi olla, kun moitimme toisiamme. Niin naiset miehiään ja miehet naisiaan. Ajatuksena, että ehkä edes muutama joka sitä tekee, huomaisi kuinka naurettavaa se on. Toki parisuhteen ongelmat itsessään eivät ole naurettavia ja ne pitää ottaa vakavasti, mutta pitäisi kai siihen löytyä muitakin syitä kuin ulkoiset olemukset. Teksti itsessään nyt ei kertonut yhtään sen kummemmin kenenkään parisuhteesta... Sen kun nyt vaan pulppusi päästä kun luin vaimoni läskiperse -jutun.
tuon kyllä ymmärsinkin, kun sitten luin viestiketjun kokonaan :) Innostuin kirjoittamaan oman kommenttini, kun olin harppoen lukenut vasta pienen osan tämän ketjun viesteistä...
Kaiken kaikkiaan aika positiivinen provokaatio sinulta - ainakin paljon tuli ajatuksia. Kiitos siitä! - elina
merja kirjoitti:
ne ehtii sinunkin silmäsi vielä aueta ennen kuin vanhuuttasi kuolet.
mikäli olet sama kuin nuo muutkin, sun pitää olla noin negatiivinen ihmisten suhteen joilla on parisuhde kunnossa ja hyvä olla kumppaninsa kanssa?
Jos sulla onkin ollut huonoja kokemuksia, niin ei se meinaa, että kaikilla on. Sellaisen kuvan itestä annat ettet halua parisuhteessa onnellisten äitien ja isien nauttia olemassa olostaan vaan on pakko panetella. Tosin et ole ainoa, joten tämä viesti kuitenkin on monille muillekkin sopiva.
Väkisinkin ajattelen, että jotain on pahasti mielen päällä, joten on pakko pitää muiden mielipiteitä väärinä. Ei ymmärrä, mutta onneksi mun ei tarvikkaa. Riittää, että itse tiedostan ongelmat kun niitä tulee ja selvitän ne yhdessä mieheni kanssa. Ja jos ei selvitä niin... Sitä en halua edes ajatella, sillä sen haluan välttää. Kaiken teen ettei koskaan eroon päädytä... Valmis pessimismi pilaa suhteen kuin suhteen.
Anna me nautitaan elämästämme, kuten sinä omastas. Vaikka nautimmekin siitä eri tavalla. Ja sinäki kuitenkin olet jollekkin rakas. - merja
elina kirjoitti:
mikäli olet sama kuin nuo muutkin, sun pitää olla noin negatiivinen ihmisten suhteen joilla on parisuhde kunnossa ja hyvä olla kumppaninsa kanssa?
Jos sulla onkin ollut huonoja kokemuksia, niin ei se meinaa, että kaikilla on. Sellaisen kuvan itestä annat ettet halua parisuhteessa onnellisten äitien ja isien nauttia olemassa olostaan vaan on pakko panetella. Tosin et ole ainoa, joten tämä viesti kuitenkin on monille muillekkin sopiva.
Väkisinkin ajattelen, että jotain on pahasti mielen päällä, joten on pakko pitää muiden mielipiteitä väärinä. Ei ymmärrä, mutta onneksi mun ei tarvikkaa. Riittää, että itse tiedostan ongelmat kun niitä tulee ja selvitän ne yhdessä mieheni kanssa. Ja jos ei selvitä niin... Sitä en halua edes ajatella, sillä sen haluan välttää. Kaiken teen ettei koskaan eroon päädytä... Valmis pessimismi pilaa suhteen kuin suhteen.
Anna me nautitaan elämästämme, kuten sinä omastas. Vaikka nautimmekin siitä eri tavalla. Ja sinäki kuitenkin olet jollekkin rakas.Itsehän olet sokea kaikelle muulle kuin omalle koohotuksellesi!
Samoin, jos sinulla on huonoja kokemuksia yksinolosta tai et pysty elämään itsellistä elämää, ei se tarkoita, että kaikilla muulla on asiat samoin!
Et halua että yksineläjä on elämäntapaansa tyytyväinen, vaan sinun on pakko panetella.
Jotenkin tulee mullekin mieleen, että kun parisuhdetta on pirusti täällä kehuttava, siinä ei ole kaikki kuten pitää. Olet ehkä huomannut että muutakin elämää on. Etkö vaan voi sitä myöntää? Onko tullut luvattua sellaista, jota ei pysty pitämään? Vai joko mies on näyttänyt ensi oireet vieraiden perään katsomisessa? Noin itsekäs ja paskamainen ihmionen jää lopulta aina yksin, tahtomattaan!
Anna myös meidän muiden elää ja olla onnellisia tavallamme, myös mies33:n, jonka heti löit maahan >väärästä< elämäntavastaan. Enoinesi päivinesi.
Säälittävää.
Minun käsittääkseni umnpirakastunut on myös sokea kaikelle tällaiselle. Joten ei taida ne asiat niin hyvin ollakaan... - mummeli
Iskä2004 kirjoitti:
samaa minäkin pohdiskelin, että mitähän nämä "sinkkuus foor evö" -hahmot tältä palstalta oikein hakevat :) Taitaa olla jotain haaveita vielä toteuttamatta.
Eikä se lapsen saaminen kyllä läheskään aina ole naiselle (eikä miehelle) pahasta: ainakin meillä on käynyt niin, että hauis on kasvanut ja paino pudonnut niin iskällä kuin äidilläkin lapsen syntymän jälkeen. On tuollainen elävä punnus aina mukana - ei tarvitse punttisaleilla pyöriä :)elettyä elämää ja vielä enemmän itsetuntoa myöntää edes itselleen kuinka väärässä jossain asiassa olikaan. Ennen kuin tietää, mikä lopulta oli se mistä eniten nautti.
Kun lapset tulevat, he eräänä päivänä myöskin menevät.
Yksin jää jokainen kuitenkin. Jos sitä peljää, ei omista itsetuntoa ollenkaan. - elina
merja kirjoitti:
Itsehän olet sokea kaikelle muulle kuin omalle koohotuksellesi!
Samoin, jos sinulla on huonoja kokemuksia yksinolosta tai et pysty elämään itsellistä elämää, ei se tarkoita, että kaikilla muulla on asiat samoin!
Et halua että yksineläjä on elämäntapaansa tyytyväinen, vaan sinun on pakko panetella.
Jotenkin tulee mullekin mieleen, että kun parisuhdetta on pirusti täällä kehuttava, siinä ei ole kaikki kuten pitää. Olet ehkä huomannut että muutakin elämää on. Etkö vaan voi sitä myöntää? Onko tullut luvattua sellaista, jota ei pysty pitämään? Vai joko mies on näyttänyt ensi oireet vieraiden perään katsomisessa? Noin itsekäs ja paskamainen ihmionen jää lopulta aina yksin, tahtomattaan!
Anna myös meidän muiden elää ja olla onnellisia tavallamme, myös mies33:n, jonka heti löit maahan >väärästä< elämäntavastaan. Enoinesi päivinesi.
Säälittävää.
Minun käsittääkseni umnpirakastunut on myös sokea kaikelle tällaiselle. Joten ei taida ne asiat niin hyvin ollakaan...Et ilmeisesti ole lukenut kaikkea kirjoittamaani täysin tai sitten et vain ole tajunnut sanoja ja lauseita... Vietin hyvin ihanat kuusi vuotta sinkkuna. Olin onnellinen ja tyytyväinen, sillä edellisessä suhteessani opin pelkäämään koko käsitettä rakkaus ja parisuhde. Ja kun sanon tämän en jotta säälisit minua raukkaa.
Silloin vannoin sinkkuuden nimeen kuten mies33. Eräänä päivänä vain tapasin miehen ja rakastuin. Ja huomasin kuinka antavaa voi hyvä parisuhde olla. Ja kyllä... Nyt minulla on sellainen, enkä anna mies33 sanojen että jään vielä yksin häiritä. Kerron vain hänelle, kuten sinulle ja muillekkin oman kantani. Viihdyn parisuhteessani, kuten te muut omissa suhteissanne yhdessä jonkun toisen kanssa tai yksin. Enkä kertaakaan ole sanonut, että mies33 elämäntapa olisi väärä.. Se on hänen tapansa. Ja se oli toinen joka puhui enostaan. En minä. Hänkin vain huomautti kuinka voi käydä.
Ketään en sano säälittäväksi, mutta pitäisi varmaan opetella ottamaan se sana käyttöön. Mutta sinulle en sitä sano, vaikka välillä näyttää, että haluat vain haastaa riitaa...
Mikset sinäkin voisi miettiä kuinka hyvääkin voi olla olemassa... Ilman liiallista kritisointia. - elina
mummeli kirjoitti:
elettyä elämää ja vielä enemmän itsetuntoa myöntää edes itselleen kuinka väärässä jossain asiassa olikaan. Ennen kuin tietää, mikä lopulta oli se mistä eniten nautti.
Kun lapset tulevat, he eräänä päivänä myöskin menevät.
Yksin jää jokainen kuitenkin. Jos sitä peljää, ei omista itsetuntoa ollenkaan.Jokainen jää joskus yksin. Minunki lapset kasvavat ja jonain päivänä lentävät pesästään. Miehenikään ei elä ikuisesti, vaikka niin tahtoisin...
Mutta nyt kun kaikki on hyvin, siitä pitäisi voida nauttia. Niin yhdessä, kuin yksinkin.
Väärässäolen ollut usein. Ja virheitäkin on tullut tehtyä. Mutta aina olen takaisin jaloilleni kömpinyt.
Sain viestistäsi nyt uuden ajatuksen, joten kiitos sinulle siitä. Elämän viisautta ei mikään voita.
Kaunista kesää teille ja perheellenne. - merja
elina kirjoitti:
Et ilmeisesti ole lukenut kaikkea kirjoittamaani täysin tai sitten et vain ole tajunnut sanoja ja lauseita... Vietin hyvin ihanat kuusi vuotta sinkkuna. Olin onnellinen ja tyytyväinen, sillä edellisessä suhteessani opin pelkäämään koko käsitettä rakkaus ja parisuhde. Ja kun sanon tämän en jotta säälisit minua raukkaa.
Silloin vannoin sinkkuuden nimeen kuten mies33. Eräänä päivänä vain tapasin miehen ja rakastuin. Ja huomasin kuinka antavaa voi hyvä parisuhde olla. Ja kyllä... Nyt minulla on sellainen, enkä anna mies33 sanojen että jään vielä yksin häiritä. Kerron vain hänelle, kuten sinulle ja muillekkin oman kantani. Viihdyn parisuhteessani, kuten te muut omissa suhteissanne yhdessä jonkun toisen kanssa tai yksin. Enkä kertaakaan ole sanonut, että mies33 elämäntapa olisi väärä.. Se on hänen tapansa. Ja se oli toinen joka puhui enostaan. En minä. Hänkin vain huomautti kuinka voi käydä.
Ketään en sano säälittäväksi, mutta pitäisi varmaan opetella ottamaan se sana käyttöön. Mutta sinulle en sitä sano, vaikka välillä näyttää, että haluat vain haastaa riitaa...
Mikset sinäkin voisi miettiä kuinka hyvääkin voi olla olemassa... Ilman liiallista kritisointia.Miksei se hyvä voi olla erilaista kuin sinulla?
- elina
merja kirjoitti:
Miksei se hyvä voi olla erilaista kuin sinulla?
Totta kai se saa olla erillaista :) Hyvä ihminen, enhän ole koskaan muuta väittänytkään. Nyt kyllä hämmästyin todenteolla. Jokaisella on omat tapansa saada hyvä elämä. Mä elän omalla tavallani ja sä omallas. Ja luulen, että ollaan molemmat onnellisia tahoillamme...
Ja jos emme ole niin eiköhän me osata tehä jotai sen asian eteen, että se paremmaksi muuttuisi. Ja jokainen puolustaa omaa onneaan niin kuin parhaaksi näkee...
Joskus ihmiset vain jauhamalla jauhavat omia näkemyksiään toisilleen, kuulematta lainkaan mitä toinen TODELLA yrittää sanoa. Niin kasvotusten kuin näiden keskustelujenkin kannalta. Ja kyllä mä puolustan omaani. Jos olet lukenut mitä kaikkea olen tänne kirjoittanut, niin luulisin sun huomaavan, etten yritä muuttaa kenenkään elämää.
Kommenttejasi olen kuitenkin lukenut ja välillä miettinyt mitä ihmettä oikein tarkoitat. No eiköhän se jossain vaiheessa selviä mullekkin.
Hyvää ja aurinkoista kesää kuitenkin haluan myös sulle toivottaa, kuten kaikille muillekkin jotka näitä lukevat. - meimi
mies33 kirjoitti:
ole ollenkaan raskasta, kun ei kärsi loputtomasta läheisriippuvuudesta jota pitäisi täyttää tyyliin> kenet sattuu saamaan.
Tulee se vanhuus sullekkin ja voi miten on yksinäistä. Ei oo lapsia jotka kävis joskus kattoon, eikä sitä läheisriippuvaista vaimoa, joka passais välillä. Sääli. Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin.
- voi hele.....
mies33 kirjoitti:
Käytän mieluummin aina tuoretta ja haluamaani.Etkä kyllä tarttekaan. Luuletko perk...le että itse pysyt aina haluttavana ja nuorena. Minä luulen että hyvä jos yhden kerran hikisesti pystyt jonkun piukka pimppisen tyydyttämään niin tiukille ottaa. Älä kuule luule että sinä aina sitä tuoretta saat!!! Tullee sullekin aika kun joudut nyrkkipyykkiä harrastamaan. T. tuore ja haluttu mutta ei sulle saat...na!!!
- minä vaan
elina kirjoitti:
Totta kai se saa olla erillaista :) Hyvä ihminen, enhän ole koskaan muuta väittänytkään. Nyt kyllä hämmästyin todenteolla. Jokaisella on omat tapansa saada hyvä elämä. Mä elän omalla tavallani ja sä omallas. Ja luulen, että ollaan molemmat onnellisia tahoillamme...
Ja jos emme ole niin eiköhän me osata tehä jotai sen asian eteen, että se paremmaksi muuttuisi. Ja jokainen puolustaa omaa onneaan niin kuin parhaaksi näkee...
Joskus ihmiset vain jauhamalla jauhavat omia näkemyksiään toisilleen, kuulematta lainkaan mitä toinen TODELLA yrittää sanoa. Niin kasvotusten kuin näiden keskustelujenkin kannalta. Ja kyllä mä puolustan omaani. Jos olet lukenut mitä kaikkea olen tänne kirjoittanut, niin luulisin sun huomaavan, etten yritä muuttaa kenenkään elämää.
Kommenttejasi olen kuitenkin lukenut ja välillä miettinyt mitä ihmettä oikein tarkoitat. No eiköhän se jossain vaiheessa selviä mullekkin.
Hyvää ja aurinkoista kesää kuitenkin haluan myös sulle toivottaa, kuten kaikille muillekkin jotka näitä lukevat.niin kuin hyvin näytät kestävänkin.. Ihan asiaa olet kirjoittanut etkä todellakaan kenenkään elämäntapaa morkannut. Taitavat todella nämä ihmiset vain haastaa turhaan riita.. Ja aurinkoista kesää kaikille :)
- marika
mies33 kirjoitti:
Käytän mieluummin aina tuoretta ja haluamaani.*Katkera mies33* :D
- ämyli
elina kirjoitti:
Hmmm... Kaikkia en voi miellyttää, mutta miestäni kyllä. Ja tiedän tarkalleen miten se tapahtuu. Mutta se tarina ei sovellu näille sivuille :)toimii parisuhde palstalla nimellä jojo..ei siitä kannata välittää..on vaan joskus käynyt huonosti ja pettynyt naisiin,siksi morkkaa niitä syytä suotta viesteissään..itse asiassa hän provo!
- jojo
ämyli kirjoitti:
toimii parisuhde palstalla nimellä jojo..ei siitä kannata välittää..on vaan joskus käynyt huonosti ja pettynyt naisiin,siksi morkkaa niitä syytä suotta viesteissään..itse asiassa hän provo!
Tuota noin, olemme mies33 kanssa kaksi ihan eri henkilöä... Olen ehkä vetäny provoakin parisuhteissa, mutten pahalla.
Mistä mahdollisesti tiedän sen, olen nainen ja vielä yh. Muitakin nimim. olen käyttänyt, mutta koskaan en ole tekeytynyt mieheksi. Tosin nimenhän kuka vain voi keksiä ja joskus ihmisille sattuu samoja. Pyrin kuitenkin käyttämään aina samaa. En ole katkera, vain huonoja kokemuksia saanut. Mutta luotan vielä tulevaisuuteen :) ja uskallan sanoa mielipiteeni.
Sorry jos olen kiusanhenki, yritän parantaa tapani - ämyli
jojo kirjoitti:
Tuota noin, olemme mies33 kanssa kaksi ihan eri henkilöä... Olen ehkä vetäny provoakin parisuhteissa, mutten pahalla.
Mistä mahdollisesti tiedän sen, olen nainen ja vielä yh. Muitakin nimim. olen käyttänyt, mutta koskaan en ole tekeytynyt mieheksi. Tosin nimenhän kuka vain voi keksiä ja joskus ihmisille sattuu samoja. Pyrin kuitenkin käyttämään aina samaa. En ole katkera, vain huonoja kokemuksia saanut. Mutta luotan vielä tulevaisuuteen :) ja uskallan sanoa mielipiteeni.
Sorry jos olen kiusanhenki, yritän parantaa tapanijoka on laittanut viestejä parisuhdepalstalle naisista,se joka jokaisessa lauseessaan puhuu vain ämmistä,eikä naisista lainkaan ja kertoo kuinka on iso pomo ja ei tarvitse naisia elämäänsä muuta kuin pano mielessä??Se JoJo joka on suututtanut monen lukijan pitkillä viesteillään esim."HAARAKIILAISET"viestillä?Vai oletko joku toinen jojo kenties?
- jojo
ämyli kirjoitti:
joka on laittanut viestejä parisuhdepalstalle naisista,se joka jokaisessa lauseessaan puhuu vain ämmistä,eikä naisista lainkaan ja kertoo kuinka on iso pomo ja ei tarvitse naisia elämäänsä muuta kuin pano mielessä??Se JoJo joka on suututtanut monen lukijan pitkillä viesteillään esim."HAARAKIILAISET"viestillä?Vai oletko joku toinen jojo kenties?
No en kyllä tuollaisia ole laittanut... Taidankin vaihtaa nikkiä, ettei sotketa sellaiseen. Ihan erillaisia viestejä olen laittanut. Ja jojoa kyllä oon käyttäny, mut ilmeisesti on sit muitakin...
Hyvä kun kerroit niin vaihdan nikin. Kiitos informaatiosta... Ja hyvää kesää sulle.
Toivottavasti mua ei nyt sit kaikis vanhois teksteis luulla tuoksi toiseksi ihmiseksi. Itse en ollut huomannut jojoa silloin kuin aloin sitä käyttää, mut nyt tiedän... - juhannus muru
mies33 kirjoitti:
Käytän mieluummin aina tuoretta ja haluamaani.Vai hankkia ja aikoa!! Niinkö se kumppani nykyään "otetaan?" No ehkä tuollaiset keskenkasvuiset tai pintaliitäjät niin kuvittelevat tekevänsä. Eivät tiedä todellisesta elämästä vielä yhtään mitään, muta kyllä aika näyttää.
- Isi28
mies33 kirjoitti:
Ehkäpä jo piankin etsit syytä sammuneeseen rakkauteesi täällä...Mies33 hankkiudu kuule h....n tosikko jo hoitoon ku ei toi sun aivokapasiteetti näköjään rekisteröi minkäänlaista huumoria!!!!!!!!!!!!!
- Manta
loppupeleissä hermo kumminkin sulta pettää.
- elina
Ja miksi ihmeessä? Jos kaikki menee hyvin ne menee ja kun ei mene, niin silloin yritetään vain selvitä. Aika sen näyttää mihin kaikki johtaa.
Ja miksi aiemmin laitoin murretta... Laitoin koska halusin.
- nainen
Sinusta tulee enoni mieleen. Enoni on lentänyt kukasta kukkaan, eikä ole vakituista ottanut. Nyt enoni on 55wee. Säälittävää naisen hakua. Joskus jopa suututtaa, kun se tulee iskemään ja flirttaamaan mun kavereille. Kaverit eivät todellakaan ole kiinnostuneita sen ikäisestä miehestä. Kai enoni yrittää tasoa säilyttää ja pörrää ystävieni kimpussa (25-35 vuotiaita). Enoni on ihan mukava, mutta jotain rajaa. Kyllä sen pitäis tajuta, ettei ystäviäni kiinnosta oman isän ikäinen mies.
Taitaa olla tiedossa yksinäinen vanhuus, ellei tasoa hieman laske. Toisella enolla ihana vaimo, lapsia ja lapsen lapsia. Jotenkin vaikuttaa niin paljon onnellisemmalta kuin tää toinen baarikärpänen :)- merja
helvetin tarpeetonta ja kuvastaa huonoa kritiikin sietokykyäsi.
Enosi on enosi (hyvät geenit sinulla) ja mies33 on mies33. Kummallista ettei ihminen, joka on vapaaehtoisesti valinnut vapauden ja itsenäisyyden saa siinä olla onnellinen!
Yksinolo ei ole yksinäisyyttä!! - nainen
merja kirjoitti:
Enosi on enosi (hyvät geenit sinulla) ja mies33 on mies33. Kummallista ettei ihminen, joka on vapaaehtoisesti valinnut vapauden ja itsenäisyyden saa siinä olla onnellinen!
Yksinolo ei ole yksinäisyyttä!!En kirjoittanutkaan, että mies 33 olis enoni, vaan hänestä tuli enoni mieleen.
Ja onnea vaan elämään. Ketään mun ikäistä ei vanhat pörrääjät kiinosta =) - nainen
merja kirjoitti:
Yksinolo ei ole yksinäisyyttä!!"Hyvät geenit sulla". Mistäs sä mun geenit tiedät? Toinen enoni perheellinen ja onnellinen mies. Toinen naistenmies, joka yrittää saalistaa yhä "kukkasia".
Vahuus. Toisella vaimo, lapset ja lapsen lapset.
Toisella ei mitään, ei ketään =)
Olen hoitaja ja nähnyt paljon yksinäisyyttä, mun niitä lapsen lapsia ja lapsia ei ole. Ystävän kunto rapisee, eikä se voi enää pitää yhteyttä. - merja
nainen kirjoitti:
"Hyvät geenit sulla". Mistäs sä mun geenit tiedät? Toinen enoni perheellinen ja onnellinen mies. Toinen naistenmies, joka yrittää saalistaa yhä "kukkasia".
Vahuus. Toisella vaimo, lapset ja lapsen lapset.
Toisella ei mitään, ei ketään =)
Olen hoitaja ja nähnyt paljon yksinäisyyttä, mun niitä lapsen lapsia ja lapsia ei ole. Ystävän kunto rapisee, eikä se voi enää pitää yhteyttä.hyvä ihminen ymmärrät, että tilanteesta pitää henkilön ITSEN kärsiä, jotta se olisi hänelle tukalaa!
JOS tilanteensa on itse valinnut, siinä on ja pysyy onnellisena! - merja
nainen kirjoitti:
En kirjoittanutkaan, että mies 33 olis enoni, vaan hänestä tuli enoni mieleen.
Ja onnea vaan elämään. Ketään mun ikäistä ei vanhat pörrääjät kiinosta =)miten tulee eno mieleen?
Mies33 on vapaaehtoisesti yksin, käyttää naista kuin rukkasta, vain parhaat hetket. Hän ei kaipaa naista rinnalleen.
Sinä kirjoitit että enosi on säälittävä ja etsii jopa sinun ikäisistäsi seuraa, saamatta kuitenkaan.
Minä en ymmärrä, mistä tuli eno mieleen, muuten kuin vittuilumielessä! - nainen
merja kirjoitti:
hyvä ihminen ymmärrät, että tilanteesta pitää henkilön ITSEN kärsiä, jotta se olisi hänelle tukalaa!
JOS tilanteensa on itse valinnut, siinä on ja pysyy onnellisena!Jostain syystä nämä lapsettomat ja sinkku ihmiset ukkina ja mummona itkee yksinäisyyttään.
Kärsivätkö he silloin tilanteesta? Ystävät ovat samassa jamassa, eivätkä kykene yhteyttä pitämään. - nainen
merja kirjoitti:
miten tulee eno mieleen?
Mies33 on vapaaehtoisesti yksin, käyttää naista kuin rukkasta, vain parhaat hetket. Hän ei kaipaa naista rinnalleen.
Sinä kirjoitit että enosi on säälittävä ja etsii jopa sinun ikäisistäsi seuraa, saamatta kuitenkaan.
Minä en ymmärrä, mistä tuli eno mieleen, muuten kuin vittuilumielessä!Enoni ei ole vakiintunut, haluaa elää sinkkuna. Nuorena sinkuu miehenä elämä oli varmaan hauskaa.
Mies 33 kirjoitti, ettei halua läskiperse vaimoa, vaan etsii aina tuoreemman.
Entä kun ikää yli 50 ja etsii yhä sitä tuoretta?
Näitkö mitään samankaltaisuutta miehessä 33 ja yli 50wee enossani.
En vittuilut. Mutta vituttaa vanhat kääkät, jotka tulee flirttailemaan ja iskemään. - nainen
merja kirjoitti:
Yksinolo ei ole yksinäisyyttä!!Miten toi kuvastaa mun kritiikin sieto kykyä? Toi miehelle 33 kirjoitettu viesti oli eka jonka tähän ketjuun kirjoitin. En edes ole lukenut kuin murto-osan viesteistä. Kiinnitin huomiota tohon 33 miehen, "etsin aina tuoreen" tai jotain sinne päin, kirjoitettuun viestiin.
Mitähän kritiikkiä en sietänyt? Koska sellaista en ollut edes saanut *nauraa* - sepi
nainen kirjoitti:
Jostain syystä nämä lapsettomat ja sinkku ihmiset ukkina ja mummona itkee yksinäisyyttään.
Kärsivätkö he silloin tilanteesta? Ystävät ovat samassa jamassa, eivätkä kykene yhteyttä pitämään.Omalla isälläni on tilanne ollut päinvastainen. Vasta leskeksi jäätyään on oikeastaan alkanut elää vapaasti ja paljon aktiivisemmin. Harrastukset, mm. matkustaminen on tullut aivan toisella tavalla kuvaan mukaan. Samoin on saanut uusia kavereita paljon. Hirvittää vaan, että hän törsää kaikki varansa eikä meille lapsille jää perintöä lainkaan :)
ps sinkut ei todellakaan itke yksinäisyyttään! - elina
nainen kirjoitti:
Enoni ei ole vakiintunut, haluaa elää sinkkuna. Nuorena sinkuu miehenä elämä oli varmaan hauskaa.
En vittuilut. Mutta vituttaa vanhat kääkät, jotka tulee flirttailemaan ja iskemään.Itse en ihan noin rankalle kannalle olisi mies33 kohdalla lähtenyt. Sillä uskon, että vielä jonain päivänä joku nainen kävelee hänen eteensä ja sietää hänen oikkunsa.
Mutta toi enosi oli loistava esimerkki siitä, kuinka todellakin voi käydä, jos aina etsii vain sitä tuoretta. Jonain päivänä saakin huomata olevansa yksin ja että on vanhentunut.
Ja tämä ei meinaa, että sinkkuus olisi pahasta. Toisille se vain sopii, toisille ei... Ja vanhempana se ei enää välttämättä olekkaan niin auvoisaa. - matilda
nainen kirjoitti:
Jostain syystä nämä lapsettomat ja sinkku ihmiset ukkina ja mummona itkee yksinäisyyttään.
Kärsivätkö he silloin tilanteesta? Ystävät ovat samassa jamassa, eivätkä kykene yhteyttä pitämään.koko nuoruusikäni pyöritin miehiä kuten tahdoin. en halunnut vakiintua. tein uraa ja matkustelin, olin vapaa ja nautin siitä. se oli nimenomaan oma valintani eikä minkään sattuman oikku.
tulin vanhemmaksi, neljäkymmentä täyttyi. matkustelin edelleen ja tein uraa. tapailin ikäisiäni miehiä ja olin onnellinen.
nyt vieläkin vanhempana huomaan, että kaverit vaan lisääntyy. kuolema ja erot ovat monelta korjanneet puolison ja monelta kaiken omaisuudenkin sen lisäksi että kaikki muukin (jopa elinikäiset ihmis- ja sukulaisuussuhteetkin) on mennyttä.
tältä minä olen välttynyt. enkä tosiaankaan tunne itseäni yhtään yksinäiseksi. kyllä se yksinäisyyttäan itkevä mummo tai pappa on heitä, jotka eivät ole tottuneet olemaan yksin ja sukulaislapset eivät halua pitää itsekkyyksissään yhteyttä! - matilda
sepi kirjoitti:
Omalla isälläni on tilanne ollut päinvastainen. Vasta leskeksi jäätyään on oikeastaan alkanut elää vapaasti ja paljon aktiivisemmin. Harrastukset, mm. matkustaminen on tullut aivan toisella tavalla kuvaan mukaan. Samoin on saanut uusia kavereita paljon. Hirvittää vaan, että hän törsää kaikki varansa eikä meille lapsille jää perintöä lainkaan :)
ps sinkut ei todellakaan itke yksinäisyyttään!tosi monelle nykyisin.
- merja
nainen kirjoitti:
Enoni ei ole vakiintunut, haluaa elää sinkkuna. Nuorena sinkuu miehenä elämä oli varmaan hauskaa.
En vittuilut. Mutta vituttaa vanhat kääkät, jotka tulee flirttailemaan ja iskemään.voidaan sitten myöskin väittää, että ihminen katuu avioliittoaan ja lapsiaan, kunhan tulee vanhaksi.
Sillä kun ihminen on vanha ja perheetön, hänellä on aikaa itselleen ja harrastuksilleen sekä rahaa tehdä mitä tahtoo.
Mutta kuinka onkaan niillä, joilla on persaukisia sukulaisia kärkkymässä mummon tai paapan tiliä? Ja kerjäämässä joka laskuun rahaa... - nainenX
merja kirjoitti:
voidaan sitten myöskin väittää, että ihminen katuu avioliittoaan ja lapsiaan, kunhan tulee vanhaksi.
Sillä kun ihminen on vanha ja perheetön, hänellä on aikaa itselleen ja harrastuksilleen sekä rahaa tehdä mitä tahtoo.
Mutta kuinka onkaan niillä, joilla on persaukisia sukulaisia kärkkymässä mummon tai paapan tiliä? Ja kerjäämässä joka laskuun rahaa...vaatimassa ennakkoperintöä ja lapsenpiiaksi ja mitä ikinä ei viitsitä itse tehdä. Omaa aikaa ei tosiaan ole, oli kuinka vanha ja väsynyt tahansa.
Hyvä huomio!
;) - elina
nainenX kirjoitti:
vaatimassa ennakkoperintöä ja lapsenpiiaksi ja mitä ikinä ei viitsitä itse tehdä. Omaa aikaa ei tosiaan ole, oli kuinka vanha ja väsynyt tahansa.
Hyvä huomio!
;)Vastakkain ovat nuoret ja vanhat, perheettömät ja perheelliset... Kaikki elävät miten haluavat. Pitäisi varmaan kehitellä samanlainen stoori myös sinkut vastaan parit, vanhat vastaan nuoret jne. Mitähän siitä seuraisi?
- Eila
nainenX kirjoitti:
vaatimassa ennakkoperintöä ja lapsenpiiaksi ja mitä ikinä ei viitsitä itse tehdä. Omaa aikaa ei tosiaan ole, oli kuinka vanha ja väsynyt tahansa.
Hyvä huomio!
;)Minulla (48v) sattuu olemaan mies ja pari kakaraa. Sisarellani (vajaa 8 v vanhempi) on avomies, mutta ei yhtään lasta. Meillä vain homma on mennyt niin päin, että sisareni käy jatkuvasti hoitamassa iäkkäitä vanhempiamme, kun taas minä saan keskittyä omaan perheeseeni. Matka vanhempien luokse on meillä kummallakin satoja kilometrejä.
Olemme hoitaneet lapsemme itse. Lapsenpiioista olemme selvinneet rahalla - ei meidän ole tarvinnut siltä osin vaivata isovanhempia. Ehkä kerran (parhaina vuosina kaksi kertaa) vuodessa olemme muutaman päivän vanhempiemme (ja anopin) vaivoina.
Ja mitä perintöihin tulee, isäni elää vielä, mutta _hän itse_ halusi jakaa perinnön muutama vuosi sitten. Meistä sisaruksista ei tietääkseni kukaan sitä hänelle ehdottanut. Kun isä hoiti asian eläessään, hän sai hoitaa asian juuri niin kuin itse hyväksi näki. Tuskinpa nostamme asiasta meteliä hänen kuolemansa jälkeen. Ja huom: minä itse sanoin äidilleni, että en ollenkaan pahastu, vaikka veljeni ja sisareni saisivat vähän korvausta siitä, että ovat vanhempiani hoitaneet enemmän kuin minä. - ämyli
merja kirjoitti:
miten tulee eno mieleen?
Minä en ymmärrä, mistä tuli eno mieleen, muuten kuin vittuilumielessä!puolustat mies33 useassa keskustelussa?Muistan yhden ihmisiä kuohuttavan kirjoituksen jonka kirjoitti juuri tämä samainen herra naisista miten he ovat vain lapsentekokoneita eikä muuta..sinä olit siellä kärkkymässä ja puolustamassa mies33..meinasin jo silloin että olette sama henkilö..mutta nyt alan olla jo siitä aivan varma.Mielenkiintoista konsanaan..joko olette yksi ja sama provo,tai puolustat idioottia joka haukkuu toisia rumiksi ja naisia yleensä..kieroutuneella tavallaan..
- Antti
Onhan se ihan söpö ajatus, että naiset suunnattomassa laupeudessaan synnyttävät MIEHILLEEN lapsia uhraten kaiken itseltään.
Totuus: naiset haluavat lapsia ITSENSÄ vuoksi. Toisia ei hetkauta edes se, että mies on suoraan sanonut ettei koskaan halua isäksi. Hällä väliä, joka naisellahan on oikeus äitiyteen keinoja kaihtamatta, eikö? Ja mieshän voi kätevästi kustantaa koko lystin farmariautoja myöten.
Joten turha itkeä. Etkö todellakaan tiennyt, että lapsen saanti vähentää naisen markkina-arvoa ja seksikkyyttä dramaattisesti? Vai etkö vain halunnut uskoa sitä? Turha syyttää miestä. Tunnen monia perheenisiä, jotka antaisivat koko omaisuutensa kun saisivat perua koko lapsirumban ja palata poikamiespäiviinsä.
Sitä paitsi KAIKKI äidit eivät ole lihavia ja rupsahtaineita. Mietipä sitä ja painu sitten lenkille.- hai
"Hällä väliä, joka naisellahan on oikeus äitiyteen keinoja kaihtamatta, eikö? Ja mieshän voi kätevästi kustantaa koko lystin farmariautoja myöten."
Ja joka miehellä on oikeus olla keppi tanassa joka välissä simenviljelijänä, hui hai
Jos ei kykene pidättelemään tai hoitamaan myös ehkäisystä, voivat sitten laittaa röörit umpeen. Se on yksinkertainen toimenpide, klips vaan ja kotia.
Siinä säästyy pieni summa hynyä. - elina
Mikä siinä on, että te kaikki miehet kuvittelette mun olevan lihava? Olen ihan normaali hyvin muotoni säilyttänyt ja varmasti sinäki mut baarista huomaisit, muttet liikojen kilojen vuoksi... Kukaan ei edes usko, että olen synnyttänyt kaksi kertaa.
Voin tilanteestani sen verran selventää, että ennen nykyistä miestäni olin monta vuotta yh. Nyt useamman lapsen äitinä, ulkomuotoni on vain parantunut. En ole enää pelkkä laiha luikku.
Eikä lapsia haluta vain itsensä takia, no poikkeuksia löytyy. Ja on väärin tehdä lapsi jos mies ei halua, mutta yleensä nämä parit päätyvätkin eroon ennen kuin lapsi edes syntyy. Ja jotkut miehet haluavat lapsen, mutta alkavat pelkäämään kesken kaiken. Arvaa moniko nainen olisi maksamaan kaiken omaisuuden voidakseen palata ajassa taakse päin ja valita lapsensa isän uudelleen... TIEDOKSESI:Suurin osa miehistä kuitenkin on loppujen lopuksi tyytyväinen elämäänsä, vaikka joskus saattaakin kaivata vanhoja hyviä aikoja.
Se mitä kirjoituksellani yritän saada aikaan on se, että miehet oppisivat arvostamaan sitä, että naiset suostuvat synnyttämään. Vaikka tietävät, että siitä voi seurauksena olla muutama lisäkilo ja mieheltä valituksia. Ja pariskuntia tajuamaan, että kuitenkin he ovat rakastuneet tähän toiseen henkilöön omana itsenään. Sitä mitä he ovat, eivätkä siihen miltä näyttävät. Jos joku on rakastunut vain tähän ulkokuoreen, niin heillä ei ole mitään mahdollisuutta selvitä elämästä yhdessä kun vanhetaan. SILLÄ MEISTÄ JOKAINEN RUPSAHTAA JA VANHENEE! Kukaan ei ole kaunis ikuisesti ulkoa, mutta sisältä voi olla kaunis koko elämänsä.
- Me vain
Sehän oli kun meidän perhe :)
Miehelleni näytin ja hän nauroi vedet silmissä.
Kiitos sinulle Elina, hän jopa seuraavana päivänä osti minulle kukkia. Ensimmäistä kertaa neljän vuoden yhdessä elon jälkeen. Oliko tekstilläsi vaikutusta, en tiedä mutta jotakin vuorokauden aikana tapahtui :))
Mukavaa kesää sinulle :)- elina
Teiän perheellä on sitten huumori kestäny myös raskauden ja kaiken muun yli. Monilla se on päässyt hieman kuivahtamaan kun noita aiempia kommentteja lukee.
Mutta ei muuta ku hauskaa kesää ja nautinnollista yhteiseloa :) Ei saa unohtaa välillä huomioida ja helliä toista... - Iskä2004
elina kirjoitti:
Teiän perheellä on sitten huumori kestäny myös raskauden ja kaiken muun yli. Monilla se on päässyt hieman kuivahtamaan kun noita aiempia kommentteja lukee.
Mutta ei muuta ku hauskaa kesää ja nautinnollista yhteiseloa :) Ei saa unohtaa välillä huomioida ja helliä toista...Niin muuten Elina (toki kaikki muutkin), jos provosoimalla pystyyn pistetyt nettiväittelyt kiinnostavat, niin vilkaisepa tuo viime marraskuussa käyty "suuri lapsentekodebatti"! Olin itse mukana nimimerkillä "Isäksi tammikuussa".
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=1500000000000113&posting=22000000001249484 - elina
Iskä2004 kirjoitti:
Niin muuten Elina (toki kaikki muutkin), jos provosoimalla pystyyn pistetyt nettiväittelyt kiinnostavat, niin vilkaisepa tuo viime marraskuussa käyty "suuri lapsentekodebatti"! Olin itse mukana nimimerkillä "Isäksi tammikuussa".
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=1500000000000113&posting=22000000001249484Itse tosin en ihan provomieles tätä kirjoittanu, mutta kyllä sekin on mieles käyny alkuperäisen kirjoituksen jätön jälkeen :)
Ja kiinnostunu kun olin niin olenpa nyt sitten seurannu tiiviisti tätä keskustelua ja kommentoinu vähän sinne sun tänne.
Tyhmää tai ei, mutta kiitosta on tullut, kuten myös moitteita. Mieheni kanssa näitä luetaa yhdessä välillä ja jutellaan asioista.
Mieheni muuten onnittelee sinua vauvasta. Hän saa ensimmäisensä ensi tammikuussa. Meillä kun on tällainen uusperhe :)
Pitää käydä kattoo tuo linkki... - elina
Iskä2004 kirjoitti:
Niin muuten Elina (toki kaikki muutkin), jos provosoimalla pystyyn pistetyt nettiväittelyt kiinnostavat, niin vilkaisepa tuo viime marraskuussa käyty "suuri lapsentekodebatti"! Olin itse mukana nimimerkillä "Isäksi tammikuussa".
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=1500000000000113&posting=22000000001249484minä ainakin toivon lapsestani paljon, vaikkei hänestä paljoa tulisikaan. Hän on kuitenkin minun lapseni. Ja miksi laitoin sen tähän alkuun... Koska mielestäni se oli loistava veto siellä keskustelussa.
Ei tainnu kaikki siellä tajuta kaikkea. Luin koko keskustelun läpi ja aikamoista puhetta siellä oli. Tuntui, että kaikki siellä väänsi ja käänsi ja tahallaan ymmärsi väärin toistensa mielipiteitä. Ja vastakkain oli puhtaasti vanhemmat ja vanhemmiksi tulevat (sinä voimakkaimmin edustettuna)...
Saanko olla hieman utelias ja kysyä kuinka vanha olet? Ensin ajattelin, että olet suhteellisen nuori isä, mutta nyt en oikein tiedä. En kuitenkaan yli kolmikymppisenä osaa pitää. En kysy loukatakseni... Ihan vain uteliaisuuttani.
Pidä kiinni mielipiteistäsi... Ne ovat hyviä. - Iskä2004
elina kirjoitti:
minä ainakin toivon lapsestani paljon, vaikkei hänestä paljoa tulisikaan. Hän on kuitenkin minun lapseni. Ja miksi laitoin sen tähän alkuun... Koska mielestäni se oli loistava veto siellä keskustelussa.
Ei tainnu kaikki siellä tajuta kaikkea. Luin koko keskustelun läpi ja aikamoista puhetta siellä oli. Tuntui, että kaikki siellä väänsi ja käänsi ja tahallaan ymmärsi väärin toistensa mielipiteitä. Ja vastakkain oli puhtaasti vanhemmat ja vanhemmiksi tulevat (sinä voimakkaimmin edustettuna)...
Saanko olla hieman utelias ja kysyä kuinka vanha olet? Ensin ajattelin, että olet suhteellisen nuori isä, mutta nyt en oikein tiedä. En kuitenkaan yli kolmikymppisenä osaa pitää. En kysy loukatakseni... Ihan vain uteliaisuuttani.
Pidä kiinni mielipiteistäsi... Ne ovat hyviä.No ikää ei ole kolmeakymmentä, mutta ei paljon puutukaan, puolisen vuotta vajaa ;)
Tuosta aiemmin käydystä keskustelusta sen verran, että se oli ihan kuin lasten huhu-leikki, jossa supistaan ketjussa toisen korvaan lause ja lopuksi ketjun viimeinen sanoo ääneen sen, millaisena se hänen korvaansa kantautui. Minä yritin olla miltei sarasvuolainen positiivisen ajattelun lähettiläs, mutta varsin pian minusta oli muiden mielestä muotoutunut vapaan kasvatuksen irvikuva, joka pistää lapsensa kasvattamaan itseään - siitäkin huolimatta, etten omista kasvatusperiaatteistani ollut lausunut sanaakaan.
Myönnän, että tuohon keskusteluun lähdin mukaan tarpeettoman vittuilevalla viestillä. Olisi pitänyt ottaa asiallisempi startti aiheeseen.
Kiitos muuten vauva-onnitteluista :) Poika alkaa olla puolivuotias ja aika mukavasti on toistaiseksi mennyt. Ainakaan vielä ei näytä siltä, että poika milloinkaan olisi isälleen häpeäksi. Ja ainakin puheen määrästä päätellen tuntuisi olevan poliitikkoainesta eli pääministerihaavekin elää vielä ;) - elina
Iskä2004 kirjoitti:
No ikää ei ole kolmeakymmentä, mutta ei paljon puutukaan, puolisen vuotta vajaa ;)
Tuosta aiemmin käydystä keskustelusta sen verran, että se oli ihan kuin lasten huhu-leikki, jossa supistaan ketjussa toisen korvaan lause ja lopuksi ketjun viimeinen sanoo ääneen sen, millaisena se hänen korvaansa kantautui. Minä yritin olla miltei sarasvuolainen positiivisen ajattelun lähettiläs, mutta varsin pian minusta oli muiden mielestä muotoutunut vapaan kasvatuksen irvikuva, joka pistää lapsensa kasvattamaan itseään - siitäkin huolimatta, etten omista kasvatusperiaatteistani ollut lausunut sanaakaan.
Myönnän, että tuohon keskusteluun lähdin mukaan tarpeettoman vittuilevalla viestillä. Olisi pitänyt ottaa asiallisempi startti aiheeseen.
Kiitos muuten vauva-onnitteluista :) Poika alkaa olla puolivuotias ja aika mukavasti on toistaiseksi mennyt. Ainakaan vielä ei näytä siltä, että poika milloinkaan olisi isälleen häpeäksi. Ja ainakin puheen määrästä päätellen tuntuisi olevan poliitikkoainesta eli pääministerihaavekin elää vielä ;)Ja mulle näyttää täällä käyvän vähän samalla tavalla tuon merjan kans. Mutta ei se mitään...
Elämä hymyilee ja olen ylpeä, koska pidän kannastani kiinni, enkä muuta toiseksi jonkun kirjoituksen takia.
Jo mullekki joku kerkes huomauttelee miehestäni, mutta omapa oli häpeänsä. Jos mieheni ei vielä tunne tarvetta pettää, niin kuka voi sanoa, että se päivä vielä tulee. Ei kukaan. Tulevaa on turha pelätä. Silloin jää paljon hyvää nykyisyydestä näkemättä. Ja luulenpa, että jos minun lapseni vankilaan joutuu, niin tuskin sitä häpeäisin. Toki teen parhaani hänen kasvatuksensa suhteen, ettei niin kävisi.
Toivottavasti vielä kuulen sutkauksistas jotain tässä keskustelussa tai joissain muissa. Joskus on hyvä vain nauraa... - Me vain
elina kirjoitti:
Mutta ei muuta ku hauskaa kesää ja nautinnollista yhteiseloa :) Ei saa unohtaa välillä huomioida ja helliä toista...En edes ollut lukenut aiemmin noita muiden kommentteja... Siis voiko tosiaan porukka olla näin huumorintajutonta?
Porukka valittaa tosiaan sulle että "ei ne asiat noin mene".
Apua, huonosti menee jos ei itselleen voi tämän vertaa nauraa. Muutamaa taisi kolahtaa oikein kunnolla kun tuollainen meteli piti nostaa.
Älä välitä, on myös meitä jotka tosiaan huumorintajunsa on säilyttänyt ja osaamme nauraa myös itsellemme vaikka aina ei siltä tunnu! - mies33
Me vain kirjoitti:
En edes ollut lukenut aiemmin noita muiden kommentteja... Siis voiko tosiaan porukka olla näin huumorintajutonta?
Porukka valittaa tosiaan sulle että "ei ne asiat noin mene".
Apua, huonosti menee jos ei itselleen voi tämän vertaa nauraa. Muutamaa taisi kolahtaa oikein kunnolla kun tuollainen meteli piti nostaa.
Älä välitä, on myös meitä jotka tosiaan huumorintajunsa on säilyttänyt ja osaamme nauraa myös itsellemme vaikka aina ei siltä tunnu!juttu, se itseironia, jossa elinalta loppuivat hymyt...
Heh, heh, hee
Kirjoittanut: mies33, 19.6.2004 klo 14.48
Sinä HALUSIT sen ja nyt kitiset kun äijälle ei enää kelpaa ja ilmeisesti on mennyt sullakin jakeluun, että mukuloitten jälkeen ei enää tulla neitsyeksi, ei edes entiselleen!
Tietenkin tään voi laittaa miehen syyksi. Eikö? Kun ei näe itse omien tekemistensä seurauksia. - Me vain
mies33 kirjoitti:
juttu, se itseironia, jossa elinalta loppuivat hymyt...
Heh, heh, hee
Tietenkin tään voi laittaa miehen syyksi. Eikö? Kun ei näe itse omien tekemistensä seurauksia."Sinä HALUSIT sen ja nyt kitiset kun äijälle ei enää kelpaa ja ilmeisesti on mennyt sullakin jakeluun, että mukuloitten jälkeen ei enää tulla neitsyeksi, ei edes entiselleen"
Kuka on väittänyt ettemme kelpaa miehillemme?
Sekö sinua vituttaa että on myös naisia jotka osaa nauraa itselleen? Tiedätkö että ei tarvitse olla lihava, muodoton ihrakasa samaistuakseen Elinan tekstiin. En myöskään ymmärrä miten siinä muka miestä syytetään?
Mutta sinä kun näytät naisten sielunelämää niin hyvin ymmärtävän niin mikäs siinä.
Sitten kun joskus kykenet synnyttämään ja edes tajuat alkuperäisen viestin niin sinunkin ininää jaksaa kuunnella!
Kaikista kirjoituksistasi päätellen taisi sulta akka vaihtaa nuorempaan kun noin katkera olet!
Katsos kaikilla kun ei käy niin.
Tilaa itsellesi nettimorsian jos et muuten naista saa. Mutta älä kuvittele ymmärtäväsi naisten ajatusmaailmaa... Se on säälittävää! - miksa
mies33 kirjoitti:
Heh, heh, hee
Tietenkin tään voi laittaa miehen syyksi. Eikö? Kun ei näe itse omien tekemistensä seurauksia.Olisitpa lukenut ton otsikon kunnolla, siinä luki EI HEIKKOHERMOISILLE
Kiitos Elina,juttusi piristi kummasti päivääni, lisää samanlaisia juttuja, olisiko seuraavana sinkut ja sitten vanhukset ?? - mies33
Me vain kirjoitti:
"Sinä HALUSIT sen ja nyt kitiset kun äijälle ei enää kelpaa ja ilmeisesti on mennyt sullakin jakeluun, että mukuloitten jälkeen ei enää tulla neitsyeksi, ei edes entiselleen"
Kuka on väittänyt ettemme kelpaa miehillemme?
Sekö sinua vituttaa että on myös naisia jotka osaa nauraa itselleen? Tiedätkö että ei tarvitse olla lihava, muodoton ihrakasa samaistuakseen Elinan tekstiin. En myöskään ymmärrä miten siinä muka miestä syytetään?
Mutta sinä kun näytät naisten sielunelämää niin hyvin ymmärtävän niin mikäs siinä.
Sitten kun joskus kykenet synnyttämään ja edes tajuat alkuperäisen viestin niin sinunkin ininää jaksaa kuunnella!
Kaikista kirjoituksistasi päätellen taisi sulta akka vaihtaa nuorempaan kun noin katkera olet!
Katsos kaikilla kun ei käy niin.
Tilaa itsellesi nettimorsian jos et muuten naista saa. Mutta älä kuvittele ymmärtäväsi naisten ajatusmaailmaa... Se on säälittävää!jakeluun ironia sulla, niin ei mene. En voi mitään...
Sen sanotaankin olevan ÄLYKKÖJEN huumoria. - mies33
miksa kirjoitti:
Olisitpa lukenut ton otsikon kunnolla, siinä luki EI HEIKKOHERMOISILLE
Kiitos Elina,juttusi piristi kummasti päivääni, lisää samanlaisia juttuja, olisiko seuraavana sinkut ja sitten vanhukset ??huumorintajuttomia tolloja?
- miksa
mies33 kirjoitti:
huumorintajuttomia tolloja?
Ai jaa minäkös se tässä huumorintajuton olenkin, mene sinä TOLLO itseesi !!
- Kathy
miksa kirjoitti:
Ai jaa minäkös se tässä huumorintajuton olenkin, mene sinä TOLLO itseesi !!
Aivan, mies 33 luulee olevansa älykkö, mutta täys reppana tuo tuntuu olevan. Varmaankin nainen jättänyt ja katkeruudessaan yrittää täällä todistella jotain, Haloo sinkkupalstat on erikseen.
- Me vain
mies33 kirjoitti:
jakeluun ironia sulla, niin ei mene. En voi mitään...
Sen sanotaankin olevan ÄLYKKÖJEN huumoria.Kyllä tosta sun pskan jauhamisesta on ironia kaukana. Sanakirjasta selviää myös mitä ironia tarkoittaa.
- elina
mies33 kirjoitti:
Heh, heh, hee
Tietenkin tään voi laittaa miehen syyksi. Eikö? Kun ei näe itse omien tekemistensä seurauksia.mutta ole vain siinä uskossa jos haluat...
Anteeksi rakkaani... tarkoitti vain sitä, että miehet aina moittivat naistensa ulkomuotoa kun he vanhenevat ja synnytyksestä jää jälkiä. Luulen, että jokainen nainen, myös minä, tajuaa ettei neitsyeksi enää palata ja muodot muuttuu... Mutta tajuavatko miehet vai aikovatko he aina morkata meitä siitä hyvästä.
Välillä kun luen kirjoituksias, mietin tosissani mitä päässäs mahtaa liikkua? Jos koko juttu on kirjoitettu huumorin pohjalta, ajatellen kaikkea mistä miehet ja naiset toisiaan moittivat ja nainen kun olen niin naisen ajatusten pohjalta se huumorina vedin, niin missä ihmeen välissä se pitää sun noin vakavasti ottaa... Aivan kuin se loukkaisi ns. miehisyyttäs.
Kommentit itse tekstistä on ollut kiitettävää, henkilökohtaisuudet ovat asia erikseen. Eikä mulla noin vähästä hymy hyydy. Tuo mitä sanot on hyvin pientä, moneen muuhun perhe-elämän murheeseen ja riemuun. - elina
miksa kirjoitti:
Olisitpa lukenut ton otsikon kunnolla, siinä luki EI HEIKKOHERMOISILLE
Kiitos Elina,juttusi piristi kummasti päivääni, lisää samanlaisia juttuja, olisiko seuraavana sinkut ja sitten vanhukset ??Tuolla jollekkin jo jotain lupailinkin lapsiperheet vastaan äkäiset vanhukset, nuoret vastaan vanhat, sinkut vastaan varatut tai jotai sinne päin... Seurannu tätä keskustelua, niin aika hyvää materiaalia täällä tulee mm. lapsia tehneet pariskunnat vastaan sinkut/lapsettomat.
Katsotaan nyt...
Eiköhän jotain vielä keksitä. - nyt palo sipsit
mies33 kirjoitti:
Heh, heh, hee
Tietenkin tään voi laittaa miehen syyksi. Eikö? Kun ei näe itse omien tekemistensä seurauksia.Nyt on ihan sama onko asiat oikein kirjoitettu vai väärin, mutta oli pakko kirjottaa... te miehet luulette olevanne NIIN TÄYDELLISIÄ (osa onkin) ei pidä syyttää peiliä jos naama on kiero sana opettajani joskus. Katso sinne peiliin kylläpä ne miestenkin pyllyt leviää ja alkaa ryppyyntyä, tämä ei siis ole naisten ongelma yksistään. Käy itse vessassa paskantamassa jalkapallo ja katsotaan onko reikä levinnyt...(ilkeä esimerkki synnyttäminen on ihana asia ja aloittaahan se uuden elämän.)
Joo ja kyllä se kaljamaha on niin nätti onhan siihen pitänyt monta olutta juoda ja pari lenkkimakkaraa syödä kun futista telkasta tulee.
Kyllähän sitä kelpaa vanhainkodissa sitten ihmetellä kun kukaan ei tule katsomaan sua sinne, mätänet ja kukaan ei edes tiedä, että tämmöinen henkilö on ollut olemassa.
Ihana elämä!!!
Tarkoitus oli sanoa, että ette te miehetkään ikuisesti elä ja varsinkaan komeina.
Ihanaa, että on olemassa vielä kunnon isiä ja miehiä. - miksu
elina kirjoitti:
Tuolla jollekkin jo jotain lupailinkin lapsiperheet vastaan äkäiset vanhukset, nuoret vastaan vanhat, sinkut vastaan varatut tai jotai sinne päin... Seurannu tätä keskustelua, niin aika hyvää materiaalia täällä tulee mm. lapsia tehneet pariskunnat vastaan sinkut/lapsettomat.
Katsotaan nyt...
Eiköhän jotain vielä keksitä.Jään mielenkiinnolla odottamaan jatkoa : ))
- vastaan
Eräs laulu alkoi näin. Mummo se istui jakkaralla, hiveli pillua makkaralla.
Jotenkin vain sopi vastaukseksi.- merja
paras vastaus aloitukseen...;)
- elina
Tämä oli juuri sitä mitä osasinkin odottaa ja odotinkin. Mutta että mummo??
:D - Iskä2004
Niin anteeksi vielä sen verran, että oliko laulun "mummo" elänyt parisuhteessa ja jäänyt sitten onnettomaksi leskeksi ynnä menettänyt lapsensa pahalle maailmalle vai oliko hänen sinkkuutensa jatkunut läpi elämän? Minun olisi hyvä tietää tämä, jotta voisin viiteryhmäni ("parisuhde ja lapset on jeejee") mukaisesti loukkaantua siitä, jos ko. laulua oli siteerattu tarkoituksena herjata minua ja edustamaani näkökantaa.
Kysyn tämän samassa hengessä kuin lapsena tv:n ääressä Kuukauden westerniä katsellessa, että "isä, kenen puolella me ollaan?" ;) - Tuatto
"Tyttö se istui kaivonkannella, kutoi lapselle paitaa. Katseli sitten pillunreikää, sieltä se tulla taitaa"
Tulipahan vain mieleen, että tätä lauleskeli aikoinaan vanhempi sukulaistäti lypsyltä tullessaan. Sama täti pystyi hädän tullessa kusemaan hame päällä vaikka keskellä pihaa, eikä kukaan huomannut mitään ja hame pysyi kuivana. Yrittäkääpäs nykynaiset samaa!
- Vaimo
Minä ymmärsin pointtisi, ja nauroin makeasti... kiitos siitä!
Tottahan turiset, että monesti sitä tulee valitettua turhista asioista - puolin ja toisin! Mies valittaa joskus vararenkaistani, harmaantuvasta tukastani tms., ja minä muistuttelen toisinaan hänen "kaljamahastaan" ja ikävistä tavoistaan ;-) vaikka loppujen lopuksi niillä ei ole MITÄÄN VÄLIÄ. Rakastammehan niistä huolimatta kuitenkin toisiamme. Joskus, varsinkin kun toinen oikein ärsyttää ja ottaa päähän, tulee helposti kiisteltyä tällaisista pikkuasioista, mutta toisaalta niille sitten nauretaan makoisasti jälkeenpäin... että ollaanpa sitä idiootteja kun mokomista pikkuasioista jaksetaan kinastella, aikuiset ihmiset! - hehe
en voi muuta kun nauraa...:) sä mahdat olla loisto tyyppi! itsekkin aina surkuttelen kun mies töllää jotain nuoria pimuja kaupungilla,tuntien itseni rupsahtaneeksi..mutta kuitenkin illalla kun sänkyyn kömmitään,minulle hän kuiskaa että rakastaa ja minut hän rutistaa kainaloonsa:))ja minulla sattuu olemaan juuri sellainen möhömaha mies,mutta pidän hänestä sellaisena kun hän on,en lähde haukkumaan sellaista jota rakastan koko sydämestäni. KAUNEUS ON KATOAVAISTA.. JA MONI KAKKU PÄÄLTÄ KAUNIS...JNE JNE..
hyvät kesät sulle elina!!!- elina
Meidän kainaloommehan ne miehet lopulta kuitenkin nukahtavat. Oltiin sitten riidelty tai rakasteltu kiihkeästi. Ja siinä riidellessä, ei sitä huomaa onko toisella pömppömaha, kalju päälaki tai harmaat hiukset. Tai rakastellessa huomaa onko siellä pieni vai suuri ja onko se selluliitti tiellä tai kuuluuko epämääräisiä loiskeen ääniä sen hytkymisen tuloksena. En minä ainkaan. Nautin jokaisesta hyvästä hetkestä, jotta jaksaisin elää ne pahat hetket katkeroitumatta.
"Sillä kuin sormus joka meidät yhteen liitti on pyöreä rengas ilman alkua ja loppua, niin on myös meidän rakkautemme kestävä, pienin kolhauksin." Enpä muista kuka tuon on sanonut, mutta kuvaus on hyvä...
- Tuatto
...olit kyllä aika julma naisia kohtaan. Eihän aikuiset naiset nyt ihan noin pahasti itsesäälissä ulise, teinitytöt on toki eri asia.
"Tein sen ihan sinun vuoksesi."
Tämä oli kyllä ihan hyvä - varsinkin kun tuollaisia kommentteja joksus jopa käytetään...:-D- elina
enkä yhtää julma miehiä kohtaan? Ei kyllä siinä yritettiin panna vähän halvalla molempia. Ja kyllä aikuinen nainen voi todellakin joskus näin ajatella. Se on sitä itseironiaa. Ja olenhan sen itse kirjoittanut ja tietääkseni ainakin olen nainen... No aikuisuus riippuu tietenkin siitä miten se luokitellaan. Itseäni pidän aikuisena, jolta kuitenkin leikkisyyttäkin tarvittaessa löytyy :)
Kunpa kaikki osaisivat nauraa itselleenkin, eikä aina vain muille. - Tuatto
elina kirjoitti:
enkä yhtää julma miehiä kohtaan? Ei kyllä siinä yritettiin panna vähän halvalla molempia. Ja kyllä aikuinen nainen voi todellakin joskus näin ajatella. Se on sitä itseironiaa. Ja olenhan sen itse kirjoittanut ja tietääkseni ainakin olen nainen... No aikuisuus riippuu tietenkin siitä miten se luokitellaan. Itseäni pidän aikuisena, jolta kuitenkin leikkisyyttäkin tarvittaessa löytyy :)
Kunpa kaikki osaisivat nauraa itselleenkin, eikä aina vain muille.Nooo... Sohvalla makaava, piereskelevä mies joka lähtee kaljalle kun vaimo on suunnitellut kynttiläillalista.
Hellyyden ja läheisyyden puutetta poteva vaimo, joka piehtaroi itsesäälissä ja ulisee menetyn kauneutensa perään. Ja vielä marttyyrius tähän päälle.
Aika kliseinen asetelma (ja sen takia osin todenperäinen), josta tosin kärjistämällä oli tehty aika hauska.
Pointti kuitenkin oli, että tässä tarinassa miehellä on tilanne hallussa, kun taas nainen on (jälleen kerran) se uliseva surkimus ja uhri.
Siksi sanoinkin, että olit vähän turhan ilkeä naissukupuolta kohtaan. Oman näkemykseni mukaan suurin osa naisista kykenee vastaavassa tilanteessa muuhunkin kuin päiväkirjalle kyynelehtimiseen. - elina
Tuatto kirjoitti:
Nooo... Sohvalla makaava, piereskelevä mies joka lähtee kaljalle kun vaimo on suunnitellut kynttiläillalista.
Hellyyden ja läheisyyden puutetta poteva vaimo, joka piehtaroi itsesäälissä ja ulisee menetyn kauneutensa perään. Ja vielä marttyyrius tähän päälle.
Aika kliseinen asetelma (ja sen takia osin todenperäinen), josta tosin kärjistämällä oli tehty aika hauska.
Pointti kuitenkin oli, että tässä tarinassa miehellä on tilanne hallussa, kun taas nainen on (jälleen kerran) se uliseva surkimus ja uhri.
Siksi sanoinkin, että olit vähän turhan ilkeä naissukupuolta kohtaan. Oman näkemykseni mukaan suurin osa naisista kykenee vastaavassa tilanteessa muuhunkin kuin päiväkirjalle kyynelehtimiseen.Jokaisen naisen todellakin pitäisi pystyä tekemään tilanteelle jotakin, eikä vain ulista... Ja elävässä elämässähän näin onkin. Ja helpompihan minun on naisena kritisoida naisen kantaa tilanteesta, koska tiedän mitä siellä pikku päässä todellakin voi ajatella. Ja jos joku nainen ei ole koskaan itseään ja tilannettaan surkutellut, niin hyvä.
Kirjoituksessani vain on todellakin otettu huomioon nämä kliseet ja vedetty niitä aika rankan päälle. Mutta myönteisiä ajatuksia se näyttää herättäneen kuitenkin. Ja minä ainakin osaan vielä nauraa niin itselleni kuin näille vastauksille ja keskusteluille mitä täällä on :)
Ja kyllä siinä välillä rypee vaikka millaisessa itsesäälissä kun tuntee, ettei mies huomaa vaikka mitä yrittäis ja tekis. Mutta onneksi ne tunteet on vain hetkellisiä, eikä niitä jäädä miettimään ja vatvomaan sitä hetkeä pidempään.
Nimittäin miehille tiedoksi, kyllä nainen voi synnytyksen jälkeen itseään pitää hirviönä kun muutosta tapahtunut. Ennenhän kerkesi ja jaksoi tehdä paljon enemmän miehensä eteen ja kanssa. Nyt yht'äkkii tuntuu ettei jaksa ja kerkeä mitään. Nainen haluaa ehkä hieman enemmän huomiota. Ja mitä mies tekee, valittaa kuinka ennen oli niin paljon parempaa, kuinka nainen löysty jne. Ihme jos siinä ei itsesurkutttelu käy koskaan mielessä. Mutta luulenpa, että moni mieskin käy läpi sen vaiheen, jossa tuntee ettei nainen huomioi häntä, vain vauvan... Ja saattaapa mieskin surkutella, että tähänkö on tultu. Ihan samalla lailla.
- Äippy
Mut mä en pystyny nauramaan vaan mä kyllä itkin! Toi on meinaan niin totta!!!
- elina
Tiesin jo kirjoittaessa, että joillekkin teksti voi olla liikaa. Mutta kirjoitin sen silti. Itse olin joskus samassa tilanteessa, mutta vaikka miten yritin ei mies muuttunut. Joten lopulta lähdin menemään. Jätin miehen, joka jälkeen päin tajusi mitä menetti.
Nyt myöhemmin olen löytänyt uuden ihanan pakkauksen, jonka kanssa homma toimii. Enää ei ole samanlaista.. Mutta kun seuraa sivusta näitä keskusteluja, tulee mieleen kuinka naurettavia me ihmiset osataan olla kun perheeseen tulee lisää ihmisiä. Sitä väkisinkin miettii mihin se kaikki jo tuttu ja turvallinen katosi ja kuinka sen voisi saada takaisin... Ja paras tapa on nähdä se ja osata nauraa niin itselleen kuin tilanteille, niin yhdessä kuin erikseenkin.
Jutussa on kärjistelty naisen ja miehen suhdetta. Naisen tunteita, ehkä enempi siltä kannalta kun lukija on mies. Ehkä hän tajuaisi miltä naisesta todellakin voi tuntua, mutta huumorilla... Koska kuka mies jaksaisi lukea jos se on nyyhkivällä ja vetoavalla tavalla kirjoitettu? Humoristisesti mielenkiinto pysyy hereillä...
Olen pahoillani, jos kirjoitus jotenkin loukkaa, mutta kaikkia keinoja on kokeiltava.
Tiesin riskit ja siksi kirjoitin alkuun ei heikkohermoisille...
Toivottavasti miehesi tajuaa ajoissa mikä aarre hänellä on käsissään, eikä tämän kaltaiset kirjoitukset saisi sinua enää itkemään. Toivon sulle kaikkea hyvää!
- ämmä
joka laittaa epäonnistumisensa miehensä piikkiin!
- !!!
Luulee idiootti joka ei ymmärrä lukemaansa!
- elina
epäonnistumisensa? Jokainen nainen on onnistunut täydellisesti, kun sen pienen ihmeen on synnyttänyt. Mikään murhe ei ole raskas sen rinnalla kun ensimmäisen kerran tuntee lapsensa imevän rintaa pysyäkseen hengisä ja voidessaan antaa sen tarvitseman ravinnon. Ei sitä kun pienet sormet ensimmäisen kerran tarraa sormeen, kun katsoo silmiin tai hymyilee. Kaiken teen uudellen, koska jonain päivänä kuulen sanan "ättä" ja "iti" jotka puheen kehittyessä muuttuu äidiksi a isiksi...
Kyllä saatan murehtia kun mies vaikuttaa etäiseltä. Tottakai mietin mitä mies ajattelee kun en enää olekkaan yksin hänen käytössään ja aikani ei ole enää vain hänelle... Kyllä saatan tuntea itseni rumaksi jos mies sanoo jotain tahdittomasti... Saatanhan minäkin loukata miestäni ja hän tuntea itsensä riittämättömäksi. Mutta se on elämää ja pieni hinta siitä kaikesta onnesta mitä se pieni käärö tuo tullessaan. Toiselta vain on osattava myös pyytää anteeksi ja kertoa kuinka arvokas ja rakas tämä toinen ihminen on. Jokaisen epäonnistumisen tilalle on vastapainoksi jotain hyvää.
Jos epäonnistun äitinä, ei se ole mieheni vika. Jos mieheni epäonnistuu isänä, ei se ole mun vika. Ei ketään voi epäonnistumisistaan syyttää kuin itseään. Luulisi sen tajuavan jokainen, valitettavasti niin ei ole. Vaan syytä haetaan muualta. Mä en syytä yksin miestäni vaikeuksista joita ollaan koettu ja tullaan vielä kokemaan, mutta odotan mieheni selviävän niistä kanssani. Yhdessä.
- Kultsut
Mua ei naurattanut vaan säälitti. Onneksi itselläni on jo kuudetta vuotta mies joka jumaloi minua. Meikäläiselle ei kertaakaan sanottaisi noin, se olisi lähtö saman tien. Perseestä löytyy selluliittia mutta mieheni pitää sitä naisellisen pehmeänä, muodokkaana ja seksikkäänä. Mieheni kyrpä ei ole veltostunut kertaakaan. Ja minun ei tarvitse niellä mitään nesteitä jos minua ei huvita. Mieheni jos makaa sohvalla, hivelee ja koskettelee hän minua koko ajan. Onneksi olen pitänyt kahden lapsen jälkeen itsestäni huolta etten ole päässyt rupsahtamaan. Onneksi mieheni on charmikkaan komea ettei hän ikinä näyttäisi ukiltani. I´m so happy !!!
- Tuatto
Ironiantaju, haloo... Alkuperäinen tekstihän oli täysin kieli poskessa kirjoitettu.
Vähän kyllä ihmetyttää, että mistä mahtaa johtua tämä ilmiö: Nainen/mies valittaa parisuhdeongelmaansa. Nainen nalkuttaa/pihtaa/murjottaa päivät läpeensä. Mies on laiska/epäromanttinen/tuhlari. Niin eikös jostain singahda valopää, joka ilmoittaa että onneksi MEILLÄ on asiat helvetin hyvin. Kylläpä varmaan auttoi alkuperäistä kirjoittajaa!
Ihan kiva sinänsä, ettet ole rupsahtanut ja että miehesi on komea ja että oleet niiiiin onnellinen. Muista kuitenkin, että painovoima saavuttaa meidät. Kaikki. Ennemmin tai myöhemmin. - elina
Niin on mullakin. Mutta ei silti tulisi mieleeni sääliä niitä joilla tilanne ei ole yhtä hyvin hallussa. Ja kyllä teilläkin varmasti joskus riidellään ja mielessä käy vähemmän maireita ajatuksia niin itsestä kuin toisestaki. Uskon, että on mahdollista saada parisuhde ilman riitoja ja muita ongelmia. Mutta me ainakin nahistellaan jos tulee tarve. Ainakin tiedetään, ettei ihan pienestä erota. Tuo teksti ei koske teidän perhettä. So what? Ja kuten tuattoki tuol sanoi painovoima iskee ennemmin tai myöhemmin, mutta se iskee ja aika kuluu ja tekin vanhenette. On hyvä jos osaa toista rakastaa myöskin silloin. Ja siihenhän tekstissä pyrittiin. Saamaan tajuamaan, että kaikesta huolimatta rakastaa toista.
Hyvää kesää ja onnellista parisuhdetta! - Painovoima
Tuatto kirjoitti:
Ironiantaju, haloo... Alkuperäinen tekstihän oli täysin kieli poskessa kirjoitettu.
Vähän kyllä ihmetyttää, että mistä mahtaa johtua tämä ilmiö: Nainen/mies valittaa parisuhdeongelmaansa. Nainen nalkuttaa/pihtaa/murjottaa päivät läpeensä. Mies on laiska/epäromanttinen/tuhlari. Niin eikös jostain singahda valopää, joka ilmoittaa että onneksi MEILLÄ on asiat helvetin hyvin. Kylläpä varmaan auttoi alkuperäistä kirjoittajaa!
Ihan kiva sinänsä, ettet ole rupsahtanut ja että miehesi on komea ja että oleet niiiiin onnellinen. Muista kuitenkin, että painovoima saavuttaa meidät. Kaikki. Ennemmin tai myöhemmin.Lopulta painovoimaa iskee kaikkiin. Mutta siinä on suuri ero, iskeekö se 30 vuotiaana vai 50 vuotiaana..
- makarooni kuski
Vittu miten LUSNUU !
Hah...
Saatana soikoon - -Nico-
Juttusi oli kyllä hyvä, tosin ei ainakaan minua naurattanut. Surullista ajatella, että joillakin asiat ovat oikeasti noin surkeasti!
Toivottavasti kaikki te armon naiset saatte viettää mukavan juhannuksen ja saatte edes vähän romantiikkaa!
Ja ikävät miehet, koittakaa hukkua vaikka sepalus auki! - Marko
Työkaverin kanssa luettiin ja todettiin, että kirjoituksesi oli loistava.
- Eikka
Marko naisen nimenä? Hmmmm
- Poika17
kyllä...
:)
Kiitos muistutuksesta-----> only free sex, everything else will break your heart... or... atleast make you feel misserbly uncomfortable. - Master
...eivät osaa vaatia. Kuulin tämän venakkotytön suusta joka ihmetteli miksi naiset päättävät perheen asioista Suomessa. Naiselta pitää vaatia sitä että hoidetaan itseä, luulisi sen jo vaikuttavan heidän itsetuntoonsa. On todella ikävää, että suomalaisnaiset ovat mielettömän kauniita n. 20 vuotiaina, josta suunta on vaan alaspäin. Läskiä, laardi-perseitä, hiukset leikataan poikamaisiks, huoliteltu ulkoasu puuttuu, ei meikata, harmaata riittää. Suomalainen äijäkin lihoo, mutta valitettavasti naiset kyllä antavat ulkonäkönsä repsahtaa pahemmin. Ikääntyminen tyylikkäästi on hyvä homma, mutta järetön läskistyminen ei. Se näkyy jo itseinhona ja lakanavaatteina. Hirveää saatana.
Etelän maissa ja idässä asiat ovat toisin.- italiafani
Varmaan Suomessa naiset jossain määrin eivät huolehdi itsestään, mutta se ei tarkoita, että kaikki naiset olisivat huolimattomia. Suomessa naiset eivät todellakaan meikkaa samalla tavalla kuin venakot "maalaa." Suomessa naiset arvostavat enemmän luonnollisuutta. Mitä löytyykän senttikerrosten alta, se onkin arvoitus, koska se senttikerros on jatkuvasti päällä. Eikös se osoita huonoa itsetuntoa sekä epähygiienisyyttä? Uskon ja väitän, että suomalainen nainen huolehtii omasta puhtaudestaan paremmin kuin suomalainen mies tai venakko. Se on kulttuurista kiinni.
Ei, poika kulta, naiset ole esineitä eikä pelkästään katseltavaksi varten, jos rakastat tyttöäsi, pystyt kohtaamaan hänet ilman meikkiä aamuisin sekä katselemaan häntä, vaikka perse olisikin hieman levinnyt.
Mikä etelän maiden naisiin tulee, niin kyllä siellä naiset alkavat jo levitä kummasti 20- 30 ikävuoden vaiheilla. Mistä tietosi on peräisin, vai onko se vain unta. Italian pikkukylillä todellakaan naiset kuin miehetkään pukeutuvat viimeisen päälle ja aina huoliteltuna.
Kuinka sellainen nainen, joka synnyttää monta lasta peräkkäin, hoitaa lapset, kodin ja valvoo yökaudet, ehtii huolehtia itsestän? Mies kylläkin ehtii, kun pitää kiinni kössitunneistaan sun muista harrastuksistaan. Naiselle pitää myös suoda säännöllinen itsensä hoitamisen hetki, ilman lapsia, ja viikottain. Naisen synnyttämisen jälkeen tapahtuu kehossa monenmoisia muutoksia ja ne pitää saada alkaa laittaa kuntoon pian tai muuten rupsahtaa. Miehen pitää se tajuta eikä vaan ajatella omaa hyvinvointiaan.
P.s. Olen katsellut ympärilleni erityisen tarkkaan ja voin todeta, että Suomessa miehet eivät ole maailman siisteimpiä ja hoikempia, kamalaa katsottavaa punttisalihousissaan ja hiukset paskaisena. - elina
miksi venakotkin hakevat sitten suomalaisen miehen?
Omaan ystäväpiiriini kuuluu myös venäläisiä naisia, heidäm kultturiinsa kuuluu meikkaus erillä lailla kuin suomessa. Monilla on jopa huono iho joka on hyvä peittää meikillä.
Ja suomalaiset miehet ovat maailmalla huudossa, varsinkin venäjällä, koska suomalaiset antavat myös naisten päättää perheen asioista, eivätkä vain miehet.
Suomessa miehet vain jotenkin kuvittelevat että nainen itsestään korjaantuu synnytyksen myötä. Mutta miten nainen menee kuntosalille jos on lapsi aina hoidettavana. Ihania ne miehet jotka välillä jäävät kotiin lapsen kanssa jotta äiti pääsee rentoutumaan ja kaunistautumaan... Hetkeksi levähtämään. Mutta turhan usein käy niin, että nainen valvoo yöt ja päivät, saa nukuttua ehkä pari kolme tuntia vuorokaudessa. Ei siinä jaksa alkaa meikkaamaan miehensä mieliksi. Kuitenkin jokainen on kaunis. Oli lihava tai laiha. Ainkin pitäisi, koska siinä vierelläsi kuitenkin on ihminen jonka kanssa päätit perheen perustaa. Ja mieluummin nainen laihduttaa jos mies on positiivinen ja kannustava, rakastaa kaikesta huolimatta, kuin että moittii joka hemmetin asiasta joista näillä palstoilla saa lukea.
Etelän maissa ja idässä naiset ovat kauniita nuorina, mutta vanhenevat nopeammin kuin täällä kylmässä pohjolassa. Sillä aurinko pilaa ihon nopeasti. Mutta kullakin mielipiteensä. Minä ainakin olen kauneuteni säilyttänyt ja aion vielä pyöristyä arvokkaasti ja ylpeänä siitä, että olen suomalainen nainen ja saanut saattaa maailmaan lapseni ja kasvattaa heidät. Toivottavasti ymmärtämään, että ulkonäkö on katoavaista, mutta sisäinen kauneus kestää läpi elämän. Ja toista pitää rakastaa sellaisena kuin hän on, eikä sellaisena kuin hän on unelmissa.
- Janne
No jokainen määrittelee onnensa eri lailla. Minulle tuo ei ole onnea. Tietenkään kaikkea ei voi saada ja ehkä teilläkin on niitä onnenhetkiä, joihin ei mielestäni kuulu anteeksi-pyytäminen rupsahtelusta, ja suihkussa masturboiminen, kun äijä ei enää saa tussuasi märäksi?
- mittakirvesmies
Loistavan kirjoituksen olet laatinut, elina. Siihen on vaikea vastata taso säilyttäen ja keskusteluun osallistuneet tekevät tehtävästä miltei mahdottoman. Niin - olethan lukenut viestit ja ymmärrät, mitä tarkoitan :)
Mutta siitä huolimatta... tässä sinulle tekstiäsi mukaillen sananen entiseltä ukkomieheltä:
Sinä - naiseni - makaat vierelläni aviovuoteessamme. Katson sinua ja vain vaimea kuorsaus kavaltaa sinun olevan elossa. Hiukseni ovat vielä kosteat suihkun jäljiltä. Vielä hetki sitten nautin lämpimän pisaravirran kosketuksesta ja muistin kaipuulla, kuinka joskus sain tuntea sinun käsiesi lämpimän hehkun ihollani.
En minä niitä kasslereita grillannut ja tuonut kukkakimppua pöydälle ja valinnut laatuviiniä vain siksi, että saisit nähdä perintömaljakkosi sekä häälahjaksi saamamme kristalliset viinilasit ja hotkaista pihvit jaksaaksesi viedä koiran lenkille. On ne lenkit nähty - siellähän sinä istut naapurissa juoruamassa ja Musti läähättää janoissaan portaiden pieleen kytkettynä. Halusin istua kanssasi terassilla viettämässä laatuaikaa jutellen ja herkutellen. Ensi kerralla taidankin heittää kylmän lenkkimakkaran pöydälle ja juoda keskikaljaa suoraan tölkistä. Pieraisen ja karistan tuhkat tupakastani lattialle - mutta auringonlasku on kaunis - vaikka yksin sitä joudunkin katsomaan. Taas kerran, sillä sinä olet jo aikaa sitten unohtanut, mitä on romantiikka ja läheisyys.
Ja vielä pitäisi olla valmiina kun vain saat päähäsi haluta. Jos en innostu hetkessä, käännät selkäsi ja murjotat seuraavat kolme päivää. Voisin tietysti hoitaa homman yöpöydän laatikossa lymyävällä jellyllä, mutta mitä turhaan vaivautua. Siinähän sinä makaat nytkin aivan samalla tavalla evääsi heilauttamatta. Hetken harkitsen, alkaako runkulle, mutta olkoon - kaipa tuosta vielä joskus tokenet. Tai toisaalta... eipähän tarvitse nuolla ja saada suutaan täyteen ällön makuisia karvoja, joita saa sitten käydä jälkeenpäin syljeksimässä ja kaivelemassa hammasharjalla suustaan. Tai tarjota puolikankeaa, kun kovaa ei nyt ole saatavilla. Kun naiselle esileikki ja miehen kiihottaminen ovat vain teoriaa, jota on joskus lueskeltu naistenlehdistä.
Mutta minähän olenkin vain mies. Mies, jolla hiukset hapsottaa, kynnenaluset ovat mustat ja silmät punoittavat valvotun yön ylityövuoron jäljiltä, jotta sinulla olisi mahdollisuus hoitaa lapsemme kotona. Parransänkeäkin löytyy... nukuinhan aamulla rokuliin. Anteeksi, että en ehtinyt ajaa partaani ja keittää aamukahvia sinulle tänään ennen heräämistäsi. Anteeksi, että en ole käynyt parturissa. Kyllä tämä takku häiritsee minua itseänikin, mutta kun olen joka hemmetin päivä töissä, niin koskas minä siellä olisin voinut käydä. Pitäisitköhän polkkatukasta? Sehän olisi sopivasti samaa tyyliäkin kuin niillä rokkareilla, joiden konsertteja kierrät. Kerran niin komeat kasvoni ovat sään ahavoittamat ja muistuttavat parkittua nahkaa. Ja uljas ryhtini, josta olin ylpeä (prkl..) työn köyristämä jäykkä selkä, jonka sain, kun sinun ja lapsemme tähden vaihdoin ihailemasi urheilevan adoniksen roolin tunnolliseen perheen isään. Onhan siitä vielä muistona virttyneet verkkarit, joihin pukeudun päivittäin, sillä kaikista yrityksistä huolimatta rahani eivät riitä parempaan. Tilini hupenee asuntolainaan, ruokaan ja vaippoihin. Mihin katosikaan se upea urho?
Anteeksi rakkaani, että saimme vauvan. Anteeksi, kun kaadun joskus iltaisin suoraan sänkyyn 18 tunnin työpäivän jälkeen. Anteeksi, kun menin rupsahtamaan... Mutta tiedätkö? Tein sen ihan sinun vuoksesi. Ihan vaan siksi, ettei kukaan luulisi sinua äidikseni :)- elina
Aivan upee... Vedet silmissä nauroin. Tulipahan se miehinenkin vastine sieltä. Olenkin miettinyt mitä miehet ajattelevat. Tuo olisikin loistava jatke tuohon mun tekstiin... Sainpahan miehisen ajatuksen siihen mukaan.
Toivottavasti useampikin ihminen käy tuon vielä lukemassa täältä keskustelu rimpsun lopusta :)
Huomaavat kuinka pienistä kaikki voi olla kiinni ja kuinka molemmat voi ajatella...
Ja nyt itteä niskasta kiinni ja kaikki joilla jokin parisuhdetta hankaa niin selvittämään ongelmat ja nauttimaan elämästä, eikä vain moittimaan toista koko ajan...
Hyvää kesää sinullekkin! - mittakirvesmies
elina kirjoitti:
Aivan upee... Vedet silmissä nauroin. Tulipahan se miehinenkin vastine sieltä. Olenkin miettinyt mitä miehet ajattelevat. Tuo olisikin loistava jatke tuohon mun tekstiin... Sainpahan miehisen ajatuksen siihen mukaan.
Toivottavasti useampikin ihminen käy tuon vielä lukemassa täältä keskustelu rimpsun lopusta :)
Huomaavat kuinka pienistä kaikki voi olla kiinni ja kuinka molemmat voi ajatella...
Ja nyt itteä niskasta kiinni ja kaikki joilla jokin parisuhdetta hankaa niin selvittämään ongelmat ja nauttimaan elämästä, eikä vain moittimaan toista koko ajan...
Hyvää kesää sinullekkin!Ehei... sitä saa, mitä tilaa - ennemmin tai myöhemmin :)
Hyvää jussia sinulle ja joukkueellesi!
- Kauhistunut
kuinka joku nainen voisi ajatella minusta noin. Hermot meni, röyh. Onneksi olen luomakunnan kruunu.
- Helen
Puhut asiaa ja olen huomannu saman asian, tätä tää elämä näyttää olevan :( T: nainen etelä-suomesta
- Vastineen antaja
Tämä on säälittävän tavallista touhua, että sukupuolien välisiä eroja pyritään kaventamaan ja kuitenkin joka yhteydessä mainitaan, että yleisesti mies on se kyyninen kaljamaha, joka makaa sohvalla ja piereskelee. olisiko valittavan ns. paremman puoliskon syytä katsoa peiliin ja miettiä, että pitää tuollaista sietää? En totisesti väitä, etteikö miesväestä löytyisi näitä edellä kuvattuja tyyppejä, mutta oletko kenties ajatellut, että voisit etsiä haluamasi kaltaisen miehen? Tiedän itse miehenä, (tai oikeastaan poikana, vaikkakin armeija on suoritettu ja poikuuskin on enää samea muisto)
että kaikki eivät ole sellaisia, jotka haukkuvat vaimoaan tahi tyttöystäväänsä läskiperseeksi tai miksikään muuksi, minä en ainakaan!!! kaltaisesi valittavat tyypit ovat, kuin lady dominan vastaanotolla olevia miehiä, jotka inhoavat, kun heitä piiskataan persuuksille.
Älä siis yleistä (Kaikki miehet eivät ole juntteja)
Kaikesta huolimatta hyvät jatkot sinulle!- elina
Lue alkuperäinen teksti huolella läpi äläkä vain alkua ja tulet huomaamaan, että siinä on vedetty alas niin miehiä kuin naisiakin. Ei yksin miehiä ja heidän kaljamahojaan.
Kyseessä on vain vastine täällä oleville jutuille, joista niin monet käsittelevät juuri sitä, ettei toinen ole tyytyväinen kumppaniinsa ja valittaa siitä, sen sijaan että olisi tyytyväinen siihen, että hän on ollut se onnellinen joka on saanut juuri hänet omakseen.
Ja jo alussa kirjoitin tämä on omistettu niille jotka valittavat vaimonsa pyöristymistä... meinaten myös naisia jotka valittavat miestensä tekemisiä jne. Ei todellakaan missään vaiheessa kyseessä ole ollut yleistys, vaikka olisi voinut ollakkin.
Kaikki naiset eivät valita, vaikka olisi mimmonen mies. Ja jotkut miehet eivät ole tyytyväisiä vaikka olisi millainen kaunotar vaimona. Vastineesi sävystä huomaa, ettet ole kyseistä asiaa vielä sisäistänyt. Ei minun tarvitse muuttaa elämästäni mitään, sillä olen varsin tyytyväinen parisuhteeseeni ja tietääkseni myös mieheni on. Vaikka on itsekkin mies tai oikeastaan poikanen jos kriteereinä käytetään mainitsemaasi armeijaa ja poikuuden menetystä. Ja hänelle kelpaan juuri sellaisena kuin olen. Ja jos mietit tarkoitusperiäni kuitenkin, niin lue muutama kommentti minkä olen tähän keskusteluun antanut.
Mutta siitä kaikesta huolimatta, hyvät jatkot sinulle ja mitä mainiointa juhannusta! - ???
elina kirjoitti:
Lue alkuperäinen teksti huolella läpi äläkä vain alkua ja tulet huomaamaan, että siinä on vedetty alas niin miehiä kuin naisiakin. Ei yksin miehiä ja heidän kaljamahojaan.
Kyseessä on vain vastine täällä oleville jutuille, joista niin monet käsittelevät juuri sitä, ettei toinen ole tyytyväinen kumppaniinsa ja valittaa siitä, sen sijaan että olisi tyytyväinen siihen, että hän on ollut se onnellinen joka on saanut juuri hänet omakseen.
Ja jo alussa kirjoitin tämä on omistettu niille jotka valittavat vaimonsa pyöristymistä... meinaten myös naisia jotka valittavat miestensä tekemisiä jne. Ei todellakaan missään vaiheessa kyseessä ole ollut yleistys, vaikka olisi voinut ollakkin.
Kaikki naiset eivät valita, vaikka olisi mimmonen mies. Ja jotkut miehet eivät ole tyytyväisiä vaikka olisi millainen kaunotar vaimona. Vastineesi sävystä huomaa, ettet ole kyseistä asiaa vielä sisäistänyt. Ei minun tarvitse muuttaa elämästäni mitään, sillä olen varsin tyytyväinen parisuhteeseeni ja tietääkseni myös mieheni on. Vaikka on itsekkin mies tai oikeastaan poikanen jos kriteereinä käytetään mainitsemaasi armeijaa ja poikuuden menetystä. Ja hänelle kelpaan juuri sellaisena kuin olen. Ja jos mietit tarkoitusperiäni kuitenkin, niin lue muutama kommentti minkä olen tähän keskusteluun antanut.
Mutta siitä kaikesta huolimatta, hyvät jatkot sinulle ja mitä mainiointa juhannusta!Ensin haukut yleistäen kaikki miehet ja sen jälkeen luettelet naisten synnit ja syytät niistä miestä!
Mun täytyy sanoa, että jos kuvittelet olevasi hyväkin kirjoittaja, suosittelen lukemaan itse viestisi huolellisemmin ja ottamaan vielä muutamaan lisäkurssin aiheesta... - elina
??? kirjoitti:
Ensin haukut yleistäen kaikki miehet ja sen jälkeen luettelet naisten synnit ja syytät niistä miestä!
Mun täytyy sanoa, että jos kuvittelet olevasi hyväkin kirjoittaja, suosittelen lukemaan itse viestisi huolellisemmin ja ottamaan vielä muutamaan lisäkurssin aiheesta...Ilmeisesti idea ei ole kaikille mieluisa eli tapa millä kirjoitan. Syyt siihen miksi kirjoitin niin kuin kirjoitin käy hyvin ilmi kirjoituksessa ja keskustelussa mikä siitä on aiheutunut...
Mutta sanottakoon vielä kerran. Ideana oli saada niin miehet kuin naisetkin tajuamaan kuinka tyhmää on kritisoida toisia. JOkainen tekee virheitä ja oppii siitä, mutta kenenkään ei ole pakko jäädä epätyydyttävään suhteeseen.
Jos nyt välttämättä haluat loistavaa miehen kirjoitusta vastaavasta lukea, käy vilkaisemassa tuossa vähän ylempänä (oiskohan neljä tai viisi riviä ylempänä) kirjoitettua myös heikkohermoisille(kin)...
Ainakin minä osaan vielä nauraa, vaikka joiltakin se on unohtunut tämän arjen keskellä. Ja osaan ottaa oppia virheistäni.
Jos kirjoitus mahdollisesti loukkasi niin ehkä siinä oli se pieni totuudenjyvä. Eikä siinä todellakaan yleistetä. Se oli vain tapa kirjoittaa miehestä ja naisesta.Yleisestiottaen siitä millaisen kuvan täällä tekstejä lukiessa näiden kahden suhteesta voi saada...
Lisäoppia aiheesta kirjoittamiseen tuskin tarvitsen sillä olen elänyt miehen kanssa joka oli, kai vieläkin, todellinen sika... Kuin miehen kans joka on sen vastakohta. Olen kokenut synnytyksen ja sen kuinka ihminen muuttuu niin ulkoisesti kuin sisäisestikin ja kuinka ajatukset muuttuvat lapsen/lapsien myötä. Kirjoittamaan oppiminen onkin asia ihan erikseen.
Mutta elämän antamaa opetusta otan mielelläni vieläkin vastaan. Kuten myös minua viisaimpien ihmisten jos olen sitä mieltä, että sen ansaitsen ja sitä tarvitsen.
Ketään en tuomitse, enkä niin tule tekemäänkään. Sillä yleistäminen ja yleisestiottaen ovat kaksi ihan eriasiaa.
Enpä tiedä miksi tämän kaiken sinulle kerro, sillä tuskin olet kiinnostunut. Haluat vain painaa kaiken alas... Tai sitten vain olet erimieltä ihmisten välisistä suhteista perheenä kuin minä ja monet muut.
Mutta nyt lähden miestäni töihin vastaan ja sitten juhannuksen viettoon. Toivottavasti näet tässä jotain hyvääkin. Hyvää kesän jatkoa! - ???
elina kirjoitti:
Ilmeisesti idea ei ole kaikille mieluisa eli tapa millä kirjoitan. Syyt siihen miksi kirjoitin niin kuin kirjoitin käy hyvin ilmi kirjoituksessa ja keskustelussa mikä siitä on aiheutunut...
Mutta sanottakoon vielä kerran. Ideana oli saada niin miehet kuin naisetkin tajuamaan kuinka tyhmää on kritisoida toisia. JOkainen tekee virheitä ja oppii siitä, mutta kenenkään ei ole pakko jäädä epätyydyttävään suhteeseen.
Jos nyt välttämättä haluat loistavaa miehen kirjoitusta vastaavasta lukea, käy vilkaisemassa tuossa vähän ylempänä (oiskohan neljä tai viisi riviä ylempänä) kirjoitettua myös heikkohermoisille(kin)...
Ainakin minä osaan vielä nauraa, vaikka joiltakin se on unohtunut tämän arjen keskellä. Ja osaan ottaa oppia virheistäni.
Jos kirjoitus mahdollisesti loukkasi niin ehkä siinä oli se pieni totuudenjyvä. Eikä siinä todellakaan yleistetä. Se oli vain tapa kirjoittaa miehestä ja naisesta.Yleisestiottaen siitä millaisen kuvan täällä tekstejä lukiessa näiden kahden suhteesta voi saada...
Lisäoppia aiheesta kirjoittamiseen tuskin tarvitsen sillä olen elänyt miehen kanssa joka oli, kai vieläkin, todellinen sika... Kuin miehen kans joka on sen vastakohta. Olen kokenut synnytyksen ja sen kuinka ihminen muuttuu niin ulkoisesti kuin sisäisestikin ja kuinka ajatukset muuttuvat lapsen/lapsien myötä. Kirjoittamaan oppiminen onkin asia ihan erikseen.
Mutta elämän antamaa opetusta otan mielelläni vieläkin vastaan. Kuten myös minua viisaimpien ihmisten jos olen sitä mieltä, että sen ansaitsen ja sitä tarvitsen.
Ketään en tuomitse, enkä niin tule tekemäänkään. Sillä yleistäminen ja yleisestiottaen ovat kaksi ihan eriasiaa.
Enpä tiedä miksi tämän kaiken sinulle kerro, sillä tuskin olet kiinnostunut. Haluat vain painaa kaiken alas... Tai sitten vain olet erimieltä ihmisten välisistä suhteista perheenä kuin minä ja monet muut.
Mutta nyt lähden miestäni töihin vastaan ja sitten juhannuksen viettoon. Toivottavasti näet tässä jotain hyvääkin. Hyvää kesän jatkoa!ei tosiaankaan loukannut. Miksi? Kummastelen vain hyvin puolueellista kirjoitelmaa, jossa ei täten ole päätä ei häntää...
- elina
??? kirjoitti:
ei tosiaankaan loukannut. Miksi? Kummastelen vain hyvin puolueellista kirjoitelmaa, jossa ei täten ole päätä ei häntää...
on vaikea kirjoittaa miehen näkökulmasta...
Ilmeiseti "anteeksi, että rakastelin kanssasi tuntikausia ilman ehkäisyä. Näin siitin sinulle lapsen, jonka saat luvan synnyttää, mutta kiltti, näytä aina nuorelta. Jooko..." olisi ollut parempi lopetus. Siinähän olisi tehty miehestä marttyyri kun teki niin suuren uhrauksen... Mutta samalla pelin hengen selväksi.
Ei. Tuo on yhtä paljon liioittelua kuin monesti ne ajatuksetkin mitä naiset kokevat miestensä käytöksestä.
Asiaa voi vatvoa, vääntää ja kääntää ja molemmille puolille saa marttyyriyden käännettyä, kuten myös niin monet muut asiat. Siksi tekstiä ei pidä ottaa vakavasti.
Mutta vatvominen ei auta mitään. Kesäloma lähenee loppuaan ja töihin paluu on edessä. Ja elämässä on paljon hyvääkin :)
- Mama
NIIN HUIPPUJA MOLEMMAT!!!!!;)
Ymmärrän huumorinne täysin ja KYLLÄ PIRISTIVÄT MOLEMMAT!!!!!:)))Sain jutuistanne paljon ajatuksia...kiitos!!!:)- Mama
...et luin koko pitkät ketjun!! Monenmoista sait Elina aikasex, mut sitä vertenhan nämä keskustelupalstat ovat!;) Tosin, toivon ettet perusta henkilökohtaisuuksista, kaikkia ei voi miellyttää, enkä ymmärrä mix joku heikkohermoinen viestis aukasee, jos ei pää kestä!?!? Varotithan siitä etukäteen...;)JUTTUS OLI NIIN HUIPPU!!!
Tuo tyyli kolahti täysin...:D Nauroin katketakseni... - elina
Mama kirjoitti:
...et luin koko pitkät ketjun!! Monenmoista sait Elina aikasex, mut sitä vertenhan nämä keskustelupalstat ovat!;) Tosin, toivon ettet perusta henkilökohtaisuuksista, kaikkia ei voi miellyttää, enkä ymmärrä mix joku heikkohermoinen viestis aukasee, jos ei pää kestä!?!? Varotithan siitä etukäteen...;)JUTTUS OLI NIIN HUIPPU!!!
Tuo tyyli kolahti täysin...:D Nauroin katketakseni...Monenmoista sain todellakin aikaiseksi ja tästä keskustelusta on virinny uusia jutun aiheita joista vois vielä kirjoittaa. Pitäisi vain viel etsiä sopivat palstat joille niitä kirjoittaa :)
Olenkin miettinyt jaksaako kukaan edes lukea koko pitkää rimpsua lävitse, mutta näköjään se on mahdollista.
Palaute on ollut mieltärakentavaa, vaikka välil tuntuiki ettei kukaan saa olla erimieltä kun jo teilataan. Mutta oli myös mukavia ja kiitollisia, jotka taas toivat tunteen että oikeilla jäljillä ollaan. Ja kyllä olen edelleen samaa mieltä kuin alussa... Teksti ei sovi heikkohermoisille.
Mutta kaunista kesää teille sinne päin :) :)
- oprah
helvetin huono vitsi. Ämmä vittuuntunu läskiperseistä (miksikähän??) puhumiseen ja laittaa omat vastaavat tunteensa tähän. Ironiaa nähnytkään!
- elina
Mutta en todellakaan ole... Jokainen on mitä on ja jokainen pitää hyväksyä sellaisena kuin hän on. Omaansa on rakastettava myös vanhetessa.
Toiseksi mä EN ole ämmä, vaan Nainen. Sen verran itseään ja muita voi arvostaa, vaikka kuinka olisi itsellä huono elämä, että käyttää kohteliaita nimityksiä.
Mutta mielipide se tämä sunkin mielipide on ja sellaisena on otettava. Kaikkia ei voi miellyttää.
Siitä huolimatta kaunista ja sateista kesää sinne päin... ja jos siel paistaa aurinko niin oikein ihanaa auringon paistetta, toivottavasti lämmittää :)
- kalat
niin humoristiseen mutta kuitenkin tosiasialliseen sävyyn kirjoitettu.
Noin valitettavasti monesti on.Mutta onneksi meidät naiset on luoja luonut vahvoiksi (yleensä) ja me kestämme sen!!! - äiti25
Todella hienoa tekstiä!
Aivan kuin minun tarinani! :)
Näinhän se menee!
Osasimme nauraa molemmat... - Niko
Ne mammat jotka ovat korso/keravakierteessä tai muuten vaan loosereita eivät saa koukutettua meitä parempia miehiä vaan joutuvat tyytymään mitä sattuvat saamaan.
Tavallaan ihan oikein.
Taasen meitä komeita, menestyviä ja itsestään huoltapitäviä miehiä pelottaa että haukkaakin ns. läskiperseeksi muuttuvan akankuvatuksen.- äijä
voi sinä upeä äijä. Missä piileksit. Mikä on sinun taikakeinosi pysyä noin viisaana ja filmaattisena. Täällä minä tasoisesi nainen odotan. Sitä en oikein tahdo ymmärtää, mitä sanot looseriksi ja mitä se korso/keravakierre tarkoittaa?
Eihän vaan tullut kirjoiutusvirheitä*? Tasoisellesi miehelle!
:(( - elina
Mutta eikös sinua pelota ettei se nainen siitä rumaksi muutuisikaan vaan hänestä tulee entistäkin kauniimpi?
Eikä kukaan tyydy minkä vain sattuu saamaan. Kyllä siinä tarkkoja ollaan. Silläkin uhalla että yksin voi joutua olemaan kauankin. Mutta se riski on sen odottamisen arvoinen.
Hyvät jatkot niko ja looserimiehet!
Nainen vaatii miehestään muutakin kuin hyvää ulkonäköä ja menestystä :) Toivottavasti miehetkin ajattelevat muutakin - Niko
elina kirjoitti:
Mutta eikös sinua pelota ettei se nainen siitä rumaksi muutuisikaan vaan hänestä tulee entistäkin kauniimpi?
Eikä kukaan tyydy minkä vain sattuu saamaan. Kyllä siinä tarkkoja ollaan. Silläkin uhalla että yksin voi joutua olemaan kauankin. Mutta se riski on sen odottamisen arvoinen.
Hyvät jatkot niko ja looserimiehet!
Nainen vaatii miehestään muutakin kuin hyvää ulkonäköä ja menestystä :) Toivottavasti miehetkin ajattelevat muutakinNimittäin nainen voi olla menestyvä, itsestään huoltapitävä (no niin rakas lukija, paljonko se vaaka näyttääkään), fiksu jne.
Juuri tällaisille naisille harvemmin osuu kohdalle elinan kuvaamia miehiä. Mitenkähän siinä niin käy?
No siksi että me parhaat miehet edellytämme edellämainittuja seikkoja kumppaniltamme.
Hyvää kesää myös korsolaisille äideille, ylipainosta tai yksinhuoltajuudesta riippumatta :) - elina
Niko kirjoitti:
Nimittäin nainen voi olla menestyvä, itsestään huoltapitävä (no niin rakas lukija, paljonko se vaaka näyttääkään), fiksu jne.
Juuri tällaisille naisille harvemmin osuu kohdalle elinan kuvaamia miehiä. Mitenkähän siinä niin käy?
No siksi että me parhaat miehet edellytämme edellämainittuja seikkoja kumppaniltamme.
Hyvää kesää myös korsolaisille äideille, ylipainosta tai yksinhuoltajuudesta riippumatta :)Mutta tekstin on kirjoittanut työelämässä menestynyt, tietääkseni itsestään huoltapitävä (painan 54 kg tiedoksesi ja jottei mittasuhde heitä liikaa 172 cm), aivot pitäisi löytyä ja niittä myös käytän jne.
Ja juuri tällaisillekin naisille voi käyä se kurja tuuri, että tuollainen mies astuu elämään. Me parhaat naiset edellytämme myös parhaita edellytyksiä miehiltämme, mutta usein käy niin kuin käy eli aikaa kuluu, ikää tulee lisää ja tavat muuttuu. Eri asiat muuttuvat tärkeiksi, kuten lapset. Se toisen rakastaminenkin muuttuu.
Kuitenkin tärkeintähän on se mitä korvien välissä pyörii, kuin se mitä peili näyttää.
Aikaa on jo kulunut kun alkuperäisen tekstin kirjoitin ja aikaa on kulunut kun nyt vasta tähän vastasin... Mutta entistä enemmän arvostan omaa miestäni. Hän ajattelee myös sydämmellään. - ???
elina kirjoitti:
Mutta tekstin on kirjoittanut työelämässä menestynyt, tietääkseni itsestään huoltapitävä (painan 54 kg tiedoksesi ja jottei mittasuhde heitä liikaa 172 cm), aivot pitäisi löytyä ja niittä myös käytän jne.
Ja juuri tällaisillekin naisille voi käyä se kurja tuuri, että tuollainen mies astuu elämään. Me parhaat naiset edellytämme myös parhaita edellytyksiä miehiltämme, mutta usein käy niin kuin käy eli aikaa kuluu, ikää tulee lisää ja tavat muuttuu. Eri asiat muuttuvat tärkeiksi, kuten lapset. Se toisen rakastaminenkin muuttuu.
Kuitenkin tärkeintähän on se mitä korvien välissä pyörii, kuin se mitä peili näyttää.
Aikaa on jo kulunut kun alkuperäisen tekstin kirjoitin ja aikaa on kulunut kun nyt vasta tähän vastasin... Mutta entistä enemmän arvostan omaa miestäni. Hän ajattelee myös sydämmellään.sydämeen kuuluu vain yksi m....joten menestyksesi ei ole ainakaan koulutuspohjaista!
;) - elina
??? kirjoitti:
sydämeen kuuluu vain yksi m....joten menestyksesi ei ole ainakaan koulutuspohjaista!
;)Silloin kun kävin itse koulua meillä opettajat taisteli keskenään kuuluuko siihe yksi vai kaksi m... Ite kirjoitan joskus yhel joskus kahel, epätietoinen ku oon ollu. Ja nää murteet on kivoi ku niis on myös vähä paikkakunnittai tuo kirjoitus :)
Mut tulipahan seleväksi nyt varmuuel sit. Kiitos
Ja ei menestykseni ei tosiaan ole kiinni taidoistani kirjoittaa sydän... Se on esimiehen hurmaamisessa ;) hih - Tartar
elina kirjoitti:
Silloin kun kävin itse koulua meillä opettajat taisteli keskenään kuuluuko siihe yksi vai kaksi m... Ite kirjoitan joskus yhel joskus kahel, epätietoinen ku oon ollu. Ja nää murteet on kivoi ku niis on myös vähä paikkakunnittai tuo kirjoitus :)
Mut tulipahan seleväksi nyt varmuuel sit. Kiitos
Ja ei menestykseni ei tosiaan ole kiinni taidoistani kirjoittaa sydän... Se on esimiehen hurmaamisessa ;) hihMitäköhän ideaa oli sinun kirjoittaa tuo kirjoituksesi? Senkö takia, että sitten myöhemmin saat vakuutella muille kirjoittajille ettet sinä ole sellainen ja tällainen vaan oikein huippumitoissa? Niin, kyllähän ne monet muut naiset tosiaan voivat levitä mutta ethän nyt sinä, siksi voitkin pilailla tuollaisella kirjoituksella. Miten oleellista on se, että painat 54kg ja olet niin ja niin pitkä? Meitä naisia kun on monen mallisia ja jotkut ovat luonnostaan rotevampia eivätkä silti lihavia. Minä olen lyhyempi kuin sinä, enkä noin laihakaan, silti olen kaunis ja sopusuhtainen. Ja elän miellyttävässä parisuhteessa.
- elina
Tartar kirjoitti:
Mitäköhän ideaa oli sinun kirjoittaa tuo kirjoituksesi? Senkö takia, että sitten myöhemmin saat vakuutella muille kirjoittajille ettet sinä ole sellainen ja tällainen vaan oikein huippumitoissa? Niin, kyllähän ne monet muut naiset tosiaan voivat levitä mutta ethän nyt sinä, siksi voitkin pilailla tuollaisella kirjoituksella. Miten oleellista on se, että painat 54kg ja olet niin ja niin pitkä? Meitä naisia kun on monen mallisia ja jotkut ovat luonnostaan rotevampia eivätkä silti lihavia. Minä olen lyhyempi kuin sinä, enkä noin laihakaan, silti olen kaunis ja sopusuhtainen. Ja elän miellyttävässä parisuhteessa.
Joskus kun lukee näitä loppupään kijroituksia, niissä kysytään ihan samoja asioita kuin alussa. Kun kerran alunalkaen olen vastailemaan ruvennut, päätin sen tehdä loppuun asti.
Miksi kirjoituksen kirjoitin... Jotta ihmiset tajuaisivat ettei se välittääkö toisesta ole kiinni ulkonäöstä, ei siitä leviääkö nainen synnytyksessä vai ei tai makaako mies sohvalla ja kittaa kaljaa vai onko koko ajan poissa kotoa.
Sillä ei ole väliä millainen kukin on. Ei todellakaan. Joihinkin kirjoituksiin vain vastaan saivarrellen joihinkin en. Ja se missä puhuin mitoista oli nimenomaan saivartelua, koska kirjoittaja oli mies ja vieläpä sellainen mies josta sai kuvan ettei hän muita naisia näekkään kuin täydellisiä.
Jokaisella ihmisellä on omat virheensä ja omat täydelliset ajatuksensa. Ja vaikka olen onnistunut säilymään ilman kummempia kikkoja luonnostaan... En silti vähättele niitä joilla se ei ole yhtä helppoa. Ja omasta mielestäni olen liian pitkä ja liian laiha, mutta hyväksyn itseni sellaisena kuin olen. Otan mielelläni pari lisäkiloa jos luoja niin suo.
Eikä kirjoitus ollut pilaa. Vaan olen itse aikoinaan moisen suhteen kokenut ja lähdin kun mitta tuli täyteen. Muutoin ajatuksia miksi kirjoitin niin kuin kirjoitin voi edelleen lukea tuolla alkupään keskustelussa. Jossa vastassa enemmänkin tuntui olevan sinkkuja ja lapsettomia ihmisiä.
Ole onnellinen siitä mitä sinulla on. Ja vaali sitä kaikella rakkaudella jotta se sellaisena kestäisikin. Nykyään ihmiset valittavan niin kamalan pienistäkin asioista.
Lemmekästä kesää sinullekkin ja perheellesi!
Jos tätä vielä satut lukemaan - ....
elina kirjoitti:
Joskus kun lukee näitä loppupään kijroituksia, niissä kysytään ihan samoja asioita kuin alussa. Kun kerran alunalkaen olen vastailemaan ruvennut, päätin sen tehdä loppuun asti.
Miksi kirjoituksen kirjoitin... Jotta ihmiset tajuaisivat ettei se välittääkö toisesta ole kiinni ulkonäöstä, ei siitä leviääkö nainen synnytyksessä vai ei tai makaako mies sohvalla ja kittaa kaljaa vai onko koko ajan poissa kotoa.
Sillä ei ole väliä millainen kukin on. Ei todellakaan. Joihinkin kirjoituksiin vain vastaan saivarrellen joihinkin en. Ja se missä puhuin mitoista oli nimenomaan saivartelua, koska kirjoittaja oli mies ja vieläpä sellainen mies josta sai kuvan ettei hän muita naisia näekkään kuin täydellisiä.
Jokaisella ihmisellä on omat virheensä ja omat täydelliset ajatuksensa. Ja vaikka olen onnistunut säilymään ilman kummempia kikkoja luonnostaan... En silti vähättele niitä joilla se ei ole yhtä helppoa. Ja omasta mielestäni olen liian pitkä ja liian laiha, mutta hyväksyn itseni sellaisena kuin olen. Otan mielelläni pari lisäkiloa jos luoja niin suo.
Eikä kirjoitus ollut pilaa. Vaan olen itse aikoinaan moisen suhteen kokenut ja lähdin kun mitta tuli täyteen. Muutoin ajatuksia miksi kirjoitin niin kuin kirjoitin voi edelleen lukea tuolla alkupään keskustelussa. Jossa vastassa enemmänkin tuntui olevan sinkkuja ja lapsettomia ihmisiä.
Ole onnellinen siitä mitä sinulla on. Ja vaali sitä kaikella rakkaudella jotta se sellaisena kestäisikin. Nykyään ihmiset valittavan niin kamalan pienistäkin asioista.
Lemmekästä kesää sinullekkin ja perheellesi!
Jos tätä vielä satut lukemaanselityksesi siihen, miksi tämän kirjoitit, kysyisin, miksi haluat pitää omaa tapaasi elää ainoana oikeana?
Näin ei todella käyttäydy ihminen joka on sovussa itsensä ja ympäristönsä kanssa!
Tuolla aiemmin vastaillessasi minullekin, eri nickillä olin, kävi varsin selväksi että muulla tavoin asian näkevät ovat luusereita, eivätkä näin ollen voi olla onnellisia. - elina
.... kirjoitti:
selityksesi siihen, miksi tämän kirjoitit, kysyisin, miksi haluat pitää omaa tapaasi elää ainoana oikeana?
Näin ei todella käyttäydy ihminen joka on sovussa itsensä ja ympäristönsä kanssa!
Tuolla aiemmin vastaillessasi minullekin, eri nickillä olin, kävi varsin selväksi että muulla tavoin asian näkevät ovat luusereita, eivätkä näin ollen voi olla onnellisia.Tämä tapa elää on minulle oikea. Sinun tapa elää on sinulle oikea. En minä ole kenenkään tapaa sanonut vääräksi. En isien, en äitien, en yksinhuoltajien, en sinkkujen... En kenenkään.
Kukin elää itse omalla tavallaan ja se on oikea jos siitä pitää ja nauttii.Jokainen on onnellinen omana itsenään. Siihen en ole koskaan väittänyt muuta enkä väitäkkään.
Ja kyllä, omasta mielestäni elän sovussa ja tasapainossa itseni kanssa. Ja itse annan suhteelleni kaiken minkä pystyn... Joku muu ei ehkä halua niin tehdä, mutta se taas ei tee hänestä yhtään sen huonompaa ihmisenä.
JOs olet aiemmin ollut eri nickillä niin millä?
Ihan uteliaisuuttani kysyn, ehkä osaisin sitten itsekkin hakea syytä mistä noin olet päätellyt, että muulla tavoin elävät olisivat luusereita... - ....
elina kirjoitti:
Tämä tapa elää on minulle oikea. Sinun tapa elää on sinulle oikea. En minä ole kenenkään tapaa sanonut vääräksi. En isien, en äitien, en yksinhuoltajien, en sinkkujen... En kenenkään.
Kukin elää itse omalla tavallaan ja se on oikea jos siitä pitää ja nauttii.Jokainen on onnellinen omana itsenään. Siihen en ole koskaan väittänyt muuta enkä väitäkkään.
Ja kyllä, omasta mielestäni elän sovussa ja tasapainossa itseni kanssa. Ja itse annan suhteelleni kaiken minkä pystyn... Joku muu ei ehkä halua niin tehdä, mutta se taas ei tee hänestä yhtään sen huonompaa ihmisenä.
JOs olet aiemmin ollut eri nickillä niin millä?
Ihan uteliaisuuttani kysyn, ehkä osaisin sitten itsekkin hakea syytä mistä noin olet päätellyt, että muulla tavoin elävät olisivat luusereita...viestistäsi...
auts... ja voi
Kirjoittanut: elina, 19.6.2004 klo 15.38
Toivotan onnea sille naiselle joka sinut päättää kesyttää. Hyvää kesää ja terassi-ilmoja :)
En ymmärrä tuollaista alentuvaa ja vihjailevaa kirjoittelua ollenkaan henkilöltä, joka sanoo hyväksyvänsä muitten elämäntavat yhtä oikeina kuin omansa. Oli niitä muitakin kuin tuo.
Omasta mielestäsi saat olla vaikka ukkojumala, what ever, mutta älä tuputa sitä muille mitä mieltä sinä olet itsestäsi. Meillä jokaisella on oma mielipide sinusta. Ja meillä kaikilla on se oikeus pitää.
Ja toista nickiäni en paljasta. - elina
.... kirjoitti:
viestistäsi...
auts... ja voi
Kirjoittanut: elina, 19.6.2004 klo 15.38
Toivotan onnea sille naiselle joka sinut päättää kesyttää. Hyvää kesää ja terassi-ilmoja :)
En ymmärrä tuollaista alentuvaa ja vihjailevaa kirjoittelua ollenkaan henkilöltä, joka sanoo hyväksyvänsä muitten elämäntavat yhtä oikeina kuin omansa. Oli niitä muitakin kuin tuo.
Omasta mielestäsi saat olla vaikka ukkojumala, what ever, mutta älä tuputa sitä muille mitä mieltä sinä olet itsestäsi. Meillä jokaisella on oma mielipide sinusta. Ja meillä kaikilla on se oikeus pitää.
Ja toista nickiäni en paljasta.Ei se mielestäni ollut halventava. Se vain kertoi oman mielipiteeni ja miksi itse olen siihen tyytyväinen. Ja kyllä uskon, että jokaiselle on joku tietty olemassa. Toiset löytävät toiset eivät. Eikä tuo kirjoitus ollut sen alentuvampaa kuin se mihin vastasin...
Toiset täällä vaalivat sinkkuutta, toiset seurustelua. Mitä siinä on niin ihmeellistä ja väärää? JOkainen puolustaa omaa kantansa. Samoin teet sinäkin juuri nyt ja kenties aiemminkin. Mutta minä uskallan kuitenkin vastata sillä nickillä millä tämän aloitinkin, enkä vaihtele sitä tarpeen mukaan.
Ja olen kyllä saattanut sanoa useammin kuin kerran, että olen itse tyytyväinen elämääni. En nimittäin oleta kaikkien lukevan kaikkia viestejä lävitse, mutta saatan antaa kuitenkin vastauksen jollekkin ihmettelijälle... Itse ainakaan en lue aina kaikkia keskusteluja kokonaan läpi. Vaikka joskus syytä olisikin.
Mikset itse uskalla käyttää samaa nickkiä koko ajan? Vedätkö useammasta narusta? En nyt halua loukata vaan mietin vain, kun on niitäkin ihmisiä jotka kirjoittavat kahdesta ajatuskulmasta...
Mies33:lle kyllä olin samallainen häntä kohtaan kuin hän minua. En sen kummempaa. - ...
elina kirjoitti:
Ei se mielestäni ollut halventava. Se vain kertoi oman mielipiteeni ja miksi itse olen siihen tyytyväinen. Ja kyllä uskon, että jokaiselle on joku tietty olemassa. Toiset löytävät toiset eivät. Eikä tuo kirjoitus ollut sen alentuvampaa kuin se mihin vastasin...
Toiset täällä vaalivat sinkkuutta, toiset seurustelua. Mitä siinä on niin ihmeellistä ja väärää? JOkainen puolustaa omaa kantansa. Samoin teet sinäkin juuri nyt ja kenties aiemminkin. Mutta minä uskallan kuitenkin vastata sillä nickillä millä tämän aloitinkin, enkä vaihtele sitä tarpeen mukaan.
Ja olen kyllä saattanut sanoa useammin kuin kerran, että olen itse tyytyväinen elämääni. En nimittäin oleta kaikkien lukevan kaikkia viestejä lävitse, mutta saatan antaa kuitenkin vastauksen jollekkin ihmettelijälle... Itse ainakaan en lue aina kaikkia keskusteluja kokonaan läpi. Vaikka joskus syytä olisikin.
Mikset itse uskalla käyttää samaa nickkiä koko ajan? Vedätkö useammasta narusta? En nyt halua loukata vaan mietin vain, kun on niitäkin ihmisiä jotka kirjoittavat kahdesta ajatuskulmasta...
Mies33:lle kyllä olin samallainen häntä kohtaan kuin hän minua. En sen kummempaa.ymmärrä. Ja minulla on elämässni tod paljon tärkeämpää tekemistä kuin yrittää saada ymmärtämätöntä likkalasta tajuamaan totuutta.
Sinä olet kykenemätön näkemään itsessäsi ja elämässäsi mitään vikaa. Mutta jokainen voi miettiä onko sellaista henkilöä muitten mielestä olemassakaan... - elina
... kirjoitti:
ymmärrä. Ja minulla on elämässni tod paljon tärkeämpää tekemistä kuin yrittää saada ymmärtämätöntä likkalasta tajuamaan totuutta.
Sinä olet kykenemätön näkemään itsessäsi ja elämässäsi mitään vikaa. Mutta jokainen voi miettiä onko sellaista henkilöä muitten mielestä olemassakaan...Että elän elämääni ja näen siinä enemmän hyviä kuin pahoja puolia. Kyllä meilläkin riidellään ja huudetaan. Tavaroita lentää ja osataan olla niin v..mäisiä toista kohtaan kuin vain voi olla. Ja kyllä minäin joskus miehestäni eroon haluan... Mutta 6 vuotta sinkkuna yh, ei saanut minua vakuutuneeksi siitä, että se olisi minun juttuni. Niin vain kävi. Ja olen pahoillani jos me olemme valmiita selvittämään asioita ennemmin, että se osaa olla liikaa toisille ihmisille. Mutta olen sitä mieltä, että monet luovuttavat liian helposti. Silti en koskaan ole arvostellut muiden valintoja, enkä tule sitä tekemäänkään.
Alkuperäinen kirjoitus on kirjoitettu huumorilla, mutta kaikki ei sitä ymmärrä. Joillekkin asia on kuitenkin liian tuttu ja satuttaa, joillakin se saa aikaiseksi reaktion joka laittaa ajattelemaan niitä parisuhteen hyviäkin puolia ja parantamaan tapojaan.
Ei sinun tarvitse saada minua ymmärtämään. Ymmärrän itseasiassa enemmän kuin haluaisin. Ja jos elämässäsi on paljon tärkeämpääkin tekemistä niin tee toki niitä. Minulle parisuhteeni ja perheeni on tärkeä. Etkä sinä voi minua siitä syyttää. Minä elän niin kuin elän virheineni päivineni, mutta hyväksyn ne osana elämää enkä tee niistä sen suurempaa numeroa. Hyviä asioita kun kuitenkin on enemmän. Ja toivoisin, että niin monet muutkin sen tiedostaisivat.
Miksi pitäis meuhkata menneistä kun voi parantaa tulevaa? Miksi puhua vioista, kun kuitenkin on paljon muutakin mitä nähdä ja huomata?
Ei se mitään. Olen ilmeisesti jo toivottanut sinulle jossain vaiheessa hyvää kesän jatkoa ja toivotan edelleenkin. Elä sinä kuten parhaimmaksesi näet ja ajattele positiivisesti. Niin minäkin teen. - Niko
Tartar kirjoitti:
Mitäköhän ideaa oli sinun kirjoittaa tuo kirjoituksesi? Senkö takia, että sitten myöhemmin saat vakuutella muille kirjoittajille ettet sinä ole sellainen ja tällainen vaan oikein huippumitoissa? Niin, kyllähän ne monet muut naiset tosiaan voivat levitä mutta ethän nyt sinä, siksi voitkin pilailla tuollaisella kirjoituksella. Miten oleellista on se, että painat 54kg ja olet niin ja niin pitkä? Meitä naisia kun on monen mallisia ja jotkut ovat luonnostaan rotevampia eivätkä silti lihavia. Minä olen lyhyempi kuin sinä, enkä noin laihakaan, silti olen kaunis ja sopusuhtainen. Ja elän miellyttävässä parisuhteessa.
Väitin aiemmin että fiksuille ja kuosissa oleville naisille ei yleensä käy noin heikosti.
No elinalle tuli kiire todistaa että hän on fyysisesti ok (siis ei mikään läskiperse).
Henkinen puoli onkin toinen juttu, kuten viesteistä käy ilmi. - minnaL
elina kirjoitti:
Että elän elämääni ja näen siinä enemmän hyviä kuin pahoja puolia. Kyllä meilläkin riidellään ja huudetaan. Tavaroita lentää ja osataan olla niin v..mäisiä toista kohtaan kuin vain voi olla. Ja kyllä minäin joskus miehestäni eroon haluan... Mutta 6 vuotta sinkkuna yh, ei saanut minua vakuutuneeksi siitä, että se olisi minun juttuni. Niin vain kävi. Ja olen pahoillani jos me olemme valmiita selvittämään asioita ennemmin, että se osaa olla liikaa toisille ihmisille. Mutta olen sitä mieltä, että monet luovuttavat liian helposti. Silti en koskaan ole arvostellut muiden valintoja, enkä tule sitä tekemäänkään.
Alkuperäinen kirjoitus on kirjoitettu huumorilla, mutta kaikki ei sitä ymmärrä. Joillekkin asia on kuitenkin liian tuttu ja satuttaa, joillakin se saa aikaiseksi reaktion joka laittaa ajattelemaan niitä parisuhteen hyviäkin puolia ja parantamaan tapojaan.
Ei sinun tarvitse saada minua ymmärtämään. Ymmärrän itseasiassa enemmän kuin haluaisin. Ja jos elämässäsi on paljon tärkeämpääkin tekemistä niin tee toki niitä. Minulle parisuhteeni ja perheeni on tärkeä. Etkä sinä voi minua siitä syyttää. Minä elän niin kuin elän virheineni päivineni, mutta hyväksyn ne osana elämää enkä tee niistä sen suurempaa numeroa. Hyviä asioita kun kuitenkin on enemmän. Ja toivoisin, että niin monet muutkin sen tiedostaisivat.
Miksi pitäis meuhkata menneistä kun voi parantaa tulevaa? Miksi puhua vioista, kun kuitenkin on paljon muutakin mitä nähdä ja huomata?
Ei se mitään. Olen ilmeisesti jo toivottanut sinulle jossain vaiheessa hyvää kesän jatkoa ja toivotan edelleenkin. Elä sinä kuten parhaimmaksesi näet ja ajattele positiivisesti. Niin minäkin teen.ajattelen sinusta? Että oot itseäsi täynnä oleva paska, jolla ei elämässä ole mitään muuta tekemistä kun väkertää huumoriksi kutsumiaan muiden solvauksia palstalle, jonka valintaa suuresti ihmettelen!
Kukaan, ei kukaan ole sun tasoisesi, ei yllä lähellekään sun säkenöivää älyäs eikä kadehdittavaa kauneuttasi! Puhumattakaan ainoasta hyväksyttävästä mallistasi elää! Ja sitä ihanaa parisuhdetta!
Et tee omista virheistäsi numeroa, mutta suuresta onnestasi kyllä...
Lopuksi: olen toimittaja ja lukenut aloituksesi ainakin kolme kertaa, enkä vieläkään löydä siitä huumoria, en satiiria en ironiaa.
Valotatko vähän näin ammattilaiselle, missä se juttu piilee? - minnaL
Niko kirjoitti:
Väitin aiemmin että fiksuille ja kuosissa oleville naisille ei yleensä käy noin heikosti.
No elinalle tuli kiire todistaa että hän on fyysisesti ok (siis ei mikään läskiperse).
Henkinen puoli onkin toinen juttu, kuten viesteistä käy ilmi.onhan täällä muitakin järjissään olevia!
Sitähän se oli ainakin siihen asti, kun mä ketjua luin!
Sano kuka tahansa ja mitä tahansa oli hän paljon heikommissa asemissa kuin elina...
Henkisestä kypsyydestä ainakin minä olen sitä mieltä, että vastasyntynyt... - minnaL
... kirjoitti:
ymmärrä. Ja minulla on elämässni tod paljon tärkeämpää tekemistä kuin yrittää saada ymmärtämätöntä likkalasta tajuamaan totuutta.
Sinä olet kykenemätön näkemään itsessäsi ja elämässäsi mitään vikaa. Mutta jokainen voi miettiä onko sellaista henkilöä muitten mielestä olemassakaan...nimenomaan kykenemätön näkemään itsessään mitään vikaa.
Ei, ei sellaista henkilöä muitten mielestä olekaan. Vain jokaisen kypsymättömän omasta mielestä. - eina
minnaL kirjoitti:
onhan täällä muitakin järjissään olevia!
Sitähän se oli ainakin siihen asti, kun mä ketjua luin!
Sano kuka tahansa ja mitä tahansa oli hän paljon heikommissa asemissa kuin elina...
Henkisestä kypsyydestä ainakin minä olen sitä mieltä, että vastasyntynyt...Mutta kerroppa miten minä voin kertoa kenenkään muun parisuhteesta kuin omani? Tiedän tarkalleen vain omastani... Eikä näitä juttuja tarvi lukea jollei niistä pidä. Ja jos sinusta tämä oli keskenkasvuisen höpinää, et itse ole elämää edes vielä nähnyt.
Maailmassa on paljon pahaa, joten mieluummiin minä puhun siitä hyvästä. Ja mieleni ei todellakaan tee puhua siitä pahasta mitä mahdollisesti tapahtuu koko ajan... Miksi siitä pitäisi? Varma tapa tuhota hyväkin parisuhde... Huomata vain kaikki paha itsessään ja toisessa. Muistaa vain kaikki mikä on jäänyt tekemättä, muttei niitä mitä on tehty. Miksi pitäisi nalkuttaa miehen kaljamahasta tai naisen levenneistä muodoista, koska sillä mitä yhdesä on koettu on paljon suurempi merkitys. Ainakin pitäisi. Jos olet eri mieltä, niin olet. Voit itse ajatella negatiivisesti, mutta älä pakota minua siihen mukaan.
Ja jos kerran olet toimittaja, niin silloinhan sinun pitäisi tietää, ettei kaikki kirjoitukset iske kaikkiin. Ei sinunkaan. Ja ne pituudet sun muut Nikolle... nakattu tsoukki-periaatteella, ei sen vuoksi, että te naiset olisitte kateudesta vihreitä. Tai että olisin teitä muita ylempänä. Ei todellakaan.
Joten ei kun jatkamaan. Taidankin jäädä odottelee mitä seuraavaksi keksit latistaaksesi päivääni :) Mikä olisi melkoinen saavutus. Sillä siihen ei tietääkseni ole mitään syytä. - elina
Niko kirjoitti:
Henkinen puoli onkin toinen juttu, kuten viesteistä käy ilmi.Loukkasinko jotenkin sinua? Heitin vain takaisin mitä naiset vaativat miehiltä. Sekö minusta tekee keskenkasvuisen, että vastasin samalla mitalla, että kyllä naisetkin on tarkkoja miestensä suhteen?
Ihan samalla tavalla naiset ja miehet puolisonsa valitsevat. Ei kumpikaan ota sellaista joka ei miellytä. Ja huonon suhteen voi saada niin kaunis nainen, kuin ruma nainenkin.
Ja miksi puhuin pituudesta... Noh, itse käskit katsoa peiliin rakas ystävä. Minä sitten katsoin ja tyhmänä vain kerroin sinullekkin mitä siellä näkyi. Ajattelin, että ymmärrät takaisin nakatun jutun.
Noh ei siitä sen enempää... Arvaan, että olet keksinyt jo jotain vastaan sanomista, joten jäänpä odottelemaan ja katsomaan kuinka pahasti osaat takaisin laittaa. Tai saatko mieleni muuttumaan sen asian suhteen, että vain rumilla naisilla voi olla huono parisuhde ja kauniilla hyvä. Sillä silloin minun suhteeni pitäisi olla kai keskitaso. Minä ku en ole missi, mutten voisi frankenstainiksikaan itseäni kuvata. - elina
minnaL kirjoitti:
ajattelen sinusta? Että oot itseäsi täynnä oleva paska, jolla ei elämässä ole mitään muuta tekemistä kun väkertää huumoriksi kutsumiaan muiden solvauksia palstalle, jonka valintaa suuresti ihmettelen!
Kukaan, ei kukaan ole sun tasoisesi, ei yllä lähellekään sun säkenöivää älyäs eikä kadehdittavaa kauneuttasi! Puhumattakaan ainoasta hyväksyttävästä mallistasi elää! Ja sitä ihanaa parisuhdetta!
Et tee omista virheistäsi numeroa, mutta suuresta onnestasi kyllä...
Lopuksi: olen toimittaja ja lukenut aloituksesi ainakin kolme kertaa, enkä vieläkään löydä siitä huumoria, en satiiria en ironiaa.
Valotatko vähän näin ammattilaiselle, missä se juttu piilee?Kauneus on katsojan silmissä. Ja jokainen on kaunis kun katsoo peiliin, ainakin pitäisi. Ja jokaisella ihmisellä on ripaus viisautta sydämmellään, se on tullut iän myötä. Elämä opettaa parhaiten, ei elämättä jättäminen. Ja jos pelkäät ja näet vain pahaa kaikessa, elät vain puoliksi.
Ja miksi pitäisi tehdä virheistäni numeroa? Voin luetella ne sinulle jos haluat... En vain näe syytä miksi ajatella niitä. Ne ovat aikoinaan minulle jotain opettaneet, mutta ei niitä ole tarkoitettu jatkuvasti ruodittaviksi. Joistakin virheistäni saan maksaa koko ikäni, jotkin tulevat ja menevät. Mutta voi laatia pitkän listan virheistäni... Kerro mihin voin ne lähettää?
Että sinäkin voit olla varma, että minäkin olen vain ihminen. Nainen jolla on menneisyys ja jolla on vielä tulevaisuus edessä. Kuten niin monilla muillakin. Anteeksi, oli hieman alentuvasti kijroitettu rva/hra toimittaja... - Niko
elina kirjoitti:
Loukkasinko jotenkin sinua? Heitin vain takaisin mitä naiset vaativat miehiltä. Sekö minusta tekee keskenkasvuisen, että vastasin samalla mitalla, että kyllä naisetkin on tarkkoja miestensä suhteen?
Ihan samalla tavalla naiset ja miehet puolisonsa valitsevat. Ei kumpikaan ota sellaista joka ei miellytä. Ja huonon suhteen voi saada niin kaunis nainen, kuin ruma nainenkin.
Ja miksi puhuin pituudesta... Noh, itse käskit katsoa peiliin rakas ystävä. Minä sitten katsoin ja tyhmänä vain kerroin sinullekkin mitä siellä näkyi. Ajattelin, että ymmärrät takaisin nakatun jutun.
Noh ei siitä sen enempää... Arvaan, että olet keksinyt jo jotain vastaan sanomista, joten jäänpä odottelemaan ja katsomaan kuinka pahasti osaat takaisin laittaa. Tai saatko mieleni muuttumaan sen asian suhteen, että vain rumilla naisilla voi olla huono parisuhde ja kauniilla hyvä. Sillä silloin minun suhteeni pitäisi olla kai keskitaso. Minä ku en ole missi, mutten voisi frankenstainiksikaan itseäni kuvata.Kehotin katsomaan peiliin. Se on vertauskuva vaikka tulkitsitkin sen kirjaimellisesti.
Rivien välissä on yritetty antaa palautetta mutta ilmeisesti sitä ei osata Sinulle ymmärrettävällä tavalla muotoilla.
Kun kaikkea ei viitsi suoraankaan esittää niin sitten voi ajankuluksi kokeilla kiertoilmaisuja. - elina
Niko kirjoitti:
Kehotin katsomaan peiliin. Se on vertauskuva vaikka tulkitsitkin sen kirjaimellisesti.
Rivien välissä on yritetty antaa palautetta mutta ilmeisesti sitä ei osata Sinulle ymmärrettävällä tavalla muotoilla.
Kun kaikkea ei viitsi suoraankaan esittää niin sitten voi ajankuluksi kokeilla kiertoilmaisuja.Myös ne mitat oli vertauskuva... En todellakaan tiedä todellista painoani. Senkun nakkasin vain takaisin...
Rivien välistä on annettu palautetta ja olen sen myöskin lukenut. Olen saanut kiitosta, kehuja, haukkuja ja moitteita. Lukenut jokaisen mielipiteen asiasta.
Ja jos kiertoilmaisuista on apua, niin niistä on... Mutta jos asiaansa ei selvästi kehtaa sanoa, miksi minunkaan pitäisi. En kuitenkaan tyrmää ongelmia mitä voi parisuhteessa olla, tai sinkkuilussa tai ylensäkin elämässä... Vaikka niin täällä lopussa väitetään. Enkä kiellä etteikö meilläkin ole vaikeaa mieheni kanssa ja ettenkö itsekkin rupsahtaisi vanhetessa. Olen kuitenkin ylpeä siitä, että vanhenen ja näytän siltä miltä naisen pitääkin... Naiselta.
Niin laihana kuin pyöreänäkin. Ja jokaisen naisen pitäisi olla ylpeä siitä mita hän on... Nainen.
- isä
Pistä äijä kiertoon. Parempia on ja varmasti osuu kohdalle. Ala jumpaamaan ja huolehtimaan itsestäs. Lapsi ei ole mikään este.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie2876000Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta493912Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat
Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom363266Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?
Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole633150Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava593050Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut1713015Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten932797Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin922503Abdullah iski Citycenterin vessassa
Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html2052130Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa
ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt772078