Hei
Harkinnassa olisi muutto Loviisaan, kun olisi kiva talokin tarjolla.
Mutta...
Jättäisinkö hyvän työn pk-seudulle, koska itse en viitsi joka päivä käyttää työmatkoihin lähes kolmea tuntia.
Missä käytte töissä itse? Porvoo, Kotka? Itse en puhu Ruotsia ja Loviisa/Porvoo taitaa vaatia ruotsinkielen joka duuniin? Vähän katselin työpaikkoja Porvoon ja Loviisan suunnalta ja niitä oli tarjolla TODELLA vähän ja lähes kaikissa oli tuo ruotsi vaatimuksena. Toisaalta työskentelen itse paljon Venäläisten kanssa ja he taitaa olla lisääntymässä idässä päin ihan hyvin.
Noh, entäs sitten perheet. Pidättekö Loviisaa kaupunkina jossa on hyvä kasvattaa lapset, entä Loviisassa kasvaneet, oletteko jäneet sinne vai muuttaneet pois heti kun mahdollista?
Millainen henki Loviisassa on? Onko uudet asukkaat otettu avosylin vastaan vai onko henki sisäänpäin kääntynyttä siellä?
Olen kiitollinen kaikesta infosta, ruusuista ja risuista :)
Muuttaakko Loviisaan?
21
2871
Vastaukset
- s.antonius
Loviisa on turvallinen ja hyvä paikka asua. Paikalliset eivät aina ymmärrä, kuinka hieno paikka Loviisa on. Ei täällä mitään sisäänpäin kääntyneitä olla. Ihmisestä itsestään se on kiinni löytääkö kavereita ja harrastettavaa. Kotoa ei kukaan tule hakemaan. Voi olla että täällä jopa helpompaa löytää ystäviä ja toimintaa kuin vaikkapa Helsingissä.
Loviisa on huono puoli on duunipaikat. Moni käy töissä naapurikaupungeissa ja jopa pääkaupunkiseudulla asti. Aikaa työmatkoihin näillä siis menee. Asumis ym kustannukset Loviisassa alhaisia. Kielteiset ja Loviisasta kitisevät ihmiset voivat yksittäisissä asioissa olla oikeassakin, mutta totuus on kuitenkin se, että jos jollakin ihmisellä on paha olla niin sillä on paha olla vaikka paratiisissa. Yleistä sisäänpäinkääntyneisyyttä en ole nähnyt, päinvastoin. Loviisa on ihmisenkokoinen kaupunki, missä mahtavaa asua ja elää.- älä muuta
Jos EI OO PAKKO,EN!MUUTTAIS LOVIISAAN,EI OO YHTÄÄN MITÄÄN,MUUTOLIIKEHÄN SUUNTAUTUU POIS TÄÄLTÄ= EI OO MIKÄÄN "idyllinen pikkukaupunki" päinvastoin:=(( kytätään toisia,juorutaan toisten asioista,niistä kuitenkaan mitään tietämättä....
- suosittelen*
Perheelliselle Loviisa on hyvä paikka.
Työpaikan voi joutua etsimään Porvoosta tai Kotkasta. Kotkassa on jo paljon venäläisiä, joten siellä varmasti on osaamisesta suuri apu - eikä siellä ole se ruotsinkielen vaatimus niin tärkeä kuin täällä. Loviisassakin on alkanut venäläisiä olemaan, joten luulisi täältäkin (alasta riippuen) töitä löytyvän jos ei halua vuosia ajella Kotkaan. Tosin välille aletaan rakentaa moottoritietä, joten matka ei tule kauan sinne kestämään kun tie on valmis. Loviisan keskustasta Porvooseen kestää vajaa puoli tuntia ja sama matka on Kotkaan, joten ei se mikään mahdoton työmatka-aika ole.
Uusi suomenkielinen koulu alkaa ensi vuonna nousta keskustaan, välimatkat vanhan Loviisan alueella on lyhyet, lapsia ei ole pakko kuskata harrastuksiin kun uskaltaa päästää itsekseenkin kulkemaan. Kyliltä joukkoliikennemahdollisuudet on heikot kaupungin keskustaan, mutta keskustasta (ja Koskenkylästä) pääsee melko joustavasti Porvooseen/Kotkaan. - Dekkari.
Terveyskeskus menee kiinni klo 16.00 ja jos esim. lapsellesi tapahtuu tapaturma klo 16.10. niin menet sitten 40 km:n päähän Porvooseen terveyskeskukseen !
- poismuuttava
Muuta Porvooseen saman tien. Sinne on jo muuttanut kaatopaikka, verotoimisto, maistraatti, käräjänoikeus, ulosotto. Tulevaisuudessa myöskin työvoimatoimisto ja Kela. Luultavasti Alko jää tänne ettei tartte tilata postin kautta niinkuin muut palvelut.
- on se sellaista
Itseasiassa kuulin tänään, että postikin olisi lähtemässä täältä. :)
- Itsepalveluyhdyskunt
on se sellaista kirjoitti:
Itseasiassa kuulin tänään, että postikin olisi lähtemässä täältä. :)
Niin lähteekin! Sitten haetaan paketit Rauhalan Siwasta missä on tasan yksi myyjä.
Taikka Lidlistä missä on ainoastaan yksi kassa toiminnassa kellonajasta riippumatta.
- suosittelen
Kyllä on taas hieno kuva annettu Loviisasta,pahoittelut siitä.
Mutta asiaan;tänne kannattaa muuttaa monesta eri syystä:
-Täällä on asuminen huomattavasti edullisempaa kuin esim Porvoossa.
-Ajomatka Helsinkiin metrolle on noin 40-45min eli 2 tuntia menee matkoihin päivässä.
-Loviisa on nouseva kaupunki joten investointi se on täältä ostaa asunto.
-Koko ajan tänne myös tulee uusia ketjuja(mm.Filmtown,Hesburger)
-Tänne tarvitaan ja mahtuu paljon uusia yrityksiä niin miksei avaisi omaa liikettä.
-Lapsille turvallinen ympäristö
-mahdollisuus vaikuttaa tulevaisuuten vaikka asettumalle ehdolle kuntavaaleissa,uutta verta tarvitaan.
Itse muutin aikoinaan pois koulun ja työn takia mutta 10v riitti minulle ja kaipasin takaisin,enkä kadu hetkeäkään.
Valittajia riittää kyllä mutta omasta mielestä ne ovat niitä joilla ei koskaan rohkeus riittäny lähteä edes kouluun vaan heti töihin jotta sai rahaa kaikkeen mukavaan ja niinpä kun ei koulutusta niin töitä ei hirveesti löydy ja ne mitä löytyy niin ei kiinnosta kun "saman rahan saa ilmaiseksi tekemättä mitään".
Uudet asukkaat otetaan erittäin hyvin vastaan ja täällä oppii tuntemaan nopeasti paljon ihmisiä.
Löytyy ryhmä jotka eivät ota uusia hyvin vastaan mutta ne istuvatkin monet illat viikossa baarissa..........
Toivotamme teidät tervetulleeksi hienoon kaupunkiimme.- HERÄÄ JO UNESTAS....
loviisa nouseva kaupunki????????????????????
- Purilainen.
Koska Hese tulee Loviisaan ?
- Ajatelkaapa ite.....
Hese on neuvotellut paikasta ja ne itse sanoivat että tulevat tänne,yrittäjääkin ottavat jos halukkaita.Sitä en tiedä koska avaavat mutta kummiskin tulevat.
Ja kyllä tämä on nouseva kaupunki,asukasluku kun on melkein 16000 niin ketjut haluavat tänne.
Asuntojen/talojen hinnat ovat niin edullisia että koko ajan tänne muuttavat lännestä.
Ja olen myös sitä mieltä että Loviisalaisten asenteet muuttuvat myös siihen että saadaan tänne lisää ihmisiä sekä kauppoja.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä asennetta ja sen takia kaupunki on myös ollut talviunessa pitkään,
Nyt ei tule uutta ydinvoimalaa niin silloin pitää vain kehittää muuta mikä jopa olisi suotavaa,kunhan päättäjät sen vain ymmärtäisivät ja luulen että seuraavissa vaaleissa muuttuu koko rakenne.
Uuden päätöksen mukaan tänne ei myöskään oteta pakolaisia joka edesauttaa muuttoa.- Anjuska vaan
Senkun sepittelet omaksi iloksi. Loviisa on kuoleva kaupunki ilman palveluja.
Ruokaa saat kotitarpeeseen, jos haluat erikoisuuksia, aja Kotkaan tai Porvooseen, koska täällä on tasan yxi lihatiski.
Vaatteet on ostettava muualta. Kerro mistä saan Loviisassa ostaa hajuvettä??
Onko täällä yhtään huonekaluliikettä? Uimahallia?
Ei, kierrä kaukaa.
- Koelab ky
Nonii, aloitus on pelkkä provo, luettavissa monen pikkukaupungin palstalla, eli on vain heitetty tänne. Mutta tulihan ruusuja ja risuja. Loviisassa syntyneenä mutta opiskelun ja työn takia paljon muualla asunneena voin sanoa että Loviisa on perseestä. Päättäjät tosi amatöörejä, ties mistä on kerätty. Se viisas mies puuttuu tällä hetkellä, nyt leikitään toisten rahoilla. Kaupunginjohtajasta halutaan eroon, mutta parti pitää huolen että homma jatkuu. Maksan veroni kaupungille, mutta en pitkään.
- fedup
Provo tai ei! Olen asunut Helsingissä ja monessa muussa Loviisaa isommassa kaupungissa, mutta muutin ilolla takaisin Loviisaan. Ei kaduta yhtään, enemmän harmittaa lähteminen yleensä, monta turhaa vuotta meni hukkaan. Kaikkialla vallitsee sama tyytymättömyys päättäjiin, palveluihin jne. Ihminen on vain luonnostaan niin tyytymätön ja mukavuuden haluinen. Itselleni tärkeitä asioita tänne paluusta oli:
Hyvät ystävät, oma rauha, ei ruuhkaa, ei jatkuvaa odottamista, ei rikollisuutta( isojen kaupunkien mittapuun mukaan), pääsy pois hälinästä muutaman minuutin kävelyn päässä, meri, lyhyet välimatkat isoihin kaupunkeihin tarvittaessa jne.
Käykää ihmiset ihmeessä siellä aidan toisella puolella tutustumassa, löytyykö sieltä se mitä kaipaatte ja jos niin hyvin käy, olkaa onnellisia. Takaisin voi aina tulla, eikä siitä kukaan varmasti tee isoa numeroa.
Tähän ikään (40 ) mennessä Loviisa on mielestäni paras paikka asua. - E-vil
Totta turiset. Ei se asuminen pääkaupungilla ole aina niin herkkua, mutta on siinäkin omat puolensa toki. Ei ne kuitenkaan paina vaa'assa niin pajoa kuitenkaan, joten olen asustellut täällä jo kohta 20 vuotta.
- n
En koskaan ajatellut muuttavani eteläsuomeen saatikka loviisaan, mutta täällä sitä ollaan. Työn perässä sitä mekin muutettiin. Mielummin asuisin läheisteni luona toisella puolella suomea, mutta suht hyvin olemme viihtyneet. Ilman mahtavia monia naapureitanne olisimme varmaan jo tympiintyneet. Tuntuu että ihmiset ovat helposti lähestyttävissä. Lyhyen ajan sisällä olimme saaneet monia uusia ystäviä.
Että ei paha... - suomi on hyvä maa
Tulin helsingistä, työn perässä. Ei tämä ole hullumpi paikka. monta asiaa saa hoidettua hetkessä kun kaikki on lähellä. Aina tapaa tuttuja kaupungilla. Marisijat marisee oltiin missä tahansa. Itse kyllä olen viihtynyt, kivat lenkipolut ja meri kesällä nautittavia. Kirjasto ja lounasravintolat hyviä paikkoja.
Epätoivoisia ihmisiä tapaa niin syrjäseuduilla kuin kaupungeissa. Itse saa tuoda panoksensa tänne yhteisöön, niillä marisijoilla ei ole mitään annettavaa, odottavat vaan toisten toimivan ja arvostelevat sitten.- grass
Loviisa on salakalastajalle ankea paikka. Sitä mukaan kun iltaisin paulaa verkkoa, niin päivällä niitä takavarikoidaan. Taas tuli varikolle 300 metriä tuliterää.
- Eisalakalastaja
Nimimerkki "grass" on huumorimiehiä :))))). Jotain hyötyä niistä persuistakin on....
- grass
Taitaa olla ainoa hyöty!!
- Äiti myös
Loviisassa on pian myös mahdollista aloittaa ruotsinkielinen kielikylpy. Loistava etu suomenkieliselle lapselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3577042Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai765997Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1975492Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi844270Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan563476HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok693427Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava63393Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta603358SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha563140Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan373084