Vain yksi vastaus (3. osa)

ultramariinitaivas

Mulla ja Petralla alkoi mennä aika huonosti: alkuhuuman jälkeen ei se enää tuntunu niin mielenkiintoiselta tytsyltä. Ehkä se oli loppujen lopuks liian vahva persoona ollakseen suhteessa mun kanssa. Me päätettiin hyvässä yhteisymmärryksessä jäähdytellä vähän aikaa. Jos jompikumpi löytäis jonkun toisen, niin se olis ''that's it''. Koska mä en enää käytännössä seurustellut Petran kanssa, mä aloin jo ettimään uutta rakasta.

Jussi olikin just tullu tosi hyvään väliin. Me juteltiin tosi paljon koulupäivien aikana ja sitten vielä Mesessä koulun päättymisen jälkeen. Mä huomasin, että Jussi oli oikeesti tosi mielenkiintoinen persoona. Joka kerta, kun se jotain sanoi - joko koulussa tai kirjoittaessaan Meseen - sillä oli jotain tosi tähdellistä asiaa. Siinä oli tosi iso ero tyttöihin.

---

Me oltiin oltu muutaman viikon kavereita Jussin kanssa, kunnes alko taas tapahtua. Nyt oli kuitenkin kyseessä ihan vaan mä ja mun ajatukset. Vaikka mä kuinka yritin sitä kieltää, niin en mä voinut sivuuttaa sitä. Mä aloin tykätä Jussista. Mikä pahinta, se ei ollu missään kaverimielessä. Mä saatoin katsella Jussia vaikka kymmenen minuuttia, jos se ei huomannut. Yleensä huomas, jolloin mä käänsin pään muualle.

Koko tilanteessa ei ollu mitään järkeä. Mä olin koko ikäni pitäny tytöistä ja ehtiny seurustella kahdeksan eri tytön kanssa. Mut Jussi vaan näytti niin... En mä vaan tiedä. Musta tuntui, että mä olisin halunnu halata Jussia tai ottaa sitä kädestä kiinni tai jotain... Mutta enhän mä tietenkään uskaltanut. Jussi ei ollu osoittanu mitään sen kummallisempia tunteita mua kohtaan. Se piti mua sen parhaana kaverina, mutta se olikin siinä.

Mä päätin tarkkailla tilannetta, ikään kuin mä olisin ollu joku ulkopuolinen. Näyttö oli aivan kiistaton. Mä en pystyny olemaan ajattelematta Jussia päivän aikana vähempää kuin kymmenen kertaa. Joka kerta, kun mä näin sen, mä en voinu olla katsomatta sitä. Jussin vallattoman näköiset hiukset teki muhun suuren vaikutuksen.

Pahin oli kuitenkin vielä edessä. Yhtenä iltana mä istahdin alas ja mietin, että mitä mä oikeasti ajattelin Jussista. Mä päädyin useamman kerran jälkeen aina samaan tulokseen. Siitä ei päässy yli eikä ympäri. Mä olisin halunnu tietää, miks se oli niin, mutta ei mulla ollu aavistustakaan... Ja se tunne oli voimakas. Jos se jotain oli, niin käsittämätön - sanan kaikissa merkityksissä - ja voimakas. Niin voimakas, etten mä voinu enää kieltää sitä itteltäni.

Ja kun lumipallo on lähtenyt pyörimään, sitä ei enää pysäytetyksi saa... Mulle tuli sellainen tunne, että Jussikin oli muuttunut. Se ei enää ihan yhtä paljon puhunu mulle eikä myöskään yhtä avoimesti. Se tuntui koko ajan yhä vaivautuneemmalta, mutta se väitti, että kaikki on hyvin. Mä en voinu olla samaa mieltä, mutta en mä tiedä, miks se valehtelisikaan mulle. Mä kun olin edelleenkin - kuulemma - sen paras kaveri.

---

Syksy alkoi jo olemaan aika pitkällä, kun tuli mun ja Jussin vuoro jäädä siivoamaan kotiluokka päivän päätyttyä. Vuorot kiersi, ja tuli eka kerta, kun mä tein sen Jussin kanssa. Petra oli käyny pyytämässä opelta, että se sais vaihtaa vuoron Minnan kanssa. Mulla ei ollu mitään sitä vastaan.

Jussi siivos aika ahkerasti, ja mä tosi laiskasti. Mä olin pyyhkimässä yhtä älyttömän tahraista pöytää, kun Jussi, joka oli muutaman metrin päässä mun takana tekemässä samaa, aloitti keskustelun: ''Kauanko sulla menee sitä yhtä pöytää pyyhkiessä?'' Mä punastuin. Mulla oli todellakin mennyt aika pitkään. ''Eiköhän tää kohta puhdistu.'' ''Mun pitää muuten tehdä yks asia selväks... Liittyy suhun.'' Mä mietin, että mikä se sellainen vois olla. Mä jatkoin pöydän pyyhkimistä, ja kysyin: ''No, mikäs se olis?''

2

540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuva

      En tiedä mutta tämä EI toimi, tarina ei etene...!!! Hyvältä vaikuttaa mutta alan menettää toivoni jatkon suhteen :(

    • ultramariinitaivas

      Tämä tarinahan on edennyt paljon nopeammin kuin kumpikaan tähän astisista...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe