Viiltely jäljet pois!?

erottamattomiksi?

Miten saan viiltely jäljet nopeasti pois tai sellaisiksi ettei niitä heti erota? Pitäis porukoitten kans mennä uimaan perjantaina ja villtelyjäljet on tehty maanantaina. Tein jäljet saksilla ja niistä tuli vähän verta. Miten niitten parantamista vois nopeuttaa ja kuinka kauan kestää et ne häviää? Kun nehän ovat periaatteessa kuin kissan kynnen raapaisuja, jotka kyllä aika nopesti häviävät, vai? Tarvitsen nopeita vastauksia!!

22

1240

Vastaukset

• Voit koittaa peittää ne meikkivoiteella, mutta se ei kyllä vedessä paljoa auta. Voit myös nyt ennen perjantaita koittaa pitää jäljet puhtaina ja vaikka rasvata niitä rasvalla, joka auttaa paranemista.

• Noo ittelläni on kans jäljet. Laitan joka päivä 3 kertaa tai enemmän vtusti vaselinea ja sit ku haavat on kiinni ja oon meos esim harkkoohi peitän meikillä

• Amputoimalla raaja.

• jonkun viikon tai pari kestää parantua. Minä olen jo aikuinen 30 v nainen mutta 14-16 vuotiaana harrastin itseni viiltelyä vakavan masennuksen yhteydessä.
      Minulla jäljet oli juurikin tuollaisia "kissan kynnen raapaisun " näköisiä viiltoja. Ei siis mitään vakavia,syviä ja tikkausta tarvitsevia.

vuosien aikana kuitenkin pahaa oloani purin usein käsivarsiini ja nyt vielä aikuisenakin minulla on siitä ajasta jäljellä paljon haaleita arpia molemmat kädet täynnä. Ne kyllä huomaa jos osaa katsoa ja valaistus on oikea. eli ikuiset jäljet niistä jää.

terapiaa suosittelisin vaikka entisenä viiltelijänä ymmärrän kyllä viiltelyn idean. etkö silti voisi sen tavan tilalle kehitellä jonkun toisen ahdistusta lievittävän tavan?

• Mulla myös puremisjälkiä kun aikoinaan purin käsiäni. Vähän helpotti huomata että en ole ollut ainoa, vaikka mulla on siitä aikaa jo parikymmentä vuotta.
        Silloin myös viiltelin sillai ettei tarvinnut tikata mutta silti on jäänyt jonkin verran arpia.
        Tupakalla myös polttelin itseäni, lähinnä käsiä.
        Kyllähän nuo nyt vanhempana harmittaa jonkin verran, mutta ajattelen että ovat muistoja hullusta nuoruudesta. Niitä kun ei poiskaan saa.
        Nuorempana yritin piilotella jälkiä mutta enää en ole vuosikausiin välittänyt. Vaan eipä ihmiset kovin paljoa kysele, oikeastaan olen yllättynyt kuinka vähän, koska ajattelin aina että kyselevät mitä ovat ja minkä takia.

• Mulla on todettu vakava masennus ja olen itsekin tehnyt viiltoja. Yleensä laitan kosteusvoidetta aamuin ja illoin. Vaseline auttaa myös.

• No siis noin neljä kuukautta sitten viilteliin ja on hirveet arvet yhä ne on valkoisia viivoja jotka ei katoa kaduttaa ja en viiltele nykyään miten ne saa pois!!😭

• Oto yhteys psykoon.
      On nääs hulluus, mielenterveys.
      Osaavat passittaa hullujenhuoneelle.

• haista paska

• Alahan runkkaamaan. Se lievittää myös ahdistusta ihan mukavasti eikä jätä kuin henkisiä arpia. ;)

• Kannattaisi putsata haavat joka päivä itse viiltelin joskus 2v sitten ja putsasin ne ni parissa päivässä hävisivät

• millä sä ne putsasit?

• osat apteekista bepanthen voidetta auttaa naarmuihin ja nirhamiin

• Joku sysiruma punavihermusta dinosaurustatska siihen päälle niin ei erota valeita viiltoarpeja

• Minulla sama ongelma 😶

• Tyhmästä päästä saa kärsiä koko keho.

• Itsekkin olen viillelly, tosin viiltelin olkapäätä et sain jäljet peitettyä t-paidalla. Oma henkilökohtane konstini oli pigmentoida olkapää. En ole sen jälkeen viillelly. Tosin tatuointi ei valitettavasti auta op:ta, eikä ole halvimmasta päästäkään. Suosittelisin myös hakeutumaan hoitoon, vaikka tuskin se mihinkää etenee ellet oikeasti ole vetäny luuhun asti.

• Itselläkin sama ongelma kun pitäis mennä reeneihin niin mutta kädessä hirveet jäljet.
      T:12 poika

• Ei hemmetissä. Mikä sulla oikein on? Olet vielä lapsi, onko kotiasiat huonolla tolalla? kiusataanko sinua koulussa ja vapaaaikanakin. Minä en näe tossa mitään järkeä, oletko huomion kipeä vai mistä kenkä puristaa. Kerro totuus sekin helpottaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei hemmetissä. Mikä sulla oikein on? Olet vielä lapsi, onko kotiasiat huonolla tolalla? kiusataanko sinua koulussa ja vapaaaikanakin. Minä en näe tossa mitään järkeä, oletko huomion kipeä vai mistä kenkä puristaa. Kerro totuus sekin helpottaa.

jotkut tekee sitä saamaan pahan olon pois, ei tarvitse heti sanoa huomion kipeäksi tai huomion hakiaksi.

• Älkää viillelkö!! Ite viiltelin 1v sit ja nyt vituttaa niin saatanasti nuo arvet. Joo se voi sillon tuntua hyvältä idealta mut sit ku tajuu et on pilannu elämän sillä ni on vaa pahempi olo

• Ei voi tahtotilan arvet sattua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mielipiteitä amk pääsykokeesta?

Itselle englanti ja eettiset taidot oli vaikeimpia... Jäikö teillä paljon vastaamatta kysymyksiin? Minulla joka osiossa jäi johonkin vastaamatta.
      Pääsykokeet
      188
      7074
    2. Kulmuni saavutti puolueen luottamuksen

Juuri kun Kulmuni on saavuttanut täyden luottamuksen Keskustapuoleen todellisilta johtajilta hän ilmoittaa 5 minuutin kuluttua erostaan ministerin pes
      Suomen Keskusta
      225
      5169
    3. 41
      913
    4. Kirjaimelle, kerro se

Kirjaimelle! Mitä haluaisit sanoa yhdelle kirjaimelle? A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P. Q, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z, Å, Ä, Ö? Kirjoit
      Ikävä
      96
      862