Viiltely jäljet pois!?

erottamattomiksi?

Miten saan viiltely jäljet nopeasti pois tai sellaisiksi ettei niitä heti erota? Pitäis porukoitten kans mennä uimaan perjantaina ja villtelyjäljet on tehty maanantaina. Tein jäljet saksilla ja niistä tuli vähän verta. Miten niitten parantamista vois nopeuttaa ja kuinka kauan kestää et ne häviää? Kun nehän ovat periaatteessa kuin kissan kynnen raapaisuja, jotka kyllä aika nopesti häviävät, vai? Tarvitsen nopeita vastauksia!!

103

21450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa-aa

      Voit koittaa peittää ne meikkivoiteella, mutta se ei kyllä vedessä paljoa auta. Voit myös nyt ennen perjantaita koittaa pitää jäljet puhtaina ja vaikka rasvata niitä rasvalla, joka auttaa paranemista.

      • Anonyymi

        Käytä water proof-meikki voidetta, se essencen on hyvä peittää jopa tatuoinnit,ja oon testannu et peittää arvet,tuoreina ja kestää vettä,luulis että kestäis myls sillon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytä water proof-meikki voidetta, se essencen on hyvä peittää jopa tatuoinnit,ja oon testannu et peittää arvet,tuoreina ja kestää vettä,luulis että kestäis myls sillon.

        Veli tää juttu on yli 12 v vanha eli en tiiä auttaako sun kommentti enää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veli tää juttu on yli 12 v vanha eli en tiiä auttaako sun kommentti enää

        Meitä muita ihmisiä kyllä, jotka tultiin tänne itse etsimään apua samaan ongelmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veli tää juttu on yli 12 v vanha eli en tiiä auttaako sun kommentti enää

        Hierokaa jääpaloja arpiin joka päivä noin 3pv ajan lähtee pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytä water proof-meikki voidetta, se essencen on hyvä peittää jopa tatuoinnit,ja oon testannu et peittää arvet,tuoreina ja kestää vettä,luulis että kestäis myls sillon.

        mistä sitä meikkivoidetta saa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hierokaa jääpaloja arpiin joka päivä noin 3pv ajan lähtee pois

        KIITOS


    • haluun jäljet pois

      Noo ittelläni on kans jäljet. Laitan joka päivä 3 kertaa tai enemmän vtusti vaselinea ja sit ku haavat on kiinni ja oon meos esim harkkoohi peitän meikillä

    • ikuiset viillot

      jonkun viikon tai pari kestää parantua. Minä olen jo aikuinen 30 v nainen mutta 14-16 vuotiaana harrastin itseni viiltelyä vakavan masennuksen yhteydessä.
      Minulla jäljet oli juurikin tuollaisia "kissan kynnen raapaisun " näköisiä viiltoja. Ei siis mitään vakavia,syviä ja tikkausta tarvitsevia.

      vuosien aikana kuitenkin pahaa oloani purin usein käsivarsiini ja nyt vielä aikuisenakin minulla on siitä ajasta jäljellä paljon haaleita arpia molemmat kädet täynnä. Ne kyllä huomaa jos osaa katsoa ja valaistus on oikea. eli ikuiset jäljet niistä jää.

      terapiaa suosittelisin vaikka entisenä viiltelijänä ymmärrän kyllä viiltelyn idean. etkö silti voisi sen tavan tilalle kehitellä jonkun toisen ahdistusta lievittävän tavan?

      • Anonyymi

        Mulla myös puremisjälkiä kun aikoinaan purin käsiäni. Vähän helpotti huomata että en ole ollut ainoa, vaikka mulla on siitä aikaa jo parikymmentä vuotta.
        Silloin myös viiltelin sillai ettei tarvinnut tikata mutta silti on jäänyt jonkin verran arpia.
        Tupakalla myös polttelin itseäni, lähinnä käsiä.
        Kyllähän nuo nyt vanhempana harmittaa jonkin verran, mutta ajattelen että ovat muistoja hullusta nuoruudesta. Niitä kun ei poiskaan saa.
        Nuorempana yritin piilotella jälkiä mutta enää en ole vuosikausiin välittänyt. Vaan eipä ihmiset kovin paljoa kysele, oikeastaan olen yllättynyt kuinka vähän, koska ajattelin aina että kyselevät mitä ovat ja minkä takia.


      • Anonyymi

        Onko ne arvet jo lähtenyt? Jos on niin miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ne arvet jo lähtenyt? Jos on niin miten?

        Tarkoitatko kysyä minulta joka oon kirjoittanut tuon marraskuun klo 21:34 jutun?
        Eli viiltely- ja tupakalla polttelun jäljet.

        Ei ne arvet ole kadonneet minnekkään vaikka on vuosia mennyt, ehkä vähän haalenneet.
        Ja kesällä kun saa vähän aurinkoa niin ne näkyy taas selkeämmin.

        Mutta kuten kirjoitin niin ei ne ole mun elämää haitanneet, ei ole paljon kukaan mitään kysellyt.

        Riippuu tosi paljon siitä minkälainen iho on, toisille jää herkemmin näkyviä arpia kuin toisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ne arvet jo lähtenyt? Jos on niin miten?

        Jos mua tarkoitat joka kirjoitin puremisesta, tupakalla polttelusta ja viiltelystä, niin ei ne arvet ole pois lähteneet vaikka vuosia on ja paljon välissä.

        Kesäisin kun aurinko vähän tarttuu ihoon niin näkyvät vähän korostuneemmin.
        Mutta kuten kirjoitin niin ei niistä oo paljoa kukaan kysellyt eli eivät ole elämää haitanneet.

        On paljon myös ihosta kiinni, joillain on sellainen iho että ei pahemmin jää arvet näkyviin, toisilla voi jäädä taas reilustikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mua tarkoitat joka kirjoitin puremisesta, tupakalla polttelusta ja viiltelystä, niin ei ne arvet ole pois lähteneet vaikka vuosia on ja paljon välissä.

        Kesäisin kun aurinko vähän tarttuu ihoon niin näkyvät vähän korostuneemmin.
        Mutta kuten kirjoitin niin ei niistä oo paljoa kukaan kysellyt eli eivät ole elämää haitanneet.

        On paljon myös ihosta kiinni, joillain on sellainen iho että ei pahemmin jää arvet näkyviin, toisilla voi jäädä taas reilustikin.

        Ups, mitä lie sähelsin, tuli vastaus kahteen kertaan.....


    • Heikkoustila

      Mulla on todettu vakava masennus ja olen itsekin tehnyt viiltoja. Yleensä laitan kosteusvoidetta aamuin ja illoin. Vaseline auttaa myös.

    • Ihminen_1234

      No siis noin neljä kuukautta sitten viilteliin ja on hirveet arvet yhä ne on valkoisia viivoja jotka ei katoa kaduttaa ja en viiltele nykyään miten ne saa pois!!😭

      • Anonyymi

        Voit peittää merkillä tai koittaa hinkata ne vähän auki ja laittaa rasvaa päälle aamuin illoin.


      • Anonyymi

        Mulla sama juttu. Kannattaa laittaa jotain rasvaa tosi paljon siihen kohtaan ja pestä sitä parikertaa päivässä ja laittaa laastari päälle jos se häirittee tai tuntuu siltä että kaikki tuijottaa. Itelleni on käyny silleen monesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla sama juttu. Kannattaa laittaa jotain rasvaa tosi paljon siihen kohtaan ja pestä sitä parikertaa päivässä ja laittaa laastari päälle jos se häirittee tai tuntuu siltä että kaikki tuijottaa. Itelleni on käyny silleen monesti

        Ainiin ja jos sattuu aukiimaan ne haavat tai on aukinaisia haavoja niin kannattaa ottaa vaikka vessapaperiin PALJON käsidesiä ja painaa sitä sit pari minuuttia siihen käteen. Toimii vaikka sattuu ihan helvetisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainiin ja jos sattuu aukiimaan ne haavat tai on aukinaisia haavoja niin kannattaa ottaa vaikka vessapaperiin PALJON käsidesiä ja painaa sitä sit pari minuuttia siihen käteen. Toimii vaikka sattuu ihan helvetisti.

        tämä toimii kiitos🙏🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämä toimii kiitos🙏🏻

        Miten se helpottaa muka


      • Anonyymi

        Ei ne lähe ne arvet mihkää


    • PerusR

      Alahan runkkaamaan. Se lievittää myös ahdistusta ihan mukavasti eikä jätä kuin henkisiä arpia. ;)

      • Anonyymi

        Hyi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi

        Hei


      • Anonyymi

        Missä järki?


    • Anonyymi

      Kannattaisi putsata haavat joka päivä itse viiltelin joskus 2v sitten ja putsasin ne ni parissa päivässä hävisivät

      • Anonyymi

        millä sä ne putsasit?


      • Anonyymi

        Kauanko putsasit niitä ja millä desinfioaineella?
        Eikai se haittaa jos oon nyt laittanu ihan VITUSTI rasvaa niihin et saahan niin tehdä?!


    • Anonyymi

      osat apteekista bepanthen voidetta auttaa naarmuihin ja nirhamiin

      • Anonyymi

        Onneksi meillä on kotona niin käytän sitä:)


    • Anonyymi

      Joku sysiruma punavihermusta dinosaurustatska siihen päälle niin ei erota valeita viiltoarpeja

    • Anonyymi

      Minulla sama ongelma 😶

      • Anonyymi

        Tyhmästä päästä saa kärsiä koko keho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmästä päästä saa kärsiä koko keho.

        Ei ole mun vika, että on paha olo. Ei ole kenenkään oma vika että on paha olla. Usein viiltely saattaa helpottaa, as in fyysinen kipu>henkinen kipu.


    • Anonyymi

      Itsekkin olen viillelly, tosin viiltelin olkapäätä et sain jäljet peitettyä t-paidalla. Oma henkilökohtane konstini oli pigmentoida olkapää. En ole sen jälkeen viillelly. Tosin tatuointi ei valitettavasti auta op:ta, eikä ole halvimmasta päästäkään. Suosittelisin myös hakeutumaan hoitoon, vaikka tuskin se mihinkää etenee ellet oikeasti ole vetäny luuhun asti.

    • Anonyymi

      Itselläkin sama ongelma kun pitäis mennä reeneihin niin mutta kädessä hirveet jäljet.
      T:12 poika

      • Anonyymi

        jotkut tekee sitä saamaan pahan olon pois, ei tarvitse heti sanoa huomion kipeäksi tai huomion hakiaksi.


      • Anonyymi

        Tosta on kyl jo kauan kun laitoit mut mä oon 11 ja vetäny kunnon jäljet käteen. Lopetin tanssin noiden takia kun en halua muiden näkevän mun ranteita:( Laitan ihan vaan bepanthenia niihin kyllä pienet jäljet jää mutta semi nopeasti paranee


      • Anonyymi

        Oon itekki 11 et joo. Ope melkein näki tänää
        Kyseli koska jotkut nuoremmat näki vhä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosta on kyl jo kauan kun laitoit mut mä oon 11 ja vetäny kunnon jäljet käteen. Lopetin tanssin noiden takia kun en halua muiden näkevän mun ranteita:( Laitan ihan vaan bepanthenia niihin kyllä pienet jäljet jää mutta semi nopeasti paranee

        Itekki lopetin tanssin ku olin 11 just viime vuonna melkein samasta syystä. Häpesin mun kehoa ihan kauheesti. [niin kyll vieläki]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon itekki 11 et joo. Ope melkein näki tänää
        Kyseli koska jotkut nuoremmat näki vhä

        Jos on ihan ohuet viillot nii kui kaua kestää hävitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon itekki 11 et joo. Ope melkein näki tänää
        Kyseli koska jotkut nuoremmat näki vhä

        oon kans 11 ja äiti näki. Kysy et mitä ne on ja sanoin vaan et kissan raapasuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oon kans 11 ja äiti näki. Kysy et mitä ne on ja sanoin vaan et kissan raapasuja

        kissan raapaisuiksi niitä itsekin kutsun. :)


    • Anonyymi

      Älkää viillelkö!! Ite viiltelin 1v sit ja nyt vituttaa niin saatanasti nuo arvet. Joo se voi sillon tuntua hyvältä idealta mut sit ku tajuu et on pilannu elämän sillä ni on vaa pahempi olo

      • Anonyymi

        Ei voi tahtotilan arvet sattua.


    • Anonyymi

      Sitä nyt sitte voi miettiä mutta ehdottaisin että meet hoitoon.

    • Anonyymi

      Mulla on sellainen ongelma tänään just äskön jäljet tein saksilla ja verta tulee aavistuksen. Ja oon menossa perheen kanssa pe-su ukilleni ja äitin kanssa pitäis saunassa käydä. Oisko vinkkejä mite sais piiloon äkkiä

      • Anonyymi

        Saat piiloon meikkivoiteella tai sit piät vaan kädet piilossa


    • Anonyymi

      Nään tän kyl aika myöhään mutta itse tein omat veitsellä just torstaina ja nyt on lauantai, oli punaset alussa mutta rasvalla ja puhdistus aineella menty ja jos tarvitsee niin meikkivoidetta. Ei oo näkyny ollenkaa.

    • Anonyymi

      Haluaisin arvet pois viiltelin 10kk sitten ja kesällä haluaisin käyttää t paitaa olen koittanut rasvoja mutta ei juurikaan toimi onko vinkkejä

    • Anonyymi

      itsellä auttaa kun rasvaa aamuin illoin jälkiä

    • Anonyymi

      Älä mene uimaan, jos ihossasi on haavoja, voit saada veren myrkytyksen, itselläni oli kynsivallissa n 1 mm repeymä ja menin uimaan sain veren myrkytyksen, onnksi apteekkari käski heti ykaityis lääkärille ja sain lääkkeet alle puolessa tunnissa.

      Viiltely on itsensä tuhoamista ja tuhoaja on demoni henki saatana, joka voidaan jeesuksen veressä sitoa, siinä tapauksessa että itse haluat sitä.

      Jos olet ollut osallinen spirituaaliseen okkultismiin, niin niistä pitää ensin sitoitua jeesuksen veressä irti, muutoin saatanalla on laillinen valta sinuun.

      Viiltelyssä on kyse henkivalloista ja sitä tämä maailma ei ymmärrä ja kristityistäkin vain ne joille on annettu henkien erottamisen atmolahja.

    • Anonyymi

      Vanha keskustelu mutta googlaamalla ”miten saada viiltelyjäljet nopeasti pois” tämä on ensimmäinen hakutulos. Uskon siis että moni etsii tästä keskustelusta vastauksia tänäkin päivänä.

      Itse toimin vain niin, että puhdistin haavoja ja laitoin niihin bepanteenia. Kannattaa välttää kaikkien epäouhtauksien joutumista haavoihin koska silloin ne voivat tulehtua ja paraneminen kestää pidempään. Puhdistus ja rasvaus, ne ovat minun keinoni.

    • Anonyymi

      Tein eilen koulussa typeryyttäni viivottimella viiltoja ranteeseen ja nyt ei eivät lähde pois. Oisko vinkkiä ?

    • Anonyymi

      Leikattuja niin niitä vähemmän liikkuukin. Ja pakkanen ei hiuksille tietenkään korjausta tee. 🙈🙉🙊

    • Anonyymi

      laita rasva

    • Anonyymi

      Kukaan ei varmaan vastaa ku aika vanha sivusto mutta miulla nyt on eilen tehdyt jäljet käsissä ei ihan verta kerenny tulla ku muutamasta mutta ens viikolla pitäs uimaan mennä serkkujen kans nii mitä pitäs tehä? Oon nyt laittanu bacibactia nii en tiiä auttaako mut saa nähä…

      • Anonyymi

        Ihan liian myöhään taas mut veden kestävä meikki voide tai mikä lie varmaa toimii


      • Anonyymi

        Siis mulla oli haavat ja rasvalla sai kuntoon mutta jos oikein tarkasti kattoo nii kyllä ne arvet vähän kiiltää


    • Anonyymi

      Arpia on näkyviä ja näkymättömiä niiden kanssa on elettävä. Jos joku kysyy mistä tuli / johtuu sanoo suoraan eikä selittele !
      Helpottaa kummasti, kokemusta on !

      • Anonyymi

        ”Sanoo suoraan eikä selittele” muistetaan kuitenki, et jos joku kyselee sun just vaikka arvista niin ei ole pakko vastata totuutta jos ei itse sitä halua kertoa❤️


    • Anonyymi

      miten saan pois sellaset vaaleet viivat ku tein saksil sellasii viivoi joku 4kk (?) sit ja haluisin noi vaaleet viivat pois joten auttakaa!!😩

      • Anonyymi

        Ei niitä vaan saa pois mut meikki voiteel voi saada hetkellisesti pois näkyvist ehk


    • Anonyymi

      APUoon viillelly semi usein mun nilkkaan, jossa on nyt kuaheey jäljet. Pitäis saada nopee pois ennen terveystarkastust kesön lopul.
      Mikä auttaa ja nopeuttaa niitten parantumist? Millast rasvaa kannattaa käyttää jne. Ahistaa en halua et kukaan näkee niitä. D:

      • Anonyymi

        Se kuinka nopeesti paranee riippuu toki siitä kuinka kauheet jäljet on kyseessä, et esim syvät haavat paranee pidempään ja näin. Mut oman kokemuksen perusteella aktiivinen haavanhoito auttaa. Ihan vaikka punasella bebantheenilla itellä nopeutti huomattavasti, kun laitoin sitä ihan kivan kerroksen kolme kertaa päivässä kunnes olin tyytyväinen siihen miten haava on parantunu.
        Ei sekään varmaan pahaa tekis et se terkkari ne haavat näkis, vois auttaa apuu löytämään, mut ymmärtän kyl et haluut piilotella jälkiä. Niin mäkin tein. Ja omalla kokemuksella kans nilkois pahimmat jäljet, niin yksinkertasesti pitkävartiset sukat käyttöön vaan kunnes ei kiinnitä jälkiin huomioo ja ei sitä tiiä vaik se terkkari antais sukkii pitää jalassa. Kantsii kans koittas, ettet täs välis enää tee lisää haavoi, niin kerkee kans parantuu ne kaikki haavat tarperks. Tsemppii sulle ja kaikille muille ketä tän päätyy syystä tai toisesta lukemaan (:


    • Anonyymi

      VAROITAN!
      Elkää ikinä muut olko niin tyhmiä että teette itselle mitään pahaa viiltelyä tai kurittaa
      syömishäiriöllä ,kun kaikilla on ikävät seuraukset.

      kukaan ei pysty elämään miten toiset tahtoo vaatijoita kiusaajia niitä riittää.
      ne on kuin pirulaisen palvelijoita kiusaajia.

      kun tapaat niitä yksi kerta riittää kierrä ne kaukaa ja ajattelet
      niillä itsellä on paha olo ja haluavat että muut kansa kärsii.

      jokaisella on oma polku ja eletään että illalla ei tarvitse katua päivän tekoja.

      • Anonyymi

        Olen usein miettinyt asiaa, josta tuossakin tekstissä mainittiin, eli " kukaan ei pysty elämään miten toiset tahtoo..".
        Tahtooko ne toiset sinulta jotakin erikoista, tai ylipäänsä haluavatko he, että käyttäytyisit jotenkin, niinkuin ne tahtoo ?

        Olen ajatellut, että on aika turha kuvitella toisten haluavan jotakin tiettyä käytöstä tai olemista, tuskin kukaan haluaa tai odottaa toiselta mitään. Se on vain ihan oma ajatus siellä omassa päässä, kun luulee, ettei kelpaa muille, vaikka kukaan ei odotakaan yhtään mitään muuta kuin että olet oma itsesi.

        Mitä paremmin kelpaa itse itselle, eli hyväksyy itsensä, niin tajuaa, että kelpaa kaikille muillekin, sellaisena kuin on. Kukaan ei odota yhtään mitään erikoista.


    • Anonyymi

      Joo tänää uimaan pitäs mennä ku äiti sano et löhetöä yhtäkkiä mutta viilsin eilen nii mitä teen et niitö ei näy tai et punotus edes lähtis

      • Anonyymi

        lue aikasempia vastauksia.Oot varmaan lähtenyt uimaan ennen kuin saat vastauksia.


    • Anonyymi

      Mul on pieni ongelma ku toissapäivänä satuin pitkän tauon ajan v11ltään pari viivaa tohon ja käsivarteen ja niistä tuli melko syvät nyt oon koko illan koittanu saada niitä pois ja nyt nolottaa mennä huomiselle liikka tunnille :((

      • Anonyymi

        Kannattaisko sun käyttää aivoja ennen kuin viiltelet jos noin paljon nolottaa. Sua ei nolota tarpeeksi kun kerta haluat viilellä kuitenkin vaikka tiedät että se jättää jäljen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisko sun käyttää aivoja ennen kuin viiltelet jos noin paljon nolottaa. Sua ei nolota tarpeeksi kun kerta haluat viilellä kuitenkin vaikka tiedät että se jättää jäljen.

        Tapa itsesi, olet turha


    • Anonyymi

      Heti ku oot viilellyt pistä kylmää siihen kohtaan,ja pistä laastari,ja vaselinee pitöis lähtee ihan hetkessä itellä lähti 14pvs mut kyllä silti vähän huomaa mutta ei tunnista viiltelyksi,mut saattaa olla että lähtee jollain nopeemmin,mulla on diabetes 1 ja sen takii haavat paranee hitaammin.

      • Anonyymi

        Miksi viillellä kun sen jälkeen kauhee työ poistaa niitä jälkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi viillellä kun sen jälkeen kauhee työ poistaa niitä jälkiä.

        Mietipä sitä idiootti, oletko vähän vajaa


      • Anonyymi

        Laukisen sun suuhun


    • Anonyymi

      Ok mutta miten saada viikon vanhat jäljet piiloon reisistä. Pitäs perheen kaa mennä huomenna uimaan. En mä nyt mun kättä suunitellu pitää reisien kohdalla 24/7. Niissä on kuivunutta verta jota en saa millään pois. Haluun uimaan, mutta jos mikään ei auta niin aion vaan syyttää menkkoja.

      • Anonyymi

        Jeeh tääl käy vielki porukkaa kirjottelemas mut olin ollu kuivil siis jotain 3kk jo ja nyt sit eilen illal päädyin terottimen teräl tekeen keskelle käsivartta kymmeniä ei kovin syviä semmosia ohuita raapasu jälkiä joista kylläkin tuli aika paljon verta mut tein ne eilen perjantaina ja nytten ens torstaina mulla on sisäliikuntaa joten pitäis aika pikasesti sada ne pois koska oon siellä t-paidalla :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeeh tääl käy vielki porukkaa kirjottelemas mut olin ollu kuivil siis jotain 3kk jo ja nyt sit eilen illal päädyin terottimen teräl tekeen keskelle käsivartta kymmeniä ei kovin syviä semmosia ohuita raapasu jälkiä joista kylläkin tuli aika paljon verta mut tein ne eilen perjantaina ja nytten ens torstaina mulla on sisäliikuntaa joten pitäis aika pikasesti sada ne pois koska oon siellä t-paidalla :/

        Muistan joskus kun viime joulukuussa vetäsin maanantaina pari syvää ja sain ne torstaiks aika hyvin pois mut en enää muista miten


    • Anonyymi

      Mulla on tulossa verikoe ja en tiedä mitä teen kädessä on aika näkyvät jäljet ja en saa niitä mitenkää pois.äiti kyllä pitäsi teitää mutta en haluu kauhistuttaa sitä siinä kun se ei oo nägny niitä.mitä teen auttakaa!?

      • Anonyymi

        Korut ois tosi hyvät meikkivoide tai ota oikeesta kädestä


    • Anonyymi

      Monipuolisella ruokavaliolla.

    • Anonyymi

      Puhukaa ihmiset.
      Puhukaa ja kertokaa, kotona, koulussa, aikuisille, miltä teistä tuntuu.
      Mikä ahdistaa tai masentaa, tuntuu muuten pahalta. Se on paras keino, itsensä satuttaminen ja jälkien salailu ei helpota asioita yhtään.

      Se ei tee kenestäkään heikkoa, jos kertoo ongelmistaan ja tuntemuksistaan, päinvastoin se on vahvuus.
      Omaiset ja esim. koulun aikuiset eivät teitä tuomitse tai syyttele mistään syystä. Ennemminkin ovat hyvillään, että olette menneet kertomaan, mikä on vialla.
      Asiat pystyy korjaamaan ajan kanssa, ja se on omaksi parhaaksi.

      Jos laittaisin nimimerkin, niin se olisi " on omaa kokemusta ".

    • Anonyymi

      Mulla on oggelma ( mulla on luki häiriö)

      Siis sellainen että mulla ei oo meikki voidetta ja mun vanhemmat on tosi tarkkoja että en satu ta iteeni eli mitä teen 😭😭

      • Anonyymi

        Tunnustat asian vanhemmillesi ja haet heidän avulla itsellesi apua


      • Anonyymi

        Korut auttaa piilottamaan jälkiä ja niitä on helppo tehdä myös itse jos ei omista. Ja yritä olla noitten jälkien jälkeen viiltelemättä itseäsi ainakaan sellaisiin kohtiin jotka näkyy helposti muille ihmisille, niin sitten ei ole niin isoa stressiä piilotella viiltoja. Keksi myös jokin toinen tapa jolla voi purkaa pahaa oloa, esimerkiksi laita ponnari ranteeseen ja vedä sitä poispäin ranteesta ja päästä irti. Se ainakin auttaa mua ja en oo viillelly pitkään aikaan ponnarijutun takia.


    • Anonyymi

      jep

    • Anonyymi

      En ite tiiä ja mietin samaa ja en omists mitää meikkei

    • Anonyymi

      Miksi täytyy satuttaa itseään pahan olon takia?
      Sen jälkeen saattaa olla vielä pahempi olo.
      Ensin viillellään, ja sitten kaduttaa, miten jäljet piiloon.

      Jos ahdistaa tai masentaa, ei silloin tarvitse kuitenkaan itseään satuttaa. Vaikuttaa siltä, että jotenkin haluaa rangaista itseään, että olisi muka oma syy, että on paha olla.
      Pitää itseään huonona ihmisenä, ja kokee tarvetta itseään satuttaa ajatuksen, huonommuuden tunteen, takia.

      Paras keino on, että puhuu jollekin, kertoo miltä tuntuu, ei ole hyvä olla.
      Itseä satuttamalla ongelmat eivät lähde pois.
      Eikä se tee kenestäkään huonoa ihmistä, jos myöntää ääneen, että nyt ei ole hyvä olla.

      • Anonyymi

        Ai niin kun sä oot sellainen looginen ajattelija.

        Sairastu itse masennukseen ja ulise sitten noita viisauksiasi


    • Anonyymi

      Ite ainaki oon viillely käteen ja nyt hävettää ku vanhemmat ei tiedä asiasta mitään ja en tiedä miten ssa pois

    • Anonyymi

      Kokeile Kelo-cote nimistä silikonigeeliä. Pitäisi madaltaa ja häivyttää arpia.
      Itselläni ei ainakaan jäänyt arpea, kun aloin käyttämään sitä parantuneeseen haavaan heti. En tosin tiedä miten puree vanhoihin jälkiin, mutta ainakin voiteen selosteessa kerrotaan, että sopii niin uusille kuin vanhoillekin arville.

    • Anonyymi

      Hyppäämällä junan alle

    • Anonyymi

      Miten mä saisin mun arvet kokonaan pois

      • Anonyymi

        Useimmiten arpia ei pysty täysin hävittämään, aina jotain jää näkyväksi.
        Niiden kanssa on vain elettävä.
        Paras olisi, jos et tee enää lisää arpia itsellesi ( siis haavoja ).
        Ongelmat on parempi selvittää muilla tavoilla, ei itseään satuttamalla tule kuin enemmän vaan paha olo.
        Olisi hyvä vaikka jutella jonkun kanssa, se on hyvä alku, vaikka voi vaikealta tuntuakin.


    • Anonyymi

      Vinku inkkarit viidakossa ovat käyttäneet samaa tekniikka, koristellen ihoaan?🐞

    • Anonyymi

      Moi, tääl tämmöne 13v kenen pitäis saada viiltely jäljet pois enne kesää. Haaleita jälkiä näkyy toisessa kädessä viiltelystä mutta toisessa aika pahat jäljet. Oon yrittäny rasvata jälkiä mutta ei auta. Tarvisin vähä apua tähän..

      • Anonyymi

        et sä niitä saa pois. sä elät niiden arpien kanssa lopun ikäsi. koita keksiä selityksiä niille arville kun joku niistä kysyy


      • Anonyymi

        itellä on ranteet pahasti auki niin kertokaa kaikki vinkit koska on parik viikon päästä terkkarikäynti ja ihan jostain mielijohteesta viiltelin ja oon laittanut vaseliinia ja perusrasvaa ni jos on jotain ni kertokaa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itellä on ranteet pahasti auki niin kertokaa kaikki vinkit koska on parik viikon päästä terkkarikäynti ja ihan jostain mielijohteesta viiltelin ja oon laittanut vaseliinia ja perusrasvaa ni jos on jotain ni kertokaa!!

        Arpikudos saavuttaa normaalin vetolujuuden eli normaalin kudosvahvuuden noin 3-5 kuukaudessa. Onkin tärkeää tukea haava ompeleiden poiston/sulamisen jälkeen siihen saakka kunnes arpi on saavuttanut riittävän lujuuden.

        Koska sinulla on avonaisia haavoja ollut niin keksi joku hyvä selitys esim kissa/koira purrut tai löit ranteet kaapin oveen


    • Anonyymi

      Joo sama iskä pyys paljuun toivotaan että tällä kertaa ei tarvitse mennä

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe