Elikkä ostimme mieheni kanssa n.kuukausi sitten labradorinnoutajan urospennun, joka on nyt 14vk. Pentu on virkeä ja reipas. Nyt on kuitenkin ongelmana se, että on reippaasti alipainoinen. Ell epäili, että olisi matoja, mutta annettu jo matokuureja, eikä helpotusta. Ruokahalu on todella hyvä (söisi niin paljon kun annettais), mutta nyt jo syö niin paljon, että maha turpoaa 3krt/vrk (kasvattajalta saamassamme pentuoppaassa sanottiin, että jos maha turpoaa, niin on syönyt liikaa). Annamme pentunappuloita ja piimää.
Mikä neuvoksi ? Pitäisikö vaan entisestään lisätä annoskokoa?
Alipainoinen pentu
2
240
Vastaukset
- lisukkeita lisää :)
Mitä nappulaa pentu syö? Lisää päivittäin yhden aterian joukkoon raakaa jauhelihaa, toiseen piimää ja kolmanteen omia ruuan tähteitänne ja tilkka kylmäpuristettua öljyä. Uskoisin että paino alkaa pikkuhiljaa nousemaan normaaliksi.
- neuvoja
Laadukkaat nappulat ruuan pohjaksi ja mausta vaihdellen keitetyllä possun kielellä,sydämellä tai munuaisella.Välillä voit lisätä raejuustoa,kermaviiliä tai piimää. Lisää ruokintakerrat 4:ÄÄN KERTAAN KUNNES PENTU ON 6 KK VANHA JA SITTEN 3 kertaa vuoteen asti ja sen jälkeen ruoki kahdesti päivässä.Lisää esim rypsiöljyä. vajaa ruokalusikka/vrk ruokaan. Kasvava ja liikkuva pentu tarvitsee riittävästi laadukasta ruokaa.Oppaat antavat yleisohjeita mutta jokainen pentu on yksilö. Oma alipainoinen pentuni tukevoitui näillä ohjeilla ja oli muuten joka aterian jälkeen turvonneen näköinen Vanha kasvattaja sanoi,että ulkonäkö on normaali.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734549Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021386
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos201237- 741178
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1251010Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi257905- 65886