Itselläni on kolme kissaa, joista yksi on isokokoinen ja kaksi muuta ovat pienempiä/sirompia. Olen pidemmän aikaa etsiskellyt kantokoppaa, mutta pitkien matkojen vuoksi kopan olisi hyvä olla sellainen, johon mahtuisi pienehkö hiekkalaatikokkin.
Vanhin ja isoin kissoista on aiemmin pystynyt pidättämään Kotka-Rovaniemi välin, mutta myös vahinkoja on sattunut. Nuorinta taas ei ole koskaan vielä kopassa kuljetettu, joten siinä mielessä olisi hyvä, että edes toinen kissoista olisi pikkuisen tukena ja turvana matkan ajan.
Ongelmia vielä tuottaa se, että autoni ei ole mikään kovin suuri, joten ainoa paikka kopalle/kopille olisi takapenkki.
Miten te olette hoitaneet useamman kissan kuljetuksen pidemmillä matkoilla? Millaisia kantokoppia käytätte? Linkkejä tilaviin kantokoppiin otetaan myös vastaan. Ainoa ehto tosiaan on, että kuljetuskoppaan saisi pienen hiekkalaatikon, mutta kuitenkin kahden kissan pitäisi mahtua siellä hyvin nukkumaan. Vanhin kissoista kyllä pärjää omassa kopassa itsekseenkin, joten luultavasti kahden kuljetuskopan hankkiminen olisi viisain ratkaisu :)?
Kuljetusboxi hakusessa.
4
273
Vastaukset
- Atlas 20 ja 30
Itse käytän yleensä Atlas 20 boxeja ja aina yksi kissa/boxi, paitsi pentuja voi olla 2 samassa. Tuohon mahtuu hyvin sellainen dyno-laatikko hiekkalaatikoksi poikittain takaosaan ja eteen jää tilaa olla. Tosin usein kissat tykkää matkustaa hiekkalaatikossa maaten. Seuraava koko Atlas 30 voisi olla sopivan kokoinen kahdelle kissalle. Ehkä näillä tiedoilla voisi ostaa yhden 20 ja toisen 30 boxin.
Molemmat boxikoot menee takapenkille, joko poikittain tai pitkittäin. Atlas 20 menee myös esim. linja-autossa penkille hyvin. Edellä mainittu dyno-laatikko on kaupan eineslaatikko, eli sellainen musta (yleensä) jossa kauppaan tulee mm. lihoja. On matalampi ja korkeampi malli, vaikka pohjakoko on sama. Niitä saa pyytämällä kaupan lihatiskiltä, antavat varmasti kun eivät niitä itse tarvitse. - Reissuunlähdössä
Nuo Atlakset kyllä näyttäs ja kuullostais oikein passelilta meidän kissoille. Pitääpäs käydä vielä kaupassa niitä katselemassa tarkemmin.
Kiitoksia vinkistä. Katsohan täältä: www.zooplus.com, itse löysin halvan ja ison kahdelle kissalleni.
- noora
Toimisiko jos ottaisit kissanhiekkaa johonkin kannelliseen astiaan (esim.iso karkkilaatikko tms) ja pysähtyisitte välillä vessatauolle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713338
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541879Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471819Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591714- 771594
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3411540Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811389The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201278- 1581152
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251135