Kysymys kätköilijöille!

Tiina vaan

Teillä on tosi kiva harrastus! Itse en geokätköilyä harrasta, muuten vaan tykkään liikkua metsässä ja tietenkin muissakin ympäristöissä. Ja kun luonto kiinnostaa, tulee usein tutkittua kaikenlaiset kolot ja kumpareet, kusiaispesät ja myyrän myllerrykset.
Viime kesänä löysin aivan sattumalta geokätkön!!! Avasin laatikon, luin vihkoa ja tutkin siellä olevia tavaroita. Laitoin laatikon huolelliseti kiinni ja ihan samaan paikkaan.
Jälkeenpäin mietin, olisinko voinut laittaa nimeni vihkoon ja ottaa tavaran, ja laittaa tilalle jotain, mitä olisi sattunut olemaan mukana. No olisin tietenkin voinut pölliä vaikka koko laatikon, mutta kun olen asiallinen ja toisia kunnioittava ihminen, niin kysyn, mikä on arvoisien lajin harrastajien mielipide tästä asiasta.

10

397

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin toimittu

Toki olisit voinut laittaa nimesi vihkoon. Niin ovat monet tehneetkin.

Tavaroiden vaihto on hieman vaikeampi juttu. Niitä kun on kahta sorttia: ensimmäiseksi niitä joita saa ottaa itselleen jos jättää samanarvoisen tavaran tilalle ja sitten toiseksi ns. kulkevaisia (geokolikot, travel bugit) joita ei saa ottaa itselleen kuin tilapäisesti (kuljettaakseen niitä kätköstä toiseen).

• Sinun kannattaa tehdä oma nimimerkki Geocaching.com sivulle, jotta voit lokata kätkön myös nettiin löydetyksi.

• Eränkävijä -56

Kyllä on hieno harrastus.

Roskataan luontoa sinne hajoamattomilla purkeilla roskasisältöineen.

Kerätään paskapurkit pois luonnosta niinkuin muutkin roskat ja pidetään luonto siistinä.

• Teräsvaari -41

Suosittelen tarmosi suuntaamista katujen roskaajiin ennenkuin putsaat metsiä.

• wesssdssew

"Eränkävijä" taitaa olla finninaamainen citykolli :-D Voisin melkein vannoa ettet löydä ensimmäistäkään geokätköä, niin hyvin on "roskat" piilossa! Jos olet erämies niin huolehdi sitten oluttölkkisi, makkarapaperisi ja haulikonhylsyt pois sieltä luonnosta!

• juu moi..

Juu todellakin on roskaa, normaalistikin roskia huolletaan lähes kuukausittain ja koordinaatit otetaan ylös. xD

• Naurumaija

juu moi.. niinpä todellakin xD

• lettas sentäs

Ikkunastani olen seurannut, kun vähän väliä joku käy tonkimassa saman puun juurakoita. Kerran sitten kysyin yhdeltä tyypiltä, mitä se oikein etsii. Ei kuulemma mitään. Kysyin sitten että onko tämä sitä geokätkeilyä. Ei ollu kuulemma moisesta kuullutkaan.. Mitä ihmeen salatiedettä tämä on olevinaan? Äijä valehteli aivan selvästi.

• Hmmmm....

Paikassa saattoi olla vakoojien salainen postilaatikko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      801
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      720
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      690
    Aihe