Saksan ADAC-tutkimus 2011

OB dsl 2011

Subaru sijoittui nyt toiseksi Lexuksen jälkeen. Viime vuonnahan Subaru oli ykkönen.
Kolmas oli Jaguar ja neljäs Honda.
Parhaat saksalaiset olivat Porsche viides ja BMW kymmenes.

Varsin hyvää mainosta Subaruille ja myös tälläkin palstalla monien moittimille dieseleille. Saksassahan dieselautojen osuus lienee jo 70 %.

9

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valeteleva kestäjä

      Aina huvittaa tuo porssen menestys , jotain ihme urheiluautoja joita suomessa on parissa isommassa kaupungissa nousukkailla pari käytössä. Pitäsköhä'n vaihtaa subaru porsseen heh ei vaiskaan foreser on kiva auto jolla on helppo ajella paitsi että se ei mene suoran vaan vaeltelee pitkin tietä . Miten pyörän kulmat pitäisi säätää kun nelipyörä suuntaus on tehty 2 kertaa ja ohjeiden mukaan mitä huoltoasemilla on on säädetty eikä ne ole pahemmin edes olleet pois kohdiltaan.
      Vähällä bensalla menee kuitenkin ja renkaat kuluu tasaisesti mutta se onneton vaeltelu ärsyttää kesä ja talvirenkailla. 17" 215 -55 renkaat. Kuin etupää oleis kevyt ja irti. Kaikki nivelet ja puslat on tiviitä kun katsastajan kanssa etsittiin aika tovi kun valitin heikosta ajosta ja "irrallisuudesta" kaikki on tiukkaa ja timmiä . Auto täysin vakio alustainen .

      • Polle

        Mulla uusi 1500 km ajettu Legacy 2011 alla ja sama vika ärsyttää, ohjaus vetää oikealle ja keskikohta tunnoton. Olen kierrellyt eri paikoissa 4-pyörä suuntauksissa ja aina jotain kuulemma säätävät, oikealle kuitenkin kaartaa koko ajan ja keskikohta tunnoton.
        Uuden auton koeajossa ohjaus oli hyvä ja tarkka. Kun sitten viikon kuluttua hain auton valmiina niin ratti oli kääntynyt 30 astetta vasemmalle suoraan ajettaessa!!
        Vein auton takaisin, mihinkähän olivat etupään kolhineet kun niin paljon oli ohjaus vinossa. Irrottivat ratin ja laittoivat sen suoraan. Mitä tapahtui rekisteröinnin aikana kun auto oli liikkeessä? Kuka käänti ratin vinoon? Vai onko tosiaan kolhittu johonkin? Sitä en kai koskaan saa tietää, nyt pitelen vain rattia vastaan vasemmalle.


    • Mikähän vuosimalli Sinulla on? Ainakin 2008 ja vanhemmat eivät kiertele eikä kaartele. Minulla on menossa kolmas Forester ja yhdessäkään ei ole ollut tuota mainitsemaasi ongelmaa. Jos kulmat ja alusta on tarkistettu, niin jommassa kummassa etupyrän renkaassa saattaa olla alkava kudosvaurio. Ilmenee ohjauksen puoltamisena ja lievänä "vapinana", joka ei ole oikeastaan riippuvainen nopeudesta kuten tavallinen epätasapaino renkaassa.

      Vähälläkö bensalla menee? Anteeksi, en usko. Vaikeaa päästä alle 9 litraa satasella, ja se mielestäni ei ole vähän. Vai oletko kenties saanut jonkin uuden päivityksen ohjausyksikköön?

      • Valeteleva kestäjä

        Kuuluu tuohon ikäryhmään jonka pitäisi olla ok. Itsellä menossa eka subaru ja eipä jää viimeiseksi jos elonpäiiä ja työmaata piisaa sillä pidän kyllä autostani.
        Kyllä kulmat ja alusta on ihan oikean korjamon puolesta tehty ja tekijät kelpo asentajia. Asia on tehty siis kahdessa eri huoiltamossa ja katsstusmies tarkistus korostetusti katsastuksen yhteydessä . Eipä siellä kolisekkaan mikään.
        Sama vaeltelu on kesä ja talvi renkailla joten en usko rengasongelmaan. Paineina tosin on 2,4 bar edessä ja takana ehkä siksi menee vähällä bensalla?
        Ohjus ei vapise tippaakaan täysin vakaa. Usein kesällä kun on sitä lomamatakilua menee alle 9 ja helpolla , käytän cruisea ja nopeudet 80- 100km/h ja oikeat nopeudet navigaattoirlla. Menee se aivan oikeasti noin mutta ajohan on kulutus edullista. Ja kun kylillä pyörii niin yli 10 menee kun polkee hieman kaasua. Mutta vähän on tuota lyhyttä ajoa. Päivityksiä ei ole ainoastaan taka katti tyhjä ja läpivirtaus taka vaimennin ja hengittää ihan selvästi vapautuneemmin ihan reilusti .

        Usko kulutus, en valehtele.Vähällä menee ainakin tämä yksilö.Kait se vanhuus :-)

        Ei se puola kumpaankaan suuntaan. Oikeastaan esim täpinän pitäisi koeajaa forester kokeneena kiesini ja antaa tuomio olenko vain liian herkkä , missäpäin täpinä kuluttaa subarun laakereita?

        Olisipa jossain jokainen hyväksi havaittu säätöarvo kulmille niin voisi säädättää kokeeksi niihin.
        kaipaisin sitä keskitystä , ihan tulee mieleen jokin vieteri systeemi joka vetää koko ajan kevyesti ratin suoraan ....


      • Valeteleva kestäjä kirjoitti:

        Kuuluu tuohon ikäryhmään jonka pitäisi olla ok. Itsellä menossa eka subaru ja eipä jää viimeiseksi jos elonpäiiä ja työmaata piisaa sillä pidän kyllä autostani.
        Kyllä kulmat ja alusta on ihan oikean korjamon puolesta tehty ja tekijät kelpo asentajia. Asia on tehty siis kahdessa eri huoiltamossa ja katsstusmies tarkistus korostetusti katsastuksen yhteydessä . Eipä siellä kolisekkaan mikään.
        Sama vaeltelu on kesä ja talvi renkailla joten en usko rengasongelmaan. Paineina tosin on 2,4 bar edessä ja takana ehkä siksi menee vähällä bensalla?
        Ohjus ei vapise tippaakaan täysin vakaa. Usein kesällä kun on sitä lomamatakilua menee alle 9 ja helpolla , käytän cruisea ja nopeudet 80- 100km/h ja oikeat nopeudet navigaattoirlla. Menee se aivan oikeasti noin mutta ajohan on kulutus edullista. Ja kun kylillä pyörii niin yli 10 menee kun polkee hieman kaasua. Mutta vähän on tuota lyhyttä ajoa. Päivityksiä ei ole ainoastaan taka katti tyhjä ja läpivirtaus taka vaimennin ja hengittää ihan selvästi vapautuneemmin ihan reilusti .

        Usko kulutus, en valehtele.Vähällä menee ainakin tämä yksilö.Kait se vanhuus :-)

        Ei se puola kumpaankaan suuntaan. Oikeastaan esim täpinän pitäisi koeajaa forester kokeneena kiesini ja antaa tuomio olenko vain liian herkkä , missäpäin täpinä kuluttaa subarun laakereita?

        Olisipa jossain jokainen hyväksi havaittu säätöarvo kulmille niin voisi säädättää kokeeksi niihin.
        kaipaisin sitä keskitystä , ihan tulee mieleen jokin vieteri systeemi joka vetää koko ajan kevyesti ratin suoraan ....

        Omistajan käsikirjastahan ne pyöräkulmat löytyivät sivulta 12-5.


    • Pääkaupunkiseudulla ajelen.

      Seuraavaksi tulee mieleen ilmanpaineet. Kokeilepa panna eteen 2,2 ja taakse 2,4-2,5. Parantaa suuntavakautta kaikissa autoissa. Iskarit on seuraava tarkistuksen kohde, lienet nekin tarkastanut.

      Vuosimallin 2006-2008 ohjaus on tosi kevyt. Aluksi piti oikein totutella edellisen Foresterin jälkeen. Ei kannata puristaa rattia "rystyset valkeana", vaan antaa mennä tien mukaan. Tuo korimalli on viimeinen joka on rakennettu Imprezan alustalle ja sen kyllä huomaa erinomaisina ajo-ominaisuuksina kaupunkimaasturiksi.

      Merkkihuollosta varmaan saat, kun vaatimalla vaadit, nuo pyöräkulmien säätörajat. Minultakin ne pitäisi löytyä huoltokirja välistä, mutta kirja ei ole nyt käsillä. Mutta voin kyllä myöhemmin ilmoitella nuo säätörajat. Saatavat olla myös käyttöohjekirjassakin.

      Täydellinen pyöräkulmien säätö maksanee 250 € siellä "marmoritiskillä".

    • bottaa

      Muistan lukeneeni TM/Tuulilasi näitä kommentteja tuosta Foresterin kiemurtelusta ettei auto mene suoraan, se on auton ominaisuus mikä pitää hyväksyä.

      Kun haet seuraavat renkaat niin valitse sen perusteella miten kulkevat suoraan, ehkä pientä helpotusta.

      • Käsittääkseni nyt oli kysymys 2008 ja vanhemmista malleista. Nykyinen malli ei valitettavasti yllä samale tasolle. Molempia olen koeajanut moottoritiellä useaan kertaan kohtuullisessa tuulessa ja uusi ei yllä samalle tasolle, vaikuttaneenko huomattavasti suurempi korkeus haitallisesti.

        Renkailla saattaa olla vaikutusta asiaan. Valitettavasti en ole ajanut yhdelläkään Foresterillani ensiasennusrenkaikka. Kaikkiin olen ottanut 225 leveät kitkat.

        Missähän numeroissa on valiteltu "kiemurtelusta"? Minun silmiini on osunut vain hehuja henkilöautomaisista ajo-ominaisuuksista, siis 2008 ja vanhemmista malleista.


      • Vanha outpäkki

        Tuommoista en ole lukenut mistään. Foresterit on olleet autolehtien mukaan ihan ok ajettavia ei mitään huonoja eikä mitään kehona ajo- ominaisuutta.
        Etsippä se juttu ja linkitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe