Eli olisin hankkimassa tuollaista 122tkm ajettua P11 vm -00 primeraa 2.0L:n moottorilla.
Huonoja puolia? Hyviä? Hirveän ristiriitaisia mielipiteitä tästä autosta, itseä kiinnostaa lähinnä tuo jakopäänketju tässä sen lisäksi, että ihan järkevän hintainen ja hyvät varusteet.
Primera P11 vm -00
13
1263
Vastaukset
- Joskus omistanut
Tuo 2,0L on ehkä lujimmassa maineessa Nissanin koneista. Yli 500tkm konetta avaamatta ei ole harvinaista tuolla koneella. Esim. Oma 2,0 ei vienyt öljyä edes 350tkm kohdalla. Kaiken lisäksi melko taloudellinen moottori matka-ajossa ja menohaluja riittävästi koriin nähden. Ajo-ominaisuuksia on aikanaan kehuttu japseista parhaiksi, minulle ainakin kelpasi hyvin matka-ajoon.
P11 1,6 on jonkin verran mennyt jakoketjuja vaihtoon (ääntää), ongelmia ei ole 2,0 kohdalla, eikä saman 1,6 koneen vanhemmissa vm:ssa.
Vaikea keksiä luotettavampaa käyttöautoa tuolta aikakaudelta, minkä saa vielä järkevään hintaan. Tekniikaa enemmän kiinnittäisin autoa ostaessa huomioita korin kuntoon.- Heze69
-itselläni oli ammoin uutena P11 1,6 vm -00 ja sen rapean parin vuoden aikana mitä se minulla oli niin kolmet multilinkit siinä menivät vaihtoon -onneksi toki takuuseen- mutta kilsoja ehti tulla vain 45 tkm!
-kun keulasta alkoi kuulumaan epämääräistä kolinaa niin heti tiesi että "linkithän" siellä helisevät :-(
-tilavahko autohan se oli, mutta hieman laiskahko tuolla 1.6 -koneella
-hyvä tehokas automaatti ilmastointi siinä kuitenkin oli
-eikä tuo P11 mielestäni ollut kovin kummoinen ajattavuudeltakaan -tosin seuraava P12 2.0 vm -03 oli vielä huonompi... -vähän niinkuin ilmatyynyaluksella olisi ajellut, ei mitään tuntumaan tiehen...
- kurttushow
2 litrasessa ollut jakoketjun katkeamisia, ainakin tässä facelist P11-144 mallissa. Mutta ei epidemiaksi asti. Vanhemmissa nissaneissa oli kestävämpi jakopää. 1.8 on kestävin kone jakopään puolesta, mutta vähän tehoton kulutukseen nähde.
Mulla on ollu 4v / 40tkm vm. 2000 1.8 hatchback, ajettu nyt 230tkm. Perusluetettava kulkine, mutta kyllä tässäkin on ollut vikoja siinä kuin muissakin käytetyissä.
Kannattaa etsiä ruostesuojattu yksilö.
Ajettavuus on sinänsä hyvä, että menee sinne minne pitääkin ja pysyy hyvin hanskassa. Kääntyy mutkaan halukkaasti. Jousitus on huonolla tiellä todella epämukava, hakkaa ja ryskää kuopissa. Lisäksi takajousitus on veltto eikä kestä kuormaa vaikka olen uusinut iskarit.
Halpa hinta, runsaat varusteet ja paljon tilaa on ne parhaat puolet. - Historiasta
Primeroilla olen ajanut kaikkiaan noin 200tkm eri koneversioilla.
2,0 SR20 kone on primerassa ollut hieman eri ruiskuilla ja viritysasteilla käytössä 1990 - 2002. Jakoketju esim. sama kaikissa vm:ssa 2,0:ssa.
Erittäin vähävikaisessa maineessa.
1,6 on sekin ollut periaateessa lähes samanlaisena käytössä sekä P10, että P11. Varaosaluettelot paljastavat P11 olleen 1,6 kahdella eri jakoketjuversiolla. Uudemmissa 1,6;ssa on mennyt ketjuja vaihtoon jonkin verran.
1,8 on ns. uudempia mootterita säätyvillä venttiilin ajoituksilla. P12 koneet 1,6-2,0 ovat myös tätä konetyyppiä. vm -03 jälkeen 1,8 koneet öljysyöppöjä, vanhemmat vm ongelmattomia.
1,8 pätee melko hyvin sanonta, 1,6 suorituskyky 2,0 kulutuksella. 1,8 on ihan kelpo kone, mutta ero 1,6 on vähäinen.
2,0 on ainut oikea bensakone primeraan oli kyseessä sitten P10-P12, niissä yksinkertaisesti on teho oikeassa suhteessa auton painoon. Meno on riittävän sujuvaa ja kuitenkin kulutus pysyy kohtuullisena. - kurttushow
Joo ihmetyttää tuon 1.8 kulutus, kun ottaa huomioon että kyseessä on suht moderni kone. On säätyvä imuventtiilien ajoitus ja suorasytytys ja hieno 32 bittinen hitachi moottorinohjaus. Ikinä en ole päässyt alle 7,5 litran kulutuksen edes matka-ajossa.
On se kyllä pirun sitkeä ja jouheva moottori pienillä kierroksilla, mutta varsinkin kesähelteillä ihan tehoton. Kierrosten käyttäminenkään ei oikein huvita, koska moottori möykkää niin pahasti.
Eilen ekoilla kunnon pakkasilla yllätyin kuinka paljon lämpötila vaikuttaa menohaluihin. Kone suorastaan riuhtaisi kuormatun auton moottoritienopeuteen loivassa ylämäessä. Kesällä olisi saanut vetää kolmosella kaasu pohjassa siinä missä nyt meni kevyesti nelosella.
Moottorin imuilmaputki on hölmösti moottoritilassa, joten helteellä moottori imee kuumaa ilmaa ja vielä ilmastointi jarruttaa. - Vinkki
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tee-se-itse-ilmamassamittarin-puhdistus
Mikäli MAF anturi on likainen, vaikuttaa menohaluhin todella paljon.
1,8:lla tyypillinen kulutus oli itselläni 7 lähisöllä. Itse huomasin vahingossa, että autolla kuitenkin pääsee 0,5 l pienemmällä kulutuksella erilaisella ajotavalla. Mahdollisimman isolla vaihteella ajellen ja pienemmälle vaihdoin vasta, kun oli pakko. Ilmeisesti konetta tuli luonnostaan kierrätettyä jatkuvasti liikaa. - moottori matopurkis
Älä vaan osta nissania. Konehan tuossa on ihan ok, mutta kori on täyttä paskaa.
Juuri tuon ikäiseen almeraan ja primeraan oon tehnyt pelliremonttia ja alustan remonttia. Saattaa olla hyvinkin rapeaa massan alla. Yksi on myös nissan vanette, johon ei pidä erehtyä. 10 vuotta vanhassa autossa kun kurkkaa alle, niin tulee toivottomuuden tunne. Koneen ne osaa tehdä, mutta ei koria. - Ruostuminen...
Almera on ruosteen suhteen huonossa maineessa, tilanne parempi uudemmassa mallissa -02/-03 lähtien. Siitä huolimatta auto on katsastustilastojen kärkipäässä vähävikaisena autona.
P10 primera oli ruosteherkkä auto tietyistä paikoista: kynnyksistä, pyöräkoteloista, päällisin puolin takavalojen saumat ja takaluukun syvennykset.
P11 on aivan toista maata P10 verrattuna, monta P10 ongelmakohtaa tehty eri tavalla. Huomattavasti parempia koriltaan saman ikäisenä. P12 puolestaan on monella tavalla uudistunut, kyynnyksissä muovikuoret, lokasuojissa ei pokkauksia, jne.
Siinä, missä 8 vuotiasta P10 sai pahimmillaan jo hitsailla, P12 8 vuotiaana on kuin uusi monilta osin.
Ajo km vaikuttavat ratkaisevasti ruostumiseen. Siitä olen varma, että P11 ~150tkm vm -01 ei yksinkertaisesti voi olla kovin huono koriltaan. Jos km on 350tkm, tilanne toinen. - kurttushow
Itte etsin ja ostin semmosen primera (P11 facelift) yksilön, joka oli ruostesuojattu uutena sekä 4 vuoden ikäisenä. Ei ruostekukkaa yhtään missään kohtaa maalipinnassa. Takakaaren ja helmakotelon saumakohdat kyllä rusottaa, kun katsoo takapyörän kotelon puolelta. Niitä olen rasvaillut, ettei muuttuisi mädäksi.
Pelti ei ole ruostunut edes sellaisista kohdista mistä maalia on kulunut pois. Esim takakaaren ja oven saumassa kivisade on syönyt maalin pois sekä myös takaluukun topparikumit ovat syöneet maalin vastinpinnoista. Kohdat ovat toki pintaruosteessa ,mutta pelti ei ole lähtenyt lahoamaan.- urenfö
Meillä on ollut nyt 5 vuotta vm 2000 farkku diisseli. Nyt mittarissa reilut 350 tkm. Vikoina ollut tässä ajassa, yksi kampiakselin asennontunnistimen särkyminen, jätti tielle. Kustaukset pörhöllä 240 e. Mittaristosta meni toissa kesänä polttoaine mittari sekasin. Hajottamolta uus käytetty tilalle 110 euroa. ja nyt pariviikkoa sitte takalasi hajosi ajossa, leikö joku kolhu tullut joskus aiemmin. Hinta 420 e. Takajarrut ole aina kattonut katsastukseen. pitäs uusia liukutappien kumin,meinaavat ruostua. Tietenki koiranluita joutuu joskus vaihtamaan, mutta helppo operaatio. Eipä tuossa muuten mitään ongelmia. Eihän se pärjää ajo-ominaisuuksissa esim wv konsernin autoille. Mutta luotettavuudessa kepittää sata-nolla.
Öljyt ja suodatin vaihtuu noin 10 tkm välein. Ei kuluta öljyä ollenkaan. seuraava nissani tod.näk. Note
- hyvinkesti
itesellä oli P11-144 primera vm-99 2.0 140hv sen aikaa mitä se mulla oli niin kesti iha hyvin, kone ihan ok ei mitää ongelmia mitä nyt korissa oli muutama ruoste kohta etu ja takakaarissa muuten oli ihna hyvä peli
- Atsza
Ensiksi tutkisin helmat onko hitsattu. Etulokasuojat ruostuu puhki ja onko moottori öljynen
- paukahtikunnolla
Jakoketju kuulosta hyvältä, mutta primerassa juuri heikoin kohta.
Venyvä katkeileva ketju ja huonot laakerit pistävät katiskan seisomaan pihaan vuosiksi kun et viitsi korjauttaa. Korjaus maksaa enemmän kuin auton arvo koskaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006444
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303863törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283240Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3741761- 331408
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471003Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879