Vanha Kouvola boikottiin

Ikävä Kuusankoskea

Alkaa siinä määrin ärsyttää tämä entisen Kouvolan suosiminen muitten kaupunginosien kustannuksella, ja kaiken siirtäminen sinne, että minä en ainakaan eurojani entisen Kouvolan keskustaan vie.

En asioi siellä, jos ei jostain syystä ole aivan pakko.

Tosin kohta voi olla pakko, jos posti lähtee Kuusaalta, eikä saada palvelupistettä tilalle. Ja jahka suosairaala valmistuu, lähtee terveyskeskus hammashoitoloineen myös mitä todennäköisimmin. Ehkä siinä vaiheessa maksan tosin veroni jo jonnekin muualle.

Kuihtukoot minun puolestani koko vanhan Kouvolan keskusta, siinähän sitten ihmettelevät suosairaalansa vieressä, miten se Ratamo tuokaan keskustaan vetovoimaa! Onhan siellä se upea katupurokin :D.

Ehdotan myös, että kaupungin hallinnolle voisi rakentaa työtilat Ratamon yhteyteen. Eikös se olisi kätevää, että kaikki olisi saman katon alla? Ja kun se on niin mainio paikkakin kaikin puolin!

Sitten kaikkien viime aikojen viisaiden päätösten jälkeen ihmettelevät vielä, miksi tulee muuttotappiota vuosi vuodelta vaan enemmän. Jaa-a!

15

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sammo mieltä

      juu näin tehdään!
      Ei sen puoleen empä oo ostellu muutenkaan mitään kouvolan puolelta,
      Pakko vaan joissakin asioissa siellä asioida.
      mutta pannaan laitetaan kouvola

    • ettäkö keskus

      Kylmä kylä. En ole käynyt kuin pari kertaa vuositasolla,kun piti ohi ajaa.

    • suuruuden aika meni

      Joissakin kaupungeissa rakennetaan kiivaasti,kun ihmisiä muuttaa sinne.

      Kouvolassa rakennetaan kiivaasti kun ihmiset muuttaa pois. Muuttotappiota
      noin 600 ihmistä. Vauhti kiihtyy kun tehtaat pysähtyy. Eli tarvitaanko me koko sairaalaa jos tuo 5 vuoden päästä ehkä valmistuu. Tyhjiä asuntoja ja halvalla
      on suurkouvola täynään. Rakentaminen kannattaa,mutta kenelle. Eikä liene mitään syytä polttaa reilua 100 miljoonaa vähistä verotuotoista sairaalan kaltaiseen tappiopesään. Hyödyntämällä olevat alan laitokset, niin rahaa säästyisi kivasti. Kouvola boikotoi itse itsensä olemalla vastenmielinen.

      • asetappas

        kysymys uusiks.
        tarvitaanko sitä entistä abnormaalikouvolaa.
        ei tosiaankaan tarvita.ja tuo satamiljoonaa on ensiarvio,,,lopputulos huitelee 3sadan tietämissä mutta siinähän ei ole vielä sitä metroasemaa.
        ja makeanveden syväsatamaa ja sorsaammuntasisähallia mukana.
        ulkoilma konttori vielä päätöksen tekijöille että ne vois tosiaan kehua miksi on pää paleltunut.


      • peruSfin
        asetappas kirjoitti:

        kysymys uusiks.
        tarvitaanko sitä entistä abnormaalikouvolaa.
        ei tosiaankaan tarvita.ja tuo satamiljoonaa on ensiarvio,,,lopputulos huitelee 3sadan tietämissä mutta siinähän ei ole vielä sitä metroasemaa.
        ja makeanveden syväsatamaa ja sorsaammuntasisähallia mukana.
        ulkoilma konttori vielä päätöksen tekijöille että ne vois tosiaan kehua miksi on pää paleltunut.

        Lamminmäki ensimmäinen sorsa???Lipposen klaanin ääriporvaridemari!!!!


    • 00000000000000000000

      olen ollu boikotin kannalla jo vuosia.viimeks käyny ehkä 3 vuotta sit iltasella baaris.ja sekin kavereitten yllytyksest.

    • aikanaan jo

      ehdotin että rampit tukkoon prisman....eiku tervaskankaan ja utin päästä
      säästyisivät ohikulkijat pettymykseltä.ei hemmetti.tuolta kotkantieltähän joku saattaa livahtaa mut muutetaan se ulosmenotieksi.onhan ne muuttajat jostain pois päästettävä.ja valkealasta kääntyköön kuusaalle.kunhan saadaan sommelon kohille komiampi hotelli ja toimivampi niin kouvola kitukoon sen kusirännin myötä kartalta.
      .

    • Minä

      olen ollut jo pitkään boikottilijalla. Käyn Kuusaalla kaupoilla mahdollisimman paljon. Kouvolassa käyn vain äärimmäisessä hädässä. Olen myös sanut parkkisakkoja Kouvolassa, joten vältän sitä sakkorysää tarkoituksella. Nyt kun Tervaskangaskin aukeaa, tietää se monen kaupan kuolemaa. Haluan, että kaupat kuihtuvat Kouvolan keskustasta eikä Kuusankoskelta. Boikotilla saamme oman kylän pidettynä elävänä ja eurot Kuusaalla kierrossa. En halua olla alistettu vaan olla ylpeä Kuusalainen

    • pieni on kaunista

      mutta ei tuollanen pienkouvolan suuruudenhulluus.
      tässä tulee käymään samalla tavalla kun tämän eurostoliittovaltion kanssa.
      kukaan ei pysty hallitsemaan ja syvälle suohon päätyy.enkä tarkoita kotiharjua.

    • pysytään poissa

      Kouvolan suuruudenhullu visio on särkynyt. Ajatus oli tietysti lennokas,kuinka joutilaat juppipariskunnat kävelee kävelykatu Manskilla ja ostavat turhaa rääsää nurkat täyteen nauttien ylihintaisista "terveysvälipaloista" viinilasin ääressä.

      Kulutusjuhlat on ohi. Valtion velka ylittää 100 miljardin rajan,komea on myöskin Kouvola velkataakka.

    • Boikotissa mukana

      Jep, ollaan ylpeitä kuusaalaisia :)!

      Kohta ei tartte Kouvolan keskustaan onneksi mennä enää ollenkaan kun Tervaskagas valmistuu. Sen jälkeen se, mitä ei Kuusaalta saa, löytyy sieltä. Paitsi rautatieasema, mutta onneksi junaan / junasta pois hyppääminen ei kauan vie.

      Enpä ole tähänkään asti Kouvolan keskustassa käynyt kuin aniharvoin ja pakon sanelemana.

      Pääseehän sinne suomonttuunkin sitten aikanaan Ahlmannintien kautta (itse asiassahan myös valkealalaiset lähestyvät sieltä suunnasta) niin ei tartte keskustaa mennä elävöittämään edes sairaalareissulla ;D.

    • HYJ NE CTAJAT KVLAS

      Kouvola enää vanhojen juppien, rautatieaseman ja mutterin takia olemassa!!Sökö mesta!!!>>>>>>>>>>>>>KSNK RULES!!!!

    • ahneet valtuutetut

      Elämän kierto.

      EU tyhjentää Suomen. Suurkouvola tuhoaa ympäristökunnat.

    • Boikotoija

      Nuorempana minä olin innoissani siitä mitä Kouvolassa on. Nykyisin ottaa vaan päähän kun Kuusaalta kaikki viedää väkisin sinne. Ennen se oli taloudellista pakkoa (tai niin ainakin luulin), nyt tuntuu että se on tarkoituksen hakuista politiikkaa.

      Olen jo pitkään välttänyt kaikkea Kouvolassa asiointia ja jos jotakin saa netistä niin tilaan mieluummin sieltä kun menen Kouvolaan. Eikä kiinnosta enää pätkääkään niiden tyhjät tilat, ei niitä päättäjiä näytä minunkaan kyläni palvelut kiinnostavan, niin miksi minun pitäisi Kouvolasta olla kiinnostunut?

      • Ihanaa Kouvola ihana

        Höh. Onhan meillä täällä rautatieasema, manski kauniine vesikanavineen ja paljon muuta. Kohta tänne tulee uusi uljas sairaala monine palveluineen.

        Ja ilmeisesti tulevaisuudessa keskustaan nousee suuria pilvenpiirtäjiä suuren maailman tapaan Nyt on jo huutava pula majoitustiloista eikä voida kaikkia tänne haluavia tapahtumia järjestää, tunku olisi kyllä kova.

        Kiinalaisten kanssa kun saamme vielä asiat sujumaan, niin Kouvolan keskustasta tulee melko kansainvälinen.

        Väkisin sieltä kuusalta joutuu täällä asioimaan. Kuusaa on kuoleva pitäjä. Eihän siellä ole kohta kun joku yksittäinne keskikaljakuppila ja pari hautuumaata. Eiköhän lähitulevaisuudessa sieltä kirkko ja katukivetyksetkin poistu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe