auttakaa

hetu

Mitä teen?Olen afgaanin onnellinen omistaja,mutta afgaanini on täysi ongelma koira.Koirani on nyt reilun 3kk.Sisäsiisteys ei ole mennyt vielä kaaliin,mikä on kyllä ymmärrettävää tämän ikäisenä.Suurin ongelmani on että minulla on pieniä lapsia ja koira puree heitä jopa keskellä yötä!!niin lujaa että lapset itkee!Koira ei pidä yhtään rapsutuksista vaan puree.Eikä se reagoi mihinkään ääniin nukkuessaan eikä hereillä ollessaan!Epäilen että jotain vikaa kuulossa?!Olen ennenkin omistanut afgaanin mutta tällaisia ongelmia ei ollut.Mikä avuksi?

3

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koirahullu

      ..että se voi olla kuuro, jos kerta ääniin ei reagoi.ota yhteyttä kasvattajaan, hän osaa varmaan neuvoa mitä pitäisi tehdä.käytä vaikka eläinlääkärissä että kuulo voidaan tutkia.

      • Afgaanin omistaja

        Koirasi on todella nuori omatakseen täydellisen sisäsiisteyden ja koirasi ei ole ongelmakoiraa nähnytkään. Se vaikuttaa täysin terveeltä ja normaalilta afgaaninpennulta!! Koirasi ei varmasti ole kuuro. Miksi sen pitäisi reagoida ääniin nukkuessaan?! Se on näöllään metsästävä koira, pentu, joka hakee kontaktia ihmisiin (tässä tapauksssa lapsiin) pikku hampaillaan. Aivan kuten ihmislapsi tutustuu kaikkeen suullaan. Huutaminen ja mesoominen tuskin auttaa, tartu sitä hellästi mutta määrätietoisesti niskasta ja tarjoa sille käsien sijasta jotakin omaa lelua vaikkapa. Saahan koirasi kohtapuoliin vapaata liikuntaa päivittäin esim koirapuistossa...? Suosittlen että kyselet vielä neuvoja joltakin hyvämaineiselta kasvattajalta!


      • heip
        Afgaanin omistaja kirjoitti:

        Koirasi on todella nuori omatakseen täydellisen sisäsiisteyden ja koirasi ei ole ongelmakoiraa nähnytkään. Se vaikuttaa täysin terveeltä ja normaalilta afgaaninpennulta!! Koirasi ei varmasti ole kuuro. Miksi sen pitäisi reagoida ääniin nukkuessaan?! Se on näöllään metsästävä koira, pentu, joka hakee kontaktia ihmisiin (tässä tapauksssa lapsiin) pikku hampaillaan. Aivan kuten ihmislapsi tutustuu kaikkeen suullaan. Huutaminen ja mesoominen tuskin auttaa, tartu sitä hellästi mutta määrätietoisesti niskasta ja tarjoa sille käsien sijasta jotakin omaa lelua vaikkapa. Saahan koirasi kohtapuoliin vapaata liikuntaa päivittäin esim koirapuistossa...? Suosittlen että kyselet vielä neuvoja joltakin hyvämaineiselta kasvattajalta!

        Jan Fennell "Kuuntelen koiraani", saa kirjakaupoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe