Lada 1600, 1978

Lada power

Ladalla ajan vieläkin. Ajettu n. yli 600 000 km.
Perheen käytössä ollut.
Auto on tavallisesti itse huollettu.
Uutena kävi sen 1. huollon myyjällä.
- kerran vaihdettu nokkaketju ja rattaat
- jarrupaloja ja osia.
- renkaita 13" mennyt useat
- 1. kytkin.
- ajovalo lamppuja.
- bensaa
- öljyä.

Ruostesuojasin itse uutena.
Puskurit ruostuneet hieman. Muuten ok.

Näitä saisi vielä uusina, kuulemma tehdään edelleen togliatissa. On nyt venäjän edullisin auto ? Ilmeisesti ???
Ja lisksi saa avolavana ja pidennttynä versiona.
Tekisi mieli hakea uusi, vielä kun näitä saa !!!

21

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-ladisti

      Minulla oli samanlainen joskus köyhinä aikoinani. 7000km riitti minulle. Siihen mennessä oli mennyt jo oikean auton hinta Ladan korjaamiseen. Ja kuitenkin se oli vain Lada, jota sai hävetä joka päivä.

      • Lada power

        Minua ei hävetä, ja miksi pitäisi autosta jotenkin hävetä ? Se on peltiä ja eri metalleja vain. Ei elävä tai muuten merkittävä - huom !!
        ( - sulla varmaan on epäterve omakuva tms, jos autosta sulle ikävä häpeä tulee,,,,, )

        - tuosta edellä kertomastani korjauslistasta unohtui viel, että venttiilit on hiottu kaksi kertaa. Kun kilometrejä kumminkin on paljon, niin kuluu kaikki.
        - ja uusi Lada tuli mieleen, kun alkaa tässä jo 600 000 km ajolla olla moottori vailla uusia laakereita ja porausta, yms. Ja auton kuluvat osat muutkin alkaa olla melko käytettyjä, siis lukot, saranat, sähkö-osat. jne.. Auto siis toimii viel, mutta aistittavissa on että alkaa olla kypsä jo.
        Niin varmaan täysin uuden Ladan saisi tuon edessä olevan täyskorjaus-entisöinti-työn hintaan. Kun suomessa jostain syystä työ maksaa niin hitosti !!! Muutenkin tämä maa on huonommassa kunnossa kuin 1978 lada.

        - Tiedoksi, että Suomen ns. elintaso (- rikkaiden vero ale ja muut edut )
        on maksettu jo vuosia lainaamalla rahaa ulkomailta.
        - Tässä Suomen Konkurssia odotellessa - Terveisin, Onnellinen lada mies


      • Ex-ladisti
        Lada power kirjoitti:

        Minua ei hävetä, ja miksi pitäisi autosta jotenkin hävetä ? Se on peltiä ja eri metalleja vain. Ei elävä tai muuten merkittävä - huom !!
        ( - sulla varmaan on epäterve omakuva tms, jos autosta sulle ikävä häpeä tulee,,,,, )

        - tuosta edellä kertomastani korjauslistasta unohtui viel, että venttiilit on hiottu kaksi kertaa. Kun kilometrejä kumminkin on paljon, niin kuluu kaikki.
        - ja uusi Lada tuli mieleen, kun alkaa tässä jo 600 000 km ajolla olla moottori vailla uusia laakereita ja porausta, yms. Ja auton kuluvat osat muutkin alkaa olla melko käytettyjä, siis lukot, saranat, sähkö-osat. jne.. Auto siis toimii viel, mutta aistittavissa on että alkaa olla kypsä jo.
        Niin varmaan täysin uuden Ladan saisi tuon edessä olevan täyskorjaus-entisöinti-työn hintaan. Kun suomessa jostain syystä työ maksaa niin hitosti !!! Muutenkin tämä maa on huonommassa kunnossa kuin 1978 lada.

        - Tiedoksi, että Suomen ns. elintaso (- rikkaiden vero ale ja muut edut )
        on maksettu jo vuosia lainaamalla rahaa ulkomailta.
        - Tässä Suomen Konkurssia odotellessa - Terveisin, Onnellinen lada mies

        En minäkään autoja häpeä mutta Ladaa kyllä häpesin.

        Noin vanhaa Ladaa ei enää tarvitse niin paljoa hävetä kun ne ovat harrastelijoilla. Satakymppiä tai Samaraa kyllä edelleenkin häpeäisin.


    • kansan kulkuneuvo

      Hyvin olet saanu kilometrejä kokoon.
      Ei kyllä kaikki ladat ja yleensä autot kestä, kun se huolto ja käyttö on useinkin huonoa.

      Omat kokemukset takaveto ladasta 1200 on se, että se kesti hyvin ajoa kun ajeli rauhallisesti töihin ja takaisin. Ja kun huolti määräajoin. Mulla meni vaihtoon kun oli 350 000 km ajettu. Ja aivan toimiva auto oli vielä silloin. Katsastuksessa jarruista valittivat joskus.
      Vaihdoin sen ladan sitten samaraan joka on parempi ajaa. Samaralla meni huoletta 200 000.
      Oli siinä samarassa kyllä se laihalle säädetty kone hieman hankala kun kylmänä ei meinannut käydä. Mutta lämmettyään meni pienellä polttoaineen kulutuksella hyvin. Talvella se pitikin pitää yöt lämpimässä, niin sitten se toimi hyvin.
      Ja sitten vaihdoin toyotaan. Ja täytyy sanoa että tojotassa on ollu enemmän vikaa kuin noissa ladoissa. ja toyotan huolto maksaa maltaita ja ei itte voi kaikkea tehdä. Tojotan kanssa ihminen on markkinoiden uhri, kuluttaja.

      Ladan idea vaatimattomana peruskuljettimena on mielestäni hyvä. Halvalla siinä on paljon autoa.
      Ymmärrän hyvin miksi syrjäkylien venäläiset yhä ostaa ladoja.
      Tekisi muuten mieli käydä siellä Togliatissa katsomassa lada-tehdasta kun tosiaan kuulemma vielä kanttiladaakin tehdään !
      Pyhinvaellusmatka olisi paikallaan !

      • 21011

        "Ei kyllä kaikki ladat ja yleensä autot kestä, kun se huolto ja käyttö on useinkin huonoa."

        Tossa muuten hauska pointti kun autot ovat uusia tai uuden karheita niin niitä huolletaan ja puleerataan aivan kiitettävästi jolloin se ei nytten niin tarpeellista olisi. Sitten kun auto alkaa lähestyä keski-ikää tai elinkaaren loppupäätä ei autoista välitetä enää yhtään. Silloin jos milloin noita huoltotoimenpiteitä pitäisi tehdä jotta auto olisi vielä luotettava kulkine.

        Kuiteskin auton ehtoolla jolloin huollot lyödään laimin samalla myös haukutaan auto vihonviimeiseksi romuläjäksi aivan suotta. Tämä sitten koskee kaikkia automerkkejä ei ainoastaan Ladaa.


    • Samara-mies

      Tän vuoden loppuun tehdään takatuuppareita.

      • niva mies

        Vielkö samara on ohjelmistossa. ja kai niva myös ?


      • Samara-mies
        niva mies kirjoitti:

        Vielkö samara on ohjelmistossa. ja kai niva myös ?

        Joo, Samaraa löytyy 3-, 4- ja 5-ovisena ja Nivaa 3- ja 5-ovisena.


      • tasainen kyyti
        Samara-mies kirjoitti:

        Joo, Samaraa löytyy 3-, 4- ja 5-ovisena ja Nivaa 3- ja 5-ovisena.

        Täytynee tuollainen uusi niva hakea.

        Toinen vaihtoehto on se volga. Olen aina pitänyt volgaa oikeana autona.
        Tosin kuulin, että volga tehdas on hieman kiikun kaakun. Ja ei ole ollut varaa uuteen maliin.
        Ovat tehneet kopioita ja lisenssituotteita, mm.
        Mutta se aito vaha volga ja sit volga 24 on niitä tosi-autoja.
        Oikein polittrukin unelmia !


      • moskvitz jalta
        tasainen kyyti kirjoitti:

        Täytynee tuollainen uusi niva hakea.

        Toinen vaihtoehto on se volga. Olen aina pitänyt volgaa oikeana autona.
        Tosin kuulin, että volga tehdas on hieman kiikun kaakun. Ja ei ole ollut varaa uuteen maliin.
        Ovat tehneet kopioita ja lisenssituotteita, mm.
        Mutta se aito vaha volga ja sit volga 24 on niitä tosi-autoja.
        Oikein polittrukin unelmia !

        eikös se volga tehdas tee nykyään paketti autoja ja kuorma-autoja. maastureita, - ja jotain vanhaa usa mallia henkilöautoa lisenssillä.

        Mutta mitähän tekee moskvits tehdas ? Aleko oli joskus niillä malli.
        Mutta tekeekä ne nykyään renaulteja ?

        Entäs jalta tehdas ?? zaprovitz tms ?


      • lujaa laatua nl
        moskvitz jalta kirjoitti:

        eikös se volga tehdas tee nykyään paketti autoja ja kuorma-autoja. maastureita, - ja jotain vanhaa usa mallia henkilöautoa lisenssillä.

        Mutta mitähän tekee moskvits tehdas ? Aleko oli joskus niillä malli.
        Mutta tekeekä ne nykyään renaulteja ?

        Entäs jalta tehdas ?? zaprovitz tms ?

        - mitähän ne tekee jalta - zaprovitz tehtaalla nykyään ? taitaa olla jaltalla niin pienet ne markkinat....


      • pikkuauto....
        lujaa laatua nl kirjoitti:

        - mitähän ne tekee jalta - zaprovitz tehtaalla nykyään ? taitaa olla jaltalla niin pienet ne markkinat....

        eiköhän jalta loppunu jo 1970 l.

        - on kyllä pieni kaupunkiauto, tekeeköhän se tehdas.....


      • Samara-mies
        pikkuauto.... kirjoitti:

        eiköhän jalta loppunu jo 1970 l.

        - on kyllä pieni kaupunkiauto, tekeeköhän se tehdas.....

        Zaz Tavria.


    • Volga Siber

      taitaa olla ainoa tuotannossa oleva ja se on vanha Chrysler Sebring.

      • info

        Autotehtaan nimi on gaz. siellä valmistetaan Volga pakettiautoja,linja-autoja,
        kuorma-autoja.sekä maansiirtokoneita. OKA on se pieni kaupunki-auto.
        OKA-mallistosta löytyy invaliidien käyttöön sopivia kulkuneuvoja.
        GAZ on venäjän suurimpia tehtaita.


      • info
        info kirjoitti:

        Autotehtaan nimi on gaz. siellä valmistetaan Volga pakettiautoja,linja-autoja,
        kuorma-autoja.sekä maansiirtokoneita. OKA on se pieni kaupunki-auto.
        OKA-mallistosta löytyy invaliidien käyttöön sopivia kulkuneuvoja.
        GAZ on venäjän suurimpia tehtaita.

        Korjaan. autotehtahdas onkin KamAZ-OKA


    • pekkis90

      Sen verran vielä omaa henkikultaani arvostan, että Ladan rattiin tai kyytiin en lähde. Ei minkäänsortin ajonvakautusta, airbagia tms..

      Maksan mieluummin vähän ekstraa siitä tunteesta, että jos kopsahtaa, niin on ainakin teoreettinen vaihtoehto jäädä henkiin.

      • Kanto.

        Enkä minä ota sua kyytiin kun odottelet apua tienposkessa.


      • jukkis88

        Nyt on sitten pohjakosketus saatu nyky autoilijoiden ajotaidoissa kun eivät uskalla lähteä raitille ilman ajonvakautusta. Itseäni alkaa pelottamaan vielä enemmän kun tiedän tollaisen pellen, joka luottaa sokeasti tekniikkaan, olevan samaan aikaan liikenteessä.

        Toivottavasti en joudu suojatiellä yliajetuksi "tunteella" ajavan toimesta.


      • Ladanever
        jukkis88 kirjoitti:

        Nyt on sitten pohjakosketus saatu nyky autoilijoiden ajotaidoissa kun eivät uskalla lähteä raitille ilman ajonvakautusta. Itseäni alkaa pelottamaan vielä enemmän kun tiedän tollaisen pellen, joka luottaa sokeasti tekniikkaan, olevan samaan aikaan liikenteessä.

        Toivottavasti en joudu suojatiellä yliajetuksi "tunteella" ajavan toimesta.

        Liikenteeseen ei kukaan lähde ilman ajonvakautusta ja turvavarusteita ellei ole täysin persaukinen tai todella tyhmä vanha komukka.


      • ladamiäs
        Ladanever kirjoitti:

        Liikenteeseen ei kukaan lähde ilman ajonvakautusta ja turvavarusteita ellei ole täysin persaukinen tai todella tyhmä vanha komukka.

        Ei voi millään lähteä koska kaikissa nykyautoissa ne on vakiona.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1371
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1185
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1104
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1060
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      859
    Aihe