DSG vs MultiMode

mie vaan

Ajattelin ostaa uuden auton. Heti ensimmäisenä mieleeni tuli Toyota Corolla 1,6 litraisella bensamyllyllä ja Multimode-vaihteistolla. Toyota Itäkeskuksen nettisivulla sai laskea kätevästi hinnan varusteilla ja hinnaksi muodostui 27 000 talvirenkaat.
Suurinpiirtein samalla rahalla saisi Skoda Octavian 1,8 litraisella bensamyllyllä ja DSG-vaihteistolla. Samanlaiset varusteet.
Multimode on robottivaihteisto ja DSG kaksoiskytkinvaihteisto.
Skodan moottori olisi 2 desilitraa isompana nopeammin kiihtyvä ja ohitteleva, mutta bensan suhteen janoisempi.
Skodassa olisi isompi tavaratila.
Eli kumpi on parempi?

16

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erilaiset autot

      Ei noita oikein voi verrata. Ota Skodalta 1.2 TSI niin silloin ollaan paljon lähempänä Corollaa.

      • Erilaiset autot

        Ja vielä. Käy ajamassa molemmat. Useimmat eivät MultiModea halua koeajon jälkeen.


    • ÄLÄ OSTA!

      Ei kannata ostaa kumpaakaan kannattaa vaan pysyä mahdollisimman kaukana saksalaisista ja japanilaisista autoista niistä ei ole kuin harmia ja niillä mopokoneilla ajaminen hemmetin rasittavaa.

      • ....

        Käyppäs katsomassa skodan sivuilta 1.8 TSI:n suorituskyky, ei se mikään mopo ole kuten Corolla.


    • mie vaan

      Skodan ohituskiihtyvyys on aivan erilainen verrattuna nuhapumppu-Corollaan.
      Molemmissa vaihteistoissa tuntuu samalla tavalla nykäisy vaihtaessa.
      Tosin Corolla olisi taloudellisempi, etenkin kaupungissa.

      • ei_samassa_sarjassa

        Toisaalta wanhanaikaista 1,6 l vaparinuhapumppua vastaavan, ellei jopa paremman, suorituskyvyn & taloudellisuuden saa 1,0-1,2 litraisilla turbokoneilla. ahdetun 1,8 litraisen vastineeksi sopisi paremmin joku matalaviritteinen 2,5 l vapari.


    • nbafinal2016
    • SaksmannienMyyntiHepat

      Tuossa on hyvä testi, miten esim. Golf 2.0 Gti jättää 1,6 Corollan lähdössä kuin seisomaan........Eiku.....
      https://youtu.be/2i3mXBJNb0s

      • HOLISTI75

        juuri näin. corollan 116hv vastaa volkkarin 150hv. näinhän se on ollut käytännössä 80 luvulta asti. 150 japsi hevosvoimaa vastaa 200 saksalaista hevosvoimaa.


      • mutkat_suoriksi

        Kylläpä on GTI-tietämyksenne todella ohutta. Trolli veti mutkat suoriksi tietämättömyydellään,
        Videossa esiintyvä lll-koppainen Golf GTI on mallisarjan karvalakkimoottorisin. Sen 8-venttiilinen oli sama kuin muidenkin varustetasojen Golfien ja Passatien 2,0-litraiset 85 kilowattiset (115hp) perusmoottorit. Auto oli painavampi kuin tuo Corolla, joten ei liene mikään yllätys, että jäi sille paikaltaan kiihdytyksessä. Jos taas kiihdytystä olisi jatkettu pitemmälle, Golf olisi mennyt ohi suuremman huippunopeutensa ansiosta. Suuressa maailmassa tunnetummat tuon ajan Golf GTI:t olivat 2,0 16V 110kW, 2,8 VR6 128kW ja 2,9 VR6 140kW. Niitä vastaan tuon ajan Corollalla ei ollut mitään jakoa.
        https://www.autoevolution.com/cars/volkswagen-golf-iii-gti-1992.html#aeng_volkswagen-golf-iii-gti-1992-20-115-hp
        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_Mk3


    • Parempi

      Jos aikomuksesi on ajaa autoa niin valitse Toyota. Jos aikomuksesi on seisottaa autoa korjaamolla ja maksaa pirunmoisia korjauslaskuja jatkuvasti, vaikka on muka pieni lyhyt takuukin, niin osta Skoda.
      Nimim. Kokemusta omaava

      • hidas_pappamalli

        Niin, perinteisesti tollolootaa on saanut ajaa ja paimentaa ihan tosissaan tuulisella kelillä tai uraisella tiellä. Nyt eivä tenää ole ihan umpisurkeita kesällä, mutta tavet voivat yhä tuottaa haasteita.

        "Ohjaustunto ei ole kaikista tarkin, mutta ei huonoinkaan. Vastetta on lisätty keinotekoisesti, joka hieman häiritsee."

        "CVT ei ole yhtä sulavatoiminen kuin kaksoiskytkinautomaatti, eli käyttökokemus ei ole yhtä miellyttävä"

        "Tasamaalla hattu päässä nätisti ajettaessa tällä ei ole suurta väliä"

        Eli kuutta kymppiä alkoon köröttelevien maalaispappojen auto tolloloota edelleen on. Vain ja ainoastaan.

        "Dynaamista ajokokemusta halajavat katselevat sen sijaan muiden merkkien perään."

        http://teknavi.fi/autot/koeajo-toyota-auris-turbo-ahtamisen-iloa


      • eikestäkäyttöäVWskoda

    • haastateltua

      Kummasti nuo DSG:tkin ovat alkaneet kestämään takseissa. Useammalta kuskilta olen kysellyt, ja ei ole pahaa sanaa tullut näistä nykyisistä. Alan jo itsekin laskemaan nuo oikeisiin automaatteihin. Vaihtavat nätisti ja toimivat taloudellisesti. Mainittakoon, että itse ajan vielä perinteisellä 6-vaihteisella momenttimuunninlaatikolla varustettua dieseliä.

    • ZKODA

      älä ainakaan mitään vw konsernin tekeleitä osta, äläkä ilmaiseksikaan ota vaikka joku tarjoaa. ei ilonpäivää näe, enemmän korjaamolla kuin ajossa, erittäin suuri ajomelu ja lämmityslaite täys vitsi, ei tarkene edes 5 asteen pakkasella. huono ajaa kun jousitus ei toimi ollenkaan. ja mikä pahinta niin vw yhtiön autoissa ei ole takuuta vaikka suullinen 2 vuoden surkea "takuu" myönnetäänkin mutta takuuaikana tulevat kalliitkin viat maksaa kuluttaja itse. aina löytyy joku vastaus että olet tehnyt käyttövirheen ja blaa blaa blaa, takuu ei korvaa. toyota on kyllä mainettaan parempi ja jos haluat parhaan auton ajaa joka kestää niin mazda 3 tai 6. parempaa autoa et löydä tältä pallolta.

      • Aito_japanilainen

        on kieltämättä luotettavin valinta ja ajoltaankin samalla tasolla kuin muut. Kaikkiin autoihin kannattaisi tehdä kunnollinen ruosteenestokäsittely jo uutena mutta kun nykyajan ihminen ei enää osaa ajatella nokkaansa pidemmälle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      151
      10934
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5220
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2433
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      30
      2133
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1701
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1544
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      30
      1241
    8. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1166
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

      Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      92
      935
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

      Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      317
      892
    Aihe