Nu lyfter jag på hatten åt mig själv.Jag läste engelska i skolan för 40 år sedan.Jag kan engelska "så där" som vi nu alla kan efter alla amerikanska tvserier.Min dotter föreslog att jag skulle läsa en engelsk bok på originalspråket.Jag var först väldigt negativt inställd,jag klarar aldrig av det.Med hjälp av lexikon och google klarade jag det galant.Man måste våga bara.Det lönar sig att ta en "lätt" bok i början.
YES,VAD JAG ÄR DUKTIG.
5
114
Vastaukset
- bravo!!
..även gamla hundar lär sig sitta...
Du har helt rätt..man ska våga utmana sig själv...- tanten
När mina barn presentade en dator åt mig så var jag livrädd för att använda den i början,trodde minst att den skulle explodera om jag gjorde något fel.Nu skulle jag inte kunna vara utan den.Min värld har blivit så mycket större och den är öppen för mig hela dygnet runt.Inte föstår jag mig ännu heller på alla funktioner,men ingen betydelse.Det räcker bra att lära sig sådant som man vill göra.
- fd strumpmommo
tanten kirjoitti:
När mina barn presentade en dator åt mig så var jag livrädd för att använda den i början,trodde minst att den skulle explodera om jag gjorde något fel.Nu skulle jag inte kunna vara utan den.Min värld har blivit så mycket större och den är öppen för mig hela dygnet runt.Inte föstår jag mig ännu heller på alla funktioner,men ingen betydelse.Det räcker bra att lära sig sådant som man vill göra.
Man blir så beroende av datorn att alla nyttiga sysselsättningar glöms bort.Tidigare var lokaltidningen och kaffet det viktigast för att vakna.Kaffet är fortfarande viktigt,men nu läser jag de viktigaste nyheterna från en hel massa tidningar.Jag tror nog det är viktigt för en gumhjärna.Man kan alltid KÖPA yllestrumpor på något lopptorg istället för att sticka själv.
- strumpstickerska
fd strumpmommo kirjoitti:
Man blir så beroende av datorn att alla nyttiga sysselsättningar glöms bort.Tidigare var lokaltidningen och kaffet det viktigast för att vakna.Kaffet är fortfarande viktigt,men nu läser jag de viktigaste nyheterna från en hel massa tidningar.Jag tror nog det är viktigt för en gumhjärna.Man kan alltid KÖPA yllestrumpor på något lopptorg istället för att sticka själv.
Bara man blir tillräckligt van vid datorn så kan man både sticka och surfa på nätet.Inte jättekrångliga mönster,men vanliga srumpor går bra.
- en som vet
strumpstickerska kirjoitti:
Bara man blir tillräckligt van vid datorn så kan man både sticka och surfa på nätet.Inte jättekrångliga mönster,men vanliga srumpor går bra.
Man kan äta och dricka också,men jag rekommenderar inte,det kan bli dyrt.Dammsugning av tangeterna är det också bäst att låta bli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086