Onko homot rasisteja

Poju17

Mitä mieltä olet. Minkä näköinen mies sinua kiinnosta. Vaikka luonne on tosi iso tekijä, mutta silti. Olen teini joten minua enimmäkseen kiinnostaa mitä 16-18 vuotiaat ovat mieltä mutta kuuntelen myö mielelläni muidenkin mielipiteitä.By the way oon vaa puliks valkonen...

11

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lppllpplpl

Varmasti löytyy rasisteja niin kuin ei-rasistejakin. Homppelit on ihmisiä joilla on ominaisuus jonka johdosta pitävät samasta sukupuolesta, ja siihen se jääkin. Se on yksilöstä aina kiinni millainen ajatusmaailma, oli sitten mies tai nainen tai mitä vaan.

Voi olla vaikkapa heteronainen ja silti olla rasisti, vaikka se on ehkä epätodennäköisempää tuossa porukassa?

• somedayy

Riippuu jonkinverran eri tekijöistä esim siitä missä asuu, mut yleisesti ottaen yllättävän vähän kohtaa rasisteja nykyään oli sitten homo tai hetero. En usko et homojen keskuudessa ois yhtää enempää rasisteja ku heteroissakaa, ehkä jopa vähemmän ku kuuluvat itekkin vähemmistöön ni saattavat hyväksyä helpommin. Rasismi on vähentyny ihan älyttömästi ajan kuluessa, jos miettii 10-20vuotta taaksepäin niin rasismia oli paljon enemmä ja tummaihoset melkein yhtä syrjittyjä ku homot nykyään.

Luulisin että ajan kuluessa homoja aletaan hyväksyä samalla tavalla ku tummaihosia, ei huudella perään tai katota vihasesti vaikka homopari kulkis käsi kädessä kadulla yms. Ja harva syrjii sentakia. Harmi vaan että tuo hyväksyminen vie niin paljon aikaa..

• 5+17

Niin ja se, ettei ole seksuaalisesti (tai muutenkin vaan) kiinnostunut jostain tietystä rodusta _EI_ tarkoita, ettäkö olisi rasisti. Minua ei sytytä YHTÄÄN tummaihoiset (eli afrikkalaiset ja niiden jälkeläiset ym) enkä voisi ikinä seurustele sellasen kaa, kun ne ei vaan viehätä, mutta ystävystyisin mielelläni enkä koe olevani rasisti kun minulla ei ole mitään heitä vastaan. En vaan tykkää "sillai", ja sillä selvä.

Heitin vaan kun niin älyttömän paljon ihmisiä tuppaa ajattelemaan, että näin on. Ei voi pidä kaikesta.

• ht

uskontorasisti olen henkeen ja vereen

• youngAtheist

Mun mielestä sillä, ettei ole seksuaalisesti kiinnostunut yhtä paljon tumma ihoisista ihmisistä, kuin vaalea ihoisista ei voida tuomita ketään rasistiseksi. On erittäin yleistä kaikkialla maailmaa, että seurustelu kumppanit ovat samaa ihonväriä, edes puoliksi tumma ihoiset eivät kovin usein seurustele täysin tumma ihoisen kanssa, mutta jokaisessa kulttuurissa tottakai on ihmisiä jotka ovat kiinnostuneet juuri vastakkaisesta ihonväristä tai on enemmänkin "avoinmielisä" seurustelu kumppanin etsinnässä ja voin sanoa, että tunnen pariskunnan, joka on "moni kulttuurinen" joten ei todellakaan ole mahdotonta löytää vaalea ihosta homo/bi miestä, joka olisi kiinnostunut tummempi ihoisista, mutta olettaen ettei heidän prosenttinsa väestöstä ole erittäin suuri ettei Suomen väestöstäkään ole homo/bi seksuaalisia miehiä, kuin n. 250 000 on etsiminen hieman turhauttavaa ehkä, muttei mahdotonta.

• eräs vaan

Onhan se tavallaan aika kumma kuinka homopiireissäkin on rasismia ja syrjintää kun kerran luulisi, että kun joutuu syrjinnän kohteeksi valvaväestön suunnalta, niin olisi vähän fiksumpi eikä sortaisi omia... itse olen ihan suomalainen ja seurustelen aasialaisen miehen kanssa, mutta kyllä joskus tulee ilkeitä katseita tai kommentteja muilta.

Mutta minä en niistä jaksa välittää, eikä pitäisi muidenkaan.

• jani.a-

Itse vihaan maailmassa eniten syrjintää, rasismia ja stereotypiointia/yleistämistä. Yleensä olen hyvin rauhallinen ja iloinen, mutta jos joku rupee selittämään jotain anti-gay/rasismi/syrjintä/tms tavaraa ni en kyllä kovin kauniisti vastaa.

Toki myönnän et vaaleeihoset tai pikkasen ruskettuneen näköset on enemmän mun mieleen ku tummaihoset, mut se ei liity mitenkään rasismiin. Sama juttu ku joku tykkäis enemmän jostain tietystä hiusten- tai silmien väristä. :))

Me kaikki ollaan ihmisiä ja tasa-arvosia, ihonväristä, seksuaalisuudesta, ulkonäöstä tai mistään riippumatta. Ennen ku kukaan rupee tuomitsemaan ketään, asettakaa ittenne sen toisen asemaan ja miettikää miltä se teistä tuntuis.

• 5+4

Mä en ainakaan oo rasisti. Vai oonko? En nimittäin tykkää suomalaisista miehistä YHTÄÄN enkä pidä heitä yleisesti kovinkaan kiihottavana... Ite yleensä tykkään latinoista, tummista ja mulateista.

Ja oon ite myös 17-vuotias.

• romanipoika

En puhu nyt pelkästään homoista, vaan kaikista ihmisistä ylipäätänsä. Minä ainakin joudun olemaan miltein joka päivä rasismin kohteena, vaikka en mielestäni ole sitä millään tapaa ansainnut.

Itse olen siis nuori 17v romanipoika, joka on joutunut kuulemaan ja näkemään jos jonkinlaista.

Mua on syrjitty homouden ja mustalaisuuden takia. Kerron ensin vaikka tuosta homouden takia syrjimisestä;

Kerroin yhdelle mun todella hyvälle "ystävälle" olevani homo. Hän oli asian kanssa ihan fine ja kertoi myös itsekin olevansa bi. Seurusteli kyllä tytön kanssa ja piti muutenkin heterokulisseja aivan kuten minä. Yhtenä päivänä meille tuli sitten riitaa siitä, kun sanoin että en pidä samasta musiikista kuin hän. En vaan voi käsittää mitä pahaa tein, kun en asiaa ilmaissut edes töykeästi.

Oltiin silloin koulussa, kun tämä "ystävä" nousi täyteen raivosta ja alkoi huudella käytävillä minun salaisuuksiani, haukkui ja herjasikuulutti minua kaikin tavoin mm. mustalaisuudestani jne, huusi minun olevani homo ja uhkaili kertovansa sen kaikille. Sama jatkui facebookissa. Jouduin turvautumaan lakiin. Uhkasin nostaa syytteen, jos kyseinen henkilö ei lopettaisi.

Kaikki päättyi kuitenkin ihan hyvin. Se tyyppi lopetti koko koulun kesken ja mä sain olla rauhassa. Kielsin kaiken, mitä tämä tyyppi oli minusta huudellut. Noin 4kk tämän jälkeen kerroin toiselle kaverilleni olevani homo, tämä käänsi myös totaalisesti takkinsa. Oli myös puhunut asiasta eteenpäin muille, vaikka oli luvannut ettei näin tekisi. Alussa oli kyllä vaikeeta, mutta olen kyllä päässyt jo yli.

Mennäänpä sitten tähän mustalaisuuteen. Koulussa kun olen, niin jopa luokkatoverit heittävät mannevitsejä "läpällä". Kertoilevat toisilleen mitä erinäisimpiä kertomuksia siitä, mitä joku romani on jossain tehnyt tai ollut tekemättä. Koulun käytävilläkin saa joiltain vihaisia katseita, välillä tekisi mennä vaan vessaan piiloon. Kaupassa oikeasti kytätään niskassa kiinni, että mitähän tällä kertaa häviää.

Myös romaneiden keskuudessa on erittäin paljon rasismia. Romanit sortaa ihan yhtälailla valtaväestöä, kuin hekin meitä. Valtaväestö sortaa kuitenkin vain paljon näkyvämmin. Romanit sortaa myös homoseksuaaleja todella rajusti.

Jos joku siellä ruudun takana miettii, että taas siellä yksi töissä käymätön manne yrittää itseänsä puolustella, niin tiedoksi; vuonna 2013 kaiken järjen mukaan minut tulisi valmistautua ammattikoulusta. Koulun ohella olen käynyt töissä iltaisin ja viikonloppuisin. Ammattikoulun jälkeen AMK:n ajattelin mennä. En ole ikinä varastanut, enkä luultavasti varasta tulevaisuudessakaan. Romaneista on yleistyneitä mielikuvia vaikka kuinka paljon, mutta en taida täyttää niistä valtaosaa. Ehkä sen, että olen tumma, mutta siihen se taitaa jäädäkin.

Ihmisiä me kaikki kuitenkin ollaan, eikä minun mielestä kenelläkään ole oikeus sorsia toisia ihmisiä. Me ollaan kaikki arvokkaita ihmisiä. Jokaiselta meiltä löytyy tunteet, eikä kellään ole oikeutta sinne veistä työntää. Te jotka syrjitte, oletteko koskaan miettinyt, että se voi satuttuaa jonkun ihmisen sisintä todella pahasti ja pahimmassa tapauksessa jättää ikuiset haavat.

• Suomalaiset ovat erittäin ahdasmielistä ja homogeenistä (Homogeenisyys = muiden valtioiden kansalaisia vieroksuva) porukkaa.

Moni ei edes katsele kuinka monta ulkomaalaistaustainen bussin kuljettajaa ajaa täysin asiallisesti ja aikataulun mukaisesti tai siivoaa Helsingin rautatieaseman tarpeeksi puhtaaksi jotta voi käydä vessassa saamatta Hepatiitti tartuntaa jne., mutta heti huomataan kyllä kun ei ole töissä, rikollistaustainen tai kerjäämässä kadulla ja valitetaan miksi niitä pitää tänne tuoda.

Itse kuuntelin erään vanhan rouvan paheksuntaa ja möläytin sille "Kuule, myyppäs koko omaisuutes, muuta Kiinaan ja yritä saada sieltä töitä. Voi tulla pikkusen hankalaksi ku pelkästään kielen peruskoulu opiskeluun tarvii kuluttaa sama aika kun suomessa käydään peruskoulu ja ammatti tai ylioppilas tutkinto." Rouva meni hiljaiseksi ja katsoi mua kuin olis syönyt sitruunan raakana.

• Anonyymi

Vois vaikka lähtee, jos ois samanlaiset päivärahat. asuntotuet, ymv. kuin Suomessa.

Ja siellä löytyy töitä varmasti paremmin kuin Suomessa. Ja kun osaa englannin niin sillä pärjää... vaikka kuussa.

Onko sinun suusi nyt vaahdossa kuin olisit hörpänny kunnon huikan Fairy- pullosta. Totta kai valmistettu Kiinassa.

Kiitos on kiinaksi: siesie.
      Yksi, kaksi, Kolme... ii, aa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6394
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3302
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2636
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2238
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      356
      1806
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1781
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1540
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1432
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1398
    Aihe