Haluaisin kuulla teidän nykyisten ja entisten LVI-asentajien mielipiteitä työstänne. Onko esim työ raskasta tai vaikee? Onko palkka hyvää? Oletko vakituisessa työssä ja kannattaako ylipäätänsä ryhtyä LVI-asentajaksi?
Asiallisista ja valheettomista vastauksista kiitän jo etukäteen.
Kannattaako ryhtyä LVI-asentajaksi?
17
9548
Vastaukset
- Viruvalgeee
On. On. Ei. En. Ei kannata.
- 15vpoika
Miksi ei kannata?
- hj iohoiöj
Virolaiset polkee aiemmin hyvät palkat alas. Työ on raskasta ja paskasta. Jos hommaa työkokemusta ja myöhemmin firman perustaa niin voi olla hyväkin valinta. Vakituista putkiasennusta saa varmaan tehdä enää kaupungin hommissa, toisaalta hyvistä miehistä on varmaan pikkufirmoissa aina pulaa. pienet firmat tuppaa vaan aina kusettamaan minkä ehtivät...
Mieti vielä jotain helpompia ammatteja...- Anonyymi
Järvenpäällä mustasaaresta taitaa mennä hyvin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järvenpäällä mustasaaresta taitaa mennä hyvin
On muuten entinen koulukiusaaja ja homovastainen tuo järvenpää mutta niin voi kiusaajistakin tulla vaikka presidentti.
- putkariforever
Joo, on totta että virolaiset polkee palkkoja alas, mutta tosia asia on, että putkihommiassa tienaa koulutukseen nähden aikasta hyvin(kaikki on tosin suhteellista) Ite oon ollu reilut kuus vuotta putkarina, palkka reilut 14 euroa plus matkakorvaus 4 ekiä päivä ja ruokaraha 8.5 ekiä per päivä. Varmasti moni putkari tienaa paremmin kuin mä, mutta on lukemattomia ammatteja missä et saa 2000 euroa käteen kuukaudessa. Putkihommat on tosiaankin myös välillä aika raskaita ja joskus harvoin saa kirjaimellisesti paskaa käteen ja itelläkin alkaa jo paikat hajoomaan
- hyvinhyvin kannattaa
kyllä varmasti kannattaa! teetimme lisätyönä keittiönviemärin muutostyön. matkaa 6 m. timanttiporausta 2 m yksinkertainen tiiliseinä, putki vanhaan hormiin siis.
hintaa 2700 e, tämä toki sisälsi tarvikkeet. viemäriputki muovinen maksaa 32 e metri.
hyvät on tienistit. aikaa tähän tuhraantui yksi päivä, siis kahdeksan tuntia. ihan täysi työpäivä siis. laskeppa siitä itsellesi tuntipalkka ja vähennä työnantaja maksut ja pakolliset vakuutusmaksut. yksi liitin toki kuului diiliin.
tämä hauska vielpä niin että arvioivat työnhinnan vasta kun olivat tehneet..
- Ala Katsastajaksi !
Halpahan se oli.
Itse katsastin juuri Autoni.
Aikaa meni tasan 12 minuuttia ja lasku oli 100e.
Rapiat 400e tunti !
Melkein 2500 Mummoa tunnissa.... - Sprinkler
Suosittelen sprinklerasentajan työtä.
Palkat urakkitahdista riippuen 22-36e/h.
Virolaisia ei alalla näy koska on luvanvaraista lakisääteistä työtä. - jaskajaskajaska
Urakkahommissa kerrostalo työmaalla, saan päivärahat 20e/h välipohjia n,3kk välein.. työkokemusta n.6v... Onhan se aluksi suht raskasta,mutt kyll siihen tottuu.. Ei se kanata 14egen tunti liksalla putki hommia tehä... meiänki firmassa huolto miehet saa noin 18e/h... Mutta joo,kyllähän ne virolaiset on polkenu palakat alas... Parilla kaverillaki on semmonen tilanne,ettei oo töitä,ku firma palakannu eesti meehii töehi....
- Niiimmmmmiimmmmerrrr
Itsenäisenä yrittäjänä kannattaa. Ne jotka käyttävät virolaisia, veloittavat kuitenkin suolaiset tuntihinnat vaikka tt ei saa paljon mitään. Sitä paitsi, osa suunnittelijoista vaatii ennen tarjouksen hyväksymistä aika tarkat tiedot työntekijöistäkin. Suunnittelija on usein mukana auttamassa ummikkoa tarjouksia valitessa.
- PUTKIASENTAJA
HALLITUKSEN MUKAAN
KORKEAKOULUTETTUJA AMMATTI-IHMISIÄ TARVITAAN
SUOMEEN
http://static.mvlehti.net/uploads/2015/11/12254324_848987001888134_606835658_n.mp4?_=1 Aloitus on hyvä, mutta kiinnostaisi kuulla mikä tilanne on nyt vuonna 2020.
Onko työtilanne ja palkkaus muuttunut vuosien saatossa jne.- Anonyymi
kyllähän toi lvi alan asentajien palkat ja veloitukset on kalliimpia kuin yhdenkään muun alan joka toimii rakennuksilla, joten kateellisena joutuu kuuntelemaan niiden yrityksien tuntiveloituksia ja asentajien palkkoja T:sähkäri
Niin ja töitä on riittävästi kyllä kaikille jotka vaan vähäänkään jaksaa tehä noita hommia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllähän toi lvi alan asentajien palkat ja veloitukset on kalliimpia kuin yhdenkään muun alan joka toimii rakennuksilla, joten kateellisena joutuu kuuntelemaan niiden yrityksien tuntiveloituksia ja asentajien palkkoja T:sähkäri
Niin ja töitä on riittävästi kyllä kaikille jotka vaan vähäänkään jaksaa tehä noita hommia.Hah!
- Anonyymi
Löydät alueesi putkimiehiä tarjoavat palveluntarjoajat yhdellä tarjouspyynnöllä http://kodinplaza.fi/
- Anonyymi
Putkiasentajaksi jos joku lähtee opiskelemaan, niin on syytä pitää huolta että kanssa tekee harjoittelut kunnolla ja on koulu aikaan joka kesä kesätöissä tekemässä jossain firmassa putkihommia. Itse valmistuin kuusi vuotta sitten putkipuolelta ja päivääkään en putkiasentajan töitä ole tehnyt, johtuen siitä kun ei ole työkokemusta alalta niin ei firmat halua ottaa töihin. Yleensä kun joku putkiasentajan työpaikka avoinna vaaditaan vähintään kolmen vuoden kokemusta ja jos soittaen kysyy töitä niin yleensä se tyssää siihen kun sanoo ettei ole kokemusta alalta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606044- 1003131
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252406- 212078
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451751Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271616
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691521Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374