Kuuluuko tämän ikäisillä

vaiei

mielestäsi olla huonekasveja? Entä, jos on nainen eikä omista edes yhtä kaktusta. Mitä ajattelet sellaisesta; tuleeko mieleen, että hän on päihdeongelmainen tai jotenkin muuten vinksahtanut?
Miehillä ei niinkään odoteta olevan kotonaan kukkia.

Naisilla näyttää yksi lempikuvista noissa profiileissaan olevan puun tai pensaan kukinto. Kertooko se romanttisuudesta vai mistä?

25

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taas näitä:))
      Olen sanonut monissa "kuuluuko tämän ikäisllä" aloituksissa, TMÄN IKÄISILLÄ EI KUULU YHTÄÄN MIKÄÄN.
      Joo tuli kirjoitettua isolla, kun mun mielestä ON uskomatonta että vielä tämän ikäiset kyselee moista.
      Tosin luulenkin että nämä kyssärit on nuorten kirjoittamia.
      Kyllä jo tähän ikään ehtinyt oikeasti tietää että voi elää vapaasti sellaista elämää kun haluaa.
      Paitsi silloin jos on huono itsetunto ja joutuu kyselemään muilta miten pitää elää.

Päihdeongelmaisilla voi olla tosi upeita viherkasveja, että toikin kysymys oli aika hassu.

• vaiei

Ei minunkaan mielestäni kuulu, mutta miksi sitten 99,9%:lla (oletus) naisista on kukkia ja/tai viherkasveja kotonaan? Minä en itseni lisäksi ole nähnyt yhtäkään taloutta, jossa ei viherkasveja olisi.
        Lisäksi en käytä verhoja, koska minulla on sälekaihtimet. Myöskään en käytä mattoja, kuin minimaalisesti.

Tämä todistaa, että uskallan olla omaperäinen enkä elä muiden odotusten mukaisesti. Vai mitä?
        Kiinnostaisi kuulla miestenkin vastauksia; onhan heilläkin omat odotuksensa naisista. Naiset taas vastaavasti saattavat odottaa, että mies hallitsee vasarahommat.

• vaiei

En ole allerginen, mutta minä olen askeettinen luonne. Enkä ole perehtynyt allergioihin, mutta hieman ihmettelin, kun sedälläni oli joku kymmeniä vuosia vanha höyhentyyny (saumoista pursusi harmaita höyheniä) ja hänellä on astma. Tiedän, että hän on nuuka, mutta eikö tuo ole vaarallista?
        Olisinhan minä voinut ostaa hänelle paremman tyynyn, mutta hänellä on rikkaita lapsiakin puoli tusinaa ja minä olen taas köyhemmästä päästä. Tein kyllä muita palveluksia hänelle, kuten leikkasin hiuksensa.

• vaiei kirjoitti:

Ei minunkaan mielestäni kuulu, mutta miksi sitten 99,9%:lla (oletus) naisista on kukkia ja/tai viherkasveja kotonaan? Minä en itseni lisäksi ole nähnyt yhtäkään taloutta, jossa ei viherkasveja olisi.
        Lisäksi en käytä verhoja, koska minulla on sälekaihtimet. Myöskään en käytä mattoja, kuin minimaalisesti.

Tämä todistaa, että uskallan olla omaperäinen enkä elä muiden odotusten mukaisesti. Vai mitä?
        Kiinnostaisi kuulla miestenkin vastauksia; onhan heilläkin omat odotuksensa naisista. Naiset taas vastaavasti saattavat odottaa, että mies hallitsee vasarahommat.

Minä tykkään matoista ja verhoista, minulla on niitä paljon joten pystyn myös vaihtelemaan.
        Se ei johdu siitä että niin kuuluisi vaan siitä että MINÄ haluan.
        Minulla oli vähän aikaa sitten tilanne ettei ollut kun yksi viherkasvi , mutta olen nyt taas kerännyt niitä monta ja lisää tulee.
        Ja jälleen siksi koska MINÄ tykkään niistä.

Hyvähän se on että elät niinkuin sinusta tuntuu, niinhän sitä pitääkin:))
        Niin elän minäkin.
        Enkä muuten piittaa siitä mitä mieltä muut ovat, muiden mieli on heidän päänsärkynsä.

• vaiei
        tulisilla kirjoitti:

Minä tykkään matoista ja verhoista, minulla on niitä paljon joten pystyn myös vaihtelemaan.
        Se ei johdu siitä että niin kuuluisi vaan siitä että MINÄ haluan.
        Minulla oli vähän aikaa sitten tilanne ettei ollut kun yksi viherkasvi , mutta olen nyt taas kerännyt niitä monta ja lisää tulee.
        Ja jälleen siksi koska MINÄ tykkään niistä.

Hyvähän se on että elät niinkuin sinusta tuntuu, niinhän sitä pitääkin:))
        Niin elän minäkin.
        Enkä muuten piittaa siitä mitä mieltä muut ovat, muiden mieli on heidän päänsärkynsä.

Etkö pääsisi helpommalla, jos sohvatyynyjä, verhoja ja mattoja ei olisi. Kyllä sinäkin siihen tottuisit. Miksi pitää haalia turhaa työtä ja vielä maksaa siitä?

• vaiei kirjoitti:

Etkö pääsisi helpommalla, jos sohvatyynyjä, verhoja ja mattoja ei olisi. Kyllä sinäkin siihen tottuisit. Miksi pitää haalia turhaa työtä ja vielä maksaa siitä?

Siksi koska tykkään niistä. Ja haluan että kotini näyttää minulta eikä joltain muulta ihmiseltä.

• vaiei
        tulisilla kirjoitti:

Siksi koska tykkään niistä. Ja haluan että kotini näyttää minulta eikä joltain muulta ihmiseltä.

Eivätkö ne pölise? Sitten tulee tappelu miehen kanssa, että kuka tamppaa matot ja mitenkäs täällä on niin kuiva ilma, että kukatkin kuolevat jne. Ratkin ovat loppu, kun Marimekko myy niin kalliilla...

• Cloetta...
        vaiei kirjoitti:

Minä sitten kuuluun tuohon tutkimuksesi 0, 1% sillä meillä ei ole viherkasveja. Leikkokukkia on kylläkin aina maljakoissa sekä valkoisia ruusuja ja kun on saatavilla, myös tulppaaneja. Inhoan kaikenlaista mullassa myörimistä ja kukkatouhua ja se ei kiinnosta minua pätkääkään. Meillä on iso talo ja iso piha, jonne suurin piirtein joka toinen vuosi ostan uudet kukat kun entiset on kuolleet; en halua, jaksa, viitsi hoitaa kukkapenkkejä. Mutta eipä se haittaa, ei myöskään miestäni. Me teemme paljon muuta mukavaa ja käytämme aikamme sellaisiin asioihin mihin itse haluamme.

Verhot ja matot on kyllä; ne ovat minun makuista sisustamistani. Mies arvostaa sisustamistani ja kaunista kotia. VIherkasveista emme ole koskaan edes keskustelleet.

• kukkarimpsu

Ei ainakaan nuorilla ole kukkiin innostusta. En itsekään pahemmin kukista piitannut.
        Joku kesäkukkamaapala oli kokeeksi ja kasvatus onnistui kehnosti.

Omaan asuntoon muutettua sitten hiljakseen kiinnostus kodin somistamiseen heräsi.
        Orkidea on helppo, kunhan muistaa kerran viikossa juuristoa liottaa vedessä. Aamun puoleinen valo on hyvä ja vaihtuva lämpökin tekee hyvää, jos on mahdollista. Vanhassa talossa se luontuu itsestään. Yhteen tulee 15 kukkaa, toiseen 9 jne.

Onko sitten kyse laiskuudesta vai allergioista, jos ei yhtään kukkaa kodissa ole?

• En muista lukeneeni yhtää tutkimusta, jossa nainen määriteltäisiin romanttisemmaksi kuin mies. En ymmärrä, miten kukat kuuluvat naiseuteen. Puutarhurien ammattikunnassa taitaa enemmistö olla edelleen miehiä ja botanisteista ylivoimainen enemmistö.

• vaiei

Sattumalta tiedän, että Englannissa puutarhurit ovat miehiä, mutta Suomessa asia on päinvastoin.
        Mutta enhän minä nyt puutarhureista puhu vaan kodin sisustuksesta.

• vaiei

Minusta puutarhatyöt ovat naismaisia. Oletko sinä romantikko ja miten se ilmenee? Kuljetko neilikka napinlävessä?

• vaiei kirjoitti:

Sattumalta tiedän, että Englannissa puutarhurit ovat miehiä, mutta Suomessa asia on päinvastoin.
        Mutta enhän minä nyt puutarhureista puhu vaan kodin sisustuksesta.

Tota noin, olin puutarhafimalla töissä ja suurin osa puutarhureista oli miehiä. siis täällä suomessa
        Yksi heistä tuli kerran kysymään mitä oikein jupisen aina kun istutettiin uusia kasveja.
        Sanoin keskustelevani kukat hyvään kasvuun, toivotin niille hyvää kasvua jne.
        Hän totesi vaan "Sinä et sitten koskaan voi olla yksinäinen :)"
        Ja se on tottakin.
        Itse en ole mitään kouluja käynyt mutta rakastan luontoa, jopa noissa mun pikkuisissa ruukuissani.

• vaiei

Sitä ei voi tietää, jos valehtelivat minulle nämä enkut.

• tulisilla kirjoitti:

Tota noin, olin puutarhafimalla töissä ja suurin osa puutarhureista oli miehiä. siis täällä suomessa
        Yksi heistä tuli kerran kysymään mitä oikein jupisen aina kun istutettiin uusia kasveja.
        Ja se on tottakin.
        Itse en ole mitään kouluja käynyt mutta rakastan luontoa, jopa noissa mun pikkuisissa ruukuissani.

Ai niin vielä, tulepa käymään Kotkassa niin näet miehen suunnittelemat puistot ja niitä on täällä pienellä alueella paljon. On vesipuistoa ja vaikka mitä.

• vaiei
        tulisilla kirjoitti:

Ja se on tottakin.

Koskaan en ole nähnyt esim. miesmyyjää kukkakaupassa. Kasvihuoneissa on naisia, mansikanpoimijoina naisia, hautausmailla naiset kastelevat kukkia ja haravoivat jne. Huono palkkaus johtaa siihen, että yrittäjinä voipi olla miehiä.

• vaiei

Enpäs tilaakaan. Sitä paitsi saisin luonnonsuojelijat kimppuuni, kun he yrittävät säilyttää alkuperäiskasvit ja taistelevat näitä viholliskasveja vastaan.

• vaiei

En minäkään, mutta mitä järkeä siinä on, että yhdet istuttavat ja toiset repivät niitä pois?

• vaiei kirjoitti:

Koskaan en ole nähnyt esim. miesmyyjää kukkakaupassa. Kasvihuoneissa on naisia, mansikanpoimijoina naisia, hautausmailla naiset kastelevat kukkia ja haravoivat jne. Huono palkkaus johtaa siihen, että yrittäjinä voipi olla miehiä.

No joo :)
        Kukkakaupan myyjän koulutus on floristi, ei puutarhuri ja kyllä sitäkin voi mies tehdä. Tosin kukkakaupassa olen minäkin hetken ollut ilman mitään koulutusta
        Mutta koska puutarhurin työ on paljon rankempaa niin luulen että miehet mieluummin menee puutarhurin alalle.
        Se työ kestää jo lumen vielä maassa ollessa ja siinä saa kiipeillä puissa ja tehdä paljon kovempaa työtä.
        Hautausmailla löytyy kyllä puutarhureissa miehiä, tosin sen työn sillä tekevät usein kouluttamattomat.
        Ei siihen nurmen ajamiseen ja kukkien kasteluun tarvi koulututsta, siellä olen ollut.
        Ja kasvihuone, sellainen kun Ansari joka on aika suuri ellei suurimpia. Jossa myös olen ollut. Sielläkin oli monta miespuutarhuria.
        Joten kaikkialla olen hieman päässyt pintaa koskettlemaan ja joka paikassa on ollut niin mies kuin naispuutarhureita.
        Eikä nämä miehet ole olleet mitenkään naismaisia, päinvastoin :))
        Nyt lähden kirjastoon kun tämä mun kone hakee verkkoja taas jatkuvasti.
        Hyvää päivänjatkoa sinulle :))

• Niin noista profiilikuvista ja kukista. Se kertoo mielestäni tässä 50 iässä vain terveestä itsekritiikistä, ei niinkään romanttisuudesta.

• L-S

Kuuluuko, kuu luuko? Mitä kuuluu, ja kelle. Minulle yleensä ääniä.

Olohuoneemme on aika sademetsä, ihania, isoja viherkasveja.

Paljon kuuluu flooraani, sohvaperunaa en viljele.

Naisilla kukkia, miehillä tuskin mitään.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mitä

Haluisin sanoa?
      Ikävä
      154
      2068
    2. Cheek ei enää aio äänestää kokoomusta

"Erityisen pitkästi hän kirjoittaa Palestiinan tilanteesta ja purkaa turhautumistaan siitä, miten ”Suomen valtionjohto s
      Maailman menoa
      206
      1523
    3. Näytit hyvältä

Kävelyäsi oli mukava katsoo. Naiselle
      Ikävä
      84
      1405
    4. Joko alat

Pääsemään irti?
      Ikävä
      75
      1232
    5. A miehelle :)

Oli mukava näkeminen taas eilen. Olisinpa tänäänkin nähnyt sut. Harmi ettei tunneta kunnolla. Ja etten voi saada su
      Ikävä
      35
      1186
    6. Voikkaalla käynnissä iso poliisioperaatio

Poliiseja valkoisissa suojapuvuissa ja armeijan väkeä runsaasti paikalla , tyhjentävät omakotitalosta räjähteitä, aseit
      Kouvola
      35
      1165
    7. Kansanedustajien palkkioihin roimat korotukset

Kansanedustajien palkkiot nousevat lokakuun alussa sadoilla euroilla, kertoo eduskunnan palkkiotoimikunta. Ensimmäisen
      Maailman menoa
      125
      1073
    8. Kannattaa aina muistaa että ei yritä

liian tasokasta jos ei itse ole sellainen. 🤷🏻‍♂️
      Ikävä
      76
      931
    9. Joko sä olet aivan totaalisen rakastunut

Tai sitten sulla on joku hätänä. Kaikkeni lähestulkoon yrittänyt että perääntyisit mutta ei 😄
      Ikävä
      65
      914
    10. Mä tiedän missä sä taas olet

Kaksoiselämää elävä pskiainen.
      Ikävä
      79
      851
    Aihe