Uusioperhe erillään asuen

kultakala

Onko täällä kenelläkään kokemusta uusioperheestä jossa asutaan vakituisesti kahdessa asunnossa? Ettei olla saman katon alla, ei vaikka olisi yhteinen lapsi entisten lapsien lisäksi. Itselläni on sellainen tilanne, että olen toistaiseksi lapseton ja olemme mieheni kanssa tunteneet 7 vuotta, mutta eronneet 3 kertaa. Kahdella yhdessäolo kerralla olemme asuneet yhdessä ja asumme tällä hetkelläkin. Suhteemme on ollut todella haastava ja siksi ero on tullut niin monta kertaa, mutta olemme samalla toinen toisillemme suuria rakkauksia, joten takaisin ollaan aina palattu. Miehelläni on kaksi lasta edellisestä liitosta ja vaikea exä. Suhteemme alkoi, kun mies oli jo eronnut, joten mitään sellaista syytä ei ole exän vaikeuteen. Ja tietääkseni exällä ei ole mitään minua vastaan, heidän ongelmat johtuu aivan heistä kahdesta - temperamentisia luonteita kun ovat molemmat. Itselläni on ollut vaikea ja on edelleen hyväksyä miehen lapsia. He ovat ihan ok lapsia, ei ole sinänsä mitään vikaa, mutta elämäni ja varsinkin kotini jakaminen tuntuu ylisitsepääsemättömän vaikealta. Toista kertaa kun olimme palaamassa yhteen (silloin ei asuttu enää yhdessä) niin vakavasti mietin, että jos asuttaisiin lähellä toisiamme, mutta omissa asunnoissamme, että olisiko silloin suhteellamme paremmat mahdollisuudet onnistua? Se kuitenkin kaatui siihen, että minä lapsettomana haluaisin yhteisen lapsen ja miten arki silloin sujuisi, kun kuitenkin vauva olisi siinä koko ajan, molempien huolettavana. Lisämakua suhteellemme antaa se, että mies tekee työtä, jossa joutuu olemaan poissa kotoota viikkoja, joten olen paljon kotonamme yksistäni joka tapauksessa. Jos mietin ystävieni lapsia, joista useimmista pidän paljon ja he ovat minulle oikein kivoja lapsia, johtuu se suurimmaksi osaksi siitä, että näen heitä silloin tällöin ja he palaavat aina äitnsä mukana kotiinsa. Sellaisena haluaisin mieheni lastenkin olevan, joten mietin, että onko kenelläkään kokemusta kahdesta asunnosta ja toimiiko suhde silloin? Ja onko käytännössä kuitenkin sitten niin, että jomman kumman asunnossa kuitenkin sitten oltaisiin? Minulla on ystäviä, joiden vanhemmat ovat eronneet, kun ystäväni ovat olleet jo aikuisia eivätkö ole halunneet muuttaa uuden miehen kanssa yhteen. Mutta miten kaksi asuntoa toimii, jos on ala-ikäisiä lapsia mukana kuviossa? Itse olen 36v ja mieheni 41v, jotta saa hieman kuvaa, missä elämäntilaneessa olevista on kyse. Lapset ovat alakouluikäisiä.

58

6227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xhfjcghvbm

Jos ei asuta yhdessä puhutaan seurustelusta, perhe, myös uusperhe asuu yhdessä.

• kultakala

Oli termi sitten mikä tahansa kuulisin mielelläni kokemuksia jos niitä joltain löytyy.

• yks vaan.

höpö, höpö, olen aviossa ja asutaan erikseen töiden takia , tavataan viikonloppuina
        ja lomilla, yhteisiä lapsia ei ole ja miehelläni vielä yksi alaikäinen, joka hänen luona asuu.
        Hyvin menee ja yhteen mennään sitte, kun päästään elääkkeelle, olosuhteiden takia on tällanen menettely kun jo 50 vuotiaita ja kummankaan paikkakunnalla ei ole työtä ja olemme olleet nykyisissä työpaikoissa jo 30v ei kannata riskeeraata enää työpaikkaa.

• hienovaraista puhett
        kultakala kirjoitti:

Oli termi sitten mikä tahansa kuulisin mielelläni kokemuksia jos niitä joltain löytyy.

sä et ymmärrä kirjoitettua tekstiä, näköjään. Se yritti sanoa, ettei teillä toimi. Ette mikään perhe ole.

• wilma60

Me emme virallisesti asu samassa osoitteessa vaan molemmilla on oma asuntonsa. Uusperheemme muodostuu minusta ja kolmesta lapsesta, joista vanhin yläkouluikäinen. Miehellä ei omia lapsia ole. Olemme olleet yhdessä 3 vuotta ja emme vielä tässä vaiheessa edes mieti samaa osoitetta. Vietämme paljon aikaa yhdessä minun kotona jossa lapsilla omat huoneet. Mutta silloin kun mies haluaa omaa rauhaa ja hiljaisuutta, hän menee omalle asunnolleen. Meillä tälläinen suhde on juuri sopiva. Ehkä jossain vaiheessa mietimme myös yhteistä osoitetta mutta sen aika ei ole aivan pian.

• rahallisesti ero kan

Yhteen muuttaminen ei kannatakkaan. Menttää yh korotuksen lapsilisistä , asumistuen ym etuudet. Monet asuvat juuri sen tähden erikseen jotta saa täydet edut.
        Myös jos toinen on työtön saattaa menettää työttömyyskorvauksen ja lapsikorotuksen.

Perheitä ei tueta mutta eroperheitä tuetaan.
        Toisaalta väärin toisaalta oikein, mutta systeemi antaa mahdollisuudeen etuihin.

• Niinpä niin.

Jaa, sä Wlima vaan pesää ilmaiseksi. Hyvä. Meille miehille.

• -jaakko-

Mikään äidinkielen ope en ole, mutta tuollaista täysin jäsentelemätöntä ja pitkää tekstiä ei lue pirukaan..

• olet tyhmä!

Ja semmoista perhettä ei oelkkaan joka asuu erillään!
      Ei ydinperhekkään ole perhe jos asuvat erillään, niin ei ole uusioperheetäkään jos asutaan erillään.

Perhe on se missä on isä äiti ja lapset ja asuvat yhdessä.

• isoa perhettä

Minä lasken perheeseeni kaikki sisaruksenikin, vaikka meillä kaikilla on omat perheet ja tietty eri osoitteet. Kovin sinä suppeasti olet perheen käsittänyt.

• Osoite vaan erottaa
        isoa perhettä kirjoitti:

Minä lasken perheeseeni kaikki sisaruksenikin, vaikka meillä kaikilla on omat perheet ja tietty eri osoitteet. Kovin sinä suppeasti olet perheen käsittänyt.

Kamalaa. Olet läheisriippuvainen joka ei ole lapsuuden perheestä päässyt omille jaloilleen.

• ihana äiti!

Ei ole olemassa uusioperheitä, on vain ydinperhe. Se missä lapset asuu, on perhe, ei se jos käy isän luona kylässä, se ei ole lapsen perhe eikä exän perhe. On vain yksi perhe ihmisellä.

• Ihana uusperhe

UUSPERHEESTÄ on kokemuksia, ei uusioperheestä.

• ydinperhe vain on

Uusio perhe on semmonen ihan vasta naimisiin menneet nuoret joilla on yhtienen lapsi. Muunlaisia uusioperheitä ei ole.

Uudestaperheestä tulee ydinperhe. Ymmärtäkää ettei ole muita kuin vastaperheen perustaneet ihmiset on uusiperhe joka on myös se ydinperhe.

• kultakala

Kiitos wilma ja yks vaan nimimerkit kokemuksista. Muut kommentit ovat ohi aiheen. Edelleen kuulisin mielelläni kokemuksia kyseisestä asumismuodosta.

• ????????????????????

Miksi kyselet, jos et ota opiksi kaikista kirjoituksista?

• erljgirejow

Alkuperäinen kysyi kokemusia jos on parisuhde eikä asuta yhdessä niin millaisia kokemuksia ihmisillä on ja vielä tarkensi yhdessä viestissä että sama milla nimityksellä tätä kutsutaan.. niin jotkut vaan keskittyy vastailemaan että mikä on uusperhe tai mikä on perhe.. mitä helskutin väliä sillä nimityksellä on kun eihän siitä edes ollu puhe.

• kultakala

Näin juuri, edellinen kirjoittaja kiitos! Tuntuu, ettei täällä ole juurikaan sisälukutaitoisia liikenteessä. Kokemuksia nimenomaan peräänkuulutan.

• niinuska34

exäni väittää heidän perheessän olevan uuden naisen osalta äidin roolia mutta lapseni eivät asu tämän naisen kanssa. Ovat vain kihloissa ja exä asuu vuoroviikot naisen ja hänen lastensa kanssa. Minun lapseni eivät kuulu siihen porukkaan kuin vierailemalla yökylässä yhden yön kahden viikon sisällä. Onko se uusperhe teidän mielestä?
      Minunkin mielestä se on seurustelua ei uusperhe eikä tällä naisella todellakaan ole äidin roolia lapsiini vaikka niin väittävätkin! Aika kaukana se rooli. Ehkäpä joku täti vois sopia nimeksi tälle vosulle!

• Kaksi kotia

Minulla on lapsia, kumppanillani ei. Yhteinen lapsemme syntyy keväällä. Asumme eri osoitteissa, naapurikunnissa. Lasten koulun takia olemme päätyneet tähän ratkaisuun, koska en halua vaihtaa lasten kaveri- ja koulupiiriä. Avoinna on vielä, kuinka yhteisen lapsemme syntymän jälkeen teemme. Miehelläni on omistusasunto(talo), minulla vuokra-asunto. Olemme paljon mieheni luona ja kuljetan lapsia sieltä kouluun, mutta vakituista osoitetta emme halua sinne muuttaa lasten takia.

• uusperhekokeilija

Paras tapa on varmaankin juuri se että molemmilla on omat kodit, jos on vielä alaikäisiä lapsia molemmilla. Minun nykyinen miés muutti tähän vuosi sitten ja voi kristus tätä ahdistuksen määrää.
        On kamalaa kun ei ole koskaan omaa aikaa olla omien lasten kanssa omilla ehdoilla kun aina on miehenkin lapset paikalla varsinkin juuri silloin kun itsekin haluasi hhengähtää eli viikonloppuisin ja lomilla. Mutta ei.. kun valtava porukka astuu sisään kun näillä miehen lapsilla pitää olla vielä kaveritkin mukana. Tiskausta ruuanlaittoa ja siivoamista monikertainen määrä. Huokaisen helpotuksesta kun arki alkaa ja miehen lapset lähtevät. Silloin alkaa minun hermolepo,, tosin töissähän on käytävä mutta sekin tuntuu lastenleikilta näihin viikonloppuihin ja lomiin verrattuna.Yksinkertaisesti jo tila on liian pieni. Ja sitten ne erilaiset tavat ja yms.

Tässä ei ole mitään järkeä,, kauhulla ja tuskanhiessä jo mietin tulevaa joulua.. ollaan kuin siat säkissä..

Olen ehdottanut että asuisimme erillään mutta mies ei ole vielä ainakaan suostunut. Mutta ainon puhua asiasta lisää.

Parasta on että molemmilla on omat asunnot ja nähdään aina kun mahdollista, mutta että olisi myös mahdollisuus omaan aikaan ja ennenkaikkea rauhaan.
        Ei todellakaan ole mukavaa jakaa kotiaan isolle laumalle,, varsinkaan kun saa sivoajan ja ruuanlaittajan roolin.
        Ja muutenkin.. on kuin olisimme kaksi leiriä samoilla tulilla,,meidän porukka ja teidän porukka,, ja vaikeuksiahan siitä vain tulee. Kaikki on 100 kertaa vaikeampaa ja monimutkaisempaa.

• tilaa kaikille
        uusperhekokeilija kirjoitti:

Paras tapa on varmaankin juuri se että molemmilla on omat kodit, jos on vielä alaikäisiä lapsia molemmilla. Minun nykyinen miés muutti tähän vuosi sitten ja voi kristus tätä ahdistuksen määrää.
        On kamalaa kun ei ole koskaan omaa aikaa olla omien lasten kanssa omilla ehdoilla kun aina on miehenkin lapset paikalla varsinkin juuri silloin kun itsekin haluasi hhengähtää eli viikonloppuisin ja lomilla. Mutta ei.. kun valtava porukka astuu sisään kun näillä miehen lapsilla pitää olla vielä kaveritkin mukana. Tiskausta ruuanlaittoa ja siivoamista monikertainen määrä. Huokaisen helpotuksesta kun arki alkaa ja miehen lapset lähtevät. Silloin alkaa minun hermolepo,, tosin töissähän on käytävä mutta sekin tuntuu lastenleikilta näihin viikonloppuihin ja lomiin verrattuna.Yksinkertaisesti jo tila on liian pieni. Ja sitten ne erilaiset tavat ja yms.

Tässä ei ole mitään järkeä,, kauhulla ja tuskanhiessä jo mietin tulevaa joulua.. ollaan kuin siat säkissä..

Olen ehdottanut että asuisimme erillään mutta mies ei ole vielä ainakaan suostunut. Mutta ainon puhua asiasta lisää.

Parasta on että molemmilla on omat asunnot ja nähdään aina kun mahdollista, mutta että olisi myös mahdollisuus omaan aikaan ja ennenkaikkea rauhaan.
        Ei todellakaan ole mukavaa jakaa kotiaan isolle laumalle,, varsinkaan kun saa sivoajan ja ruuanlaittajan roolin.
        Ja muutenkin.. on kuin olisimme kaksi leiriä samoilla tulilla,,meidän porukka ja teidän porukka,, ja vaikeuksiahan siitä vain tulee. Kaikki on 100 kertaa vaikeampaa ja monimutkaisempaa.

Huh hei, tuota itsekkyyttä. Sä itket kun miehen lapset käy viikonloppuisin. Sun miehen taas pitää kestää sun pentuja kokoajan !
        Muuttakaa toki erilleen, se palvelee miehen lapsiakin.
        Itse otan oman mieheni lapset vastaan lämmöllä, joka kerta.

• uusperhekokeilija
        tilaa kaikille kirjoitti:

Huh hei, tuota itsekkyyttä. Sä itket kun miehen lapset käy viikonloppuisin. Sun miehen taas pitää kestää sun pentuja kokoajan !
        Muuttakaa toki erilleen, se palvelee miehen lapsiakin.
        Itse otan oman mieheni lapset vastaan lämmöllä, joka kerta.

Minun lapset on jo vanhempia eli toinen 17ja toinen 18. Eli heillä ihan omat jutut ja muut. Mutta haluaisin silti viettää aikaa lomilla ja viikonloppuisin vain heidän kanssa heidän ehdoilla ilman että miehen lapset ja kaverit on aina täällä sankoin joukoin valloittamassa sohvia ja varaamassa tv; n kauko-ohjainta. Onhan se joskus mukavaa mutta ei joka ikininen viikonloppu ja kaikki lomat ..mulla ei ole ikinä omaa aikaa kun on aina kauhea hässäkkä täällä lomilla.. olen loppuunpalamisen rajoilla

• tilaa kaikille

Minun lapset on jo vanhempia eli toinen 17ja toinen 18. Eli heillä ihan omat jutut ja muut. Mutta haluaisin silti viettää aikaa lomilla ja viikonloppuisin vain heidän kanssa heidän ehdoilla ilman että miehen lapset ja kaverit on aina täällä sankoin joukoin valloittamassa sohvia ja varaamassa tv; n kauko-ohjainta. Onhan se joskus mukavaa mutta ei joka ikininen viikonloppu ja kaikki lomat ..mulla ei ole ikinä omaa aikaa kun on aina kauhea hässäkkä täällä lomilla.. olen loppuunpalamisen rajoilla

Ota aikaa itsellesi ja lapsillesi.
        Meillä ainakin on miehen kanssa puhuttu selväksi, että välillä ollaan koko porukalla, välillä minä ja mies tehdään asioita kahden, välillä minä lapseni kanssa ja välillä mies lastensa kanssa.
        Jos ette voi olla lapsien kanssa kotona, niin pakkaa lapset autoon ja menkää kylpylään tai lähtekää laivalle tai mökille tai mitä nyt ikinä.
        Mieti asia niin, että miehesi lapsialla on kuitenkin oikeus tavata isäänsä. Ja kun tuntuu oikein kurjalla, niin mieti että aina on sekin vaihtoehto että miehesi lasten äidille tapahtuu jotain, ja sen jälkeen miehesi lapset on sun ilona 24/7.
        Ja varmasti se miehesikin haluaisi että sun lapset olisi välillä pois, mutta ei taida siitä palstoilla valitella....

• HYVÄ, hyvä

Tuokin piti kokeilla ennen kuin uskoi. Kaikki viikonloput ja lomat on aina vierasta sakkia tupa täynnä niin johan tuossa menee omilta lapsiltasi kaikki rauha.

Inhottavaa oli sekin että meillä oli joka viikonloppu vieras äijä makaamassa kuin hotellissa jota täyty palvella. Outoa kun se tuli lepään meille ja kävi valmiiseen pöytään syömään niin kuin hotellissa. Asunto oli pieni ja voi luoja kun pääsin muuttamaan omaan rauhaan niin nautin. Se äijä toi vaatteitaankin korjattavaksi ja pestäväksi. Yökötti ne sen kamalat kalsarit ja paskaset vehkeet. Kerran sanoinkin että mikä helvetin pesula tää oikein on ja hyvä etten saanut selkääni.

Lapset joutuu ihmeissään katselemaan teidän pellentouhuja naurettavissa uussuhteissanne. Muutetaan yhteen, muutetaan erikseen ja taas muutetaan yhteen jonku eri hyypiön kanssa. Tai koti on säännöllisesti hotelli joka viikonloppu ja loma- ajat. Koti on kun joku kolhoosi jossa kenelläkään ei ole mitään omaa rauhaa. Onko sillä uudella äijällä se mulkku niin hyvä että kaikkeen suostuu ja lapsetkin laittaa kärsimään. Heille jää traumoja mutta eihän vanhempi sitä suuressa itsekkyydessä halua tajuta. Lapset eivät osaa puolustautua vaan on alistuttava kaikkeen.

• täällä kävi näin
        tilaa kaikille kirjoitti:

Ota aikaa itsellesi ja lapsillesi.
        Meillä ainakin on miehen kanssa puhuttu selväksi, että välillä ollaan koko porukalla, välillä minä ja mies tehdään asioita kahden, välillä minä lapseni kanssa ja välillä mies lastensa kanssa.
        Jos ette voi olla lapsien kanssa kotona, niin pakkaa lapset autoon ja menkää kylpylään tai lähtekää laivalle tai mökille tai mitä nyt ikinä.
        Mieti asia niin, että miehesi lapsialla on kuitenkin oikeus tavata isäänsä. Ja kun tuntuu oikein kurjalla, niin mieti että aina on sekin vaihtoehto että miehesi lasten äidille tapahtuu jotain, ja sen jälkeen miehesi lapset on sun ilona 24/7.
        Ja varmasti se miehesikin haluaisi että sun lapset olisi välillä pois, mutta ei taida siitä palstoilla valitella....

Näinpä juuri se tilanne voi olla myös sekin että lasten äidille sattuu jotain ja silloin he asuvat teillä kokoajan...

• thinkaboutit

uusperhekokeilija ja muut samankaltaisessa tilanteessa:
      voin aikalailla samaistua tuntemuksiisi. Olen asunut vajaan vuoden uusperheessä, jossa kaksi omaa ja kaksi miehen alakouluikäistä lasta. Lapsissa ei periaatteessa vikaa. omat lapset tieten tuntuu helpommilta, koska olenhan tuntenutkin heidät pitempään. Tapojen yhteensovittaminen on ollut yllättävän työlästä ja siten voimia kuluttavaa. Toiset ei toimi niin kuin on itse tottunut toimimaan tai haluaisi toimia eikä itsekään tietysti toimi, miten toiset haluaisivat. Puhumattakaan järjestelyistä mjolempien lasten toisten biologisten vanhempien ja heidän ussperheiden kanssa. Joka tapauksessa, valitsisin ehkä tämän perheidyllin sijaan nyt toisin. Molemmilla saisi olla oma koti ja omat kasvatustavat. Suhde siis miehen kanssa seurustelutyyppinen eikä perinteinen av(i)oliitto. Yhteisiä lapsia ei aikomuskaan hankkia. Mutta syteen on jo menty ja savessa rämmitään eteenpäin. Toivottavasti joskus helpottaa.

kultakala:
      en huomannut viestistäsi asiaa, että asuvatko miesystäväsi lapset jatkuvasti hänen kanssaan vai käyvätkö vain joinakin viikonloppuina? Viikonloppu on lyhyt aika ja varsinkin jos vain joka toinen. Ehkä voisit sen ajan jakaa kotisi miehen lasten kanssa? Yhteinen lapsi kieltämättä "mutkistaisi" asioita ja vaatisi monen henkilön sopeutumista tilanteeseen. Kuulin juuri kaverin kaverista, joka asuu erillään miesystävästään yhden lapsen kanssa ja toinen on tulossa. Heillä menee parisuhteessa kuulemma oikein hyvin, kun mies saa "omaa tilaa". Joten perheitä on monenlaisia. Neuvoisinpa siis rohkeasti muokkaamaan omasta tilanteestasi itsellesi tai oikeastaan teille kaikille juuri teille sopivan ratkaisun.

• harhaa vaan

Onhan se vaikeeta elää semmoisissa kuvitelmissa mitä ei oikeesti ole olemassa.

• NaTaZ

thinkaboutit:itsellani hyvin samanlainen tilanne ja samanlaisia asioita mietin! Toivottavasti joskus helpottaa meillä molemmilla-antaa voimia kun tietää ettei ole ainoa tälläisessä tilantessa.

• kultakala

@thinkaboutit. Miehella on tyo jonka puitteissa joutuu olemaan paljon poissa joten kun mies on kotona, niin lapset on paikalla melko paljon. Jos yhteista lapsihaavetta ei olisi, niin ratkaisu olisi ihan selva - kaksi kotia. Mutta taytyy miettia...kiitos mielipiteista!

• niinus35

Kaikkein kurjinta tässä on se, että tallaista ylipäänsä pitää olla. Lapset joutuu juoksee milloin missäkin kodissa : /

• kultakala

Lapset joutuu juoksee vain äitinsä ja isänsä kodissa, ei muualla. Asumismuoto koskisi vain meitä aikuisia. Kuten sanottu, ilman yhteistä lapsihaavetta valitsisin seurustelutyyppisen ratkaisun, jossa kaksi kotia ja nähdään kun ehditään. Mutta yhteinen lapsi olisi se mutkistava seikka, ehkä voisi silti toimia.

• pildeäs kutkuttaa?
        kultakala kirjoitti:

Lapset joutuu juoksee vain äitinsä ja isänsä kodissa, ei muualla. Asumismuoto koskisi vain meitä aikuisia. Kuten sanottu, ilman yhteistä lapsihaavetta valitsisin seurustelutyyppisen ratkaisun, jossa kaksi kotia ja nähdään kun ehditään. Mutta yhteinen lapsi olisi se mutkistava seikka, ehkä voisi silti toimia.

Kyllä olet urpo. Ei toimi.

Teet sen lapsen vaan yksin ihan reilusti. Parempi vielä kun haet spermapankista, niin ei tartte riidellä tapaamisista. Kyllä sä sitä perää saat jaettua siitä huolimatta.

Tää nyt kuitenkin ON totuus.

• jaatelotottero

Meillä on niin että lapsi ei halunnut isän luo moneen kk:n koska isä oli lapsen mielestä paha eikä tehnyt muuta kuin pelasi nettiformulaa kaikki ajat tapaamisvkonlopuilla... nyt olen saanut tytön ylipuhuttua ( 7 v) isän luo .. lapsen kertoman mukaan eka vkonlopulla lapsen haettua klo 18 oli isä laittanut lapsen välittömästi nukkumaan ja painellut uuden rvan luo kyläilemään isän isomman lapsen hoidettua lasta ... ja näin kävi molempina iltoina .. isä ei myöskään tehnyt lapsen kanssa mitään ... tullessaan isän luota lapsi halusi näyttää miten isä oli rvan päällä ja missä asennossa.. lapset olivat la tavoittaneet pariskunnan makuuhuoneesta keskellä päivää, muutenkin pariskunta oli kuherrellut koko vkonlopun sohvan nurkalla tai makuuhuoneessa .. kuulemma... myös lapsi pohti uuden rvn "pitkää etupyllyä" enkä siis ymmärtänyt koko juttua .. yritin jotain selittää kun ei edes kiinnostanut koko aihe. Toisena vkonloppuna sama systeemi jatkui ... lasten kanssa ei tehty mitään ..pariskunta vaan kuti :D Ja siis rvalla kolme alakoululaista itellä 8 v kaksoset ja 9 v ... ja mun 7 v ja isän 16 v poika ... kivaa toimintaa lapsille .. tyttö puhui toisen vkonlopun jälkeen että olivat tuijotelleet videoita pariskunnan nuhistessa.. ja että hää näki tv:ssä semmosen laitteen että jos asentais sen isin ja rvan makuuhuoneeseen .. ja yhistäisi nettiin ..kaikki näkisi mitä he tekevät ... siis mun 7 v puhui tuommoista .. ihan uutta minulle .. en ymmärrä laitteiden päälle mitään ja en aikaisemmin tuommoista ole tytön suusta kuullut .. tod. näk. rvan lapsien kanssa moisesta puhunut ... ei kivaa.. olin toivonut että isä sentään keskittyisi lapsiinsa tai pariskunta .. kun kerran 5 kpl uusioperheessä mökeltää :/

• Ääliöitä on

Miksi pakotat lapsen isänsä luokse? Johan olet kusipäinen kun lapsesi pakotat menemään sinne. Teetkö sen vain sen takia että saat omaa aikaa itse naida ja kuherrella jonkun uuden äijän kanssa.

• Mies!!

Minulla on kolme alaikäistä lasta ja kumppanillani kaksi. Meillä on omat asunnot reilun kävelymatkan päässä. Vaatii pelisääntöjä ja joustoa kummaltakin. Yhteisiä hetkiä löytyy, jos vain on tahtoa. Aiemmin asuin avovaimon ja hänen lastensa kanssa. Lasteni joutuessa muuttamaan luokseni päädyimme kahden asunnon malliin. Yhteisiä ruokahetkiä, juhlapyhiä voi viettää vuoroin eri paikoissa. Yöksi voi jäädä toiseen kotiin isommalla tai pienemmällä porukalla. Toimii, jos on tahtoa ja ramppaamista eri paikkojen välillä on paljon.

• niinjustiinsa

Ramppaamista on joo! Huh hei!
      Minun koti, exän koti ja hänen uuden koti. Lapsille tuo on ollut välillä ihan liikaa kaiken harrastamis ym. touhun päälle.Ero on p''''''''!

• liisa4

aika ratkaiisevaa on haluaako mies pukeutua naisten alusvaattesiin. Kaukosuhteessa sillä on merkitystä.

• Ei hyvä idea ollenka

E onnistu kovin helposti tai sitten ollenkaan. Yleensä toinen osapuoli (tyypillisesti mies) ei voi kuvitella perhettä ilman yhteistä osoitetta. Näin kävi meillä, yritettiin erillään asuen, ei toiminut. Mä sanoisin, että jos on yhtään vaikea hyväksyä toisen lapsia, on osattava luovuttaa. Sitä hyväksyntää ei nimittäin ajan mittaan välttämättä tule. Pitää osata perääntyä tyylillä. 36-vuotiaana ehdit vielä löytää lapsettoman kumppanin ja perustaa hänen kanssaan perheen. Jos te olette jo 7 vuotta seurustelleet ja vieläkin on ongelmia niin ei se siitä muuksi enää muutu, ikinä.

• työmies74

omassa tilanteessani kun muutin lapsettomana emännän kanssa yhteen (emännän)kaksi lasta joista toisella (pojalla) adhd ja käytös erittäin huonoa kaikin puolin,muutin siis heidän kotiinsa,niin 2v taistelin kunnes olin aivan lopussa ja aika nostaa kädet pystyyn,ei ollut muuta vaihtoehtoa :( saimme siinä välissä myös oman yhteisen lapsen ja nykyään olemme yhdessä mutta asumme erillämme (asuntojen väliä n.4km)
        tämä systeemi tällä hetkellä tuntuu parhaalta ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan,vietämme paljon aikaa yhdessä koko porukka ja minä tietysti mahd. paljon oman poikani kanssa kaksistaan..
        tsemppiä kaikille jotka ovat samassa tilanteessa tai lähellä,tehkää rohkeasti omat päätöksenne joka palvelee kaikkia osapuolia..turha hakata päätä seinään,siitä kärsii kaikki..

• Olet epätoivoinen

Minä haluan ja minä haluan. Voi vittu mikä idiootti. Mikä sinussa on vikana kun vasta keski- ikäisenä saat jonkun perheellisen ero äijän haaviin ja pitäisi alkaa kakaraa vääntään kamalalla kiireellä sille miehelle jolla on niitä jo ennestäänkin tarpeeksi.

Kauhea brobleema kun sillä äijällä on ennestään jo lapsia eikä haluaisi niitä paketin mukana. Yh ämmäthän aina toitottaa kuinka pitää ottaa koko paketti niin ettei saa vain yhtä.

Olet jo melko vanha ämmä ja elä lapsettomana kun olet sillain pärjännyt tuohon ikäänkin asti. Kamalaa tuo on syyttömille lapsille jos ei niitä hyväksytä. Tuommoisella asenteella lähde pois ja kauas sen miehen ja lasten elämästä. Olet teeskentelijä joka mukamas tykkää ystävien lapsista jos harvoin näkee.

Oletko miettinyt koskaan miksi olet lapseton noin vanhalla iällä ja tarvitsetko lasta ylipäänsäkkään? Lapsella ei ketään miestä pidetä vankina suhteessa. Onko vain joku päähänpinttymä saada lapsi kun muillakin on ja kateellinen sen äijän entisille lapsille niin että tarvitsisi kilpailla huomiosta. Omalla lapsellako saisi syrjäytettyä sen miehen entisen suhteen lapset. Olette jo eronneetkin monta kertaa niin älä lähde päähänpinttymiäsi toteuttamaan heppoisasti sillä siinä käy köpelösti ja yksinhuoltaja hetkessä.

Narsistisella ja mustasukkaisella lunonteellasi kun saisit sen oman kakaran niin sairautesi vain pahenisi. Kauhea kilpailu alkaisi sen miehen entisten lapsien ja omasi kanssa. Mies ei saisi mitään antaa entisille lapsille muuta kuin omallesi vaan. Suosittelen että alkaisit perhettä perustamaan lapsettoman miehen kanssa ettei ne syyttömät lapset ainakaan joutuisi kärsimään. Jos ei lapsetonta miestä löydy niin harkitse jättäytyä lapsettomaksi kokonaan. Perheellinen mies rakastaa aina ensimmäistä perhettään vaikka suhde olisi ollut kuinka vaikea. Tulee kauhea kilpailutilanne etkä pysty mustasukkaisuuttasi hallitsemaan ja kaivertaa mieltäsi lopun ikää.

• sossupummeja ootte

Siis eihän kaksi taloutta voi olla perhe jos asutaan erillään????? Tuossa on kyse sosiaalitukien väärinkäytöksestä. Yh äiti nostaa tukia, ja yh iäs, jos lapset asuvat hänen luonaan.

Asumistuet, yh korotukset lapsilisiin, elarit... ja TT_tuet, molemmat saavat ne kun asuvat erillään... jos olisitte perhe, asuisitte yhdessä, ja silloin menettäisitte sosiaalituet...

Just joo...

• ...

Jos ei halua muutta yhteen, niin syy on sosiaalituet?

Eikö tosiaankaan siihen löytynyt päästäsi muuta syytä?

• perhe asuu yhdessä
        ... kirjoitti:

Jos ei halua muutta yhteen, niin syy on sosiaalituet?

Eikö tosiaankaan siihen löytynyt päästäsi muuta syytä?

Siihen ei ole muuta syytä. Sosiaalitukien väärinkäyttämistä pelkästään. Kunsiitä tekee ilmoituksen, rapsahtaa tuntuvat korvaukset.

Ja kaksi erikseen asuvaa taloutta ei voi olla perhe.

• Höpsismiä taas
        perhe asuu yhdessä kirjoitti:

Siihen ei ole muuta syytä. Sosiaalitukien väärinkäyttämistä pelkästään. Kunsiitä tekee ilmoituksen, rapsahtaa tuntuvat korvaukset.

Kyllä ne voi olla perhe - "normaaleissakin" perheissä on tilanteita, että isä tai äiti asuu ulkomailla työn takia ja muu perhe on kotimaassa. Yllättyisit varmaan siitä, miten yleistä tää on kehitysmaissa... Perheen määrittelee ainoastaan ne ihmiset, jotka siihen kuuluu. Joillakin sisältyy eri maassa asuvat isovanhemmat yms. Nosta ihmeessä katsetta ylöspäin sieltä omista luutuneista asenteista.

• Experhe yhdistyi
        Höpsismiä taas kirjoitti:

Kyllä ne voi olla perhe - "normaaleissakin" perheissä on tilanteita, että isä tai äiti asuu ulkomailla työn takia ja muu perhe on kotimaassa. Yllättyisit varmaan siitä, miten yleistä tää on kehitysmaissa... Perheen määrittelee ainoastaan ne ihmiset, jotka siihen kuuluu. Joillakin sisältyy eri maassa asuvat isovanhemmat yms. Nosta ihmeessä katsetta ylöspäin sieltä omista luutuneista asenteista.

Aivan, mekin ollaan ex miehen kanssa perhe vaikka ollaan ollut erossa viis vuotta.

Lapset asuu mun luona. Ei koskaan ajateltu asiaa noin että eropuolisotkin ovat perheitä vaikka ei asu yhdessä.

Turha tulla uusioiden sanoon enää ettei exät kuulu perheeseen, nyt kuuluvat. Kaikki ollaan perheenjäseniä.

Ex mies siis kuuluu perheeseemme ja me hänen.

• ...

Jos ihmiset asuvat erillään, et sinä voi ilmoittaa siitä mihinkään, koska se ei ole kiellettyä, eikä siinä huijata ketään.... Muutatko sinä heti yhteen uuden kumppanin kanssa. Minusta sellaista pitää harkita useampi vuosi, jos on lapsia ennestään.

• sossu elättää
        ... kirjoitti:

Jos ihmiset asuvat erillään, et sinä voi ilmoittaa siitä mihinkään, koska se ei ole kiellettyä, eikä siinä huijata ketään.... Muutatko sinä heti yhteen uuden kumppanin kanssa. Minusta sellaista pitää harkita useampi vuosi, jos on lapsia ennestään.

No ei kannata muuttaa yhteen, menettää kaikki yh korotukset. TT tukeakin saa paremmin kun on yh.

Sitten vasta yhteen virallisesti, kun lapset ovat 18 v tai muuttavat opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Me elettiin kyllä ihan rehellisesti... nyt viimeinen lähti vuos sitte... mut ollaakin hyvätuloisia.

Miksi elää kitkuttaen kun voi elää normaalia elämää tukein varassa.

Riedän monia jotka niin tekevät tai on tehneet, yhdet käräytin, eivät asu enää tässä rivarissa...

• ?? ?? ??

Jaa mistä, jos kummallakin on oma osoite ja seukkaavat yhdessä, ei siitä sakoteta se on ihan laillista seukata yhdessä erilleen asuen.

• entinen postilainen
        ?? ?? ?? kirjoitti:

Jaa mistä, jos kummallakin on oma osoite ja seukkaavat yhdessä, ei siitä sakoteta se on ihan laillista seukata yhdessä erilleen asuen.

On on, mutta jos naapurit näkevät että toinen lähes asuu siellä missä ei ole kirjoilla ja mihin ei posti tule, silloin hän asuu siellä. Ja asumisosoitteen voi tarkistaa maistraatista tai jostain osoitetoimipaikasta. Monet ovat joutuneet maksamaan sosiaalituet takasin, kun valehtelevat. Nykypäivinä ei ole vaikeaa tarkistaa.

Ja katsos jos on yhteisiä lapisia, niin se on jo painava syy käräyttää että pariskunta asuu yhdessä vaikka osoite on eri paikka...

• riepuraasua :/
        entinen postilainen kirjoitti:

On on, mutta jos naapurit näkevät että toinen lähes asuu siellä missä ei ole kirjoilla ja mihin ei posti tule, silloin hän asuu siellä. Ja asumisosoitteen voi tarkistaa maistraatista tai jostain osoitetoimipaikasta. Monet ovat joutuneet maksamaan sosiaalituet takasin, kun valehtelevat. Nykypäivinä ei ole vaikeaa tarkistaa.

Ja katsos jos on yhteisiä lapisia, niin se on jo painava syy käräyttää että pariskunta asuu yhdessä vaikka osoite on eri paikka...

Voi sinua pientä...

Mitäpä jos hankkisit ihan ikioman elämän? :)
        Ulkona paistaa aurinko, lähde vähän kävelylle ja toista mielessäsi sata kertaa:
        "Minä keskityn omaan elämääni ja muut omaansa, minä keskityn omaan elämääni ja muut omaansa, minä keskityn omaan elämääni ja muut omaansa..."

• hehe,

Aijaa, sää niinkö meinaat että siellä toisessa asunnossa ei ole mitään menoja et siellä ihan ilmaiseksi asutaan hahaa, kyllä sinne toiseenkin asuntoon pitää vuokra maksaa, jos siellä vuokralla on tai jos oma, niin velan lyhennykset ja myös sähköt vesi ja muut kustannukset, tietty ne nyt ei suuria ole, jos vaan jääkaappi , pakastin ja mahdollisesti vesiboileri kuluttaa, mutta vuokra ja vesi pitää maksaa, yhden ihmisen joku 15€ per pää ja vuokra yksiöstäkin jo jotain 350-450€,riippuu missä asuu, taitaa kuule se kadehtimasi etu mennä siihen ja ei riitäkkään.

• jäitpä kiinni
        hehe, kirjoitti:

Aijaa, sää niinkö meinaat että siellä toisessa asunnossa ei ole mitään menoja et siellä ihan ilmaiseksi asutaan hahaa, kyllä sinne toiseenkin asuntoon pitää vuokra maksaa, jos siellä vuokralla on tai jos oma, niin velan lyhennykset ja myös sähköt vesi ja muut kustannukset, tietty ne nyt ei suuria ole, jos vaan jääkaappi , pakastin ja mahdollisesti vesiboileri kuluttaa, mutta vuokra ja vesi pitää maksaa, yhden ihmisen joku 15€ per pää ja vuokra yksiöstäkin jo jotain 350-450€,riippuu missä asuu, taitaa kuule se kadehtimasi etu mennä siihen ja ei riitäkkään.

No pitää pitää, ja sinnekin saa sossutukia.... joten kannattaahan se erikseen asua kun molmepiin asuntoihin saa sossutukia. Jos uhdessä asuisi, ei saisi lainkaan...

Mies toiseen ja nainen toiseen... ja vaan seurustelaan... joopa joo... rahastusta ja kelan huijaamista.

• heh.
        jäitpä kiinni kirjoitti:

No pitää pitää, ja sinnekin saa sossutukia.... joten kannattaahan se erikseen asua kun molmepiin asuntoihin saa sossutukia. Jos uhdessä asuisi, ei saisi lainkaan...

Mies toiseen ja nainen toiseen... ja vaan seurustelaan... joopa joo... rahastusta ja kelan huijaamista.

heh , jaa mistä jäin kiinni minä 59v nainen elän avioliitossa mieheni kanssa ja käymme molemmat työssä ja asumme omakotitalossa ja meillä on sijoitusasuntoja joissa vuokralaisia.
        Eikä mikään laki kiellä asumasta erikseen ja vaan seurustella toisen kanssa niin mitä sitte, jos kerran on oikeutettu vuokralaiset tukiin niin sillon toki niitä haetaan.
        Eikä missään ole määritelty kuinka paljon on toisen luona kylässä. Sossulle riittää että osoite on eri, ei sitä kiinnosta kuka ketäkin paneskelee kunhan on eri osoite.

• näikin voi käydä
        heh. kirjoitti:

heh , jaa mistä jäin kiinni minä 59v nainen elän avioliitossa mieheni kanssa ja käymme molemmat työssä ja asumme omakotitalossa ja meillä on sijoitusasuntoja joissa vuokralaisia.
        Eikä mikään laki kiellä asumasta erikseen ja vaan seurustella toisen kanssa niin mitä sitte, jos kerran on oikeutettu vuokralaiset tukiin niin sillon toki niitä haetaan.
        Eikä missään ole määritelty kuinka paljon on toisen luona kylässä. Sossulle riittää että osoite on eri, ei sitä kiinnosta kuka ketäkin paneskelee kunhan on eri osoite.

Juu ,sosku tekee pariskuntia sellaisistaki jotka ei ole pariskunta, esim opiskelijat tässä tapauksessa serkukset eri sukupuolta asuivat taloudellisista syistä samassa kämpässä, opiskelijoita ku olivat niin hakivat tukia, niin sosku teki heistä pariskunnan oli nuorilla selittämistä ,että serkkuja ovat ja taloudellisista syistä ovat kämppäkavereita, koska opiskeluasunnoista on pulaa ja molemmilla oli seurustelukumppanit olemassa.
        Asia toki pitkän väännön jälkeen selkesi ja kumpikin sai tukensa.

• ...
        sossu elättää kirjoitti:

No ei kannata muuttaa yhteen, menettää kaikki yh korotukset. TT tukeakin saa paremmin kun on yh.

Sitten vasta yhteen virallisesti, kun lapset ovat 18 v tai muuttavat opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Me elettiin kyllä ihan rehellisesti... nyt viimeinen lähti vuos sitte... mut ollaakin hyvätuloisia.

Miksi elää kitkuttaen kun voi elää normaalia elämää tukein varassa.

Riedän monia jotka niin tekevät tai on tehneet, yhdet käräytin, eivät asu enää tässä rivarissa...

Suurin osa meistä yh:sta ei elä toimeentulotuella. Miten ihmeessä niin luulet.

Mistä sinä siis käräytit jonkun siitä etteivät asuneet yhdessä ja saivat jotain tukeja...-vai? Onko siinä jotain väärää ettei asu yhdessä. Sitähän sanotaan seurusteluksi.

• ...

Ei ole kiellettyä käydä joka päivä naisystävänsä luona, jos asutaan lähekkäin. Ei se tarkoita sitä että ollaan muutettu yhteen.

Millä lailla tarkistaa? Siis jos molemmilla on oma asunto, ei kela tule kerjäämään takaisin mitään tukeja. Ja osa pariskunnista asuu erillään, vaikka on yhteisiä lapsia. Joissakin eronneissa pariskunnissa taas on niitä joilla ei ole tapaamisaikoja ja molemmat vanhemmat haluavat olla paljon tekemisissä.

• Älä ota palloa jalka

Kyllä mä kehottaisin joka tapauksessa käyttämään harkintaa ennen avoliittoon menoa. Oli sitten lapsia ennestään tai ei. Usein muutto yhteiseen kämppään tappaa romantiikan/seksin. Suhde väljähtyy huomattavan nopeasti siinä vaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe