Kissan nenän alla jotain mustaa (räkää?)

15

Oon katsonut pitkän aikaa molempien kissojen nenän alla sellaista mustaa räkää, tai jotain muuta eritettä.

Tekisi mieli puhdistaa ne, mutta miten ne kannattaisi? Ja mistä tuo tulee, vai onko kisulla nuha vain?

7

4731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei nuhaa

Kissoilla ei ole tavallista nuhaa,sierainvuoto on poikkeuksetta merkki joko sairaudesta tai esim. pölyisestä ilmasta. Kostuta vaikka paperinenäliina ja putsaa nenänaluset. Ovathan kissasi rokotetut kissaflunssaa vastaan?

• 15

Meillä toinen kissa on rokotettu puoli vuotta sitten , mutta meidän 3 kk vanhaa ei ole vielä.

Mitä pitäisi jatkossa tehdä, jos tuota kertyy jatkuvasti nenän alle? Ihan ottaa yhteys eläinlääkäriin? Kun kuitenkin tuo toinen pitäisi rokottaa, niin ottaisi samalla aiheeksi?

Vai voiko se esim.johtua kun vessassa tuntuu olevan pölyinen ilma? Meidän vessassa tuntuu kertyvän jostain jatkuvasti pölyä, vessan kansi, kaapin päälliset on aina sellaista tomua täynnä, enkä tiedä mistä se tulee?

• pölyä

tulee ilmastointi kanavista ja jos vielä asutte vilkasliikenteisen kadun varressa kerrostalossa niin kyllä pölyä riittää, näin itselläkin. Tai sitten halvasta kissanhiekasta, ne pölyää kovasti. On myös mahdollista kissan sairastuminen. Eräs tuttavani oli kova tupakoimaan ja kun liikuntavammainen oli niin tupakoi sisällä ja hänen kaksi kissaa niiskutti kovasti ja nenästä valui jotain töhnää joka kuivui nenän alle. En tiedä kissoista enempää kun muutin paikkakuntaa.

• 15

Me asutaan kerrostalossa,syrjäisellä seudulla,josta on 2-3 kilometriä matkaa keskustaan.

Ja tuosta kissanhiekasta: meillä on käytössä se best friend fresh & easy.

• 14

Pölypaskaahan se oli. Katsoin meijän ilmastointikanavia ja sieltä löyty kirjaimellisesi _iso tiivistynyt pölykasa_ Niitä pystyi ihan sormilla repimään, en oo aikasemmin katsonut sinne, kun on niin korkealla. Toivottavasti nyt rupeisi kissoilla menemään paremmin, kun ei tule sitä mustaa nenän alle:)

• ggggdg

Tuo musta töhnä nenän alla on kyllä useimmiten ihan kissanhiekasta johtuvaa! Huono paakkuuntuva hiekka aiheuttaa tuota möhnää nenän alle. Näin minulle on sanottu usein ja esim. meidän kissalla se loppui, kun vaihdoimme hiekkaa :)

• 15

Pitäisi siis kokeeksi vaihtaa kissanhiekka toiseen?

Onko jollain muulla tuota samaa, jolla on käytössä best friend fresh & easy kissanhiekka?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7545
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      100
      5463
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4708
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4632
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      65
      3342
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2748
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      55
      2405
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2398
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2362
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2234
    Aihe