Onko mahdollista kuljettaa koiraa mukana kun minä asun Suomessa, mutta työni on lähinnä Baltian maissa, kaikissa kolmessa joudun liikkumaan Välillä viikkoja yhteren menoon ja sitten lyhyt kotiloma.
Koiraa voisin pitää töissä mukana, se olisi jopa pientä plussaa. Kuljettelen siellä liikemiehiä eri paikoissa ja katson hieman heidän peräänsä ettei joka mafioso ryöstä heitä. Koira siis saisi olla tuollainen vähän ronskimman puoleinen. Olisko samalla hyviä rotuehdotuksia.
Niistä maista en koiraa ostaisi kun se meno on niin villiä ettei tiedä mitä rotua koira on todellisuudessa, näytti paperit mitä hyvänsä.
Tietääkö kuka
9
102
Vastaukset
- doberix
hanki doobermanni ja pidä sitä jatkuvasti siellä kai joku hoitaa rahasta
On se mahdollista.Mutta ei välttämättä helppoa.Eli pitää selvittää joka maan tuonti ja vientikin määräykset,joissa voi olla eroja.Ylimääräiset rokotukset ja madotukset ym.Joissain maassa vaaditaan myös vasta-ainetestit ym.Kaikki pitäisi siis selvittää ihan maittain,minkä kanssa on tekemisissä.
Jos matkustaa lentsikalla,niin ne säädökset.Lentsikalla rahtina usein matkustaminen ei mitään herkkua kyllä koiralle ole.
Kyllähän noita rotuja on.Pitäisi kyllä ensin miettiä,mitä muuta ominaisuuksia saisi olla.Tuohon "ronskimman puoleiseen" kun mahtuu hyvin erilaisia rotuja monilta osin.
Ja sitten se tärkein,klaarako ne vaativammat ominaisuudet ja sopiiko elämänmenoon.Voi olla kuitenkin aika stressaavaa koiralle,ja siinä sitten omistajan osuus kasvaa roimasti,että pystyy toimimaan niin,ettei koiralle liikaa stressiä tulisi.Kiitos molemmista vastauksista ja erikoisesti Molossille.
Taitaa olla sitten liian hankala homma. Pidän kuitenkin niin paljon koirista etten halua niiden kärsivän. Mieluumin olen ilman kuin aiheutan koirille minkäänlaista kärsimystä.- 2+5
WhiteWikingi kirjoitti:
Kiitos molemmista vastauksista ja erikoisesti Molossille.
Taitaa olla sitten liian hankala homma. Pidän kuitenkin niin paljon koirista etten halua niiden kärsivän. Mieluumin olen ilman kuin aiheutan koirille minkäänlaista kärsimystä.Baltian maat kuuluu EU:hun, koiran saa viedä jos sillä on tunnistusmerkintä, lemmikkipassi ja voimassaoleva rabiesrokotus kondiksessa, takasin tullessa pitää myös olla ekinokokkoosilääkitys.
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/eu-jasenmaat__norja_ja_sveitsi/koirat__kissat_ja_fretit/vienti_muihin_eu-maihin_ja_norjaan/
Ei kovin hankalaa, mutta millasta elämää se on koiralle jos ootte jatkuvaan reissussa... muutenkin tuli tosta alotuksestas käsitys että jotenki oot hankkimassa koiraa jonku 'elimen jatkeeks'... jos oikeesti vartiointitehtäviin oisit hankkimassa koiraa niin kyllä se olis sillon niihin tehtäviin koulutettu koira. 2+5 kirjoitti:
Baltian maat kuuluu EU:hun, koiran saa viedä jos sillä on tunnistusmerkintä, lemmikkipassi ja voimassaoleva rabiesrokotus kondiksessa, takasin tullessa pitää myös olla ekinokokkoosilääkitys.
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/eu-jasenmaat__norja_ja_sveitsi/koirat__kissat_ja_fretit/vienti_muihin_eu-maihin_ja_norjaan/
Ei kovin hankalaa, mutta millasta elämää se on koiralle jos ootte jatkuvaan reissussa... muutenkin tuli tosta alotuksestas käsitys että jotenki oot hankkimassa koiraa jonku 'elimen jatkeeks'... jos oikeesti vartiointitehtäviin oisit hankkimassa koiraa niin kyllä se olis sillon niihin tehtäviin koulutettu koira.Kaksi a
WhiteWikingi kirjoitti:
Kaksi a
Mitä ihmettä. Kirjoitin pitkän selityksen ja siitä ei tullut kuin ensimmäinen sana. antaa olla.
Kaksi asiaa oli aluksi, kiitos linkistä ensin ja toiseksi toinen mielipiteesi osoitti ettei sinulla ole mitään käsitystä minkälaista työni on joten älä ala soittamaan suutasi.
Ei Baltian maissa työ ole jotain pientä sievää. Virossa yksin on tapettu tänä vuona yli 20 liikemiestä ja Latvia ja Liettua samaa luokkaa joten mieti hieman millaisessa ympäristössä työskentelen. Siksi en etsi sylikoiraa.
Perustelin tarkkaan edellisessä kirjoituksessa miksi kysyn tuollaista joten en viitsi selittää toista kertaa.- 15+8
WhiteWikingi kirjoitti:
Mitä ihmettä. Kirjoitin pitkän selityksen ja siitä ei tullut kuin ensimmäinen sana. antaa olla.
Kaksi asiaa oli aluksi, kiitos linkistä ensin ja toiseksi toinen mielipiteesi osoitti ettei sinulla ole mitään käsitystä minkälaista työni on joten älä ala soittamaan suutasi.
Ei Baltian maissa työ ole jotain pientä sievää. Virossa yksin on tapettu tänä vuona yli 20 liikemiestä ja Latvia ja Liettua samaa luokkaa joten mieti hieman millaisessa ympäristössä työskentelen. Siksi en etsi sylikoiraa.
Perustelin tarkkaan edellisessä kirjoituksessa miksi kysyn tuollaista joten en viitsi selittää toista kertaa.Ai että sitten iso hurjannäköinen koira huihui pelotteeksi ja mahdollisesti
ammuttavaksi? On sulla juttujes mukaan ainakin hyvä mielikuvitus trolli. 2+5 kirjoitti:
Baltian maat kuuluu EU:hun, koiran saa viedä jos sillä on tunnistusmerkintä, lemmikkipassi ja voimassaoleva rabiesrokotus kondiksessa, takasin tullessa pitää myös olla ekinokokkoosilääkitys.
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/eu-jasenmaat__norja_ja_sveitsi/koirat__kissat_ja_fretit/vienti_muihin_eu-maihin_ja_norjaan/
Ei kovin hankalaa, mutta millasta elämää se on koiralle jos ootte jatkuvaan reissussa... muutenkin tuli tosta alotuksestas käsitys että jotenki oot hankkimassa koiraa jonku 'elimen jatkeeks'... jos oikeesti vartiointitehtäviin oisit hankkimassa koiraa niin kyllä se olis sillon niihin tehtäviin koulutettu koira.Kyllähän se koira voi olla osaltaan myös turvana,vaikkei välttämättä tarkoitus ole mihinkään vartiointitehtäviin.Ne on sitten oma lukunsa.
Suomesta tuskin saa mitään valmiiksi koulutettua.
Ja se sitten jos sellaisen jostain muualta meinaa hankkia,on vähän riskaabelia monella tapaakin...- syvä huokaus
2+5 kirjoitti:
Baltian maat kuuluu EU:hun, koiran saa viedä jos sillä on tunnistusmerkintä, lemmikkipassi ja voimassaoleva rabiesrokotus kondiksessa, takasin tullessa pitää myös olla ekinokokkoosilääkitys.
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/eu-jasenmaat__norja_ja_sveitsi/koirat__kissat_ja_fretit/vienti_muihin_eu-maihin_ja_norjaan/
Ei kovin hankalaa, mutta millasta elämää se on koiralle jos ootte jatkuvaan reissussa... muutenkin tuli tosta alotuksestas käsitys että jotenki oot hankkimassa koiraa jonku 'elimen jatkeeks'... jos oikeesti vartiointitehtäviin oisit hankkimassa koiraa niin kyllä se olis sillon niihin tehtäviin koulutettu koira.Samaa mieltä. Kukaan järkevä kasvattaja ei noilla kriteereillä toivottavasti
myy koiraa. Etenkään sitä "ronkimman puoleista" ja mahdollisimman pelottavaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483