Tietääkö kuka

Onko mahdollista kuljettaa koiraa mukana kun minä asun Suomessa, mutta työni on lähinnä Baltian maissa, kaikissa kolmessa joudun liikkumaan Välillä viikkoja yhteren menoon ja sitten lyhyt kotiloma.
Koiraa voisin pitää töissä mukana, se olisi jopa pientä plussaa. Kuljettelen siellä liikemiehiä eri paikoissa ja katson hieman heidän peräänsä ettei joka mafioso ryöstä heitä. Koira siis saisi olla tuollainen vähän ronskimman puoleinen. Olisko samalla hyviä rotuehdotuksia.
Niistä maista en koiraa ostaisi kun se meno on niin villiä ettei tiedä mitä rotua koira on todellisuudessa, näytti paperit mitä hyvänsä.

9

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doberix

      hanki doobermanni ja pidä sitä jatkuvasti siellä kai joku hoitaa rahasta

    • On se mahdollista.Mutta ei välttämättä helppoa.Eli pitää selvittää joka maan tuonti ja vientikin määräykset,joissa voi olla eroja.Ylimääräiset rokotukset ja madotukset ym.Joissain maassa vaaditaan myös vasta-ainetestit ym.Kaikki pitäisi siis selvittää ihan maittain,minkä kanssa on tekemisissä.
      Jos matkustaa lentsikalla,niin ne säädökset.Lentsikalla rahtina usein matkustaminen ei mitään herkkua kyllä koiralle ole.

      Kyllähän noita rotuja on.Pitäisi kyllä ensin miettiä,mitä muuta ominaisuuksia saisi olla.Tuohon "ronskimman puoleiseen" kun mahtuu hyvin erilaisia rotuja monilta osin.
      Ja sitten se tärkein,klaarako ne vaativammat ominaisuudet ja sopiiko elämänmenoon.Voi olla kuitenkin aika stressaavaa koiralle,ja siinä sitten omistajan osuus kasvaa roimasti,että pystyy toimimaan niin,ettei koiralle liikaa stressiä tulisi.

      • Kiitos molemmista vastauksista ja erikoisesti Molossille.
        Taitaa olla sitten liian hankala homma. Pidän kuitenkin niin paljon koirista etten halua niiden kärsivän. Mieluumin olen ilman kuin aiheutan koirille minkäänlaista kärsimystä.


      • 2+5
        WhiteWikingi kirjoitti:

        Kiitos molemmista vastauksista ja erikoisesti Molossille.
        Taitaa olla sitten liian hankala homma. Pidän kuitenkin niin paljon koirista etten halua niiden kärsivän. Mieluumin olen ilman kuin aiheutan koirille minkäänlaista kärsimystä.

        Baltian maat kuuluu EU:hun, koiran saa viedä jos sillä on tunnistusmerkintä, lemmikkipassi ja voimassaoleva rabiesrokotus kondiksessa, takasin tullessa pitää myös olla ekinokokkoosilääkitys.
        http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/eu-jasenmaat__norja_ja_sveitsi/koirat__kissat_ja_fretit/vienti_muihin_eu-maihin_ja_norjaan/

        Ei kovin hankalaa, mutta millasta elämää se on koiralle jos ootte jatkuvaan reissussa... muutenkin tuli tosta alotuksestas käsitys että jotenki oot hankkimassa koiraa jonku 'elimen jatkeeks'... jos oikeesti vartiointitehtäviin oisit hankkimassa koiraa niin kyllä se olis sillon niihin tehtäviin koulutettu koira.


      • 2+5 kirjoitti:

        Baltian maat kuuluu EU:hun, koiran saa viedä jos sillä on tunnistusmerkintä, lemmikkipassi ja voimassaoleva rabiesrokotus kondiksessa, takasin tullessa pitää myös olla ekinokokkoosilääkitys.
        http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/eu-jasenmaat__norja_ja_sveitsi/koirat__kissat_ja_fretit/vienti_muihin_eu-maihin_ja_norjaan/

        Ei kovin hankalaa, mutta millasta elämää se on koiralle jos ootte jatkuvaan reissussa... muutenkin tuli tosta alotuksestas käsitys että jotenki oot hankkimassa koiraa jonku 'elimen jatkeeks'... jos oikeesti vartiointitehtäviin oisit hankkimassa koiraa niin kyllä se olis sillon niihin tehtäviin koulutettu koira.

        Kaksi a


      • WhiteWikingi kirjoitti:

        Kaksi a

        Mitä ihmettä. Kirjoitin pitkän selityksen ja siitä ei tullut kuin ensimmäinen sana. antaa olla.
        Kaksi asiaa oli aluksi, kiitos linkistä ensin ja toiseksi toinen mielipiteesi osoitti ettei sinulla ole mitään käsitystä minkälaista työni on joten älä ala soittamaan suutasi.
        Ei Baltian maissa työ ole jotain pientä sievää. Virossa yksin on tapettu tänä vuona yli 20 liikemiestä ja Latvia ja Liettua samaa luokkaa joten mieti hieman millaisessa ympäristössä työskentelen. Siksi en etsi sylikoiraa.
        Perustelin tarkkaan edellisessä kirjoituksessa miksi kysyn tuollaista joten en viitsi selittää toista kertaa.


      • 15+8
        WhiteWikingi kirjoitti:

        Mitä ihmettä. Kirjoitin pitkän selityksen ja siitä ei tullut kuin ensimmäinen sana. antaa olla.
        Kaksi asiaa oli aluksi, kiitos linkistä ensin ja toiseksi toinen mielipiteesi osoitti ettei sinulla ole mitään käsitystä minkälaista työni on joten älä ala soittamaan suutasi.
        Ei Baltian maissa työ ole jotain pientä sievää. Virossa yksin on tapettu tänä vuona yli 20 liikemiestä ja Latvia ja Liettua samaa luokkaa joten mieti hieman millaisessa ympäristössä työskentelen. Siksi en etsi sylikoiraa.
        Perustelin tarkkaan edellisessä kirjoituksessa miksi kysyn tuollaista joten en viitsi selittää toista kertaa.

        Ai että sitten iso hurjannäköinen koira huihui pelotteeksi ja mahdollisesti
        ammuttavaksi? On sulla juttujes mukaan ainakin hyvä mielikuvitus trolli.


      • 2+5 kirjoitti:

        Baltian maat kuuluu EU:hun, koiran saa viedä jos sillä on tunnistusmerkintä, lemmikkipassi ja voimassaoleva rabiesrokotus kondiksessa, takasin tullessa pitää myös olla ekinokokkoosilääkitys.
        http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/eu-jasenmaat__norja_ja_sveitsi/koirat__kissat_ja_fretit/vienti_muihin_eu-maihin_ja_norjaan/

        Ei kovin hankalaa, mutta millasta elämää se on koiralle jos ootte jatkuvaan reissussa... muutenkin tuli tosta alotuksestas käsitys että jotenki oot hankkimassa koiraa jonku 'elimen jatkeeks'... jos oikeesti vartiointitehtäviin oisit hankkimassa koiraa niin kyllä se olis sillon niihin tehtäviin koulutettu koira.

        Kyllähän se koira voi olla osaltaan myös turvana,vaikkei välttämättä tarkoitus ole mihinkään vartiointitehtäviin.Ne on sitten oma lukunsa.
        Suomesta tuskin saa mitään valmiiksi koulutettua.
        Ja se sitten jos sellaisen jostain muualta meinaa hankkia,on vähän riskaabelia monella tapaakin...


      • syvä huokaus
        2+5 kirjoitti:

        Baltian maat kuuluu EU:hun, koiran saa viedä jos sillä on tunnistusmerkintä, lemmikkipassi ja voimassaoleva rabiesrokotus kondiksessa, takasin tullessa pitää myös olla ekinokokkoosilääkitys.
        http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/eu-jasenmaat__norja_ja_sveitsi/koirat__kissat_ja_fretit/vienti_muihin_eu-maihin_ja_norjaan/

        Ei kovin hankalaa, mutta millasta elämää se on koiralle jos ootte jatkuvaan reissussa... muutenkin tuli tosta alotuksestas käsitys että jotenki oot hankkimassa koiraa jonku 'elimen jatkeeks'... jos oikeesti vartiointitehtäviin oisit hankkimassa koiraa niin kyllä se olis sillon niihin tehtäviin koulutettu koira.

        Samaa mieltä. Kukaan järkevä kasvattaja ei noilla kriteereillä toivottavasti
        myy koiraa. Etenkään sitä "ronkimman puoleista" ja mahdollisimman pelottavaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe