Aidon helikopterin hinta?

Ostaja

Kysyn tässä mitä maksaa tuliterä helikopteri, lentoluvat, ja vuodessa kustannukset?
Ostaisin helikopterin jonka hinta on alle 700000 euroa.
Vaikka siinä menee melkein kaikki rahani, helikopteri on unelmani. Sillä pääsee myös kotimökillemme, ettei tarvitsisi aina mennä moottoriveneellämme, kestää 2h.
PS. Kertokaa turvallisia helikoptereita, ei semmoisia louskuja jotka tippuvat ilmasta ilman syytä. Tuliterällä tarkoitan uutta, kunnostettua ja turvallista helikopteria!

Kiitos vastanneille! :)

39

13469

Vastaukset

  • Kiitos vastauksestasi.
    Katselen muita ja laitan tuon mietintämyssyyn.

    • Älä osta!!! Osta mielummin moottorivene!!!!


    • 4-paikkainen Robinson 44 on tuohon käyttötarkoitukseen soppeli.
      Mahtuu saunakaljat ja lenkitkin mukaan. Ja naapurit kannattaa heti aluksi käyttää ilmassa, niin se valituksen aloittaminen metelistä voi siirtyä huomattavasti kauemmaksi. Yleensä kateellisilla ihmisillä hiertää huomattavasti enemmän silmää, kuin korvaa. Maanomistajan tai -haltijan luvalla saat laskeutua minne tahansa laskeutumiskelpoiseen paikkaan. Sitä ei pysty kukaan kieltämään, jos ei vahinkoa aiheuteta.
      Lupakirja maksaa edullisimmillaan Oulun Helikopteripalvelun kouluttamana alle 30.000,-. Kouluttavat ainakin Turussa ja Malmilla. Jos tarpeeksi innostuneita löytyy, kurssi varmaan järjestyy muuallekin.


  • Juu, ''tuliterä, kunnostettu'' ja sillä ''kotimökille''.
    Huuhaa!
    Katsele muita....
    Saat 39 eur etkä tarvitse lupakirjaa.
    Kyytiin mahtuu sun pikku-ukot.

    • pitäs kysyä kari ljungbergiltä ja martin berneriltä! Nehän johtaa tämän maan kopteribisnestä ja vähän muutakin . Heh . Katsokaa omistustietoja.


  • Jos möksälle pääsee veneellä, niin miten olisi vesitaso? Myös toimintamatka on lentokoneilla pidempi ja kustannukset edullisemmat. voi vaikka pistäytyä kaverinkin mökillä vaikka olisi vähän kauempana.

    Koneita on monen hintaista ja monen näköistä. Tässä yksi esimerkki, jolla saman lainen hyötykuorma R44 kanssa.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_182

    Ja vettähän Suomessa riittää!

  • Parilla sadalla tuhannella saa ihan hyvän parikyt vuotta vanhan jetrangerin. Turbiinimoottori on kuitenkin ihan eri asia ja selvästi parempi teho/paino -suhde. Noi mäntämoottorivehkeet on vähän semmoisia röpöttimiä. Hughesi (MD) tekee noista myös. Kannattaa kattoa käytettyjä controller.com tai aso.com.

    Tärkeää on myös pitää korvan takana mikä organisaatio pystyy huoltamaan kyseisen vehkeen. Itsehän niihin ei saa edes ruuviä kiristää. Experimentaleista ja rakennussarjoista kannattaa pysyä kaukana.

    Ikävä kyllä monimoottorivehkeitä ei taho saada alle puolentoistamiljoonan.

  • http://www.youtube.com/watch?v=hpco8ade-Q0

    Guimbal Cabri G2 kopteri on hieman parempi kuin robinson R22,esim.lentoaika on 4-6h toimintasäde 700km:
    kopteri on käytössä ympäri maailmaa,lähin maa missä kopteria käytetään on ruotsi
    hinta taitaa olla R44 kopterin luokkaa

    • Mihin äijä tarvitsee 700 km kantamaa, kun lautamökki sijaitsee lokalahdella paskalahden rannalla?


  • Hienoa, että joku (ilmeisesti) trollaamatta kysyy tällaisia täällä, ja saa enimmäkseen asiallisia vastauksiakin. Herkästi saa savea päälleen kun Suomessa ryhtyy haaveitaan toteuttamaan tai puhuukaan niistä.

    Mites saarikäyttöön jonkinlainen hydrokopteri tai ilmatyyny? Tietenkin jos sallii että tinkii siitä alkuperäisestä ajatuksesta... onnea hankkeelle joka tapauksessa!

  • Mies joka on ostamassa 700th arvoista helokopteria ei todellakaan kysele mitään asiaa suomi 24 palstalta.kaikki tippuu ilmasta kun tarpeeksi kauan lennetään, suosittelen sinulle että pysyt vaan sen 7 metrisen fiskarin puikoissa, äläkä edes unelmoi nousevasi joskus omilla taidoilla yli metrin korkeuteen.

  • Oot paskanjauhaja, pidä turpasi kiinni.

  • Miten olisi kellukekone? Vaikka Cessna 206 tai 182? http://www.globalplanesearch.com/

    Yleensä käytetty, mutta hyväkuntoinen voi olla järkevä (muista tarkistaa mekaanikolla).

  • Kallista touhua

    • Köyhälle kaikki on kallista


  • Mikset innostuisi vaikka höyrykoneesta? Höyryveturi? Teet oman rataverkoston ja ajelet pitkin tiluksia omalla junalla?

    • XD


  • Alottajalla mitään rahaa oo. Sen helikopteri on hinttibaarin vessassa imuttamassa Svantea. Ikinä ollu spåraa kummemmassa laiteessa. Siinäkin pummilla.

  • Aloitus on vanha, mutta enpä malta olla kommentoimatta jonnii verran koptereita (työnantajan omistamia) lentäneenä:

    Jos kopterin ostamiseen menee likimain kaikki rahat, kannattaa koko ajatus unohtaa saman tien.

    PPL(H) lupakirjan saa taskuunsa halvimmillaan Robinson R22:lla lennettynä noin 30k€:llä. PPL(H):lla saa lentää samanlaista kopteria, millä on lentänyt lentokoulussa. Jos haluaa lentää muun tyyppisellä kopterilla, on hankittava lisäksi tyyppikelpuutus, joka maksaa lisää. Sen hinta riippuu täysin kopterityypistä, esim. PPL(H):n päälle tulevan R44-tyyppikurssin hinta huitelee muistaakseni n. 8000€:ssa. Tyyppikelpuutus on myös uusittava vuosittain, ja uusiminen vaatii tarkastuslennon. Sekin maksaa, tosin ei maltaita. Jos haluaa lentää turbiinikäyttöisellä kopterilla, on kelpuutus vielä kalliimpi. Esim. Eurocopter AS 350Equireuil -tyyppikurssi maksaa jo yli 11000€.

    HAnkintahinta on vain osakustannus, kopterin omistamisesta koituu runsaasti kuluja. Vakuutusmaksut ovat kalliita ja huoltovälit lyhyitä. Huoltokustannukset vaihtelevat kopterityypin mukaan. Aika harvoja kopterityyppejä ylipäätään huolletaan Suomessa. Myös hallipaikka maksaa. Ylläpitokuluihin ja huollon saatavuuteen kannattaa ehdottomasti perehtyä ennen kuin hankkii minkäänlaista kopteria. Viitteitä kokonaiskustannuksista löytyy kopterivalmistajien sivuilta, mutta suomalaisittain nuo taalapohjaiset hinnat ovat hieman alakanttiin täkäläisen vero- ja hintapolitiikan vuoksi.

    Yksi vaihtoehto lentää helikopterilla mökkireissunsa on suorittaa lupakirja ja lentää vuokrakopterilla. Silloin alla on aina suhteellisen uusi ja asiallisesti huollettu menopeli. Vuokratun R44:n kustannukset pyörivät tällä hetkellä pyöreästi noin 800 - 900 eurossa/lentotunti, pienemmän R22:n n. 400€/tunti.

  • Vittuun teidän kopterinne. Menette fattan taksilapulla Alkoon, pullo Leijonaa (rahapäivänä iso pullo), HK:n sininen, ja viikonlopun viettoon. Netistä katotte kopterinkuvia. Mulukut.

    • Kukas köyhä ja kateellinen se siellä inisee?


  • Hekokuski, millä koptereilla lennät? Miten pääsee pro:ksi?

    • Tällä hetkellä EC 135:llä. Aiemmin Schweizer 269:llä, JetRangerilla ja AS 350:llä.

      Pro:ksi pääsee hankkimalla itselleen CPL(H) -lupakirjan. Vaatimuksena koulutuksen aloittamiseen on vähintään 17 vuoden ikä, luokan 1 medikaali sekä joko lukion oppimäärä tai vastaavat taidot matematiikassa, englannin kielessä ja fysiikassa (ennen koulutuksen alkua on pääsykokeet).

      Koulutusta järjestetään harvakseltaan tällä hetkellä varsin heikon työllisyystilanteen vuoksi. Suomen ilmailuopistossa alkaa aina silloin tällöin myös helikopterilentäjäkurssi, mutta juuri nyt sellaista ei tietääkseni ole tarjolla. Yksityisistä ainakin Helitour koulutti aiemmin ammattilentäjiä, myös viranomaispuolelle. Tuo koulutustoiminta on toistaiseksi jäissä firman siirryttyä muutama vuosi sitten HF Helicopters Oy:n omistukseen. Kannattaa seurata ilmoittelua, jos ala kiinnostaa. Koulutus kaupallisissa lentokouluissa on kallista, CPL(H):n kokonaiskustannukset ovat pyöreästi 100k€. Ulkomailta saattaa saada paperit hieman edullisemmin, mutta toisaalta myös matkustelu ja eläminen toisessa maassa maksavat.

      Kopterin puikkoihin voi päästä myös puolustusvoimien kautta. Intissä työpaikka on varma ja koulutus ilmainen. Pääsyvaatimukset ovat samat kuin Hornet-lentäjillä, eli kovemmat kuin siviilipuolella.

      Itse "jouduin" kopteripuolelle puolivahingossa. Olin 1990 -luvun alussa suorittamassa kiinteäsiipiseen A2-lupakirjaa (vastaa nykyistä PPL:ää) eräässä, jolla oli tuolloin myös kasvavaa helikopteritoimintaa. Firman johtaja tuli kyselemään, kiinnostaako jotakuta kopterilentäminen, ja siitä se sitten alkoi. Työ tiedossa jo koulutusta aloittaessani, jolloin korkea hinta ei liiemmin pelottanut.


    • hekokuski kirjoitti:

      Tällä hetkellä EC 135:llä. Aiemmin Schweizer 269:llä, JetRangerilla ja AS 350:llä.

      Pro:ksi pääsee hankkimalla itselleen CPL(H) -lupakirjan. Vaatimuksena koulutuksen aloittamiseen on vähintään 17 vuoden ikä, luokan 1 medikaali sekä joko lukion oppimäärä tai vastaavat taidot matematiikassa, englannin kielessä ja fysiikassa (ennen koulutuksen alkua on pääsykokeet).

      Koulutusta järjestetään harvakseltaan tällä hetkellä varsin heikon työllisyystilanteen vuoksi. Suomen ilmailuopistossa alkaa aina silloin tällöin myös helikopterilentäjäkurssi, mutta juuri nyt sellaista ei tietääkseni ole tarjolla. Yksityisistä ainakin Helitour koulutti aiemmin ammattilentäjiä, myös viranomaispuolelle. Tuo koulutustoiminta on toistaiseksi jäissä firman siirryttyä muutama vuosi sitten HF Helicopters Oy:n omistukseen. Kannattaa seurata ilmoittelua, jos ala kiinnostaa. Koulutus kaupallisissa lentokouluissa on kallista, CPL(H):n kokonaiskustannukset ovat pyöreästi 100k€. Ulkomailta saattaa saada paperit hieman edullisemmin, mutta toisaalta myös matkustelu ja eläminen toisessa maassa maksavat.

      Kopterin puikkoihin voi päästä myös puolustusvoimien kautta. Intissä työpaikka on varma ja koulutus ilmainen. Pääsyvaatimukset ovat samat kuin Hornet-lentäjillä, eli kovemmat kuin siviilipuolella.

      Itse "jouduin" kopteripuolelle puolivahingossa. Olin 1990 -luvun alussa suorittamassa kiinteäsiipiseen A2-lupakirjaa (vastaa nykyistä PPL:ää) eräässä, jolla oli tuolloin myös kasvavaa helikopteritoimintaa. Firman johtaja tuli kyselemään, kiinnostaako jotakuta kopterilentäminen, ja siitä se sitten alkoi. Työ tiedossa jo koulutusta aloittaessani, jolloin korkea hinta ei liiemmin pelottanut.

      Moi

      Kiitos asiallisesta vastauksesta, foorumin tasosta johtuen en aiemmin ollut aivan varma oletko hekokuski vai et, nyt uskon että olet.

      CPL(H) lupakirja löytyy minultakin. Koulutuksen kävin ulkomailla.
      Mun ongelma töiden löytyminen kotimaasta, tuntuu olevan vähissä pestit.

      Lennät varmaankin HEMS:ä, voisitko kertoa hieman yleistasolla siitä ?
      Jäitkö kaipaa työlentopuolta Hemsiin siirryttyäsi ?
      Koetko että saat lentää tarpeeksi, millä sitä voi korvata jos näin ei ole ?

      Toki mun kohdalla ei kovinkaan ajankohtainen aihe, vaikka kävisin mittarikurssin, tuskin mua reilusti alle 500 tunnin kokemuksella kaivattaisiin vielä Hems vahvuuteen


    • Keij0 kirjoitti:

      Moi

      Kiitos asiallisesta vastauksesta, foorumin tasosta johtuen en aiemmin ollut aivan varma oletko hekokuski vai et, nyt uskon että olet.

      CPL(H) lupakirja löytyy minultakin. Koulutuksen kävin ulkomailla.
      Mun ongelma töiden löytyminen kotimaasta, tuntuu olevan vähissä pestit.

      Lennät varmaankin HEMS:ä, voisitko kertoa hieman yleistasolla siitä ?
      Jäitkö kaipaa työlentopuolta Hemsiin siirryttyäsi ?
      Koetko että saat lentää tarpeeksi, millä sitä voi korvata jos näin ei ole ?

      Toki mun kohdalla ei kovinkaan ajankohtainen aihe, vaikka kävisin mittarikurssin, tuskin mua reilusti alle 500 tunnin kokemuksella kaivattaisiin vielä Hems vahvuuteen

      Niinhän se ikävä kyllä on, että vähissä ovat työpaikat koperipiloteille kotimaassa, ellei satu olemaan Puolustusvoimilla, Rajalla tai lennä HEMS:ä.

      Itselläni ei ole pahaa sanottavaa HEMS:istä. Perheellisenä merkitsee paljon, että on olemassa vakituinen työpaikka, johon mennä vuorolistan mukaan. Joku voi tietysti kokea pidemmän päälle raskaaksi sen, että toiminta pyörii 24/7 ja yövuoroja tulee tasaisesti kaikille. Jos HEMS kiinnostaa, niin kannattaa olla yhteydessä Skärgårdshavets Helikoptertjänst Ab:hen (vastaa Etelä-Suomen tukikohdista) tai Scandinavian Air Ambulance Ab:hen (Pohjois-Suomen tukikohdat) ja kysyä työmahdollisuuksista sekä muista mieltä askarruttavista kysymyksistä.

      Lähtöjä on Etelä-Suomessa keskimäärin 6 - 8/vuorokausi. Tarpeeksi saa kyllä lentää.

      Mittaripaperit ovat ehdoton vaatimus. Lentotunti-kysymys ei ole aivan niin yksiselitteinen. Riippuu, millä kalustolla ja minkälaisissa lentotehtävissä tuo vajaa 500 tuntia on kertynyt.


    • hekokuski kirjoitti:

      Niinhän se ikävä kyllä on, että vähissä ovat työpaikat koperipiloteille kotimaassa, ellei satu olemaan Puolustusvoimilla, Rajalla tai lennä HEMS:ä.

      Itselläni ei ole pahaa sanottavaa HEMS:istä. Perheellisenä merkitsee paljon, että on olemassa vakituinen työpaikka, johon mennä vuorolistan mukaan. Joku voi tietysti kokea pidemmän päälle raskaaksi sen, että toiminta pyörii 24/7 ja yövuoroja tulee tasaisesti kaikille. Jos HEMS kiinnostaa, niin kannattaa olla yhteydessä Skärgårdshavets Helikoptertjänst Ab:hen (vastaa Etelä-Suomen tukikohdista) tai Scandinavian Air Ambulance Ab:hen (Pohjois-Suomen tukikohdat) ja kysyä työmahdollisuuksista sekä muista mieltä askarruttavista kysymyksistä.

      Lähtöjä on Etelä-Suomessa keskimäärin 6 - 8/vuorokausi. Tarpeeksi saa kyllä lentää.

      Mittaripaperit ovat ehdoton vaatimus. Lentotunti-kysymys ei ole aivan niin yksiselitteinen. Riippuu, millä kalustolla ja minkälaisissa lentotehtävissä tuo vajaa 500 tuntia on kertynyt.

      Hekokuski,

      Satutko tietämään saako brittiläisellä tai saksalaisella PPL(H)-luvalla lentää Suomessa?

      Olisi ainutlaatuinen mahdollisuus suorittaa lupa jommassakummassa maassa ja hinnat vaikuttavat paljon Suomea halvemmilta...

      Kiitos infosta.


    • Hekopyrkyri kirjoitti:

      Hekokuski,

      Satutko tietämään saako brittiläisellä tai saksalaisella PPL(H)-luvalla lentää Suomessa?

      Olisi ainutlaatuinen mahdollisuus suorittaa lupa jommassakummassa maassa ja hinnat vaikuttavat paljon Suomea halvemmilta...

      Kiitos infosta.

      "Satutko tietämään saako brittiläisellä tai saksalaisella PPL(H)-luvalla lentää Suomessa?"

      Saa. EASA-lupakirjavaatimukset ovat samat kaikissa EU-maissa, eikä brexit tietääkseni muuta asiaa Britannian osalta.


    • Mahtavaa, pitänee aloittaa kurssi lähiaikoina.


  • Pärssinen sanoi, että helikopteri on väsymis- ja rasitusmurtumien lentävä koelaboratorio.

  • Homojen hommaa.

  • Vanhalla muisti jo tökkii, Lähteenmäkihän sen sanoikin. Sanoi myös, että lentoonnettomuuspaikalla onnettomuuden syy on monasti selkeästi näkyvillä, samalla pointterilla osoittaen kuvan erästä kohtaa, missä lentäjän aivot roikkuivat silpun seassa.

  • Jos tarvii hintaa kysyä, niin se on silloin liian kallis. Mene leipäjonoon, fattapummi.
    Maksan suikkihommista 20€. Ikenillä, ilman hampaita.

  • Joko oot katsonut keltaisenpörssin sivuilta !

  • riippuu siitä mitä haet rahalla, sillä saa noin vuosimallia 1998-2001 olevan käyntikuntoisen kopterin jossa ei ole takuuta. mutta jos laitat siihen millin lisää niin tiedän mistä se kaunokainen löytyy.

  • Ameriikan Presidentti varmaankin mielleään auttaa sinua tässäkin pulmassa, hän jos kukaan tietää mitä helikopterilentely oikeasti maksaa? eikös tämä vastaus liene se yleisin jonka näiltä palstoilta saa? Mutta jos ei ameriikan pressa tiedä vastausta kysymykseesi sanoisn että siinä jotakuinkin 200 tuhatta/vuosi olisi vielä kohtuullinen kustannus, kaikkine lentäjineen...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.