BEDiäkö?

tursake

Olen nyt kahtena iltana peräkkäin saanut ahmimiskohtauksen, ja ne johdattivat minut tälle palstalle. Olen periaatteessa laihdutuskuurilla (olen erittäin pahasti ylipainoinen), ja päivät ovat menneet ihan hyvin, mutta illalla se sitten iskee - tarve ahmia.

Minulla on huono tapa säästää iltaan kaloreita, eli syödä päivällä vähän, jotta voisin iltapalalla sitten syödä enemmän, joten normaaliin iltapalaani kuuluu yleensä 1 keitetty kananmuna, 2 palaa leipää, puoli purkkia raejuustoa ja puoli purkkia rahkaa marjoja tai hedelmiä rahkan joukossa. Toissailtana kuitenkin mopo karkasi käsistä, ja tuon edellä mainitun iltapalan jälkeen iski pahin ahmimiskohtaus pitkiin aikoihin: kahden hengen annos pakastecouscousia, 10 cm Viennetta-jäätelökakkua, jogurtti ja suklaavanukas. Jälkeenpäin mahaan koski ja hävetti vietävästi. Eilen illalla sama juttu, söin tällä kertaa kokonaisen Viennetta-kakun ja kaksi Nutrilett-patukkaa, jotka yksittään vastaavat ateriaa...

Olen huomannut, että nämä pahimmat ahmimiskohtaukset sattuvat silloin, kun olen yksin kotona - sosiaalinen paine olla ahmimatta on pienempi. Hävettää ihan hirveästi, että syön tällälailla, mutta kuitenkaan en mahda itselleni mitään. Sitten, kun kotona on muitakin, on vähän helpompi hillitä itsensä, tai ainakin ahmittava ruoka on terveellisempää: porkkanoita, vesimelonia, kaloritonta marjakeittoa jne.. Tuntuu, että välillä on mahdotonta saada unen päästä illalla kiinni, jollei ole syönyt itseään ähkyksi jollain, mieluiten tietysti jollain epäterveellisellä herkulla.

Kuulostaako tämä BEDiltä?

4

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tursake

Ja jatkoa edelliseen...Eilen illalla meni sitten pakastepizza ja 7 pullaa (joista yksi raakana), ja kaikki tämä siis sen runsaan iltapalan jälkeen...Tänään en ole syönyt vielä mitään, kun hävettää niin hirveästi tuo eilinen mässäily, ja painokin oli noussut. Pakko kai kohta kuitenkin jotain pistää suuhunsa. Onneksi ensi yönä ei tarvitse olla yksin kotona, jos tämä hiukan helpottaisi :(.

• aatelishaukka

Kuulostaa se vähäsen tietysti... kauanko tätä on jatkunut? Onko ollut vain nämä kaksi/kolme kertaa? Häiriöstä tietääkseni voi puhua kun oireilua on jatkunut viikkoja.

Itsellä sama, laihdutan nyt kiloja pois ja päivällä pysyykin syömiset hanskassa, mutta illan tullen jos kiukuttaa/masentaa niin saatan lähtä varta vasten kauppaan ja ottaa herkkuja korin täyteen. Yhtenä binge-iltana meni kaksi joulutorttua, yksi hillomunkki, yksi makeutettu viili, suklaata ja ja päälle piti syödä vielä pari ruisleipää. Toisena iltana meni 2 roiskeläppää, 1 makeutettu viili, keksejä... tuntuu ettei vaan pysty lopettamaan vaan haluaa vaan syödä.

Voimia sinulle!

• tursake

Ei kyse ole vain näistä parista illasta, ennen kuin aloitin laihdutuskuurin, ahmimiskohtauksia sattui harva se päivä, tai sitten söin pitkin päivää ihan tolkuttomasti. Nyt asun tilapäisesti vanhempien luona, ja se rajoittaa ahmimista jonkun verran, mutta heti, kun jää yksin, ensimmäinen ajatus on ahmiminen.

• kisssmet

Hitto se on se laihdutuskuuri, joka pahentaa asiaa. Se saa sut ajattelemaan että jäät jostain paitsi. Sulla tulee ikävänhimo ja siksi alat ahmia. Älä siis enää laihduta.Hae mieluummin syytä. Miksi tekee mieli syödä? Mitä yrität korvata sillä? Miten voisit korvata syömisen kun himo on pahimmillaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      3929
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3305
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      474
      2764
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      272
      1783
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1443
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1300
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe