Onko kukaan kokeillut noita apteekista saatavia lentokorvatulppia? kärsin hyvin kovasta paineesta laskeutumisen aikana ja lueskelin noista korvatulpista juttua, vaikuttivat hyviltä mutta onko näin. Onko kenelläkään kokemuksia? Olisi mukavaa jos todella toimisivat, eikä tarvitsisi kärsiä rätisevistä ja lukkosista korvista kahta päivää laskeutumisen jälkeen !!
Lentokorvatulpat
10
5156
Vastaukset
- 10+18
Viime reissulla käytin ekaa kertaa mennen tullen ja mulla ne toimi. Mä en esim. huomannut paineen vaihtumista ollenkaan kun kone lähti laskuun. Mulle tulpat lisäsi huomattavasti(!) matkustusmukavuutta. Ollaan varattu seuraava reissu ja mä olen lähdössä luottavaisin mielin kun ei tarvitse stressata kipua ollenkaan :) Mä siis suosittelen noita korvatulppia. Itseä harmittaa kun en niitä aikaiseemin ole tajunnut/viitsinyt ostaa. Ostin ne käyttöön vasta sen jälkeen kun viimeisin lasku oli niin tuskainen että toivoin koneen tippuavan alas.
- hyvä keksintö
Sama juttu itsellä. Laskussa sattui korviin, yleensä melko kovaa, joskus oikeinkin kovaa. Madeiralla kerran tuli asiasta juttua yhden isännän kanssa asiasta ja tamä kehotti hankkimaan lentokorvatulpat. Ja kyllä muuttui lentäminen erilaiseksi. Kipu on tietysti yksilöllinen asia mutta jos ennen asteikolla 0-10 se oli 8, niin näillä korvatulpilla ehkä 2.
Itsellä on tuollaiset earplanesit
http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/keywordresults.aspx?keyword=earplanes&pagetype=1
Vaikka käyttöohjeessa luvataan "Käytetään enintään kahdesti." niin olen käyttänyt noin kymmenkunta kertaa eikä vaikutuksessa ole mielestäni eroa. Toiset uudet on kyllä varalla mukana.
Voi pestä vedellä.
Käytän vain laskussa, reilu puoli tuntia ennen perilletuloa tulpat korviin.
Korvakäytävän avaaminen ei vaikuta itsellä. - fwdefewfw
Mitä on lentokorvatulpat ??????????????
- lentokorvatulppa
Tuossahan on linkki yläpuolella.
Nimimerkille rfrt4r5 tiedoksi että me emme ole kaikki samanlaisia
- rfrt4r5
Ei mitään korvatulppia tarvita.
Jos korvat menevät lukkoon niin ota nenästä kiinni ja puhalla. Tai nieleskele- et tiedä mistä puhut
Voi kuule kun meitä on monia, joilla nuo keinot ei auta! Mulla noi lentokorvatulpat on ainoat jotka auttaa, laskuissa joudun ehkä muutaman kerran puhaltamaan korvat auki. Aikaisemmin korvat oli lukossa parhaimmillaan 2 viikkoa lennon jälkeen, nyt korvat ei ole lukossa lainkaan. Joten kyllä niitä korvatulppia vaan tarvitaan.
- hennapek
Joidenkin on näköjään vaikea ymmärtää, että ihmiset - ja ihmisten korvakäytävät&limakalvot - eroavat toisistaan.
Itsellä ilman lentokorvatulppia niin jumalaton kipu etenkin laskeutuessa (jo noustessakin jonkinlaista..), että olen aikuisiällä ITKENYT sen kivun takia. Siinä ei paljon nieleskelyt, purkan jauhamiset ja puhaltelut auta.. MUTTA lentokorvatulpat auttaa! Ihan ehdottomat, koneeseen en enää astu ilman että sellaiset on mukana :)- tietämätön
Hienoa kun olet saanut avun ikävään ongelmaan. Luin aiemmassa viestissä olleen linkin tulppien esittelystä/ käyttöohjeesta, mutta jäi vielä epäselväksi, vaimentaako tulpat ääntä samalla tavalla kuin "normaalit" korvatulpat?
- sdf
Kyllä tulpat vaimentaa ääntä, mutta ei ehkä yhtä paljon kuin tavalliset.
- eroon melusta
Ja jos haluat välttää sen jumalattoman melun koneessa käyttöön vastamelukuulokkeet, esim. Bose QuietComfort 15
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/34914/cvxxq/Bose-QuietComfort-15-Acoustic-Noise-Cancelling-vastamelukuul
Vältä halpoja kopioita, nämä on hintavat mutta ylivoimaiset. Lentokoneen ääni katoaa lähes täysin. Lyömättömät pitkällä lennolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662228Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711470Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211444Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.761153Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771134Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211086Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051054En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 76909