Moikka!
Olen lähdössä Oulun yliopistoon lukemaan historiaa tei äidinkieltä. Osaako kukaan kertoa, kuinka paljon kirjat maksavat ja kuinka monta kirjaa pitää lukea ja tenttiä vuoden aikana. Miten muuten rahoitatte opintonne? Lainaa en viitsisi ottaa ja opintotukikin on se mitä on, siis surkea!
Kiitos ja kuulemiin!
Humanistit hoi!
3
213
Vastaukset
- 2+44
Kirjoja ei tarvitse ostaa. Kaiken saa lainata kirjastosta, ja yleisimmät kirjat ovat lukusaliversioina, eli niitä ei voi lainata vaan ne luetaan paikan päällä. Eli tarkoituksena on se, että kirjat ovat aina tarjolla. Paitsi jos joku lukee niitä juuri samaan aikaan, tietty. Itse ostin pari kirjaa, sillä en asunut paikkakunnalla.
Tietokoneita on yleisesti käytössä paljon, ja riittää kun ostat muistikortin.
Ruoka on halpaa, joten rahaa ei paljon kulu, ainakin jos vain haluaa pysytellä hengissä. Töitä ehtii tekemään ihan mainiosti, ainakin lomilla, tietty. - opsikelijaduunari
Kiitos kannustavasta tekstistä! Olen tässä jo hermoillut, että kumpi on pahempi: päästä yliopistoon tai olla pääsemättä :D
- 11+2
Pääseminen ehdottomasti. Se on kaikista edullisin opiskelupaikka, todellinen rahattoman paratiisi. Ja tämä ei ole sarkasmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2434243Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1202704Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412462Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?821497Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161466- 481189
- 781107
- 59983
- 45976
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En172959