Keskussairaala

Aristoteles

Onko kellään muulla ollut samanlaista kohtelua K-P:n keskusairaalassa ?
Potilas kotiutetaan kiireellä kotiin, ei hoideta kaikkiia asioita kunnolla. Asioita joilla viittaan lääkeresepteihin, sairaslomaan yms. ei saa kerralla kuntoon vaan niitä täytyy anoa/pyytää monta kertaa. Hoitajat kärtyisiä ja välinpitämättömiä. Lääkäriä ei saa kiinni puhelimella eikä muutenkaan. Apua tarvittaessa hoitaja tulee paikalle tunnin odottelun jälkeen.

29

1922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuntematon potilas

      Miksiköhän minä en ole koskaan sairaalassa ollessani tavannut kärtyistä hoitajaa? Ja olen siellä kuitenkin "majaillut" useaan otteeseen. Kun menet seuraavan kerran sairaalaan, niin etsi sieltä vessa ja vessasta peili. Ainakin osasyyllinen voi löytyä sieltä. Joskus enemmänkin ihmetyttää miten niiden hermot kestää.

    • pppppp

      Hoitajien käytöksestä en valita,mukavia pääsääntöisesti:)Muista asioista olen kyllä samaa mieltä....valitettavasti.

    • Kisamaakari

      Minusta jos ns.sairaanhoitaja on tympääntynyt työhönsä niin hän voisi lähteä vaikka vuorotteluvapaalle ja antaa työpaikkansa sellaiselle uudelle sairaanhoitajalle jolla on intoa tehdä työtä. Lääkärit on valitettavasti ylimielisiä ainakin useimmat niistä, toivottavasti tämä valelääkärijupakka tuo heidät takaisin maanpinnalle, jotta ymmärtävät missä mennään. Kokemusta on lääkärien venkoilusta kaikkien tarpeellisten asioiden kanssa. Tuntuu että K-P:n Ks on joitakin osastoja joissa on enempi tälläistä välinpitämätöntä asennetta potilaita kohtaan. Onko syynä sitten että sinne on kertynyt työhönsä tympäätyneitä hoitajia enempi. Tietysti on myös tressi ja työpaineet liian pienellä työporukalla mutta mutta......

    • Analyysi

      Yksi serkunpoika alle 30v turhakuolema.
      Yksi siskonpoika alle 50v turhakuolema.
      Lukematon määrä hoitovirheitä ja turhia lääkeitä sekä päällekkäis tutkimuksia, joita sitten tarvittaessa ei olekaan tiedossa, tuloksena esim. vaimon turha selänjäykistäminen.
      Itsestäni en kero koska siitä tulisi tuhat sivuinen romaani.
      Potilasasiamies samassa veneessä kuin muutkin valetyöntekijät, ei hoida tehtäviään oma-aloitteisesti, pelkää ilmeisesti sairaalan isokenkäisiä (mainetta)

      Missä se pitkä ja vaativaa koulutus näkyy?
      Arkunkansi kiinni ja multaa päälle.

      Hyvä että terveyspalveluiden töppäykset tulevat ilmoille, kun totuusterveydenhoito saa mediassa tilaa.

      Hyviä lääkäreitä ja hoitajia on paljon, mutta suuri joukko mätiä omenoita pilaa kokoalan.

      Yksi tekee aina vain yhden työt toinen nopeammin ja paremmin ja toinen hitaammin ja huonommin, valitkaa siitä omaan työnkuvaanne sopivat kohdat.

      • Ei serkku

        Minulla hyviä kokemuksia hoidosta.
        Apua sairauksiini olen saanut ja edelleen hengissä ! !!
        Joka työpaikkaan/tehtävään löytyy eritasoisia tekijöitä.
        Joillekin sattuu huono, ei pitäisi,
        mutta ei Titanikaan pitänyt upota.
        Huonoja työntekijöitä on ja v-maisia potilaita on.
        Joka junaan ja vielä asemallekin jää.


      • Analyysi
        Ei serkku kirjoitti:

        Minulla hyviä kokemuksia hoidosta.
        Apua sairauksiini olen saanut ja edelleen hengissä ! !!
        Joka työpaikkaan/tehtävään löytyy eritasoisia tekijöitä.
        Joillekin sattuu huono, ei pitäisi,
        mutta ei Titanikaan pitänyt upota.
        Huonoja työntekijöitä on ja v-maisia potilaita on.
        Joka junaan ja vielä asemallekin jää.

        Ei serkku 22.11.2011 12:37
        Lue mitä kirjoitit.

        Terveydenalan tehtävissä on kriteerit, niissä ei sallita huonoa hoitoa eikä upottamisia.
        Huonoille työntekijöille ei ole tilaa, kun on kysymys ihmisen elämästä.
        Potilas on sairas ja saa olla V-mainen, mutta terveysalanhenkilön tehtäviin kuuluu hoitaa potilasta mihinkään potilaan ominaisuuden vaikuttamatta.

        Terveyden alan junasta pitää poistaa sellaiset henkilöt jotka eivät täytä alan kriteereitä, vaan piiloutuvat valetyön taakse.

        Valeterveydenalanihmisiä on liikaa, aidot paperit eivät kerro mitä nuo poropeukalot osaavat.


      • Ei ikinä enään
        Analyysi kirjoitti:

        Ei serkku 22.11.2011 12:37
        Lue mitä kirjoitit.

        Terveydenalan tehtävissä on kriteerit, niissä ei sallita huonoa hoitoa eikä upottamisia.
        Huonoille työntekijöille ei ole tilaa, kun on kysymys ihmisen elämästä.
        Potilas on sairas ja saa olla V-mainen, mutta terveysalanhenkilön tehtäviin kuuluu hoitaa potilasta mihinkään potilaan ominaisuuden vaikuttamatta.

        Terveyden alan junasta pitää poistaa sellaiset henkilöt jotka eivät täytä alan kriteereitä, vaan piiloutuvat valetyön taakse.

        Valeterveydenalanihmisiä on liikaa, aidot paperit eivät kerro mitä nuo poropeukalot osaavat.

        Olin aikoinaan siellä töissä ja en voi muuta sanoa kuin, etten missään muualla ole kohdannut niin ylimielistä ja leipääntynyttä porukkaa. Siellä saisi työporukka vaihtua ja kunnolla. Onneksi lähdin pois.


      • Anonyymi

        Ärsyttävät lääkärit


      • Anonyymi

        Todellakin ja turhia kuolemia ei edes tutkita.

        Ei haluta selvittää aiheuttiko hoitovirhe kuoleman...

        Kuolema vain lakaistaan maton alle ku ihminen on heille pelkkä numero.

        Ei mitään.


    • Aretmis

      K-P:n Keskussairaala ei myönnä, jos eivät osaa ja eivätkä tiedä, miten hoitaa potilasta, pompottavat osastolta toiselle, eivätkä ota vastuuta. Saatika sitten niin, että saisi lähetteen Yliopistolliseen sairaalaan.
      Ehkä nyt olisi aika lääkärien ja hoitajien katsoa peiliin. Lääkäreillä tuntuu olevan kiire hoitamaan yksityispraktiikkaansa, jolloin sairaalapotilaat jäävät kakkossijalle.
      Huonokuntoisen potilaan annetaan odottaa esim. wc:ssä tunti, sitten kun hoitaja saapuu paikalle kysyen potilaalta, oletko sinä kärsimätön.
      Kyllä se ylimielisyys ja välinpitämättömyys näkyy kokonaisuudessa.
      Näistä asioista pitääkin pitää ääntä, jotta päättäjät näkevät että hoitohenkilökuntaa tarvitaan lisää sairaaloihin. Valitettavasti aina huonokuntoiset ja hiljaiset potilaat kärsivät eniten.

      • Anonyymi

        Eivätkä kuuntele potilaan omaisia, jotka on huolissaan hoidosta.

        Eikä omaiset saa mitään tukea kuoleman jälkeen. Ei edes osanottoa.

        Ei edes sitä, että kerrottaisiin mihin pitää olla sen jälkeen yhteydessä, jotta saa apua asioiden hoitamiseen. Mitkä kuuluu kun omainen on kuollut.


    • Hyvin hoidettu

      Olin viikko sitten 4 vrk Osasto 8:lla hoidettava. Hoito oli asiantuntevaa ja henkilökunta ystävällistä. Hälytysnappia painaessa hoitaja saapui lähes välittömästi. Ruoka oli riittävän hyvää, mutta sairaana ollessa se ei minulle maistunut.

      Aivan turhaan moititaan Keskussairaalaa. Kaikki tekivät työnsä hyvin ja olivat ystävällisiä ja auttoivat tarvittaessa.

      Olen samaa mieltä aiemmin kirjoittaneen Tuntematon potilas ja "ei serkku" kanssa. Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Kannattaisi katsoa peiliin, onko omassa asenteessa parantamisen varaa.

      Jatkohoitokin sovittiin alustavasti valmiiksi. Tunsin koko ajan olevani hyvissä käsissä. Kiitos!

      • kaikkee on..........

        No huhuhu..Ei se aina omasta asenteesta ole. Olen itse aina tosi ystävällinen, mutta eipä se suorista kumminkaan henkilökunnan naamaa.


      • Anonyymi

        Jos on kauheita kipuja ja potilas tietää mikä särkee ja missä on kipuja ja sairaus on diagnoosoitu. Ni kyllä sillo pitää edes potilasta tutkia ja selvittää onko sairaus pahentunut eikä lähettää vain kotiin.

        Koska pahentuva sairaus ei kotona ilman lääkäreiden hoitoa parannu itsestään


    • HUOH!

      Porukka kyllä täällä hiukan yleistää asiaa... Ei asia ihan näin yksinkertaista ole.

    • maruna

      No niin. Tämä ei varmaankaan helpota, mutta se on nykypäivää Suomessa.
      Kerronpa tässä oman kertomukseni. Onnekseni. Toisin kuin sinulla. Ja toivottavasti voit nyt hyvin?
      Minulla ei ollut täällä Oulussa mitään vakavampaa, mitä nyt kova kuume, flunssa jne.. Piti saada lääkärintodistus työnantajalle. Soitin siis aamulla lähimmälle terveysasemalle. 35 min kuunneltuani plim-plom-plim-olette-edelleen-jonossa. Minä turhaannuin ja painoin ykkösnäppäintä. Joka siis rekisteröisi minut tiedostoon ja hoitaja soittaisi minulle. Ja niin hoitaja soittikin kello 13.10 iltapäivällä ja ajat loppu siltä päivältä. Menin illalla Oysiin yhteispäivystykseen.
      Mitä tapahtui. Hoitaja tiskin takana alkoi sättiä minua ja huutaa, että minun on
      mentävä lähimmälle terveysasemalle. Yhteispäivystys oli kuulemma vain akuutteja tapauksia varten. Vielä aamulla minäkin olisin ollut akuutti. Mutta mitäs siitä. Jäin istumaan, josko lääkärillä olisi aikaa minullekin. Kahden tunnin kuluttua oli sen verran paha olla, että luovutin. Menin kotiin. Ja Burana 400 naamaan. Seuraavana aamuna minä kuuntelin sitten blim-blom-blim-olette-edelleen jonossa 50 minuuttia. Lasku juoksi normaalin puhelinmaksun koko ajan minulle soittaessani. Painoin taas ykköstä.
      Hoitaja soitti noin kello 11.00. Valitettavasti kaikki ajat ovat menneet siltä päivältä. Hoitaja kehoitti Minua Soittamaan UUDESTAAN Seuraavana Aamuna.
      Siloin minä kirosin!
      Änkyttävä hoitaja sanoi, että joko minä soittaisin. Tai, sitten tulisin paikan päälle jonottamaan oven taakse kuumeisena. No, minähän menin ja jonotin. 4 tuntia myöhemmin pääsin lääkäriä tapaamaan. Keuhkoputkentulehdus. Diagnoosi kesti noin 10 min.
      Sain lääkärintodistuksen ja menetin turhaan kahden päivän palkan. Puhumattakaan, että keuhkoputkentulehduksessa juoksin ja sinkoilin sinne ja tänne.Näin siis Pohjois-Suomen isoimmassa kaupungissa ja sen yliopistollisessa sairaalassa.

      • Toimiiko?

        Siis tämä on niin totta - näin se nykyään pyörii. Puhelimeen EI VASTATA. Pakko lähteä paikan päälle vaikka kuinka sairaan lapsen kanssa odottamaan. Sairaan lapsen äidillä on muuten muutakin hommaa kuin kuunnella 30 min. blim-blim-olette edelleen jonossa....

        Gallup: Onko kukaan saanut vastaussoittoa niin, että aikoja samalle päivälle vielä on jäljellä? Itselle ei ole koskaan onnistunut.

        Tämä koski nyt kyllä terveysasemaa, mutta työllistäähän se tätä kautta sitten päivystystä. Varmaan rahaa säästyy......


    • tsiripompelilii

      Hei!

      itselläni on erittäin hyvä kokemus kokkolan terveyskeskuksesta. En ruennut edes puhelimella koittamaan yhteyttä vaan päätin että lampsin suoraan Tk:seen että katotaan miten käy. Olin kello 8 luukulla, 8.20 lääkärillä , 8.45 röntgenissä ja iltapäivällä lisätutkimuksissa sairaalassa. Ja joka paikassa sain apua :)
      Ja terveyskeskuksessa yllätti että vaikka lääkäri nuori kesälääkäri niin oli paljon fiksumpi kuin kokeneet ja kun kysyin asioita ja hän ei aina osannut vastata niin haki heti toisen lääkärin konsultointia.
      Mutta kieltämättä ei ole hyvät fibat muuten sairaalaa kohtaan mitä asioita on kuullut, että vähän varauksella menisin jos pitäisi oikein puukkojunkkarin käsittelyyn mennä..

    • Anonyymi

      Ei ole potilaana ollut, työntekijänä todistanut nämä kokoo muksen ja perus suomalaisten leikit. Kaikki sallittua mikä ei ole laitonta ja laitonkin peitellään tai jätetään näkemättä.

      • Anonyymi

        Meno muuttuu entistäkin karmeammaksi. Jätetetään vaan entisestäänkin vanhuksia makaamaan paskoineen makuuhaavoihinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meno muuttuu entistäkin karmeammaksi. Jätetetään vaan entisestäänkin vanhuksia makaamaan paskoineen makuuhaavoihinsa.

        ..entisestäänkin enemmän. Sitä viisasta säästöä kalja- ja bensaverojen alennusten ohella muun muassa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Sote-hallinto ratkaisee kaiken ja tuo valtavat säästöt.

      • Anonyymi

        Ei tuo mikään säästöä. Vain hallituskiima lihavine liksoineen vallanhuuman sekoittamina pitää nukketeatteria pystyssä. Velkaa otetaan edellistäkin enemmän ja lisäksi aletaan toteuttaa käytännössä turhaa neljän miljardin Turku - Helsinki junarataa, joka ei koskaan maksa ns. itseaään takaisin. Ei riitä enää sormet eikä varpaat lukemattomiin nykyhallituksen "talousviisaisiin" tehtyihin päätöksiin.


    • Anonyymi

      On. Ja on todellakin.

      Jälkihoitoa ei kotiin saa.

      Ei vaikka olis ollu jokin iso leikkaus

      • Anonyymi

        Onhan se säästöä ku ilman hoitoa tapahtuu liian aikainen kuolema.

        Sairaanhoito piiri säästää siinä rahaa, mutta omaisten tuska on valtava


    • Anonyymi

      Kyllä täti lähetettiin kotia syömään buranaa.Tunnin päästä se kuoli kotiin .

    • Anonyymi

      Työpaikoilla tehtävää huumetestausta koskeva uusi ohjeistus hämmentää työterveyslääkäreitä. Vaikka testeissä löytyisi merkkejä laittomien huumeiden käytöstä, testattava saa todennäköisesti puhtaat paperit.

    • Anonyymi

      Orpo kävi Rydmanin kanssa vakavan keskustelun siten kuin se on klassisesti ymmärretty.

      Ihan kuin täysin sairaudentunnottoman kanssa sovitaan että tuu nyt kaks viikkoa tähän kahvipöytään esittämään teatteria päällikön kanssa niin sitten voit palkita itses juomalla kahta kauheammin.

      Semmosia vakavia keskusteluita..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe