Tietääkö kukaan???

NaZZu

...että mikä sairaus tämä voi olla:
Marsulla on lähtenyt karvaa eri kohdista, mutta ei selästä, vaan sivuilta ja ehkä vähän mahankin alta (?). Marsua kutisee ne alueet joista on lähtenyt karvaa ja niissä kohdissa on "naarmuja", koska marsu on rapsuttanut niistä kohdista, koska ne varmaankin kutisee... Myös taitaa olla hilseilyä ja kun marsua nostaa niin se vingahtaa pienesti, koska luulisin, että sitä voi hieman sattua, koska se sairaus on levinnyt kaikkiin muihin paikkoihin paitsi päähän, selkään...eli sitä on eniten siellä mahassa päin tai sillain...
Eihän marsu kuole siihen????? :´(

24

8875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marsu fani

      vie äkkiä marsusi eläin lääkäriin minunkin marsulla oli sama tauti en ihan muista taudi nimeä mutta samalta kuulostaa. marsuni meinasi kuolla tuohon tautiin mutta eläinlääkäri anto sille rokotuksen ja tauti parani parissa viikossa

      • NaZZu

        Oletko marsu fani nyt aivan varma??? Marsuni on pirteä, mutta kyllä sillä on kivunkin tunne...
        En usko, että se nyt heti kuolisi...se menee huomenna eläinlääkäriin, koska eläinlääkäri ei päivystä tänään...


    • marsufani

      ..... mutta ei minunkaan marsuni heti kuollut menipari viikoa että sain eläin lääkäriin edes ajan. ja minunkin marsuni oli virkeä mutta oli sitä rapsutusta ja karvan lähtöö. minun marsuni ei kyllä vikunut kun sen nosti mutta muuten oli sama

      • NaZZu

        No ei se minun marsuni enään ole vinkunut kun sitä ottaa syliin. Mutta kyllä karvaa lähtee ja hilseilee...huomenna menee eläinlääkäriin...onneksi.


      • Sned
        NaZZu kirjoitti:

        No ei se minun marsuni enään ole vinkunut kun sitä ottaa syliin. Mutta kyllä karvaa lähtee ja hilseilee...huomenna menee eläinlääkäriin...onneksi.

        Minusta tuntuu, että marsufani on vain joku provo joka ei tiedä marsujen sairauksista mitään.


      • Olivia
        Sned kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että marsufani on vain joku provo joka ei tiedä marsujen sairauksista mitään.

        Marsullasi saattaa olla loisia. Ota yhteyttä lääkäriin, ja mene myös käymään lääkärissä niin nopeasti kun pystyt. Marsusi tarvitsee loishäädön.


      • NaZZu
        Olivia kirjoitti:

        Marsullasi saattaa olla loisia. Ota yhteyttä lääkäriin, ja mene myös käymään lääkärissä niin nopeasti kun pystyt. Marsusi tarvitsee loishäädön.

        Eilen marsuni piti viedä eläinlääkäriin, niin tietty kun mä meen sinne niin se on lomalla. Mutta sitten me soitettiin eri paikkakunnan eläinlääkärille ja se sano et sillä on loisia tai sitten sienitulehdus, eli se ei nähny sitä marsuu livenä...sitten se määräs sellasta juttua että sivellään jotain ainetta marsun turkkiin ja se ekana laimennetaan se aina veteen, ihan melkein kuin pesisi marsun...


      • Noppa&Kaneli
        NaZZu kirjoitti:

        Eilen marsuni piti viedä eläinlääkäriin, niin tietty kun mä meen sinne niin se on lomalla. Mutta sitten me soitettiin eri paikkakunnan eläinlääkärille ja se sano et sillä on loisia tai sitten sienitulehdus, eli se ei nähny sitä marsuu livenä...sitten se määräs sellasta juttua että sivellään jotain ainetta marsun turkkiin ja se ekana laimennetaan se aina veteen, ihan melkein kuin pesisi marsun...

        Mun marsuilla pari vuotta sitten oli just samanlaisia oireita. Vein tietty heti eläinlääkäriin ja lääkäri totes että sienitulehdus on. Saatiin just sellasta veteen laimennettavaa lääkettä ja hieman se sitten paranikin. Mutta siten se tuli uudestaan ja entistä pahempana. Toinen marsuistani oli eräänä aamuna kuollut häkkiin ja pian sen jälkeen toinen marsukin meni todella huonoon kuntoon, osaksi varmaan kaverin menetyksen takia ja osaksi sairauden. Parin kuukauden jälkeen se oli niin huonossa kunnossa etten enää voinut katsoa sen kärsivän...vein sen sitten eläinlääkärille nukutettavaksi. Eläinlääkärinikin sanoi ihosairauksien olevan kaikista vaikeimpia hoitaa kotioloissa. Mutta pikaista paranemista marsullesi.


      • NaZZu
        Noppa&Kaneli kirjoitti:

        Mun marsuilla pari vuotta sitten oli just samanlaisia oireita. Vein tietty heti eläinlääkäriin ja lääkäri totes että sienitulehdus on. Saatiin just sellasta veteen laimennettavaa lääkettä ja hieman se sitten paranikin. Mutta siten se tuli uudestaan ja entistä pahempana. Toinen marsuistani oli eräänä aamuna kuollut häkkiin ja pian sen jälkeen toinen marsukin meni todella huonoon kuntoon, osaksi varmaan kaverin menetyksen takia ja osaksi sairauden. Parin kuukauden jälkeen se oli niin huonossa kunnossa etten enää voinut katsoa sen kärsivän...vein sen sitten eläinlääkärille nukutettavaksi. Eläinlääkärinikin sanoi ihosairauksien olevan kaikista vaikeimpia hoitaa kotioloissa. Mutta pikaista paranemista marsullesi.

        Siis te kaikki jotka ootte mulle vastannu tähän niin ootte sanonu että vie se heti eläinlääkäriin tai se KUOLEE heti!!!
        Taikka sitten että se kuolee sitten huomenna kun se on käyny eläinlääkärillä.
        Tai jotain että jos se on parantunu niin se tulee seuraavana päivänä uudestaan!!!!!!!!!!
        Ajatelkaa ny edes vähän että kuoleeko marsu jos se tekee jotain :P
        Teidän kaikkien mielestä se heti kuolee jos sille antaa esim. kaksi porkkanaa!!! >:(


      • simone
        NaZZu kirjoitti:

        Siis te kaikki jotka ootte mulle vastannu tähän niin ootte sanonu että vie se heti eläinlääkäriin tai se KUOLEE heti!!!
        Taikka sitten että se kuolee sitten huomenna kun se on käyny eläinlääkärillä.
        Tai jotain että jos se on parantunu niin se tulee seuraavana päivänä uudestaan!!!!!!!!!!
        Ajatelkaa ny edes vähän että kuoleeko marsu jos se tekee jotain :P
        Teidän kaikkien mielestä se heti kuolee jos sille antaa esim. kaksi porkkanaa!!! >:(

        hei, en lukenut vastauksia mutta reagoin tähän.

        Mun marsuilla oli vuosia sitten samantyyppistä juttua, karvat lähti ja vähän kutisikin. Eläinlääkäriltä sai salvaa joka tepsi, ja marsut elivät onnellisina elämänsä loppuun asti. Eli lääkettä kehiin ja homma hoituu. Eikä ainakaan meillä pöpö uusinut, kannattaa hoitaa kunnolla.

        Tsemppiä!

        Simone


      • NaZZu
        simone kirjoitti:

        hei, en lukenut vastauksia mutta reagoin tähän.

        Mun marsuilla oli vuosia sitten samantyyppistä juttua, karvat lähti ja vähän kutisikin. Eläinlääkäriltä sai salvaa joka tepsi, ja marsut elivät onnellisina elämänsä loppuun asti. Eli lääkettä kehiin ja homma hoituu. Eikä ainakaan meillä pöpö uusinut, kannattaa hoitaa kunnolla.

        Tsemppiä!

        Simone

        Moih Simone!
        Sain marsulleni sellaista "shampoota" jota laimennetaan veteen ja pestään sillain hienosti sillä. Se on auttanut. Sen lääkkeen nimi on Imaverol.
        Kaikki jotka ovat vastanneet minulle tähän asti (paitsi sua ei lasketa) niin on sanonu että jos et heti vie sitä eläinlääkäriin niin se marsu kuolee kahen sekunnin päästä!!! Tai muuta vastaavaa...


      • Simone
        NaZZu kirjoitti:

        Moih Simone!
        Sain marsulleni sellaista "shampoota" jota laimennetaan veteen ja pestään sillain hienosti sillä. Se on auttanut. Sen lääkkeen nimi on Imaverol.
        Kaikki jotka ovat vastanneet minulle tähän asti (paitsi sua ei lasketa) niin on sanonu että jos et heti vie sitä eläinlääkäriin niin se marsu kuolee kahen sekunnin päästä!!! Tai muuta vastaavaa...

        Hyvä, toivottavasti marsu paranee! Meillä ainakin lähti kerralla tauti pois eikä sen koommin palannut - eivätkä marsut olleet lääkityksestä moksiskaan vaan antoivat kiltisti käsitellä itseään.

        juhannusviikonlopun jatkoja, s


      • HOHO.
        NaZZu kirjoitti:

        Moih Simone!
        Sain marsulleni sellaista "shampoota" jota laimennetaan veteen ja pestään sillain hienosti sillä. Se on auttanut. Sen lääkkeen nimi on Imaverol.
        Kaikki jotka ovat vastanneet minulle tähän asti (paitsi sua ei lasketa) niin on sanonu että jos et heti vie sitä eläinlääkäriin niin se marsu kuolee kahen sekunnin päästä!!! Tai muuta vastaavaa...

        JOU.MARSUT ON RUMII OTUKSII.


      • MARSUT!!
        HOHO. kirjoitti:

        JOU.MARSUT ON RUMII OTUKSII.

        HOHO. marsut ei oo rumii ne on ihania ja söpöjä meijän marsu kuolee koht ja saan 2 marsuu koska valitsin marsut


    • Sanna

      Laitan näin myöhään viestin, kun olen hieman yö ihminen..
      Marsun sienitulehdus, taatusti on semmoinen... Eläinlääkärin käynti tietenkin.. Marsun hoito ja KAIKKIEN muidenkin marsujen käsittely samalla.. Kaikkien häkkien desifiointi kanssa ja tarvikkeiden mitkä ovat olleet marsun kosketeltavissa, frontline on erittäin tehokas, muista huuhdella hyvin.. Sairaus meinaan helposti uudistuu... Sitten sairaus tarttuu myös ihmiseen, eli käsitelkää marsua kumihanskat kädessä ja eristäkää sairaat marsut lapsista...
      Eli sanalla sanoen, ns. sienitulehduksen omaavaa marsua EI nostella...
      Huomioikaa alle 4 viikkoa vanhoja marsuja ei voi vielä hoitaa lääkkeillä... Ja ns. varoaika on 4 viikkoa.. Nämä sienet ovat marsunkasvattajan painajainen.. vaikea hoitaa ja häätää laumasta..

      • Sanna

        Tauti ei ole tappava, vain harmillinen ja ERITTÄIN tarttuva... Ja vaikea hoitaa tosiaan.. Painotan kahta asiaa: KAIKKI marsut käsiteltävä samalla kertaa ja häkit ja muut tavarat DEFIOITAVA...


      • NaZZu

        Kiitos vastauksestasi...itsekkin olen yöihminen (välillä)... xD
        Sain marsulle Imaveril lääkettä, jota laimenneteen veteen ja niin edelleen...


      • nipax
        NaZZu kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi...itsekkin olen yöihminen (välillä)... xD
        Sain marsulle Imaveril lääkettä, jota laimenneteen veteen ja niin edelleen...

        ostin eilen uuden marsun jolla kuitissa luki että saattaa olla sieni-ihottumaa joten en tiedä että miten se selviäs aika vähätietoisia kaupassakin ja jos marsulle todettaisiin ihottuma niin tarttuisiko se toiselle marsulleni? ja miten hoidetann ihottumaa


      • -veine
        nipax kirjoitti:

        ostin eilen uuden marsun jolla kuitissa luki että saattaa olla sieni-ihottumaa joten en tiedä että miten se selviäs aika vähätietoisia kaupassakin ja jos marsulle todettaisiin ihottuma niin tarttuisiko se toiselle marsulleni? ja miten hoidetann ihottumaa

        Loiset ja sienet kyllä tarttuvat marsusta toiseen, kuinka helposti niin se riippuu sitten taas sienestä ja loisesta. Mutta hoitaa pitää molemmat marsut vaikka vain toisella olisi oireita, muuten teillä on taas parin viikon päästä toinen tai molemmat marsut iho-ongelmaisia.
        Ja vaikka se marsu ei näyttäisikään kärsivän niin hoitaa pitää heti, itse en ainakaan tykkäisi jos multa hiukset putoais päästä ja iho hilseilee, kutiaa ja kirvelee ja kaikki vaan kattoo että "jaa, kyllä se vielä ens viikon pärjää...". Ei, jos on lemmikin hankkinut niin siitä pitää myös huolehtia.
        Meillä oli reilu vuosi sitten loppukesästä loisia yhdellä marsulla, siltä lähti karvaa reilusti, se kutisi ja rapsutteli paljon. Silloin saatiin Stronghold-loishäädöt jokaiselle 4:lle marsulle, ja hain vielä 3-4 viikon päästä toiset häädöt kaikille, sen jälkeen ei ole loisia tai muita näkynyt. Kerralla kun hoitaa kuntoon niin ei tule myöhemmin takapakkia.


    • NaZZu

      Nyt marsuni on parantunut melkein kokonaan. Toivottavasti tauti ei uusiudu.

      • t

        Kiva että sun marsu on parantunut mutta idioottimaista sanoa että ihmiset pelottelee turhaa marsun kuolemalla.


      • huhu
        t kirjoitti:

        Kiva että sun marsu on parantunut mutta idioottimaista sanoa että ihmiset pelottelee turhaa marsun kuolemalla.

        kiitti tosta haha oon nii ilonen et sä sanot noin


    • marsuliini12

      voiteo kertoo onko marsuja hotaa vaikea vai ei ??
      koska haluan osta lemmikkin enkä tiie minkä mun äiti sanoi marsu tai kissa ja enkä tiie minkä otaisin kertokaa :)odotan vastausta T:marsuliini12

    • Noooh

      Minun marsuilla lähtee karvaa kovasti ja toisella hilseilee. Voisiko joku auttaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe