TES sanoo: " Osa-aikatyöntekijälle JP-vapaan pituus lasketaan siten, että kyseistä JP-päivää edeltäneiden kolmen täyden kolmiviikkoisjakson työaika jaetaan luvulla 45. JP-vapaan pituus voi olla kuitenkin enintään 7,4 tuntia. Työpaikkakohtaisesti voidaan sopia, että laskennassa käytetään jotain muuta ajanjaksoa. Tällaisesta sovittaessa tulee noudattaa työehtosopimuksen 30 §:n mukaisia määräyksiä."
Tarkoittaako tämä nyt sitä, että jos olen ollut töissä edeltävillä kolmella kolmiviikkoisjaksolla yhteensä 150tuntia, niin 150/45*tuntipalkka=jp-korvauksen suuruus? Ja olin siis kyseisellä viikolla töissä, mutten ole saanut jp-korvausta. Pitäisikö minun saada? (työsuhde 5vuotta, mutta nyt olen opiskelujen takia siirtynyt osa-aikaiseksi)
JP-korvauksen laskeminen osa-aikaiselle työntekijälle??
Ymmällään!
1
575
Vastaukset
- PAM kertoo
Olet ilmeisesti lukenut väärin tai jotain... TES sanoo: "Osa-aikaisille työntekijöille työajan lyhennys maksetaan rahakorvauksena tai annetaan palkallisena vapaana. Vapaa-aika tai rahakorvaus lasketaan tehtyjen työtuntien suhteessa siten, että 3-viikkoistyöaika jaetaan 15:lla, jolloin saadaan vapaa-ajan pituus tai korvaukseen oikeuttava tuntimäärä."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?941855- 861303
- 1101143
- 761027
- 117976
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57863- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693