Bulimiasta ja alkoholismista..
Olen 25-vuotias nainen, olen käyttänyt alkoholia 14-vuotiaasta saakka, ongelmaksi se muodostui kun tulin täysi-ikäiseksi. Olen ollut raittiina vuosien aikana ensin 2kk, myöhemmin 7kk, jonka jälkeen käytin alkoholia puoli vuotta ns. kohtuudella ja vain seurassa. Lopulta palasin vanhaan; juon yksin 4-5 päivänä viikossa.
Olen hautautunut kämppääni, sosiaalistentilanteiden pelot on taas pahentuneet ja bulimia palasi juomisen myötä. Tuntuu että keho antaa kohta periksi jos en saa ongelmiani kuriin. Olen valmis menemään kunnon päihdekuntoutukseen, mutta a-klinikan terapiasta huolimatta asiat menee eteenpäin niin hitaasti, etten tiedä koska olen pääsemässä hoitoon.
Alkoholismin ja bulimian lisäksi sairastan erittäin vaikeaa pakkoajatuspainoitteista OCD:tä, erittäin vaikeaa yleistä ahdistuneisuushäiriötä, keskivaikeaa masennusta ja minulla on piirteitä rajatilasta. Ongelmia on siis ns. kasapäin..
Kaipaisin vertaistukea muista bulimikoista, tuki on todellakin tervetullutta!
Asun Tampereella, olisi mukava tavata livenäkin muita samoista ongelmista kärsiviä!
Liian nuori ihmisraunioksi..
2
155
Vastaukset
Hei,
olen myös bulimikko ja päihdeongelmainen. Päihdeongelma tuli bulimian myötä. Mielestäni riippuvuuksissa on hyvin paljon samaa, ruoasta vaan ei voi pyrkiä "täysraittiiksi". Minulla on itse asiassa hyvin paljon kokemusta erilaisista päihdekuntoutuspaikoista (olen tälläkin hetkellä kuntoutuksessa) ja jonkin verran kokemusta syömishäiriöosastoista. En tiedä Tampereen kuvioista, koska olen nykyisin helsinkiläinen, ja paljonhan yleensäkin a-klinikat kai suosii avohoitoa. Täällä Helsingissä on Päihdepsykiatrian poliklinikka, luulisin vastaavan olevan Taysissa. Hassua, etten voi enää sanoa olevani tamperelainen, koska asuin siellä 21 vuotta, kunnes 10 vuotta sitten muutin pois!
Olisi kiva vaihtaa ajatuksia vaikka sähköpostitse, mutta en kehtaa laittaa osoitettani tänne, koska siinä näkyy minun nimi. Mutta jos haluat kysyä jotain, laita vain viestiä tänne. Saatan jossain vaiheessa itsekin tulla käymään tampereella.- olgaelviira
Hei!
Kiitos että vastasit :) Meseni on [email protected], otin mesen tänään uudelleen käyttöön, jos vaikka ryhtyisi sitä taas käyttämään, en ole aikoihin ollut mitenkään aktiivinen sosiaalisten medioiden käyttäjä.. Lisäileppä siis sinne jos käytät meseä :)
Säköpostiosoitteeni on [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2434203Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1182661Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412412Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161466Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811462- 481189
- 781107
- 45976
- 59973
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En171941