Liian nuori ihmisraunioksi..

olgaelviira

Bulimiasta ja alkoholismista..

Olen 25-vuotias nainen, olen käyttänyt alkoholia 14-vuotiaasta saakka, ongelmaksi se muodostui kun tulin täysi-ikäiseksi. Olen ollut raittiina vuosien aikana ensin 2kk, myöhemmin 7kk, jonka jälkeen käytin alkoholia puoli vuotta ns. kohtuudella ja vain seurassa. Lopulta palasin vanhaan; juon yksin 4-5 päivänä viikossa.

Olen hautautunut kämppääni, sosiaalistentilanteiden pelot on taas pahentuneet ja bulimia palasi juomisen myötä. Tuntuu että keho antaa kohta periksi jos en saa ongelmiani kuriin. Olen valmis menemään kunnon päihdekuntoutukseen, mutta a-klinikan terapiasta huolimatta asiat menee eteenpäin niin hitaasti, etten tiedä koska olen pääsemässä hoitoon.

Alkoholismin ja bulimian lisäksi sairastan erittäin vaikeaa pakkoajatuspainoitteista OCD:tä, erittäin vaikeaa yleistä ahdistuneisuushäiriötä, keskivaikeaa masennusta ja minulla on piirteitä rajatilasta. Ongelmia on siis ns. kasapäin..

Kaipaisin vertaistukea muista bulimikoista, tuki on todellakin tervetullutta!

Asun Tampereella, olisi mukava tavata livenäkin muita samoista ongelmista kärsiviä!

2

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

olen myös bulimikko ja päihdeongelmainen. Päihdeongelma tuli bulimian myötä. Mielestäni riippuvuuksissa on hyvin paljon samaa, ruoasta vaan ei voi pyrkiä "täysraittiiksi". Minulla on itse asiassa hyvin paljon kokemusta erilaisista päihdekuntoutuspaikoista (olen tälläkin hetkellä kuntoutuksessa) ja jonkin verran kokemusta syömishäiriöosastoista. En tiedä Tampereen kuvioista, koska olen nykyisin helsinkiläinen, ja paljonhan yleensäkin a-klinikat kai suosii avohoitoa. Täällä Helsingissä on Päihdepsykiatrian poliklinikka, luulisin vastaavan olevan Taysissa. Hassua, etten voi enää sanoa olevani tamperelainen, koska asuin siellä 21 vuotta, kunnes 10 vuotta sitten muutin pois!

Olisi kiva vaihtaa ajatuksia vaikka sähköpostitse, mutta en kehtaa laittaa osoitettani tänne, koska siinä näkyy minun nimi. Mutta jos haluat kysyä jotain, laita vain viestiä tänne. Saatan jossain vaiheessa itsekin tulla käymään tampereella.

• olgaelviira

Hei!

Kiitos että vastasit :) Meseni on [email protected], otin mesen tänään uudelleen käyttöön, jos vaikka ryhtyisi sitä taas käyttämään, en ole aikoihin ollut mitenkään aktiivinen sosiaalisten medioiden käyttäjä.. Lisäileppä siis sinne jos käytät meseä :)

Säköpostiosoitteeni on [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3475
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1878
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1188
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe