Liian nuori ihmisraunioksi..

olgaelviira

Bulimiasta ja alkoholismista..

Olen 25-vuotias nainen, olen käyttänyt alkoholia 14-vuotiaasta saakka, ongelmaksi se muodostui kun tulin täysi-ikäiseksi. Olen ollut raittiina vuosien aikana ensin 2kk, myöhemmin 7kk, jonka jälkeen käytin alkoholia puoli vuotta ns. kohtuudella ja vain seurassa. Lopulta palasin vanhaan; juon yksin 4-5 päivänä viikossa.

Olen hautautunut kämppääni, sosiaalistentilanteiden pelot on taas pahentuneet ja bulimia palasi juomisen myötä. Tuntuu että keho antaa kohta periksi jos en saa ongelmiani kuriin. Olen valmis menemään kunnon päihdekuntoutukseen, mutta a-klinikan terapiasta huolimatta asiat menee eteenpäin niin hitaasti, etten tiedä koska olen pääsemässä hoitoon.

Alkoholismin ja bulimian lisäksi sairastan erittäin vaikeaa pakkoajatuspainoitteista OCD:tä, erittäin vaikeaa yleistä ahdistuneisuushäiriötä, keskivaikeaa masennusta ja minulla on piirteitä rajatilasta. Ongelmia on siis ns. kasapäin..

Kaipaisin vertaistukea muista bulimikoista, tuki on todellakin tervetullutta!

Asun Tampereella, olisi mukava tavata livenäkin muita samoista ongelmista kärsiviä!

2

179

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

olen myös bulimikko ja päihdeongelmainen. Päihdeongelma tuli bulimian myötä. Mielestäni riippuvuuksissa on hyvin paljon samaa, ruoasta vaan ei voi pyrkiä "täysraittiiksi". Minulla on itse asiassa hyvin paljon kokemusta erilaisista päihdekuntoutuspaikoista (olen tälläkin hetkellä kuntoutuksessa) ja jonkin verran kokemusta syömishäiriöosastoista. En tiedä Tampereen kuvioista, koska olen nykyisin helsinkiläinen, ja paljonhan yleensäkin a-klinikat kai suosii avohoitoa. Täällä Helsingissä on Päihdepsykiatrian poliklinikka, luulisin vastaavan olevan Taysissa. Hassua, etten voi enää sanoa olevani tamperelainen, koska asuin siellä 21 vuotta, kunnes 10 vuotta sitten muutin pois!

Olisi kiva vaihtaa ajatuksia vaikka sähköpostitse, mutta en kehtaa laittaa osoitettani tänne, koska siinä näkyy minun nimi. Mutta jos haluat kysyä jotain, laita vain viestiä tänne. Saatan jossain vaiheessa itsekin tulla käymään tampereella.

• olgaelviira

Hei!

Kiitos että vastasit :) Meseni on [email protected], otin mesen tänään uudelleen käyttöön, jos vaikka ryhtyisi sitä taas käyttämään, en ole aikoihin ollut mitenkään aktiivinen sosiaalisten medioiden käyttäjä.. Lisäileppä siis sinne jos käytät meseä :)

Säköpostiosoitteeni on [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      106
      1095
    2. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      137
      804
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      197
      730
    4. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      697
    5. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      30
      674
    6. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      69
      672
    7. 47
      620
    8. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      59
      555
    9. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      541
    10. Kuinka hyvin kestäisit?

Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?
      Sinkut
      102
      530
    Aihe